Gå til innhold

Folkens - FORBERED DERE!


Fremhevede innlegg

Skrevet

Gjør hva du vil..for all del. 

 

Men her kommer min første og eneste advarsel - så får du tro på den eller ikke. Dette går IKKE bra framover. Flyktningestrømmen, eller rettere sagt menneskevandringen som pågår nå vil bli katastrofal for Europa. Jeg har bekjente i visse kretser kan man si, og det er svært mange nå som faktisk, tro det eller ei, PREPPER. Jeg snakker finansfolk og andre rikinger. De stacker opp hyttene sine med cash, hagler og hermetikk. De med mye penger gjør det samme på alle sine steder både innland og utland. Laget fluktplaner, alternative ruter, bestikket folk på fohånd osv osv. 

 

Ingen sier at det er noen garantier for at det går til helvete, men folk som dette beregner alt ut i fra odds og sannsynlighet. Nå stiger oddsen for et det kan bli et helvetes kaos her. 

 

Hva gjør du? 

 

 



Anonymous poster hash: 29be8...d4d
  • Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreslår at man utestenger denne aksjeinvestoren som åpenbar er ute etter å drive ensidig meningspåvirkning for å tjene på aksjespekulasjonene sine. Han har holdt på lenge nå under flere brukere 



Anonymous poster hash: 8f1a0...a5f
  • Liker 6
Skrevet

 

Gjør hva du vil..for all del. 

 

Men her kommer min første og eneste advarsel - så får du tro på den eller ikke. Dette går IKKE bra framover. Flyktningestrømmen, eller rettere sagt menneskevandringen som pågår nå vil bli katastrofal for Europa. Jeg har bekjente i visse kretser kan man si, og det er svært mange nå som faktisk, tro det eller ei, PREPPER. Jeg snakker finansfolk og andre rikinger. De stacker opp hyttene sine med cash, hagler og hermetikk. De med mye penger gjør det samme på alle sine steder både innland og utland. Laget fluktplaner, alternative ruter, bestikket folk på fohånd osv osv. 

 

Ingen sier at det er noen garantier for at det går til helvete, men folk som dette beregner alt ut i fra odds og sannsynlighet. Nå stiger oddsen for et det kan bli et helvetes kaos her. 

 

Hva gjør du? 

 

 

Anonymous poster hash: 29be8...d4d

 

 

Jeg ser ingen grunn til å forskanse jeg på hytta med hermetikk og hagle, men at det blir langt vanskeligere å komme inn på boligmarkedet, lavere lønnsutvikling og høyere skatter for å drifte det offentlige fremover (infrastruktur har mange hundre milliarder i etterlep på vedlikehold), det er jeg overbevisst om.

Anonymous poster hash: 68c05...e2e

  • Liker 5
Skrevet

Det kommer harde tider i Norge - med oppsigelser, høyere arbeidsledighet, mer kriminalitet, økonomiske vansker for flere, dårligere tilbud i helsetjenesten, eldreomsorg, utdanning, osv. Delvis på grunn av finanskrisen som regjerer i Europa og delvis på grunn av denne massive innvandringen fra ikke-europeiske land som fører med seg enorme utgifter og alvorlige samfunnsendringer i negativ retning.

 

Jeg tipper venstrevridde politikere blir førstemann å forlate det synkende skipet, etterfulgt av oppegående mennesker som lenge har advart mot denne utviklingen. Sistemann blir nok venstrevridde naive mennesker som helt til slutten kommer til å benekte det som skjer rundt dem.

 

Jeg er en av de oppegående som lenge har advart mot dette og er klar til å redde meg selv og mine i et annet land.  



Anonymous poster hash: 8046d...6a4
  • Liker 7
Skrevet

 

 

Jeg er en av de oppegående som lenge har advart mot dette og er klar til å redde meg selv og mine i et annet land.  

Anonymous poster hash: 8046d...6a4

 

 

Men gjør ikke det deg de facto til en flyktning? Virker jo smått ironisk, i så fall :klo:

  • Liker 5
Skrevet

Men gjør ikke det deg de facto til en flyktning? Virker jo smått ironisk, i så fall :klo:

 

 

Nei. Arbeidsinnvandring. Jeg har et yrke som gir meg jobb så å si i hele verden.

Anonymous poster hash: 8046d...6a4

  • Liker 3
Skrevet

 

Nei. Arbeidsinnvandring.

Anonymous poster hash: 8046d...6a4

 

 

Det sier de alle, men så er det rett på sosialen allikevel.

  • Liker 6
Skrevet

Det sier de alle, men så er det rett på sosialen allikevel.

 

Rett på sosialen... seriøst? Hivs man drar til Spania og skal "leve på sosialen" har du noen anelse om hva man får? Eller Frankrike? Tenkte meg det. Ikke tro at alle land har en like godtroende og naiv løsning som NAV.

Anonymous poster hash: 8b622...dfd

  • Liker 2
Skrevet

Jeg tror det siste jeg ville gjort om det skulle bli krig var å ta meg meg pengene mine på den flotte hytta mi! Seriøst: det er vel ingen som er så dumme? Hvem er det de bestukket på forhånd forresten? Svenske bartendere?

Skrevet

Hva vi gjør? Venter på "blodmånen" og hva som skjer da.

Anonymous poster hash: 01dca...437

  • Liker 1
Skrevet

Tråden ryddet for personangrep

 

Nordvesta, mod.

Skrevet

 

Rett på sosialen... seriøst? Hivs man drar til Spania og skal "leve på sosialen" har du noen anelse om hva man får? Eller Frankrike? Tenkte meg det. Ikke tro at alle land har en like godtroende og naiv løsning som NAV.

Anonymous poster hash: 8b622...dfd

 

Desto større grunn til å ikke dra, kanskje?

Anonymous poster hash: d957f...f51

  • Liker 1
Skrevet

 

Rett på sosialen... seriøst? Hivs man drar til Spania og skal "leve på sosialen" har du noen anelse om hva man får? Eller Frankrike? Tenkte meg det. Ikke tro at alle land har en like godtroende og naiv løsning som NAV.

Anonymous poster hash: 8b622...dfd

 

 

Jo takk, med min mangeårige erfaring innen flyktningehjelp har jeg god oversikt over velferdsordningene i de fleste europeiske land, iberegnet Norge.

 

Tør jeg anbefale at De søker empiriske bevis for Deres påstander om konsekvensene av dagens flyktningesituasjon? Jeg tør påstå at det er tydelige huller i Deres arguementasjon, og debattklimaet ville vært tjent med en større grad av faktaorientert tilnærming til et såpass komplekst spørsmål.

  • Liker 1
Skrevet

jeg har plass til et par-tre om de vil bo her

  • Liker 1
Skrevet

Og noen lurer på hvorfor KG har et rykte for å være et useriøst forum...

Anonymous poster hash: a543a...dff

  • Liker 6
Skrevet

jeg har plass til et par-tre om de vil bo her

i Spania? :)

Anonymous poster hash: d5516...5dd

  • Liker 1
Skrevet

Og noen lurer på hvorfor KG har et rykte for å være et useriøst forum...

Anonymous poster hash: a543a...dff

 

Hvor verserer dette ryktet (diskusjon.no?) og hva, eksakt, går det ut på?

Anonymous poster hash: d957f...f51

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

I forhold til de land som grenser til Syria og andre Europeiske land så er det Norge får en mild bris

 

 

Men det er ingentvil at noe må gjøres for å få nedgang i antal flyktninger som kommer til Europa.

Skrevet

Hva skal vi med lite penger gjøre da? :( Livet mitt er blitt snudd på hode av alt dette, har ikke økonomi til å forsvare meg og mine nærmeste, ei heller flytte til et annet land.

Anonymous poster hash: e8e79...be2

  • Liker 1
Skrevet

Det sier de alle, men så er det rett på sosialen allikevel.

 

Kanskje du, men ikke vi som har et etterspurt yrke i mange land.

Anonymous poster hash: 8046d...6a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...