AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #181 Del Skrevet 4. september 2015 Bare fordi det ikke er støtende for deg betyr det ikke at det ikke oppleves som støtende for noen andre. Nei, alt kan oppleves støtende for noen. That`s life. Anonymous poster hash: e8b5f...07b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rediken Skrevet 4. september 2015 #182 Del Skrevet 4. september 2015 Okei, men nå skjønner jeg så absolutt hva du mener og må si jeg er fullstendig overbevist! Det er jo bare å rettferdiggjøre denne mobbingen og skylde på at de som leser det blir lei seg av det. Det er jo ikke kritikken det er noe galt med, selvfølgelig ikke, og det er slettes ikke noe galt med de som kritiserer. Så dum jeg er, jeg burde jo ha forstått med eneste gang at det er de jentene som ikke tåler noen ting som er problemet her. Så la oss si at disse gravide jentene ikke har håndtert sin reproduktive helse på skikkelig vis, så fint som du kaller det, nøyaktig HVA godt er det DU kan gjøre med det når uhellet allerede er ute? Du og resten her inne som skriver stygge kommentarer gjør jo ikke noe annet enn å få unge jenter i en tøff situasjon til å skamme seg og ta valg de ellers ikke ville tatt. Heller la de være i fred, så får dere håndtere deres egne barn dersom dette noen gang skulle skje med dem! Uten tvil det mest reflekterte svaret i hele tråden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest daisydaisy Skrevet 4. september 2015 #183 Del Skrevet 4. september 2015 Nei, alt kan oppleves støtende for noen. That`s life. Gidder ikke argumentere med deg. Hvis du ikke ser hvordan dette er direkte kvalmende og motbydelig atferd, får det være ditt problem. Jeg synes i alle fall at det er uhyre frekt å diskutere de som får barn tidlig på denne måten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #184 Del Skrevet 4. september 2015 Gidder ikke argumentere med deg. Hvis du ikke ser hvordan dette er direkte kvalmende og motbydelig atferd, får det være ditt problem. Jeg synes i alle fall at det er uhyre frekt å diskutere de som får barn tidlig på denne måten. Jeg diskuterer ikke DE som får barn tidlig. Jeg diskuterer valget om å få barn tidlig eller senere. Vi må jo kunne diskutere slike ting. Å gjøre samfunnstemaer til tabu å snakke om er i alle fall stigmatiserende, så jeg ser ikke helt hvordan det skulle være en forbedring. Anonymous poster hash: e8b5f...07b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest daisydaisy Skrevet 4. september 2015 #185 Del Skrevet 4. september 2015 Uten tvil det mest reflekterte svaret i hele tråden! Takk! Fint å se at det er noen her inne som er enige. Synes det blir for dumt å holde på slik. De som får barn tidlig fortjener ikke slik behandling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest daisydaisy Skrevet 4. september 2015 #186 Del Skrevet 4. september 2015 (endret) Jeg diskuterer ikke DE som får barn tidlig. Jeg diskuterer valget om å få barn tidlig eller senere. Vi må jo kunne diskutere slike ting. Å gjøre samfunnstemaer til tabu å snakke om er i alle fall stigmatiserende, så jeg ser ikke helt hvordan det skulle være en forbedring. Beklager hvis jeg synes det er smakløst at en gjeng mennesker sitter bak en skjerm og slenger dritt om de som blir unge foreldre. Det at jeg tar et standpunkt og sier ifra at dette ikke er grei oppførsel kan knapt anses som å gjøre et samfunnstema tabubelagt. Endret 4. september 2015 av daisydaisy 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #187 Del Skrevet 4. september 2015 Men det er frivillig å ikke legge seg ned og bli gravid med første og beste før en er ferdig med utdannelse og fått god jobb. Hvis alle skal ha god jobb, hvem skal vaske baken til ungen din, bestemoren din, stå i kassa i butikkene du handler i, servere deg på restauranten, vasker gulvene på den gode jobben din? Eller burde ikke disse få barn? Anonymous poster hash: 219af...e11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 4. september 2015 #188 Del Skrevet 4. september 2015 Gidder ikke argumentere med deg. Hvis du ikke ser hvordan dette er direkte kvalmende og motbydelig atferd, får det være ditt problem. Jeg synes i alle fall at det er uhyre frekt å diskutere de som får barn tidlig på denne måten. Jeg har nu som barnløs lest x antall tråder om barnløse kvinner den siste uken, og jeg skal love deg at det er mang en "støtende" og tildels rare meninger om oss ute og går. Og det må folk få ha bare, og de må få skrive dem ned, vi er faktisk på et diskusjonsforum. Hvis jeg har et problem med det og blir sånn såkalt "såret på nett" så trekker jeg meg ut av diskusjonen, verre er det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #189 Del Skrevet 4. september 2015 Beklager hvis jeg synes det er smakløst at en gjeng mennesker sitter bak en skjerm og slenger dritt om de som blir unge foreldre. Det at jeg tar et standpunkt og sier ifra at dette ikke er grei oppførsel kan knapt anses som å gjøre et samfunnstema tabubelagt. Det å diskutere om det er et samfunnsproblem at de som faller ut av skolen eller generelt sliter i livet, i større grad enn mange andre får barn tidlig, er da ikke å "slenge dritt". Jeg har ikke "slengt dritt" om noen. Jeg bare støtter påstanden om at det er uheldig at tennåringer får barn. Anonymous poster hash: e8b5f...07b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #190 Del Skrevet 4. september 2015 Jeg har nu som barnløs lest x antall tråder om barnløse kvinner den siste uken, og jeg skal love deg at det er mang en "støtende" og tildels rare meninger om oss ute og går. Og det må folk få ha bare, og de må få skrive dem ned, vi er faktisk på et diskusjonsforum. Hvis jeg har et problem med det og blir sånn såkalt "såret på nett" så trekker jeg meg ut av diskusjonen, verre er det ikke. Nikker. Jeg har blitt rimelig provosert flere ganger på KG, både av "tendenser" og av enkeltpersoner. Men takler man ikke det, får man bare ta en pause fra KG (noe jeg har gjort flere ganger) Anonymous poster hash: e8b5f...07b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 4. september 2015 #191 Del Skrevet 4. september 2015 Nikker. Jeg har blitt rimelig provosert flere ganger på KG, både av "tendenser" og av enkeltpersoner. Men takler man ikke det, får man bare ta en pause fra KG (noe jeg har gjort flere ganger) Anonymous poster hash: e8b5f...07b Ja, det er ikke verre altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 4. september 2015 #192 Del Skrevet 4. september 2015 tråden er ryddet for krenkende innlegg samt avsporing. Kosemose, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest daisydaisy Skrevet 4. september 2015 #193 Del Skrevet 4. september 2015 Jeg har nu som barnløs lest x antall tråder om barnløse kvinner den siste uken, og jeg skal love deg at det er mang en "støtende" og tildels rare meninger om oss ute og går. Og det må folk få ha bare, og de må få skrive dem ned, vi er faktisk på et diskusjonsforum. Hvis jeg har et problem med det og blir sånn såkalt "såret på nett" så trekker jeg meg ut av diskusjonen, verre er det ikke. Jeg har selv lest tråder hvor det blir ytret upassende meninger om barnløse, og jeg skjønner ikke hvorfor noen må ytre noen negative meninger om verken det ene eller det andre. Alt ligger i formuleringen. Man trenger ikke bruke et stygt språk eller skrive nedlatende om andre for å delta i en diskusjon. Da gjør man jo ikke annet enn å rakke ned på andre mennesker. Vi prøver alle å komme oss gjennom livet på vår egen måte. Du gjør din greie, noen andre gjør sin greie. Å si at det er en uheldig situasjon å bli gravid som ung er jo ikke i nærheten så støtende som å si "Vel, det er man ja, man er ei dum lita skræffa som skulle holdt sine ben samlet til man var ferdig med videregående. En sådan tenåring har ikke vist noe styrke og ære som kvinne med graviditeten sin, hun har vist at hun først og fremst bare er ei skræffa." Dette er et innlegg av deg om du ikke husker det selv. Dessuten tenker jeg at en tråd som dette, med spydige og fordomsfulle kommentarer kan gjøre mer enn å bare "såre" noen. Unge jenter som er blitt gravide er jo i en utrolig sårbar situasjon og kan bli påvirket av feil mennesker når de skal ta et valg som de selv skal kunne leve med resten av livet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest daisydaisy Skrevet 4. september 2015 #194 Del Skrevet 4. september 2015 (endret) Det å diskutere om det er et samfunnsproblem at de som faller ut av skolen eller generelt sliter i livet, i større grad enn mange andre får barn tidlig, er da ikke å "slenge dritt". Jeg har ikke "slengt dritt" om noen. Jeg bare støtter påstanden om at det er uheldig at tennåringer får barn. Alt handler om måten det blir diskutert på. Man trenger ikke være så nedlatende og fordomsfull. Og når/hvor har jeg sagt at du slenger dritt om noen? Endret 4. september 2015 av daisydaisy 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #195 Del Skrevet 4. september 2015 Å si at det er en uheldig situasjon å bli gravid som ung er jo ikke i nærheten så støtende som å si "Vel, det er man ja, man er ei dum lita skræffa som skulle holdt sine ben samlet til man var ferdig med videregående. Og den uttalese nr to der er noe du synes du ser mye av på KG? Har nok gått glipp av den der jeg. Var den fra denne tråden? Anonymous poster hash: e8b5f...07b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 4. september 2015 #196 Del Skrevet 4. september 2015 Jeg har selv lest tråder hvor det blir ytret upassende meninger om barnløse, og jeg skjønner ikke hvorfor noen må ytre noen negative meninger om verken det ene eller det andre. Alt ligger i formuleringen. Man trenger ikke bruke et stygt språk eller skrive nedlatende om andre for å delta i en diskusjon. Da gjør man jo ikke annet enn å rakke ned på andre mennesker. Vi prøver alle å komme oss gjennom livet på vår egen måte. Du gjør din greie, noen andre gjør sin greie. Å si at det er en uheldig situasjon å bli gravid som ung er jo ikke i nærheten så støtende som å si "Vel, det er man ja, man er ei dum lita skræffa som skulle holdt sine ben samlet til man var ferdig med videregående. En sådan tenåring har ikke vist noe styrke og ære som kvinne med graviditeten sin, hun har vist at hun først og fremst bare er ei skræffa." Dette er et innlegg av deg om du ikke husker det selv. Dessuten tenker jeg at en tråd som dette, med spydige og fordomsfulle kommentarer kan gjøre mer enn å bare "såre" noen. Unge jenter som er blitt gravide er jo i en utrolig sårbar situasjon og kan bli påvirket av feil mennesker når de skal ta et valg som de selv skal kunne leve med resten av livet. Noen har en greie med at de må få gørre ut før de kan forsone seg med ting, og jeg har ingen problemer med det, verken når det kommer til at folk ikke forstår noe av barnløse kvinner eller at folk synes jenter kan vente til de er ferdig med videregående med å få barn. Og ja, jeg husker hva jeg har skrevet. Jeg står for det. Det gjør sikkert den der dama som mener jeg bør bli gravid om ikke annet for å videreføre genene mine også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest daisydaisy Skrevet 4. september 2015 #197 Del Skrevet 4. september 2015 Og den uttalese nr to der er noe du synes du ser mye av på KG? Har nok gått glipp av den der jeg. Var den fra denne tråden? Den eksakt samme uttalelsen, nei. Men jeg kan godt finne fram flere støtende kommentarer her inne hvis du mener at dette ene og alene er den stygge kommentaren om unge gravide her inne. Ja. Bla tilbake så finner du den. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #198 Del Skrevet 4. september 2015 Alt handler om måten det blir diskutert på. Man trenger ikke være så nedlatende og fordomsfull. Og når/hvor har jeg sagt at du slenger dritt om noen? Så nedlatende og fordumsfull som hva? Jeg får inntrykk av at du ikke vil at man skal si noe negativ om det å droppe ut av skolen og få barn.... Du sier at menneskene i denne tråden er fordomsfulle og sitter bak en skjerm og slenger dritt. Jeg synes det var en merkelig måte å beskrive denne tråden på. Men nå leter jeg etter de innleggen det faktisk er verd å diskutere med da, i stedet for å lete etter ting man kan bli såret over. Anonymous poster hash: e8b5f...07b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #199 Del Skrevet 4. september 2015 Den eksakt samme uttalelsen, nei. Men jeg kan godt finne fram flere støtende kommentarer her inne hvis du mener at dette ene og alene er den stygge kommentaren om unge gravide her inne. Ja. Bla tilbake så finner du den. Hvorfor fokuserer du på å lete fram ting du synes er over streken. Jeg har lest gjennom tråden med et annet fokus og har da helt gått glipp av disse tingene. Man finner som oftest det man leter etter. Anonymous poster hash: e8b5f...07b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest daisydaisy Skrevet 4. september 2015 #200 Del Skrevet 4. september 2015 Noen har en greie med at de må få gørre ut før de kan forsone seg med ting, og jeg har ingen problemer med det, verken når det kommer til at folk ikke forstår noe av barnløse kvinner eller at folk synes jenter kan vente til de er ferdig med videregående med å få barn. Og ja, jeg husker hva jeg har skrevet. Jeg står for det. Det gjør sikkert den der dama som mener jeg bør bli gravid om ikke annet for å videreføre genene mine også. Det er en ting å mene at jenter skal vente til de er ferdige med videregående med å få barn og å sitte å slenge dritt om de som ikke har ventet med å få barn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå