Gå til innhold

Hvor mange barn har du og hvorfor?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har 3. Ønsket meg to,men nr 3 ble en gledelig overraskelse. Nå plutselig vil jeg ha 4. Hvem vet

Anonymous poster hash: 4305c...e3b

Heldig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en. Vil gjerne ha minst en til, men naturen vil det ikke alltid slik. Så kanskje det bare blir med en, vi får se hva fremtiden bringer oss. 

Skrevet

Vi har tre, fordi vi ønsket oss tre. To var for få og fire er for mange, ingen annen grunn enn det.

Skrevet

Har to, ønsker oss ett til når de første blir litt større.

Skrevet

Har to, og føler meg heldig.

Hadde muligens ønsket en til dersom jeg var 2-3 år yngre, og hadde enkle graviditeter.

Skrevet

Har 1, er alenemor men ønsker veldig en til:-)

Skrevet

Har 1 og en på vei ;) 2 er nok i øynene mine - fint med søsken ;)

Gjest Klaveret
Skrevet

Jeg har to flotte barn. Jeg hadde veldig lyst på flere, men pga tøffe svangerskap og skilsmisse ble det med de to. Tok et valg da jeg møtte min nye partner om ikke å få flere siden både han og jeg hadde. Ville ikke ha "rotet" med mine, dine og våre. 

(Det siste er ikke ment nedsettende ovenfor de som har det, men det passet bare ikke for oss)

Skrevet

Ett.  Barnefar og jeg skilte lag og jeg har aldri ønsket barn med mer enn 1 mann. Altfor komplisert for alle parter som blir involvert i det. 

Anonymous poster hash: c757c...f8e
Gjest Matronella
Skrevet

Har tre barn, tenkte på fire men ble fornøyd med tre. 

Skrevet

Har to flotte barn, vurderte å få nr tre, men med en mann som jobbet ekstremt mye var to barn nok. Tenkte at jeg klarte to barn alene, men ikke tre. Smart valg siden vi ble skilt... Fattig trøst er at eksmannen min fikk en vekker og nedprioriterte jobb, ergo ser barna mine faren mer nå enn før.

Anonymous poster hash: 430ad...afc

Skrevet

Har to, fordi jeg alltid har tenkt at to barn er passelig. Da har jeg en hånd til hver når jeg er alene, eller vi kan ta ett barn hver når vi er to foreldre. :) I tillegg kan vi følge begge to opp på en bedre måte på alle områder enn vi hadde kunnet hvis vi hadde hatt flere barn. (lekser, fritidsaktiviteter, ferier etc)

Anonymous poster hash: 118e7...fcf
Skrevet

Heldig :)

Takk. Føler meg heldig

Anonymous poster hash: 4305c...e3b

Skrevet

Vi har seks, fordi det var mye morsommere med barn enn jeg trodde, og vi har kapasitet til det.

Trodde vi var ferdige etter nummer fire, men da hun begynte å nærme seg skolealder ble det så stille i huset, så da kjørte vi på med en runde til. Hektisk, men moro!

• Liker 1
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)

Jeg har en og ganske usikker på om jeg vil ha flere. Alltid ønsket meg flere så håper det blir en gang, men jeg startet i feil ende og i en alder av 26 så har jeg fortsatt ikke fullført videregående 👍☝ vet ikke med tiden, men jeg vil ta høyere utdanning og leve litt nå så får vi se med mann og hele det greiene etterhvert 😀 Jeg er alene og vært det hele veien, fikk et sykt barn så de første årene gikk med å dra på sykehuset og til andre doktorer. Nå er han eldre og ting er mer stabile. Det er en av grunnene til at jeg er usikker, det var noen jævlig år og cirka 50/50 for at samme skjer en gang til.

Endret av Steve Rogers
Skrevet

Vi har to, noe jeg alltid har sett for meg. Dvs. da vi hadde én, tror jeg at jeg kunne vært fornøyd med det også, men to gir virkelig dobbelt så mye glede som én (og litt mindre søvn). Men da nr. to kom, kjente jeg veldig fort lysten på en til, og syns det er en koselig tanke å ha en liten flokk. Så vi er i tenkeboksen ang. om vi skal prøve å få ett barn til eller om det holder. Mannen stemmer veldig for nr. tre, mens det er jeg som er mer usikker. Etter forrige fødsel mistet jeg mye blod, og jeg har jeg har fortsatt jernmangel halvannet år etter, og dette har tappet meg for mye krefter. Dvs. jeg har ikke hatt noe problem med å håndtere hverdagen, men som småbarnsmor skulle jeg gjerne sluppet å være svimmel og bli fort sliten (selv om det har blitt mye bedre, er det fortsatt ikke helt normalt). Så jeg er rett og slett litt redd for å oppleve samme komplikasjon under en evt. ny fødsel. Men om det kommer en til, blir det med litt større mellomrom enn de to jeg har, som det skiller ca. to år.

Skrevet

Har to. Har ''hele livet'' hatt lyst på tre, men det endret seg en gang mellom førstemann og andremann. Nå synes jeg to er helt perfekt for oss. Vi er én forelder per stk, og jeg føler jeg har tid og ork til å følge opp begge to, i tillegg til å ''følge opp'' meg selv. Dessuten ville et tredje barn blitt veldig dyrt, siden vi måtte ha gått til privat klinikk for å unnfange det. For ikke å snakke om vi i det hele tatt hadde fått det til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...