AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #1 Skrevet 3. september 2015 Bor i en lavblokk med utgang til en svalegang/terrasse. Det er 6 leiligheter på rekken min. Vi har så vidt litt plass til et bord og to stoler for at det skal være fri passasje. Jeg synes en av naboene tar seg veldig til rette med ungen sin. Hun sykler frem og tilbake hele ettermiddagen mellom 15-19 og er velidig høylytt med pappaen løpende bak. Jeg sitter mye med tungt pensum som jeg prøver å få orden på, og holder på å bli sprø av dette. Det er svært tett mellom leilighetene og derfor veldig lytt også, så jeg blir veldig forstyrret selv om jeg sitter inne. Hvordan fortelle naboen på en høflig måte at det ikke er en lekeplass?! Anonymous poster hash: 9d4b8...74e 1
Gjest Seajewel Skrevet 3. september 2015 #2 Skrevet 3. september 2015 Täler du ikke unger, kan du jo flytte til en studentbolig, langt unna familestudentboligene da... La barn være barn. Skal barnet sitte inne og se TV i hele barndommen sin, fordi du irriterer deg lett? 8
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #3 Skrevet 3. september 2015 Jeg ville klaget på dette, eventuelt ringt politiet om det ikke forbedret seg. Anonymous poster hash: 42fc1...ebe
Gjest Seajewel Skrevet 3. september 2015 #4 Skrevet 3. september 2015 Jeg ville klaget på dette, eventuelt ringt politiet om det ikke forbedret seg. Anonymous poster hash: 42fc1...ebe Ringe politiet pga en unge? Seriøst? Snakk om å misbruke politiets ressurser. Hva skal du si da, liksom? En nabounge irriterer meg, så nå må dere, Politi, rydde opp her, fordi jeg ikke klarer å si ifra selv! Vel, de får iallefall noe å le av på pauserommet isåfall. 7
Minitroll Skrevet 3. september 2015 #5 Skrevet 3. september 2015 Det er en lekeplass 100 meter unna. Faren er lat, og uteområdet er som sagt ikke en lekeplass. Og, nei jeg er heller ikke noe spesielt glad i barn, men forstår at det må utfolde seg... Men må det være så jævla tett oppi leiligheten min? Og nei, flytter ikke til en studentbolig. Er voksen og har eid leiligheten min i 10 år. TS 7
Gjest Evans Skrevet 3. september 2015 #6 Skrevet 3. september 2015 Snakk med naboen De har trolig ikke tenkt på at du sitter og leser tungt pensum.
Pysa Skrevet 3. september 2015 #7 Skrevet 3. september 2015 Dette må du regne med når du bor tett på andre. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #8 Skrevet 3. september 2015 Anonymous poster hash: 163b5...9f8 13
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #9 Skrevet 3. september 2015 Reis på biblioteket å les pensum der? Anonymous poster hash: 08277...56d 3
Minitroll Skrevet 3. september 2015 #10 Skrevet 3. september 2015 (endret) Takk for innspill allemannalle! Måtte blåse ut litt for i dag var det ekstra mye skrik og skrål utenfor. Må nok ta en prat med naboen om han kan dempe seg litt. Måtte dere alle ha en fortsatt fin kveld med eller uten ungeskrik;) TS Endret 3. september 2015 av Minitroll
Gjest lipgloss Skrevet 4. september 2015 #11 Skrevet 4. september 2015 ta en prat med naboe,han har sikkert forståelse for at du trenger litt ro
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #12 Skrevet 4. september 2015 Anonymous poster hash: 163b5...9f8 Der har du svaret ;-). Jeg bor selv midt i lysløypa på Grønland i Oslo og sover hver eneste natt med ørepropper. Man venner seg til det også. Anonymous poster hash: 23db2...561
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #13 Skrevet 4. september 2015 Enkelte småbarnsforeldre mener at verden dreier rundt dem og at de ikke trenger å ta hensyn til omverden. For det første er det forbanna slitsomt for de fleste rundt dem, for det andre gjør de barna sine en enorm bjørnetjeneste, fordi de ikke lærer å ta hensyn, kun at deres behov blir ivaretatt. Mange som ikke skulle ha hatt barn. Jeg føler med deg TS. Normale folk tar hensyn til naboer. Hadde du blitt sur fordi de gikk forbi eller lo hadde du vært sprø. Om de ikke tar hensyn til at de bor tett, er de sprø. Det finnes reguleringer for slikt mange steder, hos oss er det f.eks. ikke lov til å bråke i trappeoppgangen. Det er ikke slik at når man bor tett må man finne seg i at folk lydforrurenser. Man må forvente å høre naboen, men de må faktisk også ta hensyn, og dine naboer gjør absolutt ikke det. Noe som heter normal folkeskikk som jeg synes det virker som er helt tapt for en del foreldre. Skremmende at de har oppdrageransvar. Anonymous poster hash: 80db3...200 9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #14 Skrevet 7. september 2015 Lei naboen sier du? Who isent? Jeg har kjøpt meg hus i sommer å tar snart over! Blir herlig å bli kvitt fittenaboen jeg har nå! Anonymous poster hash: 1f0d3...de1 1
Gjest Seajewel Skrevet 7. september 2015 #15 Skrevet 7. september 2015 Enkelte småbarnsforeldre mener at verden dreier rundt dem og at de ikke trenger å ta hensyn til omverden. For det første er det forbanna slitsomt for de fleste rundt dem, for det andre gjør de barna sine en enorm bjørnetjeneste, fordi de ikke lærer å ta hensyn, kun at deres behov blir ivaretatt. Mange som ikke skulle ha hatt barn. Jeg føler med deg TS. Normale folk tar hensyn til naboer. Hadde du blitt sur fordi de gikk forbi eller lo hadde du vært sprø. Om de ikke tar hensyn til at de bor tett, er de sprø. Det finnes reguleringer for slikt mange steder, hos oss er det f.eks. ikke lov til å bråke i trappeoppgangen. Det er ikke slik at når man bor tett må man finne seg i at folk lydforrurenser. Man må forvente å høre naboen, men de må faktisk også ta hensyn, og dine naboer gjør absolutt ikke det. Noe som heter normal folkeskikk som jeg synes det virker som er helt tapt for en del foreldre. Skremmende at de har oppdrageransvar. Anonymous poster hash: 80db3...200 La barn være barn. Det er stor forskjell på barn og voksne. De lærer tidsnok å måtte ta hensyn... Og jeg hadde ikke reagert om en far og sønn løp og lekte sammen. Må være grenser for hva man skal gå og irritere seg for. Bor man nære folk, må man tåle at det er litt liv.
Gjest Kritt Skrevet 7. september 2015 #16 Skrevet 7. september 2015 Jeg kjenner noen som bor i hus med svalgang. Der har de regler om at det ikke er lov til å bråke på selve svalgangen. Nå kan man jo evt. krangle om hva som er bråk, men jeg ville forstå det slik at høylydt lek bør skje andre steder. Kanskje du kan finne ut om det finnes noen regler om dette der du bor? Evt. får du bare høflig ta det opp med de det gjelder. Jeg synes egentlig det burde være en selvfølge at man ikke sykler (med mer) på svalgangen - det kan man gjøre andre steder.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #17 Skrevet 7. september 2015 Ringe politiet pga en unge? Seriøst? Snakk om å misbruke politiets ressurser. Hva skal du si da, liksom? En nabounge irriterer meg, så nå må dere, Politi, rydde opp her, fordi jeg ikke klarer å si ifra selv! Vel, de får iallefall noe å le av på pauserommet isåfall. Du skjønner ikke ironi? Anonymous poster hash: 0c903...116
hjertesukka Skrevet 7. september 2015 #18 Skrevet 7. september 2015 Han kan umulig vite at du sitter og leser pensum hvis du ikke sier noe, så jeg ville sagt i fra på en fin måte, i første omgang i alle fall.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #19 Skrevet 7. september 2015 Du skjønner ikke ironi? Anonymous poster hash: 0c903...116 Det er vanskelig å lese ironi. Anbefaler deg å bruke for å få frem ironien. Anonymous poster hash: 0a57b...7f4 1
Gjest Seajewel Skrevet 7. september 2015 #20 Skrevet 7. september 2015 Du skjønner ikke ironi? Anonymous poster hash: 0c903...116 Tok ikke den nei Enklere med ironi når man hører tonefall og er i nærheten. Ironi på nett er ikke alltid like enkelt å tolke...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå