Gå til innhold

Kvinner som ikke vil ha barn - ser du ned på dem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mener du at du surfer på barløse kollegers innsats for å få din egen hverdag til å gå opp? Jeg har fire barn, og er helt ekstremt nøye på å aldri la min familiesituasjon gå ut over andre. Det er det siste jeg ville ønske å gjøre. Jeg er aldri på seminarer og aldri på julebord, men jeg kommer tidligere enn de fleste og drar senere enn flertallet. Å cashe inn på barna mine har aldri falt meg inn, men det er kanskje rart...? Anonymous poster hash: 74eb2...8aa

Dine 4 barn har aldri vært syk? Du har aldri gått i svangerskapspermisjon? Aldri hatt mammaperm/pappaperm?

Ok, i så måte er du ekstraordinær.

Slik jeg forstod dette innlegget handlet det ikke om å gå på julebord eller være fyllesyk etter et julebord, eller å dra på et verken seminar eller "seminar", men om alle de tingene det er ved å være mor som å levere/hente i barnehage, at det er et tilbud for unger som fotballtrening, korps, håndball, osv, å ha syke barn, å ha en svangerskapspermisjon, Mamma perm/pappaer osv. Poenget hennes var slik jeg leste det at en bør stille opp for hverandre, de uten barn som de med barn, og skal en best gjøre det (hjelpe der det trengs) og ikke minst ha lyst til det så bør en ha en ok innstilling til de som en ønsker hjelp fra. Om du aldri på noe tidspunkt har trengt hjelp, verken fra det offentlige, kolegaer, venner, frivillige organisasjoner fordi du er mor så tror jeg du er en av veldig få mennesker. Alle tenger hjelp i form av enten det ene eller det andre men som mor må en eller trenger en kanskje hjelp mer eller på andre måter enn barnfrie gjør. Så lenge en innser det og det gjøres med denne innstillingen som hun du siterte har så er det ikke noe problem. Verre blir det viss det er slik:

-du jeg må hente barnet mitt tidlig fra barnehagen i dag men det er jo ikke noe problem for deg skreppamedleppa å stå to timer ekstra på jobb i rushet for du er jo barnfri og blir aldri sliten, og viss du blir sliten skal du likevel bare holde godt kjeft og slutte å klage for du har ikke barn.

Alt handler om innstilling, jeg ble iallefall veldig glad når jeg leste dette innlegget hennes. Det gjorde at jeg blant alt annet tulle innlegg i denne tråden (og de føler jeg det er mange av altså) følte for å takke henne.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dine 4 barn har aldri vært syk? Du har aldri gått i svangerskapspermisjon? Aldri hatt mammaperm/pappaperm?

Ok, i så måte er du ekstraordinær.

Slik jeg forstod dette innlegget handlet det ikke om å gå på julebord eller være fyllesyk etter et julebord, eller å dra på et verken seminar eller "seminar", men om alle de tingene det er ved å være mor som å levere/hente i barnehage, at det er et tilbud for unger som fotballtrening, korps, håndball, osv, å ha syke barn, å ha en svangerskapspermisjon, Mamma perm/pappaer osv. Poenget hennes var slik jeg leste det at en bør stille opp for hverandre, de uten barn som de med barn, og skal en best gjøre det (hjelpe der det trengs) og ikke minst ha lyst til det så bør en ha en ok innstilling til de som en ønsker hjelp fra. Om du aldri på noe tidspunkt har trengt hjelp, verken fra det offentlige, kolegaer, venner, frivillige organisasjoner fordi du er mor så tror jeg du er en av veldig få mennesker. Alle tenger hjelp i form av enten det ene eller det andre men som mor må en eller trenger en kanskje hjelp mer eller på andre måter enn barnfrie gjør. Så lenge en innser det og det gjøres med denne innstillingen som hun du siterte har så er det ikke noe problem. Verre blir det viss det er slik:

-du jeg må hente barnet mitt tidlig fra barnehagen i dag men det er jo ikke noe problem for deg skreppamedleppa å stå to timer ekstra på jobb i rushet for du er jo barnfri og blir aldri sliten, og viss du blir sliten skal du likevel bare holde godt kjeft og slutte å klage for du har ikke barn.

Alt handler om innstilling, jeg ble iallefall veldig glad når jeg leste dette innlegget hennes. Det gjorde at jeg blant alt annet tulle innlegg i denne tråden (og de føler jeg det er mange av altså) følte for å takke henne.

Det hadde nok blitt atskillig mer å gjøre på jobben dersom det kun skulle jobbe barnløse der, barnløse som aldri er til bry for andre attpåtil ved å bli syk feks. Jeg har dårlig samvittighet når jeg har sykt barn, men samtidig vet jeg at jeg ikke kan gjøre noe som helst med det ettersom en syk toåring ikke klarer seg alene. Og ellers er det ingen av mine kolleger som må tåle støyten av noe som helst, jeg jobber like hardt som alle andre.

Anonymous poster hash: facc5...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke ned på dem, men jeg synes det er trist. Når religiøse analfabeter formerer seg uten stans og velutdannede, demokratiske, vestlige europeere velger å avstå, så har det mye å si for vår fremtid. Skal vestlig kultur bestå, må kvinner få flere barn. Slik tallene er nå, vil Europa bli muslimsk i fremtiden. Det er rart å tenke på og lett å ignorere siden det enda ikke har skjedd, men det er realiteten når vi ser på innvandring samt fertilitetsrate.

 

Som kvinne selv er dette faktisk en av grunnene til at jeg vil ha barn. 



Anonymous poster hash: c4370...ead
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg ser ikke ned på dem, men jeg synes det er trist. Når religiøse analfabeter formerer seg uten stans og velutdannede, demokratiske, vestlige europeere velger å avstå, så har det mye å si for vår fremtid. Skal vestlig kultur bestå, må kvinner få flere barn. Slik tallene er nå, vil Europa bli muslimsk i fremtiden. Det er rart å tenke på og lett å ignorere siden det enda ikke har skjedd, men det er realiteten når vi ser på innvandring samt fertilitetsrate.

 

Som kvinne selv er dette faktisk en av grunnene til at jeg vil ha barn. 

Anonymous poster hash: c4370...ead

 

Vi andre får bare håpe du ikke får noen barn som du kan innprente de verdiene.

Anonymous poster hash: 639d7...6e4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Og alle hadde blitt litt blidere om vi klarte å fokusere oss om egen nesetipp! Vi vet jo at det er ikke forenlig å kjøre karriere mens man har barn i dagens samfunn. Dårlige barnehagedekning, frykten for å bli alene eller å faktisk bli alene, ekstra arbeidsoppgaver (superpositivt for dem som kan stå på), foreldre har egenmelding, sykt barn osv som kan bli mye fravær. Velg i vei! Jeg har litt sånn ok, du velger selv 👍 Jeg gidder ikke å bry meg egentlig, hva andre velger der.

Hilsen småbarnsmor

Endret av Steve Rogers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi andre får bare håpe du ikke får noen barn som du kan innprente de verdiene.

Anonymous poster hash: 639d7...6e4

 

 

Det er jo nettopp det jeg sier jeg skal - tre i hvert fall. Og jeg kjenner heldigvis andre norske kvinner som tenker likedan.

 

Det handler selvsagt ikke om hudfarve. Jeg ser heller at utdannede europeere adopterer enn å ikke få barn, da barna vokser opp med vestlige verdier og ikke islam. 

Anonymous poster hash: c4370...ead

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...