Gå til innhold

Kvinner i manneklær(bukse)

Summers

Anbefalte innlegg

Hvorfor det egentlig? Fordi kvinner også kan gå i kjoler, og du mener det er mer feminint? 

Men det er mange fordeler med skjørt og kjoler, også. Det er f.eks mye lettere å komme i trusa på en kvinne som bruker kjole. Hvis hun har bukser, så kan man jo risikere at hun våkner, og det blir et pinlig øyenblikk.

:sarkasme:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det er mange fordeler med skjørt og kjoler, også. Det er f.eks mye lettere å komme i trusa på en kvinne som bruker kjole. Hvis hun har bukser, så kan man jo risikere at hun våkner, og det blir et pinlig øyenblikk.

Så klart! At jeg ikke tenkte på den muligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodme: Mann 42 da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da veldig lettvinnt å bli påkledd om morgen eller etter en dusj ved å bare tre en kjole på seg.Enkelt og deilig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da veldig lettvinnt å bli påkledd om morgen eller etter en dusj ved å bare tre en kjole på seg.Enkelt og deilig

Jada,men hver dag og i all slags vær? Pluss at man må gå med høye hæler hver dag?

Jeg bor slik at jeg må gå opp en bakke for å komme til bilen. Om vinteren blir det veldig glatt. Da velger ikke jeg høye hæler og kort kjole akkurat :)

Anonymous poster hash: dc71d...07e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan skal Fru kg få cameltoe i skjørt????

Anonymous poster hash: 9135e...380

Syns ikke i det hele tatt! Bukser gir cameltoe et ansikt :pasha:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg må bruke langt skjørt på jobb, så det går som regel i det og lange kjoler. Når det er sagt, er det utrolig upraktisk på vinterstid, og ikke minst kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg må bruke langt skjørt på jobb, så det går som regel i det og lange kjoler. Når det er sagt, er det utrolig upraktisk på vinterstid, og ikke minst kaldt.

Jeg tror den foretrukne eufemismen her er "luftig". Ikke ødelegg fantasiene for Summers, nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada,men hver dag og i all slags vær? Pluss at man må gå med høye hæler hver dag?

Jeg bor slik at jeg må gå opp en bakke for å komme til bilen. Om vinteren blir det veldig glatt. Da velger ikke jeg høye hæler og kort kjole akkurat :)

Har ikke sagt at en skal bruke kjole og høye heler hele tiden.   Jeg bruker kjole alltid når jeg er inne sommer eller vinter. Det går fint med kjole om vinter også om en har noe på beina. Om vinter bruker en vel støvletter med ellr uten hel. 

Selv kan jeg ikke bruke høye heler og det er ok for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sagt at en skal bruke kjole og høye heler hele tiden. Jeg bruker kjole alltid når jeg er inne sommer eller vinter. Det går fint med kjole om vinter også om en har noe på beina. Om vinter bruker en vel støvletter med ellr uten hel.

Selv kan jeg ikke bruke høye heler og det er ok for meg.

Nei,jeg mente ikke at du mente det,men trådstarter mener jo at kvinner skal gå med det året rundt.

Det blir bare for dumt å mene at kvinner skal gå i kjole og høye hæler samme hvilket vær det er og jobb man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sykler til jobb, det går faktisk an å bytte antrekk på jobben. Trodde det var vanlig, å ha sykkelbukse på vei til jobb for så å ta en dusj om man trenger det og skifte til noe mer sømmelig etterpå. 

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke trådstarter

Ja,jeg vet det. Les hva jeg skriver.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sykler til jobb, det går faktisk an å bytte antrekk på jobben. Trodde det var vanlig, å ha sykkelbukse på vei til jobb for så å ta en dusj og skifte til noe mer sømmelig etterpå.

Alle jobber ikke på kontor. Noen jobber som sykepleiere,som renholder,på kafé,lege osv. Disse jobbene har uniform og da topp + bukse.

Det sier seg selv at det er uhygienisk og upraktisk å ha på kjole og høye hæler i disse yrkene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sykler til jobb, det går faktisk an å bytte antrekk på jobben. Trodde det var vanlig, å ha sykkelbukse på vei til jobb for så å ta en dusj om man trenger det og skifte til noe mer sømmelig etterpå. 

Og alle har tilgang til dusj når de er på jobb...?

Anonymous poster hash: 833ac...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle jobber ikke på kontor. Noen jobber som sykepleiere,som renholder,på kafé,lege osv. Disse jobbene har uniform og da topp + bukse.

Det sier seg selv at det er uhygienisk og upraktisk å ha på kjole og høye hæler i disse yrkene.

Sykepleiere er et godt eksempel. De klarte å gå i kjole tidligere, men skal nå se mest mulig ut som menn. Kanskje de tror at menns lønnsnivå ligger i bekledningen????

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleiere er et godt eksempel. De klarte å gå i kjole tidligere, men skal nå se mest mulig ut som menn. Kanskje fordi de tror at menns lønnsnivå ligger i bekledningen????

Ja,det er helt klart at det er derfor de går med det. Her traff du virkelig spikeren på hodet.

Har du link med seriøs forskning som viser at arbeidsantrekket har noe med lønnsnivå eller er det bare en av dine oppgulp?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det er helt klart at det er derfor de går med det. Her traff du virkelig spikeren på hodet.

Har du link med seriøs forskning som viser at arbeidsantrekket har noe med lønnsnivå eller er det bare en av dine oppgulp?

Jeg har da ikke hevdet at det er en sammenheng mellom arbeidsantrekk og lønnsnivå. Kun spurt om sykepleierne tror det er en sammenheng siden de har gått bort fra feminine uniformer for kvinner.

Trodde kvinner likte å føle seg fine så hvorfor velge en så traust uniform?

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da ikke hevdet at det er en sammenheng mellom arbeidsantrekk og lønnsnivå. Kun spurt om sykepleierne tror det er en sammenheng siden de har gått bort fra feminine uniformer for kvinner.

Trodde kvinner likte å føle seg fine så hvorfor velge en så traust uniform?

Det er jo begynt å bli ganske mange år siden sykepleiere gikk med kjole,så da må de hadde trodd det ganske lenge.

En uniform skal være nøytral,og det er ikke bare sykepleierne som bruker uniformen på et sykehus for eksempel. Så den må passe til alle og på et sykehus er det ikke utseendet som teller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...