Gjest Kim Skrevet 8. september 2015 #21 Skrevet 8. september 2015 Du mener uten de skjulte på Cayman islands og Sveits
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #23 Skrevet 8. september 2015 Flytter sparepengene etter hvor det er høyest rente, så jeg begynner vel å få en 6-7 stk høyrentekonti. Inkludert tre med fastrente. I tillegg kommer lønnskontoen og en brukskonto med noen kroner tilfelle jeg blir nødt til å ta ut kontanter. Noe jeg prøver å unngå. Anonymous poster hash: 8a8d7...f68
tussi84 Skrevet 8. september 2015 #24 Skrevet 8. september 2015 Her har vi følgende kontoer. 1. Felleskonto. Her setter vi inn halvparten hver til husleie, strøm, innboforsikring, internett, tvlisens, kabel tv, mat, og noe hygge sammen. 2. Felles sparekonto. Går til feks ferie, uforutsette utgifter og vi sparer til bryllup. 3. Egen brukskonto. Her betales mine egne regninger som mobil, dyrefprsikring, helse, personlig pleie og fritid. 4. Han sin brukskonto.
Brimi Skrevet 8. september 2015 #25 Skrevet 8. september 2015 Jeg har ca. 15 kontoer :-p 2 i en annen bank. Har kontoer for nesten alt mulig da. F.eks har jeg en egen konto hvor jeg sparer til den årlige turen til tannlegen. 1
annebanane Skrevet 8. september 2015 #26 Skrevet 8. september 2015 5 kontoer. 2xbrukskonto, sparekonto, bsu og kreditt.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #27 Skrevet 8. september 2015 Mange. Jeg har: - brukskonto - sparekonto - aksjehandelskonto (og verdipapirkonto, men det er jo ikke en vanlig konto - sparekonto i bank med bedre rente Felles kontoer (men som står på meg): - regningskonto - matkonto - sparekonto Og i tillegg har han sine egne, men antallet har jeg ikke styr på.Anonymous poster hash: ac02b...3b9
Gjest Dårris Skrevet 8. september 2015 #28 Skrevet 8. september 2015 Har bare to jeg. Brukskonto og kapitalkonto.
Gjest chisandra Skrevet 8. september 2015 #29 Skrevet 8. september 2015 For mange til at de gjør særlig nytte for seg. Men de er nå der, skapt i øyeblikk jeg skulle spare meg rik. Men spare- bruks- og regningskonto er i daglig drift.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #30 Skrevet 8. september 2015 1. dagligkonto med kort som brukes til å betale dagligvarer osv. 2. sparekonto hvor jeg setter av penger til mat blant annet. det som står igjen blir flyttet til-> 3. fest og morro, som er en konto med kort som brukes når jeg er ute på byen eller skal på kino 4. høyrentekonto 5. regningskonto, der setter jeg inn en fast sum hver mnd og det som står igjen er en buffer hvis jeg får en uventet regning 6. BSU Anonymous poster hash: d9afd...389
Nepenthe Skrevet 8. september 2015 #31 Skrevet 8. september 2015 Visakonto (her kommer lønnen inn og det meste går automatisk videre til de andre kontoene) Regningskonto Buffer Spare Felles BSU
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #32 Skrevet 8. september 2015 Jeg har ca. 15 kontoer :-p 2 i en annen bank. Har kontoer for nesten alt mulig da. F.eks har jeg en egen konto hvor jeg sparer til den årlige turen til tannlegen. nei den var smart!! det skal jammen jeg gjøre å er det høyrente eller vanlig sparekonto? Anonymous poster hash: d9afd...389
Ginny Skrevet 8. september 2015 #33 Skrevet 8. september 2015 1. Brukskonto 2. Ventekonto (Her setter jeg av penger når det er noe til overs etter lønning, og hvis denne er veldig full går det videre til sparing) 3. BSU 4. Høyrentekonto 5. Konto i en annen bank Altså ikke så fryktelig mange
plekterm Skrevet 8. september 2015 #34 Skrevet 8. september 2015 2 private brukskontoer 1 felles brukskonto med samboer 2 private sparekontoer 1 felles sparekonto med samboer BSU
Brimi Skrevet 8. september 2015 #35 Skrevet 8. september 2015 nei den var smart!! det skal jammen jeg gjøre å er det høyrente eller vanlig sparekonto?Anonymous poster hash: d9afd...389 Ja, fant ut at det var en fin måte å holde av pengene :-) Har også en konto for hver av forsikringer, tlf, internett osv. Det er en vanlig konto. Alt-i-ett tror jeg den heter i min bank(skandiabanken). Den samme som brukskontoen på alle utenom sparekonto.
Gjest Raindrops Skrevet 9. september 2015 #36 Skrevet 9. september 2015 Brukskonto Regningskonto Sparekonto BSU BSU 2 Synes ikke det er flere enn jeg trenger, og vurderer å åpne en regningekonto til bare fordi jeg liker å sortere ting.
Angelheart2 Skrevet 9. september 2015 #37 Skrevet 9. september 2015 5 kontoer: Brukskonto Regningskonto (sammen med mannen) Morsom spar (trekker 10 kroner ekstra hver gang jeg betaler med kort) Skattekonto (dersom jeg har hatt oppdrag som jeg fakturere på enkeltmannsforetaket mitt) Sparekonto 1 (setter inn dersom det skulle dukke opp noen ekstra penger, f.eks feriepenger, skattepenger, gaver osv) Hadde også BSU, men den ble brukt til huskjøp for noen år siden og nå er jeg for gammel.....
nordlending Skrevet 9. september 2015 #38 Skrevet 9. september 2015 3; brukskonto, sparekonto og BSU.
Mendoza Skrevet 9. september 2015 #39 Skrevet 9. september 2015 Vanlig brukskonto. Sparekonto. Bufferkonto. Matkonto (felles med samboer)
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #40 Skrevet 9. september 2015 Jeg har kun 2 kontoer, jeg. Begge i samme bank. En vanlig brukskonto det er knyttet bankkort/Visa til, og en regningskonto/sparekonto. Der står det til enhver tid mellom 10.000 og 15.000 (noen ganger har det vært mer), som jeg bruker av hvis det dukker opp en uventet regning jeg ikke hadde forutsett e.l., og jeg av en eller annen grunn ikke har nok penger til det på brukskontoen. Da belaster jeg regningskontoen. For at han som snart skal bli min eksmann ikke skal få vite om det, har jeg i tillegg stuet unna 120.000,- "på kistebunnen". Dvs ikke registrert noe sted, siden det ikke står på bankkonto. Anonymous poster hash: 24e93...f21
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå