Gå til innhold

Dagbok

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

jeg så at det bare var ett forslag, og det gjør det kanskje enklere for mange. men men. jeg skriver oss de jeg vil og lar resten være i fred.

syns det er morsomere og bli bedre kjent med noen få enn og flakse over oss mange, men det er jo den enkeltes valg da. leser ikke alle innlegg i alle andre tråder før jeg svarer, men dagbøker er litt mer personlige så da blir det noe annet for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

syns det er morsomere og bli bedre kjent med noen få enn og flakse over oss mange' date=' men det er jo den enkeltes valg da.[/quote']

Hadde egentlig ikke tenkt å følge med på så mange jeg heller... Men så var det så mange koselige mennesker her inne, at det bare ballet på seg :ler:

Nettopp! :Nikke: Det burde da være greit for alle? For eksempel hvis man bare vil skrive hos de som er gravide... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutter meg til alt lillen og Moonchild har skrevet i denne tråden. Jeg er fullstendig enig med dem, og de har allerede skrevet det meste av det jeg tenker om dette.

Anonyme, faste bruker: det er synd hvis du føler at det at det er prøvere som også skriver gjør at du ikke får en god relasjon til de andre gravide her (som du skriver), men det ser ikke ut som om det er så mange andre som har det samme problemet som deg.

Synd at du ikke tør å stå for meningene dine også...

Med det mener jeg at nå vet jeg at det er en gravid dagbokskriver som ikke ønsker å ha en prøver som meg her inne, men jeg vet ikke hvem.

Jeg kommer helt sikkert til å tenke på det når jeg skriver hilsener i dagbøkene til de som er gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Cielo (og lillen..og murmel!)

Synes det blir rett og slett for dumt..jeg føler meg selvsagt truffet..jeg ble gravid like etter at jeg startet dagboken min, men hadde en SA 'noen sider' senere.. Vi har vært prøvere i noen år nå..og jeg har vært gravid flere ganger, men har mistet.. Jeg synes jeg ser den trafikken jeg skulle hatt frem og tilbake mellom gravid-ikkegravid.. :roll: Personlig synes jeg forslaget er tåpelig. Jeg vet ikke om du selv har vært prøver lenge, men den holdning skal få være noe av det mest ufølsomme jeg har hørt. Du får bare bli irritert..det har du lov til..men når du kommer med et slikt innlegg..og ikke engang vil stå for det med nicket ditt..ja så er det vel ingen problem å takle litt motbør! Det minste du kunne gjort var å logge deg inn med det nicket du vanligvis bruker..

Jeg vet iallefall at jeg som Cielo kommer til å trå meget varsomt nå...når jeg blar i dagbøker..kanskje du kan stå for det du har sagt slik at vi slipper å "uglese" 'alle

gravide'!?

Du hadde kanskje forventet litt mer medhold..men sånn er det..vi har forskjellige meninger, og at noen tar seg nær av det..kan du faktisk ikke se på som uhøflig eller overdramatisering..kanskje andre faktisk synes det samme om ditt innlegg!! jeg gjorde iallefall det! Og jeg har ingen problem med å svare deg, uten å anonymisere meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt problemet ditt, Trådstarter? :klø:

Alle som har dagbok her er på vei mot ett felles mål - den eneste forskjellen er at folk ligger litt forskjellig i løypa.

Du får bruke ditt mentale filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du fortsetter oss meg Madden for jeg syns bare det er koselig med alle som stikker innom gravid eller ikke. og jeg kommer til å heie på deg fra siden linjen. vet hvor moro det er og streve med og bli på vei. har heldigvis ikke opplevd og noen SA men har jo opplevd andre ting istede.

syns man skal vise folkeskikk i alle dagbøkene og andre steder her inne. og det er lov og trå pent første gangen man er ett sted uannsett.

men nå virker det som denne tråden snart bare innholder innlegg fra oss som syns det er greit vi er blandet, men hvis andre han andre meninger så håper jg de lufter det og helst med nick for da kan man la de være i fred og prøve og ikke tråkke så mye i salaten.

for noen må jo føle at de har gjort det, eller er det bare ett innbildt kan en gang i fremtiden problem som startet diskusjonen her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner jeg blir irretert bare av å lese denne tråden. :roll:

Men heldigvis har vi brukere som Moonchild og Cileo,

som kan formulere seg på en sakelig måte uten å miste hodet.

:klappe:

Sier som en annen her:

Om det plager deg så mye å ha dagbok sammen med de som prøver og kanskje til og med er ufrivillig barnløse, så lag deg en dagbok på SnartMamma.com. Der finner du bare gravide kvinner. Men jeg må advare deg: Det er noen som mister sin lille spire der også, så det er ikke sikkert du vil føle deg het hjemme der heller. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjenner jeg blir litt irritert her ja.

Og litt redd for å skrive i dagbøkene til di som er gravide siden man ikke hvet hvem som irriterer seg så fryktelig over oss prøvere.Hadde vert litt bedre om man viste hvem man ikke skulle besøke i dagboken før man er sikker på å ikke miste spiren og barnet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irritasjonen bare bobbler i meg når jeg leser dette.

I frykt for å bli usakelig så bare signerer jeg under de andre flotte innleggene her. Dette blir for dumt!

Du kan i det minste stå frem da!

Lilletrollet :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det går vel ikke på irritasjon på prøverene, tror ikke det er det som var ment..jeg forstår det ikke slik av trådstarter..mange har jo sagt sin mening, så det er da tydelig hva andre mener...! :wink: Men jeg forstår hvorfor en vil være anonym under slike innlegg...

forstår begge parter jeg, og ja, jeg har to barn fra før, og den ene er gjennom prøverør..

men jeg skal ikke uttale meg så mye, for jeg er bare innom og snikleser her inne på KG! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller ikke vi skal overdrive reaksjonen her... :wink: Tror ikke hun er irritert på oss.

Jeg hadde også vært anonym, dersom jeg bare skulle sondere terrenget og sjekke om noen var enig med meg... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt "problemet" med at alle er samlet sammen. Om man er prøver eller gravid "jobber" en jo mot samme mål. Det å bli foreldre.

Det samme gjelder jo bryllupsdagbøkene. Noen er helt i start fasen, kanskje kun årstid som er bestemt, mens andre er helt i innspurten. Det betyr da ikke at den gruppen skal deles fordi en er på ulikt stadie - en jobber jo mot felles mål.

Jeg synes trådstarteren her glemmer litt det at h*n har vært "prøver" selv. En prøver tenker ofte litt lenger enn neste IKM. Det er dessuten mange som lever, som de er gravide alt fra 1 prøvedag og det igjen gjør at de føler seg hjemme sammen med den gravidegjengen. En deling synes jeg blir som å "fryse ut" en delen av KG brukerne - båse dem liksom. Det er helt feil!

Dessuten mener jeg det er naturlig at skal en følge med i en dagbok begynner en å skumlese igjennom det som er skrevet av tekst. En kan da ikke bare hoppe rett inn og leste et innlegg og utfra det tegne seg et bilde av personen og utfra det igjen si en følger med i dagboken. Da vet en jo også fort hvem som er prøver og hvem som er gravid. Dersom trådstarter ikke føler seg hjemme sammen med prøvere så la vær å følg med på en prøver dagbok da vel. Dessuten ser jeg for meg at det vil bli veldig rotete, dersom en dagbok skal flyttes frem og tilbake. Det lager ekstra arbeide for Mod. i tillegg til vi som følger med en gitt person ikke vet hvor dagboken ligger til en vær til.

Konklusjon: Ting bør være som de er i dag, så er det opp til oss dagboklesere og være litt selektive i mht hvem vi følger og ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

... Dessuten kan det faktisk hende at trådstarter ikke har oppdaget alle svarene på innlegget hennes som kom etter at tråden ble flyttet, siden det opprinnelig ble postet på "Gravid" og jeg tviler på at trådstarter er innom på "Prøvere og ufrivillig barnløse", tatt i betraktning at hun ikke interesserer seg for temaet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trådstarter

Det er klart jeg har lest alle innleggene! Det er ikke tvil om hva dere mener om sp. som ble tatt opp.

...Jeg er da ikke så kald at jeg ikke bryr meg om dere prøvere, tvert imot! ...men forstår om det kan virke slik.. Er uheldigvis ikke så flink å ordlegge meg, og er selv full i hormoner, så jeg har ikke alltid like god kontroll over temperamanget... :oops:

Jeg tror ihvertfall de fleste har fått sagt sin mening i saken! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg ser at det forrige innlegget mitt kanskje kunne misforstås litt. Det var ikke ment som kritikk av at du ikke hadde svart, trådstarter, men muligens en forklaring på hvorfor du ikke hadde gitt noen tilbakemelding på alle innleggene i denne tråden. Jeg skjønner også, som Lillen skrev ovenfor, at man velger å skrive anonymt når man forsøker å sondere terrenget. Men jeg tror kanskje at det kan være lurt å tenke seg om to ganger når man poster et innlegg som "gjest" - nettopp fordi man ikke har muligheten til å endre innlegget i etterkant, når det viser seg at man muligens har ordlagt seg litt "feil". Og jeg skjønner godt at du ikke står frem med nick, muligens litt av frykt for å få litt vel mye kjeft. Det vil kanskje føre til at man som "prøver" blir litt ekstra tilbakeholden i ikke-prøveres dagbøker - men på den andre siden har du kanskje fått litt mer forståelse av hvorfor "vi" prøvere faktisk hører hjemme under Graviditetsdagbøkene? Jeg har uansett bestemt meg for å ikke la dette affisere meg, og vil derfor "late som" alle de gravide syns det er helt greit at jeg som prøver har en dagbok inne på Graviditetsdagbøkene. Så det så! :Nikke: :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tråd starter

Jeg oppfattet ikke innlegget ditt som negativt Moonchild :riste: Er veldig glad for at så mange har sagt sin mening om forslaget mitt. Men det er som du sier, ikke alltid så lurt å fremstå som anonym, for jeg hadde ingen mulighet for å forandre på det første innlegget mitt der jeg ordla meg fryktelig feil. Før jeg opnet tråden så sendte jeg PM til Gry,for å spørre om hvordan jeg kunne gå frem, og ble da tipset om å starte en tråd, for å høre andres mening, og gjerne som anonym. Så det ble da slik.. :Nikke:

Men jeg ser i ettertid at innlegget fikk en helt annen vinkel enn hva jeg ønsket, ønsker IKKE å trampe på prøvere...som sagt så har da også jeg vert det en gang...men jeg tenkte på en idè som var helt ugjennomførbart, og det ser jeg nå! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det må være lov og lufte en ide. det er litt synd at det fort blir litt hetse stemning her inne, sånn sett skjønner jeg at folk vil være anonyme når de skal teste stemningen for noe her inne. og det er litt synd at det er sånn og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er utroligt feigt å vere anonym på temaer der en vet det kommer mange meninger og vise kun hvem en er på temaer der alle er enige med en.

Så du trådstarter er

FEIG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...