Gå til innhold

Kvinner som ikke vil ha barn - ser du ned på dem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Poenget var at man ikke trenger å være HELT fritatt for alt ansvar og omsorgsoppgaver fordi om man er barnløs.

Anonymous poster hash: ea7bf...bd2

Selvfølgelig ikke. Man har de samme ansvaret som de med barn. Bare minus det kjempeansvaret barn er. 

Anonymous poster hash: ffb52...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det veit du då ikkje noko som helst om?? Det finst då massevis av folk utan ungar som har andre ting som ikkje kan nedprioriterast - til dømes sjuke familiemedlemmar. 

Ja, og det har de med barn OGSÅ"""""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet faktisk ikke du.

Du vet ikke hvilke belastninger mennesker har.

Arroganse lang vei her.

Ingen vet hvilke belastninger andre har. Og har ettertrykkelig skrevet at det finnes mange former for ekstra belastning som jeg godt vet at man kan bli veldig sliten av. Men et barn forsvinner ikke av det. Det er alltid der i tillegg. 

De med barn slipper ikke unna noe som helst av det de uten barn opplever. Tro det eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneretten på å være sliten har jeg hørt om før..

Jobber i et yrke med skiftarbeid,og nåde deg om du som barnløs sier nei til å bytte vakt eller vil beholde din frihelg denne uken.For du har da ikke bruk for noe frihelg du som er barnløs og kan slappe av hele uken rundt... :ironi:(Heldigvis er slike mennesker i mindretall). 

Blir jeg spurt om vaktbytte sier jeg alltid ja når jeg kan.Særlig for aleneforsørgere skjønner jeg det kan være veldig krevende å jobbe skift.

Om man klarer å få det å ikke ha mulighet til å bytte vakt, til å bli "enerett på å være sliten" er man bra vrang.

Ingen med barn har påstått at de har enerett på å være slitne. Det er bare noe piss som skrives av sutrete barnløse. 

Men det er faktisk slitsom å ha barn. Og at alt alle andre belastninger i livet forblir tilstedet selv om man har barn. Man slipper ikke å få syke foreldre om man har barn, man slipper ikke å jobbe om man har barn, man slipper ikke å bli syk om man har barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med bare jobb eller skole så har faktisk barnløse mulighet til å hente seg inn igjen på kveldstid og i helger.

For eksempel legge seg i sofaen og se TV etter arbeidstid i fred og ro,og sove leenge i helgene. Masse tid for seg selv, kan spise når man vil, dusje lenge og så videre.

Ser ikke helt hva som er slitsomt med det?

Mulig at du føler deg "sliten", men det er i mye mindre grad i så fall.

Anonymous poster hash: e9cdb...ef0

Hvordan kan du påstå at bare folk med unger har lov til å være slitne?? Du er vel klar over hvem som må jobbe overtid for at foreldrene skal få komme seg hjem til barnehagen stenger?? Jo, de single og barnløse, og jaggu blir vi slitne ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du påstå at bare folk med unger har lov til å være slitne?? Du er vel klar over hvem som må jobbe overtid for at foreldrene skal få komme seg hjem til barnehagen stenger?? Jo, de single og barnløse, og jaggu blir vi slitne ut av det.

Kjære tid, det høres jo helt grusomt ut å være barnløs, som dere jobber og sliter døgnet rundt for å holde samfunnet i gang og steller syke foreldre og er frivillig i røde kors og leger uten grenser og trener og har lavt stoffskifte og søvnproblemer og hormonforstyrrelser mens vi med barn jobber tre timer om dagen før vi henter i barnehagen og tilbringer resten av dagen på spa. For det er jo jammen sånn det høres ut. Må være slitsomt å være så passiv-aggressiv overfor alle med barn.

Anonymous poster hash: facc5...397

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om man klarer å få det å ikke ha mulighet til å bytte vakt, til å bli "enerett på å være sliten" er man bra vrang.

Ingen med barn har påstått at de har enerett på å være slitne. Det er bare noe piss som skrives av sutrete barnløse. 

Men det er faktisk slitsom å ha barn. Og at alt alle andre belastninger i livet forblir tilstedet selv om man har barn. Man slipper ikke å få syke foreldre om man har barn, man slipper ikke å jobbe om man har barn, man slipper ikke å bli syk om man har barn. 

Hva skal du med unger da,når du bare skal sutre og klage?

Anonymous poster hash: ea7bf...bd2

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære tid, det høres jo helt grusomt ut å være barnløs, som dere jobber og sliter døgnet rundt for å holde samfunnet i gang og steller syke foreldre og er frivillig i røde kors og leger uten grenser og trener og har lavt stoffskifte og søvnproblemer og hormonforstyrrelser mens vi med barn jobber tre timer om dagen før vi henter i barnehagen og tilbringer resten av dagen på spa. For det er jo jammen sånn det høres ut. Må være slitsomt å være så passiv-aggressiv overfor alle med barn.

Kjære deg, det høres helt slitsomt ut å ha barn der dere ikke får sove mer enn 3 timer om nettene og føler dere forbigodt på jobb der dere har vært i jobb i bare et år sammenlagt de siste fem årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mentaliteten jeg ironisk henviste til lever absolutt i beste velgående,men som nevnt er slike navlebeskuende mennesker heldigvis i mindretall.Og slik jeg ser det har det mer med personlighet å gjøre enn at de er blitt foreldre.

At det er slitsomt å ha barn har jeg all forståelse for.Jeg har heller ikke skrevet noe annet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, det høres helt slitsomt ut å ha barn der dere ikke får sove mer enn 3 timer om nettene og føler dere forbigodt på jobb der dere har vært i jobb i bare et år sammenlagt de siste fem årene.

Ingen av disse tingene stemmer for meg, så jeg vet ikke helt hvor du vil? Jeg har aldri sagt at barnløse ikke kan bli slitne, men jeg ser at det er veldig viktig for barnløse å fortelle hvor utrolig slitne de er og at det stort sett er folk med barn sin feil. Forstår bare ikke hvor all denne aggresiviteten kommer fra. De fleste som velger bort barn sier at de gjør det fordi de ikke gidder alt strevet med barn, likevel blir det fullt hysteri hvis noen sier at det er strevsomt med barn. Forstå det den som kan.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av disse tingene stemmer for meg, så jeg vet ikke helt hvor du vil? Jeg har aldri sagt at barnløse ikke kan bli slitne, men jeg ser at det er veldig viktig for barnløse å fortelle hvor utrolig slitne de er og at det stort sett er folk med barn sin feil. Forstår bare ikke hvor all denne aggresiviteten kommer fra. De fleste som velger bort barn sier at de gjør det fordi de ikke gidder alt strevet med barn, likevel blir det fullt hysteri hvis noen sier at det er strevsomt med barn. Forstå det den som kan.

Vel, og det er visst også viktig for folk med barn å påstå at vi som er barnløse ikke har lov til å være slitne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Tvert imot er det endel damer som burde droppet å få barn som ikke gjør det.

Anonymous poster hash: 40ac6...2e3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, og det er visst også viktig for folk med barn å påstå at vi som er barnløse ikke har lov til å være slitne.

Det er én, kanskje to person(er) som har sagt akkurat det, resten av de som har skrevet her i tråden har sagt at barnløse selvfølgelig har lov til å være slitne. Så det kan ikke tas til inntekt for alle som har barn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men jeg må innrømme at jeg ser ned på de som klager over at de er slitne når de ikke har barn.

Anonymous poster hash: e9cdb...ef0

Så de uten barn med krevende jobber eller andre krevende situasjoner har ikke lov å være slitne?? Jeg har mange reisedager i året, foreleser på flere universiteter og har en hjertesyk mann som er inn og ut av sykehus. Har med vilje valgt bort barn, men skammer meg ikke over at jeg til tider er sliten.

Anonymous poster hash: 72c97...94a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er én, kanskje to person(er) som har sagt akkurat det, resten av de som har skrevet her i tråden har sagt at barnløse selvfølgelig har lov til å være slitne. Så det kan ikke tas til inntekt for alle som har barn.

Nei vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vel.

Håper du er enig i at det er litt vanskelig å argumentere for meninger man ikke har, og litt urettferdig å få skylden for de samme meningene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, ser ikke ned på hverken kvinner eller menn som velger å ikke få barn. Da hadde jeg sett ned på meg selv i så fall. Føler meg likestilt alle andre mennesker, har heldigvis ikke opplevd å måtte jobbe forde noen med barn har enerett på fri, og føler heller ikke skyld hvis jeg er sliten en dag heller. For meg er mine valg tatt med omhu og er reflekterte og passer min personlighet og min livsstil, vil tro andre velger og slik at det passer dem og håper andre blir fornøyd med sine valg. Jeg driter i om noen ser ned på meg eller baksnakker meg pga valget å ikke få barn, det sier mer om dem enn om meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de uten barn med krevende jobber eller andre krevende situasjoner har ikke lov å være slitne?? Jeg har mange reisedager i året, foreleser på flere universiteter og har en hjertesyk mann som er inn og ut av sykehus. Har med vilje valgt bort barn, men skammer meg ikke over at jeg til tider er sliten.

Anonymous poster hash: 72c97...94a

Er jo bare å bytte jobb da, ha ha. Dere barnløse forstår ikke mye he he.

Anonymous poster hash: 148a1...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du er enig i at det er litt vanskelig å argumentere for meninger man ikke har, og litt urettferdig å få skylden for de samme meningene?

Vel, jeg håper du ser at det går andre veien også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...