Gå til innhold

Innhold godteposer til 3årsdag.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg planlegger bursdag, hvor det blir hot dog og kake.

Godteposer er egentlig en uting, men vi har i andre bursdager fått det.

Jeg tenker å putte en ballong, et klistremerkeark, en seigmann og noen bokstavkjeks i hver pose og lukke med gavebånd. Er det ikke passe for de små kroppene etter både saft og kake?

Anonymous poster hash: df1d4...469

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg som forelder synes det høres helt topp ut :) Det er en viss mulighet for at noen barn synes du er kjip, men det går fort over ;)

Skrevet

Husker nevøen min var storfornøyd med en eske rosiner da han var tre, så det blir nok bra :)

• Liker 2
Skrevet

Fantastisk! Det er jo garantert mye mer spennende enn en haug godtebiter! :)

• Liker 2
Skrevet

En hel seigmann, woooooow! Eter du resten av påsan selv mens du mekker disse posene da?

Anonymous poster hash: 7c786...075

• Liker 7
Skrevet

En hel seigmann, woooooow! Eter du resten av påsan selv mens du mekker disse posene da?

Anonymous poster hash: 7c786...075

Må man huske at det er snakk om en 3åring ;)

De blir glade uansett når de får godterier, trenger ikke en gang være mye :D

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker at barna nok blir glade uansett, men at det heller ikke hadde vært noe galt med mer godteri.

• Liker 2
Skrevet

Må man huske at det er snakk om en 3åring ;)

De blir glade uansett når de får godterier, trenger ikke en gang være mye :D

Neida, men EN seigmann? Altså.. 

Anonymous poster hash: 69ddc...c80

• Liker 3
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Eg har aldri gitt snopepose til gjestane i sonen min sin bursdag. Kvifor skal dei ha snop med seg heim? Og har dei ikkje ete nok i bursdagen? 

Skrevet

Neida, men EN seigmann? Altså.. 

Anonymous poster hash: 69ddc...c80

Hadde det vært bedre med en halv seigmann? ;)

---

Nei TS.

Jeg synes det er en god ide jeg!

Men jeg tenker kanskje og finne noe annet enn en ballong, om du ikke selv blåser opp ballongene for å gi ut...Da en ublåst ballong kanskje kan gi kvelningsfare?Iallefall se til barna når de blåser dem opp selv ^^

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er høres ut som en helt fin godtepose! :)

Skrevet

Eg har aldri gitt snopepose til gjestane i sonen min sin bursdag. Kvifor skal dei ha snop med seg heim? Og har dei ikkje ete nok i bursdagen?

Det er vel mest fordi det har blitt en tradisjon. Teit, men når "alle" gjør det blir det gjerne til at man gjør det selv også.

Vi serverte ikke snop (som i godteri) i sist bursdag som var en 2-årsdag, men mat, kake og boller. Før ungene fikk hadde vi fiskedam der alle fikk en godtroende hver. Vi brukte poser som man ikke så igjennom, og tilpasset posene etter alder. 2-åringene fikk noen bokstavkjeks, et par smågodtsjokolader og klistremerker. De eldre ungene fikk litt mer snop. De aller minste fikk typisk "babysnop" som

smoothie og maispinner.

De hadde selvfølgelig klart seg fint uten, men så lenge man ikke overdriver sukkermengden resten av dagen så gjør det jo heller ikke så mye.

Anonymous poster hash: 202b7...f53

• Liker 1
Skrevet

Hei.

Jeg planlegger bursdag, hvor det blir hot dog og kake.

Godteposer er egentlig en uting, men vi har i andre bursdager fått det.

Jeg tenker å putte en ballong, et klistremerkeark, en seigmann og noen bokstavkjeks i hver pose og lukke med gavebånd. Er det ikke passe for de små kroppene etter både saft og kake?

Anonymous poster hash: df1d4...469

Syns det høres bra ut. Har vært poser i de bursdagene vi har vært i til nå, men ikke så mye godis. Såpebobler, ballonger, sånn tute-ting man blåser i, klistremerker og slike ting, også en godteting som kinderegg, kjærlighet eller et par småsjokolader/sukkertøy. Og det er ikke godterier som er det spennende uansett, etter masse mat og kake.

Anonymous poster hash: 73f55...d8d

• Liker 2
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Det er vel mest fordi det har blitt en tradisjon. Teit, men når "alle" gjør det blir det gjerne til at man gjør det selv også.

Vi serverte ikke snop (som i godteri) i sist bursdag som var en 2-årsdag, men mat, kake og boller. Før ungene fikk hadde vi fiskedam der alle fikk en godtroende hver. Vi brukte poser som man ikke så igjennom, og tilpasset posene etter alder. 2-åringene fikk noen bokstavkjeks, et par smågodtsjokolader og klistremerker. De eldre ungene fikk litt mer snop. De aller minste fikk typisk "babysnop" som

smoothie og maispinner.

De hadde selvfølgelig klart seg fint uten, men så lenge man ikke overdriver sukkermengden resten av dagen så gjør det jo heller ikke så mye.

Så du gjer ting fordi alle andre gjer det? Kva med å vera litt sjølvstendig å stå for det ein trur på?

Skrevet

Så du gjer ting fordi alle andre gjer det? Kva med å vera litt sjølvstendig å stå for det ein trur på?

Nå er det ikke sånn at jeg har noen veldig sterke følelser mot godteposer da. Hadde jeg hatt det hadde vi selvfølgelig ikke fulgt mengden.

Jeg syns det er litt teit fordi dette er en tradisjon vi har importert fra utlandet, men enn så lenge ser jeg ikke på det som et stort problem for oss i alle fall. Datteren vår er så liten at hun er i toppen 4 bursdager i året, og hjemme er vi veldig måteholdne med godteri. Siden vi også ga ut posene helt på slutten regner jeg med foreldrene klarte å gjemme unna litt av den lille mengden snop de fikk til lørdagen om de hadde mye i mot det, noe jeg forøvrig vet de ikke hadde da alle gjestene er mennesker vi kjenner godt.

• Liker 1
Skrevet

Bokstavkjeks er en dårlig idé. De kommer til å smuldre opp.

Anonymous poster hash: b1725...f83

Skrevet

Bokstavkjeks er en dårlig idé. De kommer til å smuldre opp.

Kommer vel an på hvordan du behandler posene. Hopper du på dem eller slenger dem rundt så smuldrer de sikkert. Putter du dem oppi samme dagen du gir dem ut så overlever de.

• Liker 1
Skrevet

Dere som lurer på hva hun bruker resten av seigemennene i posen til, så har hun de sikkert på bursdagskaken. :)

Godteposer har blitt en tradisjon i bursdager sammen med kaker med lys, gaver, osv. De hadde det for 40 år siden også. Om det stammer fra et annet land? Hva så? PCen/mobilen du sitter og trykker på nå kommer også fra et annet land. Kos med godtepose. Og som TS foreslår, så trenger det ikke være en kilo snop til hver. Såpebobler er også gøy å ha oppi! Og små rosinpakker. Og så er det gøy med fisking, skattejakt el.l. for å få godteposene.

Anonymous poster hash: 22709...ad9
  • Liker 2
Skrevet

Kommer vel an på hvordan du behandler posene. Hopper du på dem eller slenger dem rundt så smuldrer de sikkert. Putter du dem oppi samme dagen du gir dem ut så overlever de.

Spørsmålet er vel hvordan barna behandler posene.

Skrevet

Du høres litt gjerrig ut som gir ut èn seigmann.

Anonymous poster hash: 0cb8a...7e8
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...