AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #1 Skrevet 8. september 2015 Jeg satt å kikket i nettbanken min da jeg har planer om å opprette BSU 2, plutselig følte jeg at jeg hadde så mange kontoer. Fra før har jeg 6 kontoer: - Brukskonto - Regningskonto - Vanlig sparekonto (buffer, ferie, dilldall jeg ønsker meg++) - Høy rentekonto (kun lov å spare vist beløp pr mnd og 2 gebyrfrie uttak). Dette passer meg perfekt for da kan jeg ikke ta ut. Minuset er beløpsgrensa. - BSU - Felles konto med min kjære. Men føler alle kontoen er nødvendige. Spesielt høyrentekontoen da den er bedre enn vanlig sparekonto men må ha vanlig også pga beløpsgrense per mnd. Men plutselig har jeg 7 kontoer om jeg starter opp med BSU 2. Anonymous poster hash: 712d0...63b
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #2 Skrevet 8. september 2015 Har 3 stk. En brukskonto, en sparekonto med morsom sparing og en vanlig sparekonto. Anonymous poster hash: 7224f...1ea
Gjest StripeyPanda Skrevet 8. september 2015 #3 Skrevet 8. september 2015 Fire: BSU, Kapitalkonto, en ekstra brukskonto (studielån går inn der) og en brukskonto som bankkortet tilhører. Tenker nå at antall kontoer er ikke noe å bry seg med - må man ha flere så må man det. Det er vel ingen grense hos banken heller
Gjest stjernelilla Skrevet 8. september 2015 #4 Skrevet 8. september 2015 (endret) Fire: BSU, Kapitalkonto, en ekstra brukskonto (studielån går inn der) og en brukskonto som bankkortet tilhører. Tenker nå at antall kontoer er ikke noe å bry seg med - må man ha flere så må man det. Det er vel ingen grense hos banken heller Enig i dette Har lignende kontoer. Endret 8. september 2015 av stjernelilla
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #5 Skrevet 8. september 2015 Har 3. - Regninger (her fører jeg over leie, strøm, innboforsikring, reiseforsikring og Internett) - Brukskonto - Der ligger pengene, hvor de kommer inn og står. Må flyttes manuelt over til regninger og sparekonto hvis jeg vil ha de en annen plass. - Standard Sparekonto - hvor jeg legger til side penger som jeg skal bruke i nærmeste fremtid, for eksempel sverige tur for å handle inn mat, legeregninger og slikt. Anonymous poster hash: 58c71...440
Gjest Mythic Skrevet 8. september 2015 #6 Skrevet 8. september 2015 - Lønns/brukskonto - Sparekonto - Høyrentekonto
Gjest Vinglepetra Skrevet 8. september 2015 #7 Skrevet 8. september 2015 Jeg har tre kontoer: 1. Regningskonto 2. Sparekonto 3. Brukskonto
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #8 Skrevet 8. september 2015 Har faktisk tre brukskontoer, en høyrente/sparekonto og bsu. Kunne jo klart meg uten den ene sparekontoen, men why nått. Anonymous poster hash: 0fd73...ad5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #9 Skrevet 8. september 2015 - Brukskonto - Høyrentekonto - BSU - Sparekonto med morsom sparing - Enda en spare konto Oj, var flere enn jeg trodde Anonymous poster hash: 2b273...844
Somle Skrevet 8. september 2015 #10 Skrevet 8. september 2015 1. Brukskonto 2. Sparekonto 3. Regningskonto 4. Bsu 5. Felles sparekonto
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #11 Skrevet 8. september 2015 Høyrentekonto Brukskonto BSU Anonymous poster hash: 706c2...66a
stikkontakt Skrevet 8. september 2015 #12 Skrevet 8. september 2015 BSU , brukskonto og høyrentekonto.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #13 Skrevet 8. september 2015 Brukskonto Sparekonto Morsom sparing Superspar Bsu Bsu 2 Regningskonto Felles mat Felles ferie Anonymous poster hash: 93ca3...890
FruPære Skrevet 8. september 2015 #14 Skrevet 8. september 2015 6 stykker faktisk. En brukskonto Matkonto Matkonto reservert (Vi setter av en viss sum til mat hver måned, hver uke overfører vi ukesbeløpet til matkontoen) Regningskonto Privat Sparekonto Bufferkonto
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #15 Skrevet 8. september 2015 Brukskonto, regningkonto, BSU-konto, VPS-konto og vel fire sparekonti. Anonymous poster hash: ffffe...e96
Kragebein Skrevet 8. september 2015 #17 Skrevet 8. september 2015 - Lønns/brukskonto - Regningskonto - BSU - Sparekonto korttid - Sparekonto langtid
Hulderen Skrevet 8. september 2015 #18 Skrevet 8. september 2015 Jeg har to. Brukskonto og sparekonto.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #19 Skrevet 8. september 2015 Lønnskonto Felles matkonto Oppussingskonto (holder på kontinuerlig nå) Sparekonto Sparekonto til barnet Bsu FondssparingAnonymous poster hash: e81c1...202
strawberry Skrevet 8. september 2015 #20 Skrevet 8. september 2015 Bruker to banker. I den ene banken har jeg vanlig brukskonto med visakort, en brukskonto til men uten kort, vanlig sparekonto og felleskonto med samboer. I den andre banken har jeg BSU (pga bedre rente) og en sparekonto til hvor jeg setter av penger til neste års bsu. Synes det er veldig greit å kunne dele opp pengene slik, føler jeg har mye mer oversikt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå