AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #21 Skrevet 4. september 2015 Vi kan da ikke kaste ut folk før det er trygt i deres hjemland. Det vil helt sikkert være fred i Syria om 10 år. Da sendes de selvsagt hjem igjen. Jeg tenker på mange andre som har fått beskyttelse her. Folk fra tidligere Jugoslavia burde jo få fingeren ut og reise nå. Mange år siden det ble fred der nede. Sikkert mange andre også. Fikk de bare være her midlertidig de fra Joguslavia? Anonymous poster hash: a506e...528
Gothminister Skrevet 4. september 2015 #22 Skrevet 4. september 2015 Fikk de bare være her midlertidig de fra Joguslavia? Anonymous poster hash: a506e...528 Nei dessverre. De grodde fast. Derfor må vi ikke igjen gjøre samme feilen. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #23 Skrevet 4. september 2015 Vi bør kaste ut alle dem som kan reise tilbake til sine hjemland. Dem som ikke lengre trenger beskyttelse bør straks sendes ut og hjem. På den måten kan vi igjen hjelpe nye, uten og ødelegge vårt eget land. Om vi hadde ført en slik politikk. Da hadde jeg sagt ja til 1 million flyktninger. Er sjeldent jeg er enig med deg men dette er jeg enig i. Spesielt nå som vi står i en posisjon hvor vi må hjelpe såpass mange akutt. Da bør man begynne å tenke på de vi allerede har hjulpet og om de har det trygt nok til å kunne reise tilbake, da vårt land kommer til å få økonomiske vansker og utfordringer. Her synes jeg du tenker veldig politisk rasjonelt. Anonymous poster hash: 78693...949
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #24 Skrevet 4. september 2015 Du har helt rett. Vi har råd til det. Kutt alle pensjoner med 50%, steng 50% av alle sykehjem, mesteparten av sykehusavdelingene, innfør massiv nedbemanning i hele den offentlige sektoren hvor minst 70% må gå øk skattene til minst 80% og så har vi råd til alt. Hm. Er du politisk engasjert eller har du bare noe i mot innvandrere generelt? For du snakker om disse nedkuttingene: Uansett hvilket parti, så vil det bli kuttinger pga innvandringen. Grunnen til innvandringen er pga en voldsom krig hvor ingen er uenig i at det er behov for akutt nødhjelp. Alt du gjør er å gjøre narr av innvandrere generelt - jeg ser jo at du har noe kraftig i mot dem som mennesker. Det du mener er altså: Nei til ALL innvandring? Nei til akutt nødhjelp i Syria? Det økonomiske du snakker om her er fullstendig irrelevant. Det vil skje økonomiske kuttinger uansett hvilket parti man stemmer på, det er ikke uenigheter om at vi skal hjelpe innvandrere, det er bare uenigheter i HVORDAN vi skal hjelpe dem. Du mener at vi skal hjelpe dem med flykningsleir, der de ER. Men du nevner ingenting om de økonomiske delene på den siden, og hva det vil KOSTE oss og hvilken kutting det blir av den grunn. Tror du ikke det vil koste oss mange penger å hjelpe dem der de er? Tror du at Norge vil få bedre økonomi og mindre nedkuttinger av å hjelpe dem der de er? Det du sier er fullstendig snålt. Anonymous poster hash: 78693...949
Druid Skrevet 4. september 2015 #25 Skrevet 4. september 2015 Er sjeldent jeg er enig med deg men dette er jeg enig i. Spesielt nå som vi står i en posisjon hvor vi må hjelpe såpass mange akutt. Da bør man begynne å tenke på de vi allerede har hjulpet og om de har det trygt nok til å kunne reise tilbake, da vårt land kommer til å få økonomiske vansker og utfordringer. Her synes jeg du tenker veldig politisk rasjonelt. Anonymous poster hash: 78693...949 Det er nok rasjonelt, men desverre ikke politisk rasjonelt. Vi prøvde dette med afghanerene, og vi fikk bare en haug politiske problemer knyttet til det.
Gothminister Skrevet 4. september 2015 #26 Skrevet 4. september 2015 Er sjeldent jeg er enig med deg men dette er jeg enig i. Spesielt nå som vi står i en posisjon hvor vi må hjelpe såpass mange akutt. Da bør man begynne å tenke på de vi allerede har hjulpet og om de har det trygt nok til å kunne reise tilbake, da vårt land kommer til å få økonomiske vansker og utfordringer. Her synes jeg du tenker veldig politisk rasjonelt. Anonymous poster hash: 78693...949 Man kan alltids møtes på tvers politisk vet du. Så det er jo fint at vi kan være enig. Selv om det er sundt for et demokrati med uenighet også.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #27 Skrevet 4. september 2015 Det er nok rasjonelt, men desverre ikke politisk rasjonelt. Vi prøvde dette med afghanerene, og vi fikk bare en haug politiske problemer knyttet til det. På hvilken måte? Anonymous poster hash: 78693...949
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #28 Skrevet 4. september 2015 Man kan alltids møtes på tvers politisk vet du. Så det er jo fint at vi kan være enig. Selv om det er sundt for et demokrati med uenighet også. Igjen enig. Anonymous poster hash: 78693...949
Erazor Skrevet 4. september 2015 #29 Skrevet 4. september 2015 (,,,) Du mener at vi skal hjelpe dem med flykningsleir, der de ER. Men du nevner ingenting om de økonomiske delene på den siden, og hva det vil KOSTE oss og hvilken kutting det blir av den grunn. Tror du ikke det vil koste oss mange penger å hjelpe dem der de er? Tror du at Norge vil få bedre økonomi og mindre nedkuttinger av å hjelpe dem der de er? Det du sier er fullstendig snålt. Anonymous poster hash: 78693...949 Rent teknisk sett vil man få mer ut av hver krone ved å hjelpe dem i et annet land enn i dyre Norge. I tillegg vil bosetting i Norge utløse en god del velferdsmidler, gjerne i mange år fremover. En del av menneskene vil gjerne ha psykiske traumer som gjør at de ikke kan arbeide. Selvsagt er det mange innvandrere som er blitt godt integrert i det norske samfunn, men dette gjelder dessverre langt fra alle, og enkelte land er overrepresentert blant de som ikke blir sysselsatt. Dette koster. Jeg har forståelse for at det er enkelte som uttrykker bekymring for fremtiden, spesielt når man vet at man står overfor en pensjonist-boom i årene som kommer. Allerede nå er det mange mennesker som har private helseforsikringer, og jeg tror at en del av de som ikke er bevisst på pensjonsopptjening og -sparing kan få en lei overraskelse når de en gang går av med pensjon. Og det er bare noen av de utfordringene vi som samfunn står overfor. Norge har helt klart et ansvar for å hjelpe. Samtidig mener jeg det er uansvarlig om man ikke klarer å ha flere tanker i hodet på en gang. Å ta imot flyktninger har en pris, og dette skal gjennomføres i praksis på en best mulig måte. Jeg synes det er bra at mange engasjerer seg, men jeg skulle ønske at det var flere som debatterte hvordan man rent praktisk sett skal hjelpe og ta imot flyktningene, i stedet for at de bare sier at «vi må hjelpe».
Druid Skrevet 4. september 2015 #30 Skrevet 4. september 2015 .... Du mener at vi skal hjelpe dem med flykningsleir, der de ER. Men du nevner ingenting om de økonomiske delene på den siden, og hva det vil KOSTE oss og hvilken kutting det blir av den grunn. Tror du ikke det vil koste oss mange penger å hjelpe dem der de er? Tror du at Norge vil få bedre økonomi og mindre nedkuttinger av å hjelpe dem der de er? Det du sier er fullstendig snålt. Anonymous poster hash: 78693...949 Gjordt riktig, vil kosten vår med å hjelpe dem i nærområdet være helt ubetydelig i forhold til å ta de 8000 flyktningene vi har forpliktet oss til. Hjelp i nærområdene inneholder ingen annuell forpliktelse og kan vedtas fortløpende uten risiko. De 8000 vi tar inn er en enorm økonomisk risiko og en uungåelig forpliktelse over flere 10-år. Jeg mener vi er nødt til å ta i mot en andel og da er 8000 over 3 år innenfor kapasieteten vår. Men det er ravende fundementalt idiotisk og ikke innse at dette er ett problem.
FreeLife Skrevet 4. september 2015 #31 Skrevet 4. september 2015 Folkens..this is it. Ikke misforstå eller undervurder denne emigrasjonen/folkevandringen. Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner. Problemet er bare at de som styrer og har politikerne i sine lommer, ikke har like gode intensjoner som dere godtfolk. Vi vil få massiv innvandring nå - kanskje 50.000, kanskje enda flere de neste par årene. Desverre har vi også en egen befolkning som går ut av arbeidslivet nå - over 20.000 sagt opp i oljesektoren, og vi har ingen nye industrieventyr klare til å produsere verdier. Dette vil bety; 1. Økte skatter og avgifter for middelklassen 2. De rike sniker seg unna og flytter utenlands 3. Flere på trygd 4. Mer segregering og ghettoer (både med hvite og brune) 5. Mer kriminalitet 6. Mer fattigdom og generell faenskap Vi vil antakelig bli noe sånt som gamle jugoslavia eller landsbygda i Polen hva levestandard angår. Man overlever, men ikke så mye mer enn det. Rusavhengiget, alkoholisme, voldtekter, psykisk sykdom, barn som bor hjemme hele livet..osv osv. Dette blir det nye Norge etter 2020. Så går det noen år, også stikker folk herfra. Så er det på an igjen. Vi som blir igjen (primært etniske nordmenn og europeere) bygger opp samfunnet igjen. Og så samme mølla om og om igjen. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå