AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #21 Skrevet 7. september 2015 ja dem sier det. Vi kommer til å si det samme om denne tida når vi er gamle Anonymous poster hash: 4e91c...30c Håper ikke det blir noe værre enn det er nå da. Det beste hadde vært om det kom en skikkelig nedgangstid, sånn at folk begynner å skjønne hva som egentlig betyr noe i livet. Vi trenger litt motgang her i landet. Desverre har vi blitt alt for bortskjemte. Anonymous poster hash: 81f70...8fc
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #22 Skrevet 7. september 2015 Håper ikke det blir noe værre enn det er nå da. Det beste hadde vært om det kom en skikkelig nedgangstid, sånn at folk begynner å skjønne hva som egentlig betyr noe i livet. Vi trenger litt motgang her i landet. Desverre har vi blitt alt for bortskjemte. Anonymous poster hash: 81f70...8fc Bortskjemte? Si det til de fattige som strevet for å få råd til mat! Jeg er ikke bortskjemt, så dette er du nok alene om...Anonymous poster hash: 4e91c...30c 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #23 Skrevet 7. september 2015 Oldemoren min fikk 11 barn. Ut fra det jeg har fått med meg, så visste de ikke hvordan de unngikk de store ungeflokkene. Den kunnskapen ble i stor grad holdt skjult for arbeiderklassen. Borgerskapet var litt mer opplyst, og unngikk derfor altfor store ungeflokker. Først med kvinnefrigjøringen ble kunnskapen delt av noen ildsjeler som holdt foredrag rundt omkring på bygda. Anonymous poster hash: 6cd8f...807
Sandie Skrevet 7. september 2015 #24 Skrevet 7. september 2015 Jeg tror hysterektomi (fjerning av livmor) var utbredt blant de som hadde penger til å betale for det. Etter mange barnefødsler fikk jo mange også problemer med nedsunket livmor og medisinsk grunn til å kanskje få inngrepet dekket. Ellers har jeg sett i avisannonnser fra 50- og 60-tallet at enkelte apotek og agenturer reklamerte for gummiartikler,som det så fint kaltes den gangen.Disse kunne sendes etter og leveres i diskret forsendelse per post.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå