AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #21 Skrevet 30. august 2015 Du høres litt gjerrig ut som gir ut èn seigmann.Anonymous poster hash: 0cb8a...7e8 En kropp på 12-15 kg som har fått i seg sukker i pølsebrød, sukker og sjokoladekake inkl glasur og pynt, og sannsynligvis et glass saft eller to er vel allerede oppe i minst tre til fem ganger hva som er anbefalt max inntak av tilsatt sukker...? Anonymous poster hash: df1d4...469 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #22 Skrevet 31. august 2015 En kropp på 12-15 kg som har fått i seg sukker i pølsebrød, sukker og sjokoladekake inkl glasur og pynt, og sannsynligvis et glass saft eller to er vel allerede oppe i minst tre til fem ganger hva som er anbefalt max inntak av tilsatt sukker...? Anonymous poster hash: df1d4...469 Bursdag er ikke hverdag i min bok. Vi hadde godteposer og hver sin 0.33 med brus i mange av bursdagene, hotdog, sjokoladekake, gelé med vaniljesaus og potetgull var også standard, og jeg vokste opp i gamle dager (80 og 90-tallet), da lubne barn var sjeldne og direkte overvektige barn var så sjeldne at alle på skolen visste hvem de var (flere hundre elever på skolen). Det er nok i hverdagen de raske kaloriene har eksplodert for barn i dag. Jeg synes 1 seigmenn ikke kvalifiserer til betegnelsen godteposer.Anonymous poster hash: 18959...7b3 1
peppermyntete Skrevet 31. august 2015 #23 Skrevet 31. august 2015 Kan jo evt ha i en liten klase med druer også!
Sushi Skrevet 31. august 2015 #24 Skrevet 31. august 2015 Barnet mitt hadde syntes en slik pose hadde vært super. Hun hadde neppe tenkt over at det var "lite" godteri. Selv synes jeg godteposer i bursdag er helt unødvendig, så her deles det ikke ut slikt foreløpig. Hadde som forelder satt pris på at det i det minste var små mengder som ble med hjem.
Vera Vinge Skrevet 31. august 2015 #25 Skrevet 31. august 2015 Til en 3-årsbursdag syns jeg godt det kan være beskjedne mengder godteri. Da min gutt fylte 3, visste han ikke hva godteri var en gang, så å bli servert en stor godtepose, hadde jeg ikke likt kjempegodt, må jeg innrømme. Men ved senere bursdager, hvis alle andre har mer godteri i posene, kunne jeg gjerne hatt noe mer godt i. Men akkurat 3-åringer syns jeg er så små at jeg ikke ser behovet for å gi dem mer enn de ber om. I barnehagen vår er det for øvrig ingen som har hatt barnebursdag ennå på 3-årsdagen heller, men det er en annen sak.
Schadenfreude Skrevet 31. august 2015 #26 Skrevet 31. august 2015 Hva så om hun spiser resten av seigmennene selv? Seigmenn er digg. Syns det høres ut som fine poser, jeg. Hvis treåringene er vant med å få poser blir det fort veldig skuffelse om det ikke blir poser.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #27 Skrevet 31. august 2015 En seigmann inneholder altfor mye sukker, det er jo sukker både inni og utenpå, og det kan være livsfarlig for små barn! Hva med oppkuttet gulrot/agurk?Anonymous poster hash: 81fe0...49e 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #28 Skrevet 1. september 2015 En seigmann inneholder altfor mye sukker, det er jo sukker både inni og utenpå, og det kan være livsfarlig for små barn! Hva med oppkuttet gulrot/agurk?Anonymous poster hash: 81fe0...49e Livsfarlig? Med en seigmann? Anonymous poster hash: 9aaf8...5b7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #29 Skrevet 1. september 2015 Livsfarlig? Med en seigmann? Anonymous poster hash: 9aaf8...5b7 Trodde alle skjønte ironien i den..Anonymous poster hash: 81fe0...49e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå