Gå til innhold

Frykt og Avsky ... med mere

Gjest Zeitgeist

Anbefalte innlegg

Gjest Zeitgeist

Det har regnet i ett siden mandag. Dagene er ulike nyanser av grått. Nettene beksvarte. Ikke en gang månen kjemper seg frem fra skyene.

Og da passer med en sang som har et snev av sommer i seg. En varm sommerdag ved havet. Skyfri himmel og sol som får vannet til å funkle som stjerner og diamanter. Sand mellom tærne og mild duft av solkrem og saltvann. Lyden av takrør og marehalm som danser til en svak bris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Citronella og kjære Hog,

selvsagt liker jeg Radiohead og Six Feet Under. Og Thom Yorke har en stemme som tidvis er overjordisk. Og la oss ikke glemme tekstene - funklende diamanter i verbale kullminer.

👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Hvor i all verden ble dagene av? I morgen er det jo allerede søndag!

Dagen og kvelden forsvant med vaskekost, skrubb, og mindre miljøvennlige mengder vaskemidler. 

Som en form for beskjeftigelsesterapi har jeg siden torsdag bedrevet en bastardisert versjon av KonMari- og FlyLady-metoden. Eller storopprydding som man kaller det på godt norsk. 

Og jeg må ærlig vedkjenne at slikt har en rensende effekt. En katarsis. I morgen tror jeg at jeg skal bestige Mount Klær. Tre klesskap fulle av ingenting å ha på meg. Her må det gjøres noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Jeg har lusket rundt i skyggene i KonMari-tråden jeg også - i håp om å bli smittet av rydde-entusiasmen. Det har virket ganske dårlig så langt, dessverre. Men, godt å lese at du er så godt i gang! :)

Litt søndagsmusikk

https://www.youtube.com/watch?v=xr8ol8ufSRg

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Akkurat nå har jeg tatt kveldens dop-rasjon: Tramadol, Ibuprofen, Buscopan, og antiobiotika. Så nå sitter jeg her temmelig surrete i hodet. Og skikkelig søvnig. 

Jeg tilbrakte to timer hos tannlegen tidligere i dag for å operere inn et implantat. Det var faktisk ikke så ille som jeg hadde forestilt meg - men så var jeg temmelig godt bedøvd også da. 

Så nå er det tilbake til senga. Jeg må lukke det ene øyet, hvis ikke svømmer bokstavene på skjermen. 

God natt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Jøje meg, da var jeg plutselig singel. 

Tydeligvis var det et greit øyeblikk å gjøre dette mens jeg ligger nyoperert og i temmelig uggen form pga. en hammerkur av antibiotika og smertestillende. Og så over telefon da. Jaja, i det minste var det ikke på en post-it lapp for de som kjenner til Sex og Singelliv. 

Det er bare en sang som passer i en sådan stund:

PS! Nei, jeg er ikke bitter. Jeg er ikke sur. Jeg er muligens noe skuffet. Men samtidig viser dette at mennesker som er i stand til å gjøre slikt høyst sannsynlig ikke er den riktige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei uff :( Fryktelig at du skal måtte oppleve noe slikt og på et slikt tidspunkt :(

Du virker som en fantastisk tøff og klok kvinne, du fortjener ikke å ikke ha det bra :hug: :hug: :hug: Jeg skulle gjerne ha gitt deg en stor bamseklem om jeg var hos deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Tydeligvis var det et greit øyeblikk å gjøre dette mens jeg ligger nyoperert og i temmelig uggen form pga. en hammerkur av antibiotika og smertestillende. Og så over telefon da. Jaja, i det minste var det ikke på en post-it lapp for de som kjenner til Sex og Singelliv. 

...

Folk gjør faktisk sånt?  :sjokkert:

Sånt hjelper noen ganger:

wine-and-ice-cream.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

Jacklost, Hog, og Rumle: Tusen takk! Og Hog - ja, det hjelper med vin og iskrem. Men siden jeg tar disse bordtennisball-store antibiotika tablettene, samt smertestillende med trekant på, så kan jeg ikke drikke alkohol, ei heller tåler magen min noe utover banan og havresuppe akkurat nå. 

Jupp, banan og havresuppe - det er mat som får en til å føle seg skikkelig sexy  :glare: I tillegg slår denne farmasøytiske kombo'en skikkelig ut på magen, så jeg har i de siste dagene fått et meget nært forhold til toalettskåla og toalettsetet. Og da føler man seg enda mer sexy og attraktiv  :ironi:Og la oss heller ikke glemme at jeg er i ferd med å utvikle medikamentindusert gulsott, så er litt smågul på øynene. Overdrevent sexy og attraktiv  :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nesten tragikomisk hvordan du har det for tiden. Jeg burde vel egentlig bidra med masse; "Det kan bare gå en vei herfra, oppover" o.l. men sånt vet du da godt selv. 

Vet ikke om du har bekreftet det, men har inntrykk av at du har gjort germaner av deg, håper du har venner og/eller familie som kan gi en støttende hånd når ting butter i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Det er jo nesten tragikomisk hvordan du har det for tiden. Jeg burde vel egentlig bidra med masse; "Det kan bare gå en vei herfra, oppover" o.l. men sånt vet du da godt selv. 

Vet ikke om du har bekreftet det, men har inntrykk av at du har gjort germaner av deg, håper du har venner og/eller familie som kan gi en støttende hånd når ting butter i mot.

Joda, det er ikke fritt for at det er en viss tragikomikk over det hele. Og etter at jeg tok mesterbrev og doktorgrad i kjærlighetssorg i 2008-2011, med et aldri så lite professorat i bedriten oppførsel i 2014, så vet jeg at dette her - pysj, det er ingenting. 

Og ja, jeg har både venner og familie som stiller opp. Men samtidig trives jeg utmerket i mitt eget selskap (vel, mesteparten av tida) og er vant til å være alene. Dessuten kan jeg nå bedrive litt pubertal avgudsdyrkelse av "celebrity crushet" mitt uten å få dårlig samvittighet. Hehe. Tror jammen meg at jeg skal henge opp et schvært bilde av Richard Armitage over senga  :biggrin:

ra-3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du føler deg bittelitt bedre i dag :)

Kjenner du til han her?

https://www.youtube.com/watch?v=SavP_Oz1X4k

Utrolig fint album, synes jeg.

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Det fine med å ha pseudokjærlighetssorg, er:

- jeg kan spise favorittiskremen til eks'en rett fra begeret. Kan jo ikke la den gode isen gå til spille bare fordi han er borte

- pengene jeg hadde spart til julegaven hans kan jeg nå bruke på meg selv

- slipper å skrive "God morgen kjære, ønsker deg en god dag"- og "Sov så godt, glad i deg"-meldinger HVER. BIDIGE. DAG.

- jeg slipper høylytte krangler om flyktninger og innvandring

- etterhvert som man blir eldre og har hatt noen strafferunder i skiløypa, så skjønner man at dette ikke er verdens ende. Og at kommentarer som "Jeg tror jeg aldri kommer til å elske deg, og dessuten vil jeg ikke bli gammel med deg!" ikke fortjener noe særskilt med aktelse utover "Ryk og reis!"

- Man kan spille klissete sanger på repeat hele kvelden:

En annen ting, muligens ikke fullt så kjekt, er at at en forhenværende eks plutselig fikk det for seg at nei, nå skal vi bli bestevenner. Jeg vil heller bli spikret opp etter øyenlokkene og tvunget til å blunke enn noensinne ha noe med den fyren å gjøre igjen. 

En dag skal jeg fortelle om eksene mine. Det er ikke så mange, siden jeg har tendens til å ilegge meg selv forholdskarantener på minst ett år når det blir slutt. Og så gammel er jeg heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...