Gå til innhold

De dumme får barn tidlig......

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men hva hjelper det da om noen av disse jentene leser denne tråden og hva du har skrevet? Det gjør det ikke nødvendigvis noe enklere for dem. 

Det er lov å reagere. Det er lov å tenke. Det burde derimot gå en grense for hva man sier om disse jentene og hvordan. Du oppfører deg som om hva disse jentene gjør med sitt liv personlig påvirker ditt liv.

Men hvorfor skal man gjøre livet enklere for dem?`? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og poenget ditt er?

At du ikke skal skylde på unge mødre når det gjelder overgangsstønad f.eks. At de ødelegger for alle andre?

Og hvis en "voksen" person trenger støtte av overgangsstønad, hvorfor var ikke den personen fått utdanning eller eventuelt jobbet seg opp til foreldrepenger? Hvorfor er det bare unge mødre som blir dømt hvis de trenger overgangsstønad?

Anonymous poster hash: 3f15a...496

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke skal skylde på unge mødre når det gjelder overgangsstønad f.eks. At de ødelegger for alle andre?

Og hvis en "voksen" person trenger støtte av overgangsstønad, hvorfor var ikke den personen fått utdanning eller eventuelt jobbet seg opp til foreldrepenger? Hvorfor er det bare unge mødre som blir dømt hvis de trenger overgangsstønad?

Anonymous poster hash: 3f15a...496

Fordi det er de som oftest har blitt gravid kun pga pengene de kan motta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Stortsett alle som har sex der p-piller er eneste formen for prevensjon er jo dumme, det er jo bare det at noen er mer uheldig enn andre.

Men så er det jo de som kanskje ikke var så flink på skolen eller droppet ut, og som ikke har noe særlig motivasjon til å studere videre. De må jo så klart få en mening med livet og hvorfor ikke bare presse ut barn etter barn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Stortsett alle som har sex der p-piller er eneste formen for prevensjon er jo dumme, det er jo bare det at noen er mer uheldig enn andre.

Men så er det jo de som kanskje ikke var så flink på skolen eller droppet ut, og som ikke har noe særlig motivasjon til å studere videre. De må jo så klart få en mening med livet og hvorfor ikke bare presse ut barn etter barn? 

Jeg brukte kun p-piller som prevensjon i flere år og ble aldri gravid. Synes det der var litt rart sagt.

Endret av daisydaisy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest daisydaisy

Fordi det er de som oftest har blitt gravid kun pga pengene de kan motta. 

Hva vet du om det? Har du hatt en fortrolig samtale med alle unge jenter og voksne kvinner som har blitt gravid her i landet? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet du om det? Har du hatt en fortrolig samtale med alle unge jenter og voksne kvinner som har blitt gravid her i landet? 

Hvs vet du ikke om det? Har du snakket med alle unge jentene deres om motivene om å beholde og ikke fortsette skolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Hvorfor skal man gjøre livet lettere for dem? 

Du trenger ikke gjøre livet lettere for noen, men du trenger heller ikke gjøre livet vanskeligere for dem. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke gjøre livet lettere for noen, men du trenger heller ikke gjøre livet vanskeligere for dem. 

Sant, men de jentene har en del å bevise, noe mødre som allerede er ferdig med utdannelse ikke behøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Hvs vet du ikke om det? Har du snakket med alle unge jentene deres om motivene om å beholde og ikke fortsette skolen?

Jeg har ikke hatt noe interesse av det. Det angår ikke meg om noen andre, UNGE eller VOKSNE velger å få barn. Hvorfor skal jeg drive å legge meg borti motivene deres for å få barn? Dessuten, fortsetter de ikke på skolen må de skaffe seg inntektsgivende arbeid med mindre de har gyldige grunner til å sykemeldes. Så hvorfor hater du egentlig så mye? Har du et problem med folk som gjør noe annet enn å følge resten av samfunnet? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Sant, men de jentene har en del å bevise, noe mødre som allerede er ferdig med utdannelse ikke behøver.

Du har rett. Mødre med utdannelse er plettfrie skapninger. De er for gode til å bevise noe for noen som helst. Mødre uten utdannelse derimot, fysj! Eller? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke hatt noe interesse av det. Det angår ikke meg om noen andre, UNGE eller VOKSNE velger å få barn. Hvorfor skal jeg drive å legge meg borti motivene deres for å få barn? Dessuten, fortsetter de ikke på skolen må de skaffe seg inntektsgivende arbeid med mindre de har gyldige grunner til å sykemeldes. Så hvorfor hater du egentlig så mye? Har du et problem med folk som gjør noe annet enn å følge resten av samfunnet? 

Det virker som at du vil vi skal skrive at tenåringsmødre som ikke går skole er så bra og så fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Jeg brukte kun p-piller som prevensjon i flere år og ble aldri gravid. Synes det der var litt rart sagt.

Tråden handler om at kvinner som får barn tidlig er dumme. Så er du 20 år og glipper med p-pillene og blir gravid. Er du dum fordi du glapp med p-pillene en gang? Eller er du dum fordi p-piller var din eneste prevensjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett. Mødre med utdannelse er plettfrie skapninger. De er for gode til å bevise noe for noen som helst. Mødre uten utdannelse derimot, fysj! Eller? 

Eller det er så fint og flott at kvinner blir mødre før de kan fø på ungene sine selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest daisydaisy

Tråden handler om at kvinner som får barn tidlig er dumme. Så er du 20 år og glipper med p-pillene og blir gravid. Er du dum fordi du glapp med p-pillene en gang? Eller er du dum fordi p-piller var din eneste prevensjon? 

Du er jo ikke direkte dum verken for det ene eller det andre. Glapp du med p-pillene en gang er jo det synd, og det kan skje den beste. Selv måtte jeg ha på alarm hver bidige dag for å huske å ta de og slik glemte jeg det aldri, og det funket for meg. Hvis man glipper et par ganger bør man jo vurdere andre former for prevensjon. P-piller skal jo beskytte mot uønsket graviditet, selv om det ikke er 100 % sikkert er det veldig sikkert og de fleste blir jo ikke gravide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Det virker som at du vil vi skal skrive at tenåringsmødre som ikke går skole er så bra og så fint. 

Jeg vil ikke at det skal glorifiseres, men synes det er leit at temaet blir diskutert på en måte som kan få noen til å føle seg støtt, rakket ned på, sett ned på, mindre verdt, dumme, få de til å skjemmes over seg selv og livet sitt. Det er IKKE greit. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke at det skal glorifiseres, men synes det er leit at temaet blir diskutert på en måte som kan få noen til å føle seg støtt, rakket ned på, sett ned på, mindre verdt, dumme, få de til å skjemmes over seg selv og livet sitt. Det er IKKE greit. 

Vel, men temaets egenart får nok slike til å føle seg støtt, rakket ned på, sett ned på, mindre verdt uansett hvilke ord som brukes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Vel, men temaets egenart får nok slike til å føle seg støtt, rakket ned på, sett ned på, mindre verdt uansett hvilke ord som brukes. 

Okei. Hvis det er slik du ser det. Kjør på. Skriv stygge ting om andre mennesker. Kanskje det får DEG til å føle deg bra i det minste. :) Orker ikke diskutere dette med deg mer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...