Gå til innhold

Kvinner i manneklær(bukse)

Summers

Anbefalte innlegg

Det er noe udelikat med kvinner som ikke klarer å diskutere uten å ty til persondebatt. 

Føyer seg bare inn i rekken av dårlige kvaliteter hos norske kvinner, sant? Hvis du ikke forstår at kvinner steiler når du kaller bukser for herreklær, og mener kvinner ikke skal gå i det. og attpå til mener at vi skal kle oss kun for at menn skal ha noe å hvile øynene på, så framstår du temmelig udelikat selv, og lite reflektert. Det er sjåvinistisk, bakstreversk og nedlatende å mene noe sånn i fullt alvor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hahaha, for en latterlig tråd! Skal vedde på at samtlige her inne ikke ville tatt i ts med en ildtang en gang.

Hvorfor bry seg?  :laugh:

Anonymous poster hash: 7ad60...02a
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, for en latterlig tråd! Skal vedde på at samtlige her inne ikke ville tatt i ts med en ildtang en gang.

Hvorfor bry seg?  :laugh:

Sikkert dumt ja,men blir bare så irritert av at han faktisk tror at kvinner har noe å lære av denne tråden. Akkurat som om (norske) kvinner leser denne tråden og bare "ja,klart siden en tilfeldig bruker på et forum mener at kvinner SKAL gå med kjole,skjørt og høye hæler hver dag så må jeg jammen begynne å gjøre det altså!"

Akkurat som om kvinner ikke har egne meninger og klarer å velge selv hva de ønsker å gå med.

Anonymous poster hash: dc71d...07e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe udelikat med kvinner som ikke klarer å diskutere uten å ty til persondebatt. 

Jaha,du graver din egen grav og det har du gjort lenge med alle de sære holdningene dine.

Trodde faktisk ikke at denne tråden var seriøs da jeg først så den,men da jeg så hvem som hadde laget den så trodde jeg mer på det.

Du kan jo ikke tro at dette er noe menn flest mener? Altså så er det jo dette dine meninger.

Jeg har aldri møtt en mann som mener at bukser er manneklær,og heller ingen som krever at kvinner skal gå i kjole,skjørt og høye hæler hver eneste dag. Dette er 2015. Ikke 1815.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er sommeren snart over og en av grunnene til at jeg liker sommeren er at kvinner oftere går kledd i kvinneklær, f.eks sommerkjole. Hvorfor kan ikke kvinner være feminine, elegante og attraktive resten av året også? Når ble det egentlig akseptabelt for kvinner å gå med bukse? Jeg forstår jo at det var kvinner som ønsket å kle seg som menn under kvinnekampen, men er ikke den over nå? Kvinner har stemmerett, får lik lønn for likt arbeid og det er kvinne som leder landet.

Hvorfor skal kvinner bare være kvinner på varme sommerdager?

Nå er jo jeans jentene bruker mer feminine enn de gutts bruker da.. bukser har vært i motebildet iallefall siden 60 tallet. Ser ikke på bukse som herreplagg. Mange bukser som ikke passer som herreplagg i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme med kvinner som ikke går med høye hæler. Forstår selvsagt kvinnene som enten jobber i manneyrker eller er like høye som menn, men kvinner med korte ben og i kontorjobber burde absolutt bli flinkere til å bruke kvinnesko.

Drar man nedover i Europa så ser man at omtrent alle kvinner kler seg feminint, de er stolte over å være kvinner. I Skandinavia hvor feministene har makten skal tydeligvis kjønnsforskjellene viskes ut. Men man kan jo spørre seg om kvinnene i Skandinavia har det bedre enn sine medsøstre på kontinentet . Jeg tror mange hadde følt seg bedre som fult kvinne enn en halvveis mann.

Høye hæler er fryktelig ubehagelige å gå med. Og mange har problemer med føttene og klarer av den grunn ikke å gå i det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du ikke klarer å finne varme feminine klær så skal du i hvert fall ha for forsøket. Men sånn er det når feministene styrer moten her i landet:-)

Tullprat. Det har vel knapt vært mer vanlig å gå i kjole og skjørt til hverdags enn det er nå. Hvis du leser et moteblad, ser du nok at det er helt andre enn feminister som styrer motebildet. At du ikke liker motene, er en annen sak. Jeg er feminist og går bare i kjole, men det er ikke for din skyld, for å si det sånn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert dumt ja,men blir bare så irritert av at han faktisk tror at kvinner har noe å lære av denne tråden. Akkurat som om (norske) kvinner leser denne tråden og bare "ja,klart siden en tilfeldig bruker på et forum mener at kvinner SKAL gå med kjole,skjørt og høye hæler hver dag så må jeg jammen begynne å gjøre det altså!"

Akkurat som om kvinner ikke har egne meninger og klarer å velge selv hva de ønsker å gå med.

Jada, er helt enig med deg. Var mer latterlig at ts tror at han har noen som helst han skulle sagt ang. hvordan kvinner kler seg. Slike menn er som regel uglesett og tilside satt i samfunnet, så litt rart at folk hiver seg på en så lang debatt. Bukser har kommet for å bli og de fleste menn liker det :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Hvorfor går ikke menn med hatt lengre?

Anonymous poster hash: df218...92a

Jeg vet da om opptil flere som går med hatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...

Nå handler ikke tråden om at jeg skal finne meg en kjæreste, men hvordan norske kvinner går kledd. Men når det gjelder kjæreste så kan sikkert mange kvinner lære fra denne tråden. Mange kvinner som sliter med å finne seg en mann og en av forklaringene kan kanskje være at norske kvinner ikke er så feminine.

Bukser er feminint og pent på damer. Jeg sykler hver dag og kan heller ikke bruke skjørt eller kjole, men blir sett på som feminin for det. Har en fantastisk flott kjæreste. Hva var det jeg trengte å lære?

Anonymous poster hash: 48796...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har syklet i kjole, det gikk fint.

Jeg vil ikke tro du da sykler hver dag, året rundt i alt slags vær. Hvis du gjør det må du legge ut filmbevis av at du gjør det hver dag, også hele vinteren

Anonymous poster hash: 48796...e5d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...