AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #21 Del Skrevet 30. august 2015 TS Takk for at dere har trua, det hjelper! Tenker jo hver gang jeg har tømt en boks at nå skal jeg IKKE kjøpe en ny. Så gjør jeg det likevel... Fullstendig unødvendig. Kjenner man til babyer som har fått en dårlig start på livet/senvirkninger av snus under svangerskapet? Jeg er skikkelig redd for at jeg har skadet babyen :/Anonymous poster hash: 9c7ef...aca Kjenner en autistisk liten gutt som også hadde veldig lav fødselsvekt. Moren snuste under hele svangerskapet. Nå er det jo ikke sikkert at han hadde vært "normal" selv om hun ikke snuste, men jeg vet hun føler veldig på skyldfølelsen. Å måtte gå rundt å tenke "enn hvis det var min feil" resten av livet kan da virkelig ikke være verdt snusen. Da får du heller slutte og ha der kjipt i noen uker til suger går over. Jeg snuste selv da jeg ble gravid, men jeg var så heldig at jeg ble kvalm av lukten av snus. Å slutte gikk derfor av seg selv. Kjente litt på abstinensene, men tanken på snus var verre. Vet mange syns nikotinfri snus hjelper, så det er jo gjerne verdt å prøve. Lykke til. Anonymous poster hash: ff898...371 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #22 Del Skrevet 30. august 2015 Jeg er i 5.måned og sliter med det samme:( slutta i to mnd, men så sprakk jeg. Nå er det så mye mer vanskelig å slutte igjen. Blir deprimert uten snus, og blir deprimert av tanken på at hun kanskje ikke har det bra der inne. Skal kjøpe nikotinfri i morgen! Lykke til med slutting:)Anonymous poster hash: 32564...e8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #23 Del Skrevet 30. august 2015 Du er ikke alene TS... jeg er 13 uker på vei og har enda ikke klart å slutte! Har så dårlig samvittighet at jeg blir gal... har snuset ca 1 boks om dagen i 10 år og syns det å slutte er helt jææævli. Har prøvd å trappe ned, så har jeg sprukket å stappa innpå. Føler jeg MÅ slutte NÅ pga barnet men det er så hardt. Og jeg har sagt til familie og venner at jeg har sluttet og kun bruker nikotinfri...Anonymous poster hash: be3ed...e2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 30. august 2015 #24 Del Skrevet 30. august 2015 Du er ikke alene TS... jeg er 13 uker på vei og har enda ikke klart å slutte! Har så dårlig samvittighet at jeg blir gal... har snuset ca 1 boks om dagen i 10 år og syns det å slutte er helt jææævli. Har prøvd å trappe ned, så har jeg sprukket å stappa innpå. Føler jeg MÅ slutte NÅ pga barnet men det er så hardt. Og jeg har sagt til familie og venner at jeg har sluttet og kun bruker nikotinfri...Anonymous poster hash: be3ed...e2e Det å bli mor handler også om å av og til sette egne behov til side. Tenk at hver snusdose du tar ER skadelig for barnet ditt i magen! Du ville jo ikke drukket flere glass alkohol om dagen? Sier virkelig ikke dette for å være slem, men ta i bruk visualisering for alt det er verdt. Se for deg barnet ditt. Fastlegen kan hjelpe deg å slutte Lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #25 Del Skrevet 30. august 2015 Kjenner en autistisk liten gutt som også hadde veldig lav fødselsvekt. Moren snuste under hele svangerskapet. Nå er det jo ikke sikkert at han hadde vært "normal" selv om hun ikke snuste, men jeg vet hun føler veldig på skyldfølelsen. Å måtte gå rundt å tenke "enn hvis det var min feil" resten av livet kan da virkelig ikke være verdt snusen. Da får du heller slutte og ha der kjipt i noen uker til suger går over. Jeg snuste selv da jeg ble gravid, men jeg var så heldig at jeg ble kvalm av lukten av snus. Å slutte gikk derfor av seg selv. Kjente litt på abstinensene, men tanken på snus var verre. Vet mange syns nikotinfri snus hjelper, så det er jo gjerne verdt å prøve. Lykke til. Anonymous poster hash: ff898...371 "Gutt som har autisme/autistiske trekk", ikke "autistisk gutt". Anonymous poster hash: 0d936...19f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 30. august 2015 #26 Del Skrevet 30. august 2015 Helt ærlig, noen flere som ikke klarer å kutte ut snusen helt? Føler meg som verdens verste mor. Og er fullstendig klar over hvor feil og dumt dette er!!! Har gått fra å snuse nesten en hel boks om dagen før jeg ble gravid- til 2-3 snus pr dag nå. Er i fjerde måned. Hvordan kan jeg klare å slutte helt? Hvor farlig er det egentlig å snuse i svangerskapet? Føler ikke helt at jeg trenger en skjennepreken rundt dette, søker kanskje heller litt støtte til hvordan å kutte helt ut? Snus/røyk i svangerskap er helt tabu nærmest, føler ikke at noen IRL vil innrømme at de også snuser/snuste i svangerskapet.Anonymous poster hash: 9c7ef...aca Jeg skulle vel egentlig anbefalt deg en sånn juksesnus, uten nikotin, men så kommer jeg på at dere gravide lettere får hull i tennene (?) og da er ikke det noe lurt. Tror det beste er å kaste den uten å kjøpe ny. Kanskje du kan sette en belønning til deg selv for hver uke du er snusfri? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #27 Del Skrevet 30. august 2015 "Gutt som har autisme/autistiske trekk", ikke "autistisk gutt".Anonymous poster hash: 0d936...19f Ok. Så har han autisme da. Beklager at jeg ikke kjenner terminologien, det var uansett ikke poenget. Ser ikke helt forskjellen på at han er autistisk eller har autisme? Betyr det at man heller ikke kan si at noen er psykisk utviklingshemmet, men at de har en psykisk utviklingshemming? Spør av interesse altså, siden jeg tydeligvis klarte å fornærme deg. Ønsker jo ikke å støte noen. Anonymous poster hash: ff898...371 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #28 Del Skrevet 30. august 2015 Kjære Ts! Jeg var egoistisk og snuste hele svangerskapet. Jeg fødte en slapp, tynn liten gutt 5 uker for tidlig. Måtte bli på sykehuset over en uke. Han var så trøtt og slapp så jeg fikk ikke til ammingen. Han bare sovnet hver gang. Det endte opp med at det ble mme. Han er heldigvis en sunn og frisk gutt i dag, 6 måneder etter fødsel. Jeg sitter enda med dårlig samvittighet. Det er ikke en god følelse! Det er så flott at du har funnet motivasjon til å slutte Ts! Du er flink!Anonymous poster hash: e49c8...dff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #29 Del Skrevet 30. august 2015 Kjære Ts! Jeg var egoistisk og snuste hele svangerskapet. Jeg fødte en slapp, tynn liten gutt 5 uker for tidlig. Måtte bli på sykehuset over en uke. Han var så trøtt og slapp så jeg fikk ikke til ammingen. Han bare sovnet hver gang. Det endte opp med at det ble mme. Han er heldigvis en sunn og frisk gutt i dag, 6 måneder etter fødsel. Jeg sitter enda med dårlig samvittighet. Det er ikke en god følelse! Det er så flott at du har funnet motivasjon til å slutte Ts! Du er flink!Anonymous poster hash: e49c8...dff I tillegg går jeg rundt å bekymrer meg for at han får noen vansker, sykdommer eller andre plager...det er ikke for sent å slutte nå.Anonymous poster hash: e49c8...dff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #30 Del Skrevet 31. august 2015 TS Takk for alle svar og historier/erfaringer. Tar det med meg videre. Skal klare dette!! Anonymous poster hash: 9c7ef...aca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #31 Del Skrevet 31. august 2015 Jeg tror og heier på deg TS! Anonymous poster hash: 6c854...bfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferny Skrevet 31. august 2015 #32 Del Skrevet 31. august 2015 Jeg leste en artikkel hvor det var avbildet hvordan babyen reagerer på nikotin inni magen på moren (ultralydbilder). Det så rett og slett ut som om den lille vred seg i smerte. Fikk meg til å slutte i hvert fall. Og har jeg fått lyst på snus i ettertid, så tenker jeg bare på hvor ille det vil være for babyen. Risikoen for dødfødsel øker jo også... og tenk så fælt om babyen faktisk skulle dø på grunn av snusen. Mener også å ha lest at dersom man slutter i tide, så forsvinner den økte risikoen for dødfødsel... så ikke tenk på det som har vært - men at du må legge forholdene til rette for en frisk baby fremover. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kala Skrevet 31. august 2015 #33 Del Skrevet 31. august 2015 Babyen din er også hektet på nikotintilførselen som du gir han eller henne. Skal babyen avvennes i trygge omgivelser i magen, eller må den fikse det selv etter fødselen? Tenk hvilken start han eller hun får. Du tilfører babyen din et avhengighetsskapende middel hver gang du forsyner deg av snusboksen. Det er ikke bare deg lengre. Bare å innse det først som sist. Og det er faktisk bare å kaste boksen, så enkelt. Ingen unnskyldninger. Hilsen tidligere røyker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #34 Del Skrevet 31. august 2015 TS Kjekt med litt skremselspropaganda ja, selv om jeg føler meg ille nok uten ... Er iallfall snusfri idag. Har en boks m nikotinfri over verste kneika. Føler meg motivert! Anonymous poster hash: 9c7ef...aca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huldrejenta Skrevet 31. august 2015 #35 Del Skrevet 31. august 2015 Mitt råd: Tenk positivt! Tenk at dette klarer jeg. Fokuser på hva du vil oppnå heller enn hva du må unngå, og tar du én så er ikke det en unnskyldning for å ta flere Du kan godt bruke frykten din som motivasjon, det kan hjelpe deg over den verste kneika, det gjorde det for meg. Det er dessuten lettere å slutte når du allerede har trappet såpass ned Fokuser på hvor godt den lille der inne vil ha det når du bare gir den gode ting; god, næringsrik mat, masse kjærlighet og alt annet godt. Jeg heier på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WallenStairs Skrevet 31. august 2015 #36 Del Skrevet 31. august 2015 Onico! Det går seg til, er helt j i begynnelsen, men tenk på barnet og ta en onico:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #37 Del Skrevet 1. september 2015 TS Dag to- er ved godt mot idag! Andre som har slengt seg på? Onico hjelper stort over kneika. Anonymous poster hash: 9c7ef...aca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Khaosick Skrevet 1. september 2015 #38 Del Skrevet 1. september 2015 Blå Onico var min reddende engel og jeg anbefaler det på det sterkeste! Men det er sant som hun før her har skrevet, at gravide får lettere hull i tennene så husk å pusse tennene godt da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #39 Del Skrevet 1. oktober 2015 Jeg mener ikke å kuppe tråden, men dere som snuste fram til dere fant ut at dere var gravide - fikk dere friske barn? Jeg lurer på om jeg er gravid (2 dager for sen mens), og snuser. Jeg slutter selvfølgelig med snusen nå! Kommer ikke på tale å fortsette! Men jeg er så redd for at jeg har skadet fosteret allerede... Anonymous poster hash: d3165...23f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå