Gå til innhold

Jeg er skremt av rasismen her inne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel, da er tydeligvis problemet ikke-eksisterende i enda større grad enn det var før.

Jeg skjønner forsåvidt godt at kunder reagerer sterkt negativt dersom de ikke er klar over at halalslakt i Norge ikke kan sammenlignes med det som foregår på kontinentet. Egentlig er det et sunnhetstegn, og jeg tenker at det sikrer at det ikke vil bli politisk mulig å innføre "klassisk" halal eller kosher slakt i Norge. Og det kan vi være stolte av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er HUDFARGEN avgjørende her? Er det rasistisk å være kritisk til masseinnvandring fra en kultur som er kvinnefiendtlig? Er det hudfargen som gjør de kvinnefiendtlig? :rolleyes:

Nei du er ikke rasist. Vi har nok like meninger, jeg og du når det gjelder innvandring. Men ikke generaliser og si at de kommer fra en kvinnefiendtlig kultur. Jeg tilhører denne kulturen som i følge deg er kvinnefiendtlig, og jeg har ikke opplevd annet enn respekt og frihet. Oppdater gjerne kunnskapsboka di.

Anonymous poster hash: 12bef...ac8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du er ikke rasist. Vi har nok like meninger, jeg og du når det gjelder innvandring. Men ikke generaliser og si at de kommer fra en kvinnefiendtlig kultur. Jeg tilhører denne kulturen som i følge deg er kvinnefiendtlig, og jeg har ikke opplevd annet enn respekt og frihet. Oppdater gjerne kunnskapsboka di.

Anonymous poster hash: 12bef...ac8

 

Hvis du er fra "den" kulturen, (er usikker på hvilken dere mener), og kun har opplevd respekt og frihet. Hvorfor er du her i Norge, og ikke i landet ditt?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er fra "den" kulturen, (er usikker på hvilken dere mener), og kun har opplevd respekt og frihet. Hvorfor er du her i Norge, og ikke i landet ditt?

Så det er kun hvite nordmenn som får være her i Norge?

Anonymous poster hash: a5277...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvorfor har norge penger? 

Anonymous poster hash: 191f2...425

 

vet ikke, men de færrste er rasister i disse dager også finnes det rasisme den andre veien også.

Anonymous poster hash: f2b37...ead

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er det forresten så mye rasisme her?



Anonymous poster hash: f2b37...ead
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så det er kun hvite nordmenn som får være her i Norge?

Anonymous poster hash: a5277...350

 

 

Selvfølgelig ikke. Arbeidsinnvandrere er hjertelig velkomne, om de så er svarte, gule eller blå. Så lenge de er ordentlige mennesker som viser respekt for kulturen de har valg å bosette seg i, og gjør sitt beste for å bli integrert, så er det ingen problemer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

er det forresten så mye rasisme her?

Anonymous poster hash: f2b37...ead

 

Nei. Personlig har jeg ikke sett et innlegg på KG som er i nærheten av rasisme. Det er svært lite rasistisk ideologi i Norge. Det vi har mye av. Er mennesker som ikke vet hva rasisme er. Men kun hoster opp opplært oppgulp av hva intelligentsiaen definerer som rasisme.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Jeg synes det er greit med halal-slakt, så lenge jeg kan velge tilsvarende kjøtt uten bønn. 

Dyremishandling er greit med andre ord?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Selvfølgelig ikke. Arbeidsinnvandrere er hjertelig velkomne, om de så er svarte, gule eller blå. Så lenge de er ordentlige mennesker som viser respekt for kulturen de har valg å bosette seg i, og gjør sitt beste for å bli integrert, så er det ingen problemer. 

De tar jobbene til norske arbeidere. Storkapitalen har alltid ønsket å kutte kostnadene. Den mest politisk korrekte måten å gjøre det på er gjennom arbeidsinnvandring. Ingen er helligere enn innvandrerne. Selv ikke norske arbeideres rettigheter betyr noe, så lenge en eller annen innvandrer blir såra.

 

Det var nordmenn som bygde dette landet, ikke polakker og litauere.

Endret av Cartman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyremishandling er greit med andre ord?

Halalslakt i Norge blir halal ved at en muslim berører dyret og sier tre ord. Det er, så vidt jeg husker "Bismillah, Allah'u Akbahr". Hvilket er utlagt "I guds navn, gud er stor"

Det trenger ikke være en imam engang.

Forøvrig foregår slaktingen som vanlig på norske slaktehus.

Koranen har et forbud mot å spise selvdøde dyr, dyr som er drept av rovdyr og dyr som er drept av sykdom. Man skal kun spise dyr som er slaktet ved ekssanguinering, men det står ingenting om at dyrene må være ved bevissthet når man kutter pulsårene deres. Så derfor er de norske reglene for avlivning aakseptable for muslimer, og velsignelsen er alt som skal til for å gjøre det til halal. Hadde jødene vært like smidige, hadde det antakelig vært slik i hele Europa også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Hvorfor skal vi hjelpe disse såkalte syrerne. Kan ikke Sverige og Tyskland ta alle sammen. De har jo ønsket galskapen velkommen. Merkel er personlig ansvarlig for denne bølgen av flyktninger. Hun kunne avvist dem, men neida. Megga ønsket alle velkommen. Velkommen til tyske velferdsordninger. Velkommen til et politisk korrekt land, som fremdeles sliter med sin nasjonale selvfølelse. Tyskland går til helvete. Norge er ikke nødt til å lide samme skjebne.

 

Hvorfor kaller jeg dette galskap? I den arabiske verden er det to ledende ideologier. Ideologiene er pan-arabisme og islamisme. Førstnevnte er arabernes versjon av fascisme, som går ut på undertrykking av minoriteter, religion og folkemord. Vil vi virkelig ta imot arabiske fascister? Hva skal disse menneskene bidra med? Nå er det riktignok lite sannsynlig at vi får mange fra denne gruppen. De fleste bor i Assad-kontrollerte områder. Alawittene er konsentrert langs kysten, mens de kristne bor i de stor byene. Der har Assad kontroll/ delvis kontroll.

 

Islamistene er verre enn de arabiske fascistene. Både Al-Qaida (Al-Nusra) og ISIS er i krig med Norge. De har som mål å drepe flest mulig nordmenn. Hvorfor? Vi har kriget mot Al-Qaida i over 10 år. Vi har drept deres medlemmer og hjulpet deres fiender. ISIS blir også motarbeidet av Norge. Vi har to mektige fiender, som vil bruke denne krisen til å infiltrere vårt samfunn. Al-Baghdadi sa at han ville oversvømme Europa med muslimer, noe han nå gjør. Flyktningkrisen er derfor mest sannsynlig orkestrert av ISIS.

 

Skal vi oppleve mer terror eller skal vi beskytte våre egne innbyggere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cartman

Halalslakt i Norge blir halal ved at en muslim berører dyret og sier tre ord. Det er, så vidt jeg husker "Bismillah, Allah'u Akbahr". Hvilket er utlagt "I guds navn, gud er stor"

Det trenger ikke være en imam engang.

Forøvrig foregår slaktingen som vanlig på norske slaktehus.

Koranen har et forbud mot å spise selvdøde dyr, dyr som er drept av rovdyr og dyr som er drept av sykdom. Man skal kun spise dyr som er slaktet ved ekssanguinering, men det står ingenting om at dyrene må være ved bevissthet når man kutter pulsårene deres. Så derfor er de norske reglene for avlivning aakseptable for muslimer, og velsignelsen er alt som skal til for å gjøre det til halal. Hadde jødene vært like smidige, hadde det antakelig vært slik i hele Europa også.

Bedøve dyret og deretter kutte strupen er svært lite humant. Det er direkte sykt. Sykere er det at en religion pålegger de troende å gjøre dette. Det eneste som er sykere er koking av levende krabbe, hummer, kreps og reker.

 

Tåpelig å dra inn jødene i alle diskusjoner. Kosher er på nivå med halal, men jødene er en svært liten minoritet. Problemet med muslimene er at de tar over verden og driver med dyremishandling på et globalt nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedøve dyret og deretter kutte strupen er svært lite humant. Det er direkte sykt. Sykere er det at en religion pålegger de troende å gjøre dette. Det eneste som er sykere er koking av levende krabbe, hummer, kreps og reker.

 

Tåpelig å dra inn jødene i alle diskusjoner. Kosher er på nivå med halal, men jødene er en svært liten minoritet. Problemet med muslimene er at de tar over verden og driver med dyremishandling på et globalt nivå.

Du er usedvanlig dårlig orientert. Å bedøve dyret og deretter kutte strupen er det som anses for human avlivning i Norge og de fleste andre siviliserte land. Med "bedøve" mener man altså at dyret gjøres bevisstløst, på den måten som er mest effektiv for det aktuelle dyret.

"Bevisstløs" betyr, for ordens skyld, at dyret ikke er i stand til å oppleve at det blir drept. Jeg vet ikke hvordan det evt kunne vært gjort mer humant, men jeg er sikker på at veterinærmyndighetene vil høre ditt forslag om du har noe.

Ekssanguinering eller "utblødning" er noe man må gjøre uansett for å sikre kjøttkvaliteten, og det er en effektiv måte å drepe et dyr på. Det er det som gjøres på alle slaktehus.

Grunnen til at jeg drar inn jødene er at de er ganske stivbeinte når det gjelder dette med bedøving av dyret. De vil at dyret skal være bevisst når DERES velsignelse leses. Uvisst av hvilken grunn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Muslimer krever vel at dyret må være fullstendig tomt for blod før det skal slaktes og tilberedes. Ellers vil jo ikke kjøttet være "halal" nok for dem. For å være mest mulig sikker på alt blodet er ute av skrotten, så mener dem at dyret ikke burde få noen som helst slags bedøvelse på forhånd. Bedøvelse gjør jo at hjertet slår mye langsommere, og da går det selvfølgelig mye saktere for alt blodet å komme ut også.



Anonymous poster hash: eed6f...cc8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimer krever vel at dyret må være fullstendig tomt for blod før det skal slaktes og tilberedes. Ellers vil jo ikke kjøttet være "halal" nok for dem. For å være mest mulig sikker på alt blodet er ute av skrotten, så mener dem at dyret ikke burde få noen som helst slags bedøvelse på forhånd. Bedøvelse gjør jo at hjertet slår mye langsommere, og da går det selvfølgelig mye saktere for alt blodet å komme ut også. Anonymous poster hash: eed6f...cc8

Alle dyr tømmes for blod. Man kan ikke tømme dyret for blod FØR det slaktes. Når det er tomt for blod ER dyret slaktet. Det er ikke hjertet som pumper blodet ut av kroppen, men tyngdekraften som lar det renne ut. Dette er en del av alle slakteprosedyrer i hele verden.

Norske dyr som halalslaktes BLIR bedøvet, og bedøvelsen har ingen ting med blodtappingen å gjøre.

Du må ikke basere meningene dine på antagelser.

Anonymous poster hash: 0ecef...766

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Muslimer krever vel at dyret må være fullstendig tomt for blod før det skal slaktes og tilberedes. Ellers vil jo ikke kjøttet være "halal" nok for dem. For å være mest mulig sikker på alt blodet er ute av skrotten, så mener dem at dyret ikke burde få noen som helst slags bedøvelse på forhånd. Bedøvelse gjør jo at hjertet slår mye langsommere, og da går det selvfølgelig mye saktere for alt blodet å komme ut også.

Anonymous poster hash: eed6f...cc8

 

Dette stemmer ikke. Muslimer i Norge har akseptert at de norske reglene for avlivning er greie nok, og for dem er det halal så lenge det er en muslim til stede som berører dyret og sier velsignelsen. Et dyr som henger etter bakbeina og er strupekuttet blir tomt for blod, og stort mer er det ikke å si om den saken.

Og å tømme det for blod er noe som ALLE slaktere gjør av hensyn til kjøttkvaliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som ateist er det viktig å spise middag- uten å få en religion trukket over hodet.



Anonymous poster hash: 6b847...392
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...