Gå til innhold

2 BF. en rik, og en fattig!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har to vidunderlige døtre med to forskjellige menn. Den enes far har masse masse penger og kjøper det ene og det andre til din datter. Nå er det snakk om hest til hennes neste bursdag. Det er jo kjempefint for henne, men så har jeg en datter til.... Hennes far eier ikke nåla i veggen og får aldri noe fra sin far. Dette er veldig veldig sårt for henne. Jeg har ikke mulighet til å demme opp for denne urettferdigheten med min økonomi, og det er vanskelig å forklare for dem hvorfor det er slik. Noen som gar vært i lignende situasjon?

Anonymous poster hash: 6dd02...aac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Livet er dessverre blodig urettferdig til tider og så sant ikke den rike faren innser at han skaper en splid mellom søstrene så er det ikke en ting du kan gjøre er jeg redd.. Jeg ser det hos en venninne hvis to barn fra før behandles ulikt av mannen enn de to de har sammen.. Han mener ikke gjøre det sårt for noen av dem for han ser det ikke selv.. Men fra utsiden er det vondt å se på uten å kunne gjøre noe.

• Liker 5
Skrevet

Djizes, hest i bursdagsgave? Håper han har tenkt å holde hesten også? Stallplass og fôr og pass og veterinær og alt mulig er jo svinedyrt!

Når det gjelder ulikhetene har jeg dessverre ingen råd, bare medfølelse til din "fattige" datter.

• Liker 4
Skrevet

Djizes, hest i bursdagsgave? Håper han har tenkt å holde hesten også? Stallplass og fôr og pass og veterinær og alt mulig er jo svinedyrt!

Når det gjelder ulikhetene har jeg dessverre ingen råd, bare medfølelse til din "fattige" datter.

Ja han skal stå for alt. Begge døtrene mine er hestegale og alt de ønsker seg i verden er en hest. Er så sårt å se den ene få og den andre ikke...

TS

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor fikk du barn med to forskjellige menn?

Anonymous poster hash: 09848...9f6
  • Liker 16
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Ja han skal stå for alt. Begge døtrene mine er hestegale og alt de ønsker seg i verden er en hest. Er så sårt å se den ene få og den andre ikke...

TS

Men om en får så kan vell hun andre låne eller?

Skrevet

Herlighet, hvem har ikke det. Slik er livet, det blir ikke alltid slik man planlegger...

TS

• Liker 15
Skrevet

Men om en får så kan vell hun andre låne eller?

Nja, hesten skal stå der faren bor, så det er ikke så naturlig...

TS

Skrevet

Herlighet, hvem har ikke det. Slik er livet, det blir ikke alltid slik man planlegger...

TS

Men kan du ikke bare forklare realiteten til dem? At faren til den ene har mye penger? Slik er det, og urettferdig er det, men det er jo konsekvensene av dine valg. Jeg synes bare du må forklare at sånn er det bare.

• Liker 15
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Jeg har to vidunderlige døtre med to forskjellige menn. Den enes far har masse masse penger og kjøper det ene og det andre til din datter. Nå er det snakk om hest til hennes neste bursdag. Det er jo kjempefint for henne, men så har jeg en datter til.... Hennes far eier ikke nåla i veggen og får aldri noe fra sin far. Dette er veldig veldig sårt for henne. Jeg har ikke mulighet til å demme opp for denne urettferdigheten med min økonomi, og det er vanskelig å forklare for dem hvorfor det er slik. Noen som gar vært i lignende situasjon?

Jeg har ikke vært i lignende selv, men jeg får frustrasjonen dine for man ønsker jo barna sine det aller beste. Går det ann å snakke med den rike faren og be han begrense seg litt evt. diskutere litt at om hun får hest så må andre få låne?

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Nja, hesten skal stå der faren bor, så det er ikke så naturlig...

TS

Bor de langt unna hverandre, eller kan dere hele gjengen ta en dagstur?

Skrevet

Men kan du ikke bare forklare realiteten til dem? At faren til den ene har mye penger? Slik er det, og urettferdig er det, men det er jo konsekvensene av dine valg. Jeg synes bare du må forklare at sånn er det bare.

Ja det er jo det jeg har gjort, men for barn er ikke dette så greit å forstå. Hun sier ja og at hun skjønner, med tårer i øynene. Det er helt forferdelig å se...

TS

• Liker 5
Skrevet

Bor de langt unna hverandre, eller kan dere hele gjengen ta en dagstur?

Ja, vi kan absolutt ta en dagstur, det er ikke så langt. Det med hesten var egentlig mer ett eksempel i en lang rekke av dyre ferier, morsomme opplevelser, dyre klær, masse nytt utstyr hele tiden ( sykkel, ski etc.) han har går virkelig inn for at hans datter skal få det beste... Så har vi BF nr. 2 som aldri har kjøpt EN ting til sin datter, og har problemer med å betale bidraget...

Gjest Gjest_frisk
Skrevet

Går det an å be den rike faren roe ned litt kanskje, utav hensyn til din andre datter? Hun første blir jo på grensen til bortskjemt, og det er jo slettes ikke nødvendig. Hun trenger ikke å ikke få noen ting, men slik som det er nå virker det nesten overdrevent mye.

• Liker 11
Skrevet

Skjønner ikke helt hva slags svar du er ute etter her.. det er jo ikke så mye å gjøre med den situasjonen, hvis du på død og liv vil at det ikke skal gjøres forskjell på dem så må du jo dekke de kostnadene selv.

Høres nesten ut som du er snurt fordi den "rike" faren ikke gir noe til det andre barnet også.

Anonymous poster hash: b02a3...daf

• Liker 6
Skrevet

Skjønner ikke helt hva slags svar du er ute etter her.. det er jo ikke så mye å gjøre med den situasjonen, hvis du på død og liv vil at det ikke skal gjøres forskjell på dem så må du jo dekke de kostnadene selv.

Høres nesten ut som du er snurt fordi den "rike" faren ikke gir noe til det andre barnet også.

Anonymous poster hash: b02a3...daf

Det er da ikke hans jobb. Han dekker allerede mye for min andre datter gjennom barnebidraget... Jeg var ute etter andres erfaringer med tema. Bør jeg prioritere å bruke mest mulig på den andre datteren min og forsøke å 'dekke opp'? Bør jeg fortsette å prøve å ikke gjøre forskjell?

TS

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor bryr du deg om at hun fikk det? Mange folk har barn med to forskjellige. Herrejesus.

• Liker 6
Skrevet

Det er da ikke hans jobb. Han dekker allerede mye for min andre datter gjennom barnebidraget... Jeg var ute etter andres erfaringer med tema. Bør jeg prioritere å bruke mest mulig på den andre datteren min og forsøke å 'dekke opp'? Bør jeg fortsette å prøve å ikke gjøre forskjell?

TS

Det eneste du kan gjøre er vel egentlig å snakke med mister moneybags og prøve å få ham med på å bruke mindre penger på datteren. Forklar det med hvor vondt den andre datteren får - fordi hun er et barn, og selv om hun forstår at verden er urettferdig er det jo vondt å måtte føle det så på kroppen til stadighet. Foreslå at han kan spare penger på konto til datteren i stedet for alle luksusgavene til stadighet. Eller noe. Uff.

• Liker 2
Skrevet

Det eneste du kan gjøre er vel egentlig å snakke med mister moneybags og prøve å få ham med på å bruke mindre penger på datteren. Forklar det med hvor vondt den andre datteren får - fordi hun er et barn, og selv om hun forstår at verden er urettferdig er det jo vondt å måtte føle det så på kroppen til stadighet. Foreslå at han kan spare penger på konto til datteren i stedet for alle luksusgavene til stadighet. Eller noe. Uff.

Enig med dette. Om han er oppegående vil han nok skjønne dette. Klart han ønsker å gi sin datter alt, men den måten han gjør det på (en hest som står hos han, mens begge søstre ønsker seg hest), kan føre til uvennskap og sjalusi mellom de to jentene. Det må jo være viktigere med et godt søsterforhold enn at datteren får "alt". Han kan jo spare penger til henne, hun setter nok mer pris på egenandel til bolig i voksen alder enn en hest nå. Eventuelt lage en sparekonto for hest, som du og andre barnefar også kan spytte inn på, slik at begge jenter får en hest sammen.

Anonymous poster hash: e8cef...4b2

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...