Gå til innhold

Propaganda avisen Dagbladet.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet at Dagbladet ligger til venstre i Norsk politikk, men det er utrolig hva avisen greie å finne på av krumspring. Falske beskyldninger om at Steinar Lem ser på muslimske barn som ugress, Ambulanse-sjåfør saken (Sofienberg parken) med falske påstander, eller forsøket på å manipulere en politisk debatt (Sandberg vs Lysbakken). Alt dreier seg om en kamp om å få høyest mulig innvandring til Norge og at vi ikke skal stille spørsmålstegn med Islam.

Anonymous poster hash: a79ed...e53
  • Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Derfor trenger vi politikere og andre kilder som motsier det oppgulp avisen Dagbladet skriver. Uansett er kun snakk om tid før det Norske folk vil forstå at dem er forført av venstresidens propaganda. Asylsøkerne vil selv sørge for det ved å vise hva mange av dem står for.

• Liker 7
Skrevet

Ja. Det er ikke tilfeldig at SD stormer frem i Sverige nå, dessverre skjer det for sent og mye lidelse har allerede funnet sted. Mer lidelse skal nok til før SD virkelig kommer i posisjon til å gjøre endringer. 

Ser ikke ut som vi i Norge skal lære av våre naboer med det første. Selv om Frp er litt i vinden om dagen.

Det er ingenting galt med å hjelpe flyktninger, men vi må se på hvordan vi gjør det og hvor vi gjør det. Når det kommer til hvordan vi gjør det sier mange leserinnlegg i mediene de siste månedene at vi må gjøre som når bosnierene kom til landet under krigen der nede. Vi slapp inn 12000stk, usikker på om familiegjennforening kom i tillegg, det gjorde kanskje det(?). Dette er ikke noe godt argument. Disse menneskene hadde ikke store problemer med vår kultur og de passer godt inn. Yrkesdeltakelsen er på nivå som oss nordmenn, ikke at det er i verdenstoppen, men de drar da ikke ting i negativ retning. De er like gode ytere som oss. I tillegg har de ikke totalitære tankesett og til dels voldelige tendens mot oss nordmenn og våre kvinner i gatene :) Stor forskjell altså. 

• Liker 3
Skrevet

Buhuuuuuuuuu, de spilte en sang og Sandberg var for feig til å debattere. Ikke rart at han ikke ville bli statsråd, da kan man vel ikke være så feig. Offer offer offer offer offer, stakkars meeeeeeg!!!! :(

Anonymous poster hash: b4640...565
  • Liker 4
Skrevet

Buhuuuuuuuuu, de spilte en sang og Sandberg var for feig til å debattere. Ikke rart at han ikke ville bli statsråd, da kan man vel ikke være så feig. Offer offer offer offer offer, stakkars meeeeeeg!!!! :(

Ikke noe offer. Han tar bare et standpunkt om at debattklimaet må være nøytralt. Er det ikke det så lar han heller debatten ligge. Syns igrunn det var helt greit av Sandberg. 

Skulle selvfølgelig ønske han kunne tatt dette for seg i debatten, men sjansen kommer nok igjen :) 

Eneste som roper offer her er vel deg! 

• Liker 6
Skrevet

Ikke noe offer. Han tar bare et standpunkt om at debattklimaet må være nøytralt. Er det ikke det så lar han heller debatten ligge. Syns igrunn det var helt greit av Sandberg. 

Skulle selvfølgelig ønske han kunne tatt dette for seg i debatten, men sjansen kommer nok igjen :) 

Eneste som roper offer her er vel deg! 

http://www.dagbladet.no/2015/08/31/nyheter/innenriksv/valg15/valg2015/per_sandberg/40884202/

• Liker 2
Skrevet

Derfor trenger vi politikere og andre kilder som motsier det oppgulp avisen Dagbladet skriver. Uansett er kun snakk om tid før det Norske folk vil forstå at dem er forført av venstresidens propaganda. Asylsøkerne vil selv sørge for det ved å vise hva mange av dem står for.

Det stemmer at norsk presse er venstrevridd og et gedigent propagandasystem for innvandringsidealisme. Folk tror blindt på det VG, Dagbladet, Aftenposten, NRK osv. sier.

Det som ikke er sant er at venstresiden i Europa har vært alene om denne galskapen. De Høyre/konservative har vært/er like ille selv om de ikke er like høylytte idealister. Problemet er hele "eliten". Akademikere, journalister, politikersvin og store deler av kultureliten. Sånne folk som lever i en tåkeverden som ikke finnes mer. Når de tok til orde for dette prosjektet var det jo ikke problemer med det. Så det var vanskelig å si det vi sier nå når problemene ikke var synlige nok. De velger i mangel på anstendighet og vilje til å ta det innover seg å bli i fantasiverdenen. Der vil de bli og...

Anonymous poster hash: 5f873...c9d

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes alle avisene er slik. De mener alle sammen at alle som vil bo i Europa er flyktninger og reddet livet ved å dra til Europa. Alle som blir plukket om av marine fartøy har blitt reddet, ikke bare plukket opp. Alle rom-folk som kommer til Norge er lut fattige og må ha hjelp. Ingen kritisk tekning. 

• Liker 3
Skrevet

Fin link. På tide å fjerne all pressestøtte i dette landet. Så kan vi få et media som ikke blir biased mot noen partier. I tilfellet får partiene betale for det selv :)

Poenget var jo at jeg er ikke den eneste som roper offer her. På den linken kommer man til fra forsiden av DB, hvor Sandberg sin rådgiver sier "nesten et overgrep", så offermentaliteten står sterkt høyt hos FrP.

• Liker 2
Gjest Marsvinet
Skrevet

Dagbladet har mange grusomme eksempel på løgn og propaganda. Har merket meg Morten Strand som en versting i å lyve på trykk hos dagbladet.

Skrevet

Poenget var jo at jeg er ikke den eneste som roper offer her. På den linken kommer man til fra forsiden av DB, hvor Sandberg sin rådgiver sier "nesten et overgrep", så offermentaliteten står sterkt høyt hos FrP.

Ja, men det var jo temmelig smakløst av dagbladet så syns det er rimelig å påpeke det. 

Skal vi ha en god debatt mellom to uenige partier inviterer vi ikke en artist som synger den enes sak. Det sier seg selv. Den sangen satte jo tonen om at den ene parten hater og den andre ikke. 

Min mening i hvert fall. 

• Liker 7
Skrevet

Fin link. På tide å fjerne all pressestøtte i dette landet. Så kan vi få et media som ikke blir biased mot noen partier. I tilfellet får partiene betale for det selv :)

Hver enkelt kan også gjøre noe ved å blokkere for annonser når man leser avisene på nett. AdBlock er et verktøy som blokkerer nett-annonser, og det er veldig enkelt å installere. Man kan unnta enkelte sider, som kvinneguiden.no, fra blokkeringen. 

Avisene får betydelige inntekter fra nettannonseringen, så dersom man blokkerer nettannonser, kan man hjelpe til med å strupe avisene økonomisk.

Skrevet

Ja, men det var jo temmelig smakløst av dagbladet så syns det er rimelig å påpeke det. 

Skal vi ha en god debatt mellom to uenige partier inviterer vi ikke en artist som synger den enes sak. Det sier seg selv. Den sangen satte jo tonen om at den ene parten hater og den andre ikke. 

Min mening i hvert fall. 

Dette er en uhyre snever tolkning av teksten til Michael Krohn. Rammer ikke sangen blitzerne også? At Per Sandberg har lite trening i å bruke hodet* kommer ikke som noen overraskelse, men jeg trodde du var klokere.

*Bortsett fra … vel, ja, han fikk en bot for den saken.

• Liker 2
Skrevet

Dette er en uhyre snever tolkning av teksten til Michael Krohn. Rammer ikke sangen blitzerne også? At Per Sandberg har lite trening i å bruke hodet* kommer ikke som noen overraskelse, men jeg trodde du var klokere.

Jo, muligens, men her var det Sandberg og Lysbakken. Føler tolkningen min var ok gitt settingen.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor går du på personen Sandberg? Det er vel ennå lov i dette land og ha ulike politiske meninger, eller?

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor går du på personen Sandberg? Det er vel ennå lov i dette land og ha ulike politiske meninger, eller?

Jeg sier rett ut at jeg synes Per Sandberg er mindre intelligent, mens du sier rett ut at Marie Simonsen er en notorisk løgner:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=965944&page=3

Det er hva Fru Simonsen hevder ja. Alle vet jo hvor uærlig den damen er.

Det må da være lov å trekke inn personen Per Sandberg i en sak som dreier seg om Per Sandberg? Jeg synes egentlig det var langt mer tvilsomt at du gikk løs på Marie Simonsen for en uttalelse av Anja Eline Skybakmoen, altså artisten selv.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har helt sluttet å lese den avisen. Det blir ofte for unyansert, og altfor preget av klikk-overskrifter. Det er generelt et lavt nivå på avisen. 

Dette gjelder for så vidt de fleste aviser i Norge. Det er ingen gravende journalistikk å se noe sted. Journalistene fungerer mer som et talrør for en forhåndsbestemt mening.

Anonymous poster hash: ac4cf...f2e
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor finnes det ingen blå aviser? Åja, alle journalister vet hvordan det går med deres yrke hvis de blå får det som de vil... Well, dere har jo alltids Se & Hør...

Anonymous poster hash: 9fcc6...54d
  • Liker 2
Skrevet

Sangen kunne likegjerne vært rettet mot Lybakken som var den som hatet (FrP eller noen andre?). Hvorfor tok Sandberg det for gitt at dette var rettet for ham? Kanskje han er litt hårsår?

Kanskje sangen ble spilt fordi den er kul fordi Raga rocker? ;)

Anonymous poster hash: 7b94f...ee6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...