AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #1 Skrevet 6. september 2015 Da det ikke fantes prevensjon før i tiden, hva gjorde de da de skulle ha sex? det fantes jo ikke prevensjonsmidler så hvordan hadde de sex? Anonymous poster hash: eda36...190
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #2 Skrevet 6. september 2015 Regner med at de hoppet av i svingen.. Anonymous poster hash: 1f60d...aab
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #3 Skrevet 6. september 2015 Litt historie: http://www.allverdenshistorie.no/artikler/prevensjonsmidler-for/ Anonymous poster hash: 4988a...12b 3
Gjest Skrevet 6. september 2015 #4 Skrevet 6. september 2015 Men så var det store familier også10-12 barn, å det var sikkert ikke alle barn som hadde samme far, selv om de trodde det 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #5 Skrevet 6. september 2015 Da det ikke fantes prevensjon før i tiden, hva gjorde de da de skulle ha sex? det fantes jo ikke prevensjonsmidler så hvordan hadde de sex? Anonymous poster hash: eda36...190 Nysgjerrig på hva du mener med "før i tiden". Som AB#3s link viser har folk til alle tider vært temmelig kreative for å unngå graviditet og kjønnssykdommer. Men med dårligere og mindre tilgjengelig prevansjon har ting ofte gått for seg på denne måten: - Man har hoppet av i svingen. - Man fikk store ungeflokker man slet med å forsørge. - Man har holdt seksualiteten i tømme (både i og utenfor ekteskap) med skyld, skam og moralisme. - Man har lagt enorme mengder skam på kvinner som ble gravide utenfor ekteskap (mens menn stort sett slapp unna). Anonymous poster hash: 6fc6c...aa4 3
Gjest iGirl Skrevet 6. september 2015 #6 Skrevet 6. september 2015 Min bestemor fortalte meg at de "sendte etter" (dvs fikk noen til å ta med seg tilbake) kondomer fra england. Det skapte stor ståhei i heimen når min mor og hennes søster fant disse og blåste de opp i god tro om at det var ballonger de hadde funnet. Dette var på 50-tallet. 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #8 Skrevet 6. september 2015 Kondomer er gamle preventiver. Så kom pesar, spiralen kom på midten/slutten av 1960 tallet ogmlitt senere p piller. Hvem som fikk store ungeflokker og hvem som havnet i "uløkka" handlet mye om hvor opplyste jentene var, og hvilke menn de møtte på. Man skulle blant annet ikke ha sex før ekteskapet. Sexualmoralen var en helt annen den gang da enn nå. Under 2. Verdenskrig ble kvinner som drev "privat abortklinikk" /"kloke koner" ofte tatt. De ble da dømt for fosterfordrivelse. En lov som nå er fjernet. Anonymous poster hash: 92d63...2df 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #9 Skrevet 6. september 2015 Strikkepinner eller lignende for abort Ja, det glemte jeg å si: Utallige livsfarlige hjemmeaborter og aborter hos tvilsomme "leger" og "kloke koner" med kleshengere, strikkepinner, giftige urteavkok og fandens oldemor med omtrent like stor sannsynlighet for infeksjoner og en grusom død som for en "vellykket" abort. Alt i et desperat forsøk på å slippe unna skammen. Anonymous poster hash: 6fc6c...aa4 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #10 Skrevet 6. september 2015 De heklet vel en kondom... Anonymous poster hash: 4e91c...30c
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #11 Skrevet 6. september 2015 Min bestemor fortalte meg at de "sendte etter" (dvs fikk noen til å ta med seg tilbake) kondomer fra england. Det skapte stor ståhei i heimen når min mor og hennes søster fant disse og blåste de opp i god tro om at det var ballonger de hadde funnet. Dette var på 50-tallet. Bare de ikke blåste dem opp til en bursdagsfest Anonymous poster hash: 4e91c...30c
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #12 Skrevet 6. september 2015 Ja, det glemte jeg å si: Utallige livsfarlige hjemmeaborter og aborter hos tvilsomme "leger" og "kloke koner" med kleshengere, strikkepinner, giftige urteavkok og fandens oldemor med omtrent like stor sannsynlighet for infeksjoner og en grusom død som for en "vellykket" abort. Alt i et desperat forsøk på å slippe unna skammen. Anonymous poster hash: 6fc6c...aa4 Vanligere enn strikkepinner var kraftige "såpevann", satt inn i skjeden ved hjelp av en slange. Anonymous poster hash: 92d63...2df
Gjest iGirl Skrevet 6. september 2015 #13 Skrevet 6. september 2015 Bare de ikke blåste dem opp til en bursdagsfest Anonymous poster hash: 4e91c...30c Haha det kan du godt si.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #14 Skrevet 6. september 2015 Vanligere enn strikkepinner var kraftige "såpevann", satt inn i skjeden ved hjelp av en slange.Anonymous poster hash: 92d63...2df Det ble vel bare brukt til utskylling rett etter sex for å prøve å unngå graviditet? Ikke når graviditeten var et faktum, da var det vel for sent? Anonymous poster hash: 6fc6c...aa4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #15 Skrevet 6. september 2015 De heklet vel en kondom...Anonymous poster hash: 4e91c...30c De brukte i alle fall rengjorte sauetarmer med knute i enden Anonymous poster hash: a623b...b15
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #16 Skrevet 6. september 2015 Grisetarmer. Anonymous poster hash: 65fe2...b55
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #17 Skrevet 7. september 2015 'før i tiden', da var alt mye bedre.Anonymous poster hash: 81f70...8fc
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #18 Skrevet 7. september 2015 'før i tiden', da var alt mye bedre.Anonymous poster hash: 81f70...8fc Said no one ever http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'>Anonymous poster hash: 4e91c...30c
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #19 Skrevet 7. september 2015 Said no one ever Anonymous poster hash: 4e91c...30c Joda, foreldrene mine og besteforeldrene sier det. De sier at unge i dag er bortskjemte, og at samfunnet er overfladisk generelt. De var faktigst lykkeligere inni seg, som person, enn det folk er i dag. Folk renner jo ned psykologer, og de de sliter med å tåle alt presset som er i samfunnet i dag. Familier oppløses, masse utroskap, folk er griske osv osv. Penger og det å eie ting gir ikke lykke. Det gir falsk lykke..Anonymous poster hash: 81f70...8fc
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #20 Skrevet 7. september 2015 Joda, foreldrene mine og besteforeldrene sier det. De sier at unge i dag er bortskjemte, og at samfunnet er overfladisk generelt. De var faktigst lykkeligere inni seg, som person, enn det folk er i dag. Folk renner jo ned psykologer, og de de sliter med å tåle alt presset som er i samfunnet i dag. Familier oppløses, masse utroskap, folk er griske osv osv. Penger og det å eie ting gir ikke lykke. Det gir falsk lykke..Anonymous poster hash: 81f70...8fc ja dem sier det. Vi kommer til å si det samme om denne tida når vi er gamle http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_wink.gif' alt=';)'>Anonymous poster hash: 4e91c...30c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå