AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #41 Skrevet 12. september 2015 Den var bare for søt! For en herlig idé! Hvordan gjør du det? Hehe, fant bildet på instagram og bare; jepp! Det skal venninnene mine få! Men jeg brukte glasskuler jeg hadde liggende fra et annet år(sikkert kjøpt på ebay, husker ikke, men så lenge det er mulig å ta av toppen og det er litt størrelse på dem). Så laget jeg tekst på pc'n og printet ut i en fin skrifttype, i passe størrelse. Brukte pappkniv til å skjære ut bokstavene slik at jeg fikk en... er det stensil det kalles? Så brukte jeg etse-krem for å ripe inn teksten(kjøpt på Panduro). Nå sitter jeg å vurderer om jeg skal bruke bommull, hvit dekorsand eller noe helt annet som "smeltet snø." Resten er det jo bare å finne ute, foruten om gulrot nesa. Aner ikke hva jeg skal bruke til det:P Filt kanskje? Anonymous poster hash: b8a5b...88e
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #42 Skrevet 12. september 2015 Hehe, fant bildet på instagram og bare; jepp! Det skal venninnene mine få! Men jeg brukte glasskuler jeg hadde liggende fra et annet år(sikkert kjøpt på ebay, husker ikke, men så lenge det er mulig å ta av toppen og det er litt størrelse på dem). Så laget jeg tekst på pc'n og printet ut i en fin skrifttype, i passe størrelse. Brukte pappkniv til å skjære ut bokstavene slik at jeg fikk en... er det stensil det kalles? Så brukte jeg etse-krem for å ripe inn teksten(kjøpt på Panduro). Nå sitter jeg å vurderer om jeg skal bruke bommull, hvit dekorsand eller noe helt annet som "smeltet snø." Resten er det jo bare å finne ute, foruten om gulrot nesa. Aner ikke hva jeg skal bruke til det:P Filt kanskje? Anonymous poster hash: b8a5b...88e Du kan kjøpe snøvatt på panduro, og nesen og kvistene ser ut om de er laget i fimo-leire, det selger de også på panduro. Anonymous poster hash: 48a66...1e2
-ssi Skrevet 12. september 2015 #43 Skrevet 12. september 2015 Jeg har begynt å strikke vognteppe i Marius-mønster til et par som venter sitt første barn på nyåret. 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #44 Skrevet 1. oktober 2015 Lager karamell, kjeks, biscotti eller lignende i "tantegaver". Gjør stor suksess sammen med en pose god kaffe til dem jeg bare skal gi en liten oppmerksomhet til jul. Har også prøvd meg på både granola og knekkebrød, men søtsakene forsvinner fortest. Hvor lang er holdbarhetstiden på karamellene? Anonymous poster hash: 768d8...56c
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #45 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg har pakket inn litt brukte klær som mine nieser skal få, det er snakk om dyre og fine klær så jeg synes det er helt innafor å gi som julegave Anonymous poster hash: 881c6...05b
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #46 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg har pakket inn litt brukte klær som mine nieser skal få, det er snakk om dyre og fine klær så jeg synes det er helt innafor å gi som julegave Anonymous poster hash: 881c6...05b Tråden omhandler selvlagede gaver, har du sydd dem selv av dyrt stoff siden du nevner dem i denne tråden og påpeker at de er dyre? Anonymous poster hash: 07bde...72c 4
SiMa Skrevet 2. oktober 2015 #47 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg har pakket inn litt brukte klær som mine nieser skal få, det er snakk om dyre og fine klær så jeg synes det er helt innafor å gi som julegave Anonymous poster hash: 881c6...05b Arve-klær ville jeg aldri gitt som gave, uansett pris. 8
Fredsmegleren Skrevet 2. oktober 2015 #48 Skrevet 2. oktober 2015 Har ikke begynt, men tenkte å male noe
Sjela Skrevet 2. oktober 2015 #49 Skrevet 2. oktober 2015 Hekla både babytøy, skjerf, luer og labber. Fant noen fine og enkle labber på hekleguri.com Ellers har jeg kjøpt masse glukose på forrige sverigetur som jeg planlegger å lage deilige karameller og annet juleknask av. Pleier å pakke pent inn i celofanposer fra søstrene grene og utstyr derfra. Gis sammen med f eks en flaske god vin eller hjemmelaga likør
Gjest morhjertegod Skrevet 2. oktober 2015 #50 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg elsker hjemmelagede julegaver, lager ikke selv, men elsker å få det. Beste som er er å få selvlagde julegaver fra barna, glad i hjemmestrikket klær/sokker til ungene, karameller og søtsaker, honning, syltetøy osv. Om noen lager julegaver, så blir ma nglad for at noen har brukt tid på gave til deg/dine.
Brimi Skrevet 2. oktober 2015 #51 Skrevet 2. oktober 2015 Vurderer å lage noen julegaver, men hva vet jeg ikke enda. Kanskje noen pannebånd. 1
Emelisse Skrevet 3. oktober 2015 #52 Skrevet 3. oktober 2015 Hvor lang er holdbarhetstiden på karamellene? Anonymous poster hash: 768d8...56c De står seg i alle fall halvannen uke hvis de oppbevares kaldt. Jeg pleier å lage dem i løpet av den siste uka før julaften og de blir stort sett alltid spist opp i løpet av julekvelden.
Kvist Skrevet 3. oktober 2015 #53 Skrevet 3. oktober 2015 Vanlige fløtekarameller holder MYE lengre enn halvannen uke. De holder mye lengre enn datoen på fløten også. Det er jo hovedsaklig sukker, som virker konserverende, og det er kokt til godt over hundre grader, som jo tar knekken på det meste av basselusker. 4
SiMa Skrevet 3. oktober 2015 #54 Skrevet 3. oktober 2015 Store planer om å lage baileys eller kahlua fudge i år! Har laget diverse marsipan-kuler (med baileys, cognac og annet digg) tidligere, men å dyppe det i sjokolade orker jeg ikke i år, ble så sinnsykt med styr i fjor. Pleier å lage slike godsaker i kort tid før jul. Kjører ut med gavene lille julaften. Er til tanter og onkler, og gis sammen med en flaske vin. Utenom til tanta mi som jeg tror er alkoholiker, hun skal få.....mer fudge og, tja, noe annet. Har du oppskrift på fudgen?
Anim92 Skrevet 3. oktober 2015 #55 Skrevet 3. oktober 2015 Bare stopp med det! Blir så flau av sånt! Anonymous poster hash: 70603...bf1 Ca 14 eller? Om man klarer å se hva som er bra hjemmelaga gaver å få, så trur jeg ikke det er noe å stoppe med;) Jeg elsker å få hjemmelagde gaver, da har de virkelig brukt tid og krefter på meg! Men selvfølgelig så spørs det jo litt hva det er...
Anim92 Skrevet 3. oktober 2015 #56 Skrevet 3. oktober 2015 Bare stopp med det! Blir så flau av sånt! Anonymous poster hash: 70603...bf1 Ah, leste ikke hele tråden. My bad! Sorry
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #57 Skrevet 3. oktober 2015 Jeg har laga to par hekla votter til søsteren min og mannen hennes. I grå ull og lett tovet i grønnsåpe innvendig. Hennes fikk litt pynt på også. http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=93&d_id=19#pattern_contentAnonymous poster hash: f8586...7fe
SiMa Skrevet 3. oktober 2015 #58 Skrevet 3. oktober 2015 Skal lage fine julekort til alle Cookies, to forskjellige- sjokolade/nøtter og sitron/lime. De blir fine i cellofanposer. Planlegger å støpe såper med god duft og fin farge. Tror det kommer til å bli satt pris på. Mulig jeg lager kryddernøtter også.Anonymous poster hash: aee90...a82 Har du en god oppskrift på cookies?
Kraula Skrevet 4. oktober 2015 #59 Skrevet 4. oktober 2015 Har du oppskrift på fudgen? Yes! Den er fra internett et sted, og går omtrent som dette: http://www.tasteofhome.com/recipes/kahlua-fudge Bruker Freia kokesjokolade i stedet, gjerne den hvite typen. Bruker Neslé sin kondenserte melk. Bytter ut Kahlua med Baileys om nødig. Dropper pekan-nøtter, men det kan man jo se hvordan man har lyst å gjøre selv: kan bruke andre ting som f.eks marshmellows. Det som er litt kult er når man lager to batcher, f.eks en med hvit sjoklade (og matfarge sånn at det blir roooosa!) og en med melkesjokolade/mørksjokolade, og blander de lett sammen. Da må de forsåvidt først stå en liten stund i kjøleskapet først, sånn at de ikke blander seg helt, men det blir ganske kult da. Bare husk å lage smaker som passer sammen, haha. :D Lar blandingen stå i kjøleskapet over natten.
Gjest Jacklost Skrevet 4. oktober 2015 #60 Skrevet 4. oktober 2015 Bare stopp med det! Blir så flau av sånt! Anonymous poster hash: 70603...bf1 Ikke alle har flaus av penger til å bruke på dyre gaver vettu... Om noen ga meg en hjemmelaget gave så hadde jeg bare blitt glad Det er tanken som teller For å si det slik, jeg vil heller ha en kopp med teksten du er et gavekort på 200 kroner
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå