Gå til innhold

Hvorfor må kvinner alltid igle seg på menns områder?

FreeLife

Anbefalte innlegg

Hvordan skulle det gå med dere menn hvis det ikke var kvinner i sikte noe sted?

BRA..

Sjekk ut MGTOW, og hvor mange menn som faktisk ikke gidder jakte etter kvinner lenger. Hva har de lenger å tjene på å bli sammen med damer? I mindre grad gjelder det i Norge, men i USA er det sport blandt kvinner å bli satt barn på, forlate mannen og kreve penger av ham resten av livet. Faktisk har det blitt nye lover, slik at du ikke engang trenger bli med barn. Du kan bare gifte deg, skille deg, og få masse penger.

Menn er vel lei av å bli rakket ned på, utnyttet, osv osv av kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hesteridning er en actionfylt hobby; man får mye adrenalin ut av en galopp eller sprangridning. Tidligere var hesteridning mest for menn, dette var ikke en sømmelig hobby for kvinner. Damer hadde egne skråsaler som ikke tillot de å galoppere (og holdt ben og kjole sømmelig samlet). Jeg vil si at hesteridning er en større risikosport enn både fisking og gaming. I dag er den største andelen av hesteinteresserte kvinner. Mener du hesteridning er en "mannesport" eller "kvinnesport"?

Anonymous poster hash: 81d8c...642

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BRA..

Sjekk ut MGTOW, og hvor mange menn som faktisk ikke gidder jakte etter kvinner lenger. Hva har de lenger å tjene på å bli sammen med damer? I mindre grad gjelder det i Norge, men i USA er det sport blandt kvinner å bli satt barn på, forlate mannen og kreve penger av ham resten av livet. Faktisk har det blitt nye lover, slik at du ikke engang trenger bli med barn. Du kan bare gifte deg, skille deg, og få masse penger.

Menn er vel lei av å bli rakket ned på, utnyttet, osv osv av kvinner. 

Jeg vet ikke hva MGTOW er, jeg vet heller ikke hva gaming går ut på. Alt dette andre du skriver, vet jeg heller ingenting om. Jeg har vært gift, og vært så å si alene om forsørgelsen av flere barn. Jeg må være en kuriositet.

Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva MGTOW er, jeg vet heller ikke hva gaming går ut på. Alt dette andre du skriver, vet jeg heller ingenting om. Jeg har vært gift, og vært så å si alene om forsørgelsen av flere barn.

Så hvorfor deltar du i diskusjonen da? No offence.. :)

OM du hverken vet noe om det, eller er noe interessert i å vite noe mer om det..

At DU personlig har din historie har ingenting med generaliseringer å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at du har barn, nå vet ikke jeg hvilke kjønn du har, men dersom du har en datter. Hvordan ville du reagert om hun spurte en dag om dere kunne fiske i lag?

FLOTT..hvorfor ikke?

Men om hun begynte å bestemme hvordan jeg skulle fiske så hadde vi hatt et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Først; Dette gjelder ikke absolutt ALLE kvinner i hele verden. Man bruker generaliseringer for å diskutere noe som er en generell trend eller større ting. Om jeg f.eks sier at alle som heter Gerd i Skedsmo kommune strikker, så ville det blitt en for snever generalisering. Men om jeg sa at alle kvinner har større pupper enn menn, så ville det vært en OK generalisering, selv om det sikkert finnes enkelte menn med større pupper enn enkelte kvinner.

OK?

OK.

Så, over til temaet, slik at Tabris og enkelte andre ikke trenger komme med sine "nå synes jeg du generaliserer, derfor gidder jeg ikke delta i diskusjonen".

Fra naturen sin side så er vi slik at menn tar størst sjanser. Kvinner måtte være mer stabile fordi de holdt seg i større grad stasjonære (nær huler, hytter, camps, hus osv) Menn fyller med andre ord ut hele spekteret. Det er flere dumme menn, flere smarte menn, flere crazy menn og flere late menn. Kvinner er mer balanserte, stabile. 

Derfor er det også naturlig at menn er mer ekstreme når det kommer til hobbier. Menn mekker biler, menn spiller data, menn fisker, osv. 

I dag leste jeg om gamergate. Ei eller anna feministkjerring fra Sverige (Anita Sarkesian) synes det var for mye kvinnehat i dataspill. Så hun vil forandre gamingindustrien. Snork. Så var det bilde av ei dame i Dagbladet som ville gjøre fisking sexy..snork. 

Altså, kan dere ikke bare akseptere at vi er mer dypt interessert i ting, og at dere IKKE er det? Eller er det så utrolig vanskelig å takle at andre har dypere interesser enn dere selv? 

Nå har jeg lagt grunnrammen for en trivelig debatt, så nå er det bare å tut tut! Kjør debatt! 

;)

Altså jeg skjønner tankegangen og hva du vil frem til, samtidig som jeg stusser over et par punkter. Hobbyer er hobbyer og koselig er det med det. Det spiller derimot ikke om det er jenta eller gutten som elsker å skru på biler. Men igjen, selv om en uttaler seg om noe i avisen så betyr ikke det at vi trenger å innrette oss etter det og hvordan vi liker våre hobbyer. 

Fisking er fisking for avslapping, og ro. Hvordan skal man gjøre fisking sexy? Nå merker jeg at jeg ble nysgjerrig her for jeg har aldri sett på fisking som sexy og aner ikke hvordan man skal gjøre det sexy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså jeg skjønner tankegangen og hva du vil frem til, samtidig som jeg stusser over et par punkter. Hobbyer er hobbyer og koselig er det med det. Det spiller derimot ikke om det er jenta eller gutten som elsker å skru på biler. Men igjen, selv om en uttaler seg om noe i avisen så betyr ikke det at vi trenger å innrette oss etter det og hvordan vi liker våre hobbyer. 

Fisking er fisking for avslapping, og ro. Hvordan skal man gjøre fisking sexy? Nå merker jeg at jeg ble nysgjerrig her for jeg har aldri sett på fisking som sexy og aner ikke hvordan man skal gjøre det sexy. 

http://www.dagbladet.no/2015/08/27/sport/sportno/idrett/fisking/darcie_arahill/40831184/

Darcie vil gjøre fisking sexy: - De fleste får sjokk når de ser bildene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som her?: http://www.dagbladet.no/2015/08/27/sport/sportno/idrett/fisking/darcie_arahill/40831184/

Anonymous poster hash: a849e...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FLOTT..hvorfor ikke?

Men om hun begynte å bestemme hvordan jeg skulle fiske så hadde vi hatt et problem.

Men hadde det ikke vært et problem i like stor grad dersom sønnen din ville bestemme?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og man bare..kan kvinner slutte å være patetiske og bare drive med sine egne ting? Ingen vil se ei sexy fiskerinne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hadde det ikke vært et problem i like stor grad dersom sønnen din ville bestemme?

Sønnen min hadde nok aldri begynt å detaljstyre hvordan jeg skulle nyte hobbyen min - antakelig ikke datteren min heller. Men feminister skal det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir aldri noen god diksujon av å diskutere feilslått feminisme på kvinneguiden..stedet med de minst progressive kvinnene i den vestlige verden :)

Det finnes en god del oppegående mennesker her. Men premisset for diskusjonen må være bra. Da kan man få en del gode innlegg. Det mindre interessante som nødvendigvis dukker opp, kan man ignorere.

Når man ikke har noe godt premiss derimot, blir det som oftest til en eneste lang avsporing om kvinner versus menn, slik som dette.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis damene trasser seg med på noe de ikke liker, bare fordi de skal være med på alt mannfolka gjør, så synes jeg de skal la være. Det er heller ikke greit å kreve endringer på spill etter egne personlige ønsker. Da må man heller prøve å få produsert spill man liker så mangfoldet blir større og alle finner spill etter sin smak.

Nå er det jo faktisk mange damer som liker å fiske eller game og da ser jeg ikke hvorfor de ikke skal få lov til det. Alle står vel fritt til å gjøre det de liker på fritiden, både dype og mindre dype interesser.

Det er ikke det at kvinnene ikke liker spill, men heller det at de opplever å bli trakasserte så snart medspillerene i MMOGer oppfatter at de er kvinner. Jeg liker typiske "guttespill", og har ingen ønske om å produsere eller spille et spill med "My Little Pony", men kunne klart meg uten hetsende og sjikanerende uttalelser fra mannlige medspillere. Det beste er å late som om du er mann, så blir du akseptert på lik linje med alle andre, i stedet for å blir dømt basert på kjønn. 

Anonymous poster hash: a1266...456

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og man bare..kan kvinner slutte å være patetiske og bare drive med sine egne ting? Ingen vil se ei sexy fiskerinne..

Hva er kvinneting etter din oppfatning, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dagbladet.no/2015/08/27/sport/sportno/idrett/fisking/darcie_arahill/40831184/

Darcie vil gjøre fisking sexy: - De fleste får sjokk når de ser bildene

Dette må jo bare være et stunt for å få penger slik hun kan fiske på heltid. Dersom hun først skulle gjøre "fisking sexy" burde hun tatt det helt ut; sløyet fisken og rullet seg i innvollene, helt naken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Hvordan er det å gjøre fisking sexy? Nå satt jeg her som et stort spørsmålstegn. Blir fisking sexy fordi at hun har på seg bikini??  :fnise: Så hvis du er kvinne og er overvektig så er ikke fisking sexy mer da? Trodde hun skulle dra fram noe som gjorde at fisking passet for alle, men hei, så feil kan man ta! Eneste oppdrag, gjøre sykling sexy! Nå skal jeg begynne å sykle i bikini  :danse:  :fnise:

Angående kropps-fokus og offermentalitet. Jeg pleide å ta med meg guttungen i svømmehall men ble utskjelt der for å ta han med i damegarderoben. Barnemishandling, visstnok. Jaja, som om jeg sender en tre åring alene i guttegarderoben.  :danse:

Endret av Steve Rogers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjestvest

Det som er problematisk med din tråd, TS, er at du forteller om en feminist fra Sverige (Anita Sarkesian) som synes det er for mye kvinnehat i dataspill så hun vil forandre gaming-industrien.

Videre forteller du om en annen kvinne som vill gjøre fisking sexy. 

Men i din heading anklager du alle kvinner for å igle seg på disse områdene. Og i å gjøre dette, den logiske responsen er at disse anklagde kvinnene reagerer. 

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke kvinner hatt fitte ville omtrent ingen menn omgått dem.

Gamingindustrien er nesten utelukkende et produkt av menn. Unge gutter som satt med sin datamaskin fra ung alder og programmerte spill. Hvor mange jenter gjør det samme? Og ikke skyld på patriarkiet og strukturer i samfunnet. Jeez. Det er bare sutring og klaging. Kan ikke jenter bare for en gangs skyld holde kjeft og faktisk gjøre noe? Jenter har lik tilgang til en datamaskin som gutter. Det er bare å sette seg ned og begynne å lære.

Og det at det er like mange kvinner som spiller dataspill som menn er hvis man medregner mobilspill som Candy Crush Saga og den ulla der. Store spilltitler med budsjett til mangfoldige millioner. Disse spilltitlene er der fordi det er et marked for dem (menn kjøper dette). Nå skal feminister komme inn og klage på innholdet i disse spillene fordi de ikke er attraktive for jenter? Fy faen.

Hadde jenter vært litt mer selvstendige og hatt mer dype interesser for tekniske ting, kanskje dere kunne laget kule ting selv. Men neida, bare syting og klaging på at gutter er så fæle. Få dem bort! Hele greia er bare komisk..

Anonymous poster hash: 23815...da3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke kvinner hatt fitte ville omtrent ingen menn omgått dem.

Gamingindustrien er nesten utelukkende et produkt av menn. Unge gutter som satt med sin datamaskin fra ung alder og programmerte spill. Hvor mange jenter gjør det samme? Og ikke skyld på patriarkiet og strukturer i samfunnet. Jeez. Det er bare sutring og klaging. Kan ikke jenter bare for en gangs skyld holde kjeft og faktisk gjøre noe? Jenter har lik tilgang til en datamaskin som gutter. Det er bare å sette seg ned og begynne å lære.

Og det at det er like mange kvinner som spiller dataspill som menn er hvis man medregner mobilspill som Candy Crush Saga og den ulla der. Store spilltitler med budsjett til mangfoldige millioner. Disse spilltitlene er der fordi det er et marked for dem (menn kjøper dette). Nå skal feminister komme inn og klage på innholdet i disse spillene fordi de ikke er attraktive for jenter? Fy faen.

Hadde jenter vært litt mer selvstendige og hatt mer dype interesser for tekniske ting, kanskje dere kunne laget kule ting selv. Men neida, bare syting og klaging på at gutter er så fæle. Få dem bort! Hele greia er bare komisk..

Jeg er kvinne og studerer til mastergrad innenfor programmering og nettverk. Og ja, jeg har holdt på med dette på hobbybasis siden jeg var relativt liten (ca. 12 år). Og ja, jeg kjøper spill, og har utallige spillkonsoller her hjemme. Annenhveruke har jeg og studiekameratene mine gamingkveld, hvor vi møtes og spiller sammen. Jeg liker innholdet i de fleste konsollspillene, men skulle gjerne ha ønsket at mengden menn som spør meg om bilder av puppene mine kunne vært halvert. 

Om noen, synes jeg det er du som syter og klager. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og studerer til mastergrad innenfor programmering og nettverk. Og ja, jeg har holdt på med dette på hobbybasis siden jeg var relativt liten (ca. 12 år). Og ja, jeg kjøper spill, og har utallige spillkonsoller her hjemme. Annenhveruke har jeg og studiekameratene mine gamingkveld, hvor vi møtes og spiller sammen. Jeg liker innholdet i de fleste konsollspillene, men skulle gjerne ha ønsket at mengden menn som spør meg om bilder av puppene mine kunne vært halvert. 

Om noen, synes jeg det er du som syter og klager. 

Hvor mange er det av det deg? Du er kanskje den eneste jenta på hele masterstudiet. Det som er fint med en datamaskin er man egentlig ikke trenger noe høyere utdanning for å mestre yrket. Finnes jo latterlig mye informasjon på internett.

Og de guttene som spør om bilder av tits er jo bare umodne og barnslige. Selv spiller jeg med noen jenter i et skytespill og "kjønnsroller" og slikt piss er aldri noe tema. Vi har en felles interesse, og deler den.

Ja, kanskje jeg syter og klager, men er det så rart når dette temaet ikke er til å unngå daglig om man ferdes på internett. Hvor fæle gutter er blabla. Den ene interessen hvor gutter kan få litt fred å ta seg en pause, så skal det komme kvinner å kontrollere dems interesser. Hva faen? Jeg bare lurer ...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...