Gjest Fast bruker Skrevet 16. september 2004 #1 Del Skrevet 16. september 2004 Først vil jeg si at jeg er fast bruker her inne og har min egen dagbok inne under graviditet. Det jeg lurer på er hvorfor de som er prøvere og ufrivillige barnløse har dagbok inne under graviditet? Burde ikke dere ha dagboken deres inne på generell dagbok? Er det ikke naturlig at en flytter dagboken over fra generell til graviditet når en har blitt gravid..og tilbake når en evt har en SA? Rekner med en del pes av dette innlegget, men vil se hva dere mener om saken. Er anonym av hensyn til meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2004 #2 Del Skrevet 16. september 2004 Synes det spiller liten rolle . Om man er prøver eller er gravid så går man igjenom mye av det samme og har mange av de samme tankene :-) . hvis man har en SA så tror jeg det siste man gidder å styre med er Hvor dagoken ligger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 16. september 2004 #3 Del Skrevet 16. september 2004 syns ikke det gjør noe og ha de der inne jeg. og hvis man virkelig jobber med og bli gravid så leser man kanskje flere av dagbøkene til de som er også. og hvorfor ikke ha den der, for og drive og flytte dagbøkene hit og dit blir bare rot for sånne som meg og følger med på noen av dem. og det er ingen krav om at en må lese alle dagbøkene innenfor en kategori. så det er jo bare lese dem man har lyst til og la være og bry som om de andre. det blir vel helst til at vi følger med i noen få fordi vi har mer kontakt med den brukeren eller er likelangt på vei, eller har kanskje vært med på en lik for historie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tråd starter Skrevet 16. september 2004 #4 Del Skrevet 16. september 2004 Nei, en trenger ikke å lese andre sine dagbøker..Men jeg synes også det blir rotete av å ha det slik det er i dag også. Ikke vet en hvem som strever med å bli gravid heller...som igjen fører til at en må trå så forsiktig frem i dagbøkene til de som strever med å bli gravid..En kan jo ikke si at jeg som gravid har så mye tilfelles med en som ikke greier å bli gravid, vi er da ikke opptatt av de samme tingene?! Jeg ønsker å ha et graviditetsforum bare for gravide! Det er jo det som blir riktig! Da burde en heller ha et dagboksforum for prøvere og ufrivillig barnløse, så kunne en bare fortsette å skrive dagbok der etter en ble gravid..så slipper en å flytte dagboken frem og tilbake.. Jeg mener at jeg som gravid har helt andre interesser og holdninger til ting en en som strever med å bli gravid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2004 #5 Del Skrevet 16. september 2004 du har vel ikke andre holdninger :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicia Skrevet 16. september 2004 #6 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg er vel en av dem som har andre holdninger og interesser enn deg som er så heldig å være gravid. Da jeg ble gravid i sommer opprettet jeg en dagbok under graviditet for å drodle mine små tanker i. Desverre mistet jeg den lille og da fallt det meg ikke inn å flytte dagboken. Jeg ante jo ikke at det ville rote det til sånn for deg, så du får virkelig unnskylde. Det må være fælt å gå rundt å ha mange ikke gravide rundt deg med alle våre plagsomme holdninger. Selvsagt skal jo vi underlenge skapninger holde oss langt unna dere overlegne skapninger som er her på jorda for å bringe arten videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2004 #7 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg er vel en av dem som har andre holdninger og interesser enn deg som er så heldig å være gravid. Da jeg ble gravid i sommer opprettet jeg en dagbok under graviditet for å drodle mine små tanker i. Desverre mistet jeg den lille og da fallt det meg ikke inn å flytte dagboken. Jeg ante jo ikke at det ville rote det til sånn for deg, så du får virkelig unnskylde. Det må være fælt å gå rundt å ha mange ikke gravide rundt deg med alle våre plagsomme holdninger. Selvsagt skal jo vi underlenge skapninger holde oss langt unna dere overlegne skapninger som er her på jorda for å bringe arten videre. Felicia- :trøste: skjønner godt at du oppfattet det slik , synes vi skal la det være slik som det er jeg . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tråd starter Skrevet 16. september 2004 #8 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg er vel en av dem som har andre holdninger og interesser enn deg som er så heldig å være gravid. Da jeg ble gravid i sommer opprettet jeg en dagbok under graviditet for å drodle mine små tanker i. Desverre mistet jeg den lille og da fallt det meg ikke inn å flytte dagboken. Jeg ante jo ikke at det ville rote det til sånn for deg, så du får virkelig unnskylde. Det må være fælt å gå rundt å ha mange ikke gravide rundt deg med alle våre plagsomme holdninger. Selvsagt skal jo vi underlenge skapninger holde oss langt unna dere overlegne skapninger som er her på jorda for å bringe arten videre. :evil: Kjenner jeg blir forbannet over slike spydige innlegg!!!!!!!! Gud, hvor utrolig spydig enkelte menneske kan være!!!!!!!!! :evil: Det er ikke snakk om at jeg direkte har andre holdninger enn deg FELICIA! Men jo, mange prøvere er ekstra følsomme og tåler , som du ser nå FELICA, ikke alt ...jeg mente ikke at det skulle gå på dere ikke gravide på en stygg måte..det må jeg unnskylde... jeg vil jo skape en god relasjon med de andre gravide, og jeg synes det da er greit å ha en EGEN DAGBOK FOR GRAVIDE....*irrrrrrrg* jeg greier ikke å skrive et særiøst innlegg engang pga det spydige innlegget til Felicia!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tråd starter Skrevet 16. september 2004 #9 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg er oppriktig lei meg Felicia for at det ikke gikk bra for deg med den lille spiren. Det mener jeg virkelig... :trøste: (vil ikke at du skal misforstå meg på det) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 16. september 2004 #10 Del Skrevet 16. september 2004 :klø: K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2004 #11 Del Skrevet 16. september 2004 En kan jo ikke si at jeg som gravid har så mye tilfelles med en som ikke greier å bli gravid Tror du det å bli gravid går på viljen til folk? "Greier ikke å bli gravid" - nå har jeg hørt det også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trådstarter Skrevet 16. september 2004 #12 Del Skrevet 16. september 2004 Tror du det å bli gravid går på viljen til folk? "Greier ikke å bli gravid" - nå har jeg hørt det også! Nei det tror jeg ikke...dette blir for dumt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 16. september 2004 #13 Del Skrevet 16. september 2004 Det å være prøver er ikke nødvendigvis så annerledes fra det å være gravid – å være prøver er for svært mange (meg inkludert) det første leddet i en planlagt graviditet. Og man vet faktisk ikke alltid hvor lang tid det tar å få inn en fulltreffer – noe det kan være mange årsaker til. En av grunnene til at jeg trives i Graviditetsbøkene her på KG er nettopp det at det ikke bare er prøvere, gravide eller nybakte mammaer her, men en salig blanding. Og jeg tror nettopp det er med på å bidra til åpne holdninger og generelt en god stemning i dagbøkene. Man finner selvfølgelig noen man følger litt mer med på enn andre – gjerne de som er i noenlunde samme situasjon som en selv, men jeg slutter jo ikke å følge med på noen selv om de blir gravide mens jeg fortsatt er prøver. Dessuten syns jeg det kan være greit å ikke ”måtte” slutte å ha en graviditetsdagbok, bare fordi det skjer noe i løpet av svangerskapet, slik at en ikke ender opp som nybakt mor, men som prøver på nytt. Du klager over at det ikke er lett å vite hvem som sliter – men det er faktisk noe du lett kan finne ut av ved å lese noen sider tilbake i de enkelte dagbøkene (eller se når dagboka er opprettet – og om personen fortsatt er prøver…) Jeg setter enormt pris på omsorgen og entusiasmen som graviditetsdagbok-jentene viser for hverandre – det være seg bekymringer i forhold til å ikke bli gravid, bekymringer under svangerskapet, eller tanker om det å bli mor. Jeg syns derfor ikke at man skal ha bøker kun for prøvere og bøker kun for gravide. men man kan kanskje dele dem i to… Hvis du kun ønsker å omgås mennesker i samme situasjon som deg selv kan du jo velge å være på snartmamma.com isteden... :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 17. september 2004 #14 Del Skrevet 17. september 2004 det er ikke like enkelt for alle og bli gravid, og når du først er så heldig så starter du en dagbok på gravid. og så går det galt. skal du da måtte flytte dagboka, fordi noen er redd for og måtte trå varsomt i boka de. det er ingen tvang og skrive innlegg i noen sin dagbok. så hvis du ikke vet akkurat hvor langt på vei noen er, eller om det kan ha skjedd noe galt, så er det jo bare og lese noen av innleggene eieren har skrevet før du skriver. trodde ikke dagbøkene skulle være der vi startet de heftigste diskusjonene heller jeg. trodde dem var for dem som skriver og de som har lyst til og lese den og kanskje legge igjen en hilsen der. jeg leser tre fire andre bøker enn min egen. hvor langt de andre er på vei, eller hva de evntuelt sliter med vet jeg ikke. men vil jeg vite, så går jeg dit og ser hva de har skrevet. og enten føler jeg da for og skrive til dem eller jeg bare går stille ut igjen. og det ser jeg ikke det store problemet med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2004 #15 Del Skrevet 17. september 2004 Hm.. Jeg har ingen generell dagbok her, har ikke engang bruker (enda). Og har tilnå ikke hatt noe å gjøre verken i en graviddagbok eller bryllupsdagbok. Men i disse dager snakker vi mye om barn, og jeg slutter kanskje med pillene denne eller neste måned eller til jul... Jeg har lest mange mange tråder på graviddagbok som begynner med 'Jippi, vi har bestemt oss for å få barn, jeg slutta på pillene idag, nå gleder vi oss til å bli gravide..'. Omtrent alle begynner i den duren. Færre begynner med 'Jippi, jeg testa positivt idag..', selv om sikkert din gjør det trådstarter. Ingen som planlegger å få barn vet hvor lang tid det vil ta, eller om det vil komme uforutsette hindre på veien. Første eggløsning stiller alle med samme forventning!(Selvsagt med unntak om de som vet om spesielle hindre). Men det er jo å bli gravid som er målet for alle. Jeg har gledet meg til den dagen jeg kan sette meg ned å lage en ny tråd under graviddagbok -den dagen vi har bestemt oss for at nå vil vi bli gravide... Men nå tok du jammen fra meg gleden... det blir liksom ikke det samme å starte en generell dagbok, og deretter når vi lykkes (hvem vet, kanskje etter en måned), starte en graviddagbok. Og hvorfor har du ikke lagt dette innlegget på forumet for prøvere og ufrivillig barnløse, de er jo de som vanker i det forumet du snakker til. Du tror da vel ikke at de leser på graviditetsforumet, det har de da ingen interesse av..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke skrevet tidligere Skrevet 17. september 2004 #16 Del Skrevet 17. september 2004 for den. Jeg er enig i det meste av det du skriver, bortsett fra denne: Men det er jo å bli gravid som er målet for alle. Her er jeg ikke enig. Målet for alle, både prøvere og gravide, er å få barn! Så det er jo ikke noe forskjell når det gjelder motivasjonen til de som skriver dagbøker. Derfor synes jeg også at både prøvere og gravide kan skrive dagbøker under Graviditetsdagbøkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2004 #17 Del Skrevet 17. september 2004 Ups, det gikk litt fort med terminologien der. Helt enig i at målet for alle er å få barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 17. september 2004 #18 Del Skrevet 17. september 2004 Nettopp! :-) Med så mange forskjellige mennekser, er det ikke alltid man er opptatt av de samme tingene, men grunnen til at vi skriver dagbok i denne kategorien, er jo nettopp fordi vi har en ting felles: ønsket om å få barn! Om vi prøvere skulle ha skrevet på generell gruppe, hadde det også vært brukere der, som hadde følt at de måtte "trå varsomt". Dessuten er det ikke sikkert vi prøvere vil være så godt likt i generell gruppe heller, siden det sikkert blir mye prøvemas, magemas, ønske-om-å-bli-mamma-mas osv. Og hvis vi, som du foreslår, skulle fått en egen dagbokgruppe for prøvere, hadde det nok blitt mye frem og tilbake pga SA o.l. Og det er ingen tjent med. Da burde en heller ha et dagboksforum for prøvere og ufrivillig barnløse, så kunne en bare fortsette å skrive dagbok der etter en ble gravid..så slipper en å flytte dagboken frem og tilbake..Hva mener du med dette? Er jeg helt på vidda hvis jeg mener at dette var litt egoistisk? Det viktigste for deg er at du blir kvitt oss prøvere, men fremtidige gravide skal bare fortsette å ha dagbok i dagbokforum for "prøvere og ufrivillig barnløse"? Da vil det altså bli et forum for bare gravide (altså de som ikke starter bok før de er gravid), og et forum for prøvere og gravide (slik som nå). Nå var det egentlig ikke meningen å skrive på en krass måte, for det synes jeg er unødvendig. Men jeg fikk det ikke til på noen annen måte, og beklager. Jeg er for at vi skal ha en saklig diskusjon her. Angående det at du ikke er sikker på om vi er slitere, nye prøvere, eller gravide, når du skal skrive i en dagbok, så forstår jeg deg. For å ha en bedre oversikt, kunne vi f eks ha skrevet info i parentes i dagboktittel, som (gravid), (sliter), (pp3), (pp20), (prøver) osv. Eller vi kunne hatt en liste som alltid var øverst på dagboksiden, hvor det første innlegget er gjeldene (som terminlisten på graviditetsforumet). Den kan eventuelt oppdateres ukentlig og inneholde superkort info, som parantes-eksemplene over: pp; prøveperiode eller hvor mange uker gravid. Håper vi kan komme til noen form for enighet, slik ar de fleste er fornøyde :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 17. september 2004 #19 Del Skrevet 17. september 2004 er enig med det dere tre forrige skriver, men jeg hvorfor skrive om vi har prøvd lenge osv. hvis noen skal poste ett innlegg i en dagbok så er det vel for og gi en hilsen av den ene eller andre grunnen, men er det ikke en fordel og ha lest de siste innleggene eieren av boka har skrevet. det er klart hvis den som eier dagboka ikke nevner at de har vært prøvere i to år før de startet boka så vet vi ikke det, men da er det ikke sikkert det er så viktig for eieren. jeg kjenner ikke nødvendigvis til de jeg begynner og skrive i dagboka til, men jeg leser jo det de har skrevet først, fordi da vet jeg jo, om de prøver, er gravide, om de nettopp har mistet, og det syns jeg er vesentlig, fordi det har (for meg) ingen stor betydning og bare skrive hei og så en liten hilsen i alle dagbøkene bare for og gjøre det. de jeg skrive oss er fordi de intriserer meg eller jeg kjenner meg igjen i situasjonen. hvis noen nye skriver oss meg så ser jeg i dagboka deres og for og prøve og bli bedre kjent. jeg syns det er kosligere enn bare og skrive uten og lese hvordan det er med folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 17. september 2004 #20 Del Skrevet 17. september 2004 Info i tittel var bare et forslag til hvordan man kjapt kan se hvem som er prøvere eller gravide (og evt hvor lenge), slik at man skulle slippe å lese et par sider av alle bøkene for å finne det ut. Alle har jo sine metoder, og jeg er som deg linemor; skriver hos de jeg kjenner, eller holder på å bli kjent med :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå