Gå til innhold

Jeg er ung mor, og har noe å si.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 år er ikke veldig ungt.

Det er slett ikke sånn at ALLE unge mødre feiler og er dårlige. Men forskning og statistikk viser at det er en overvekt av barn av unge foreldre som er ekstra sårbare. Barn er sårbare i seg selv, og det å ha unge, ugifte og uutdannede foreldre gir enda flere risikofaktorer som må veies opp for. I ditt tilfelle mener du at det har gått bra, og det er flott for deg og familien din.Men man ser at barn av unge foreldre oftere havner i lei statistikk, enn barn av eldre, mer etablerte foreldre.

Det er ikke dermed sagt at alle eldre og etablerte foreldre gjør en fabelaktig jobb som foreldre, langt i fra. Og å vente med barn utsetter en for den faren med å få barn som lider av trisomier (kromosomfeil).

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med oss gamle mødre på 30, uten utdanning og som leier? Fast jobb, men still....

Anonymous poster hash: 15bd8...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sexbomben

Bare vent til typen din stikker. Det skjer mest sannsynlig. En grunn til at folk skal bli foreldre når de begge er modne nok. Helst over 30 for folk under 30 er som oftest umodne i hodene sine. Kan ikke være moro å bli foreldre så tidlig. Ikke får dere leve livet, ikke får dere feste. Kanskje en sjelden gang. Mye jobb og skriking hver eneste dag. Hadde ikke det vert bedre når en likevel begynner å bli gammel og har roet seg? Dessuten blir unge mødre tidligere gamle og forfaller enklere. De jeg kjenner ser så gamle ut. Mister venner. Får problem med å finne seg en ny kjæreste på deres egen alder. Blir gretne og sure. Nei barn passer til de eldre, og til de som er modne nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med oss gamle mødre på 30, uten utdanning og som leier? Fast jobb, men still....

Føler du at du blir dømt av resten av samfunnet da?

Anonymous poster hash: 98363...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent til typen din stikker. Det skjer mest sannsynlig. En grunn til at folk skal bli foreldre når de begge er modne nok. Helst over 30 for folk under 30 er som oftest umodne i hodene sine. Kan ikke være moro å bli foreldre så tidlig. Ikke får dere leve livet, ikke får dere feste. Kanskje en sjelden gang. Mye jobb og skriking hver eneste dag. Hadde ikke det vert bedre når en likevel begynner å bli gammel og har roet seg? Dessuten blir unge mødre tidligere gamle og forfaller enklere. De jeg kjenner ser så gamle ut. Mister venner. Får problem med å finne seg en ny kjæreste på deres egen alder. Blir gretne og sure. Nei barn passer til de eldre, og til de som er modne nok.

Det er fint mulig å "leve livet" når man er 36, barna dine er store og de jevnaldrende vennene dine sliter med nattevåk og trassalder på sine barn.

Anonymous poster hash: ed313...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adipose

Tror ikke problemet er alder, det er vel mer det at det å få barn i Norge i dag i noens hoder er forbeholdt de "vellykkede og hardtarbeidende". Og man kan tross alt ikke være vellykket og hardtarbeidende her til lands før man er 28,3, har vørt sammen med gubben siden man var 25,7(for da er det større sjangse for at det varer, skal vite), har 2,3 biler og 1,4 hus. Man skal også helst tjene 1,6 millioner samlet før man i det hele tatt kan tenke tanken. Ja, jeg drar tall ut av r*va for å sette det på spissen, men det er jaggu ikke langt unna sannheten.

I Norge så har vi det så godt at vi ikke lenger har så mange reelle bekymringer å henge oss opp i. Derfor har det blitt sånn at folk heller bryr seg om at naboene har er statistisk gode nok til å "få lov" til ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det finnes ingen over 30 som blir skilt? Det er ingen over 30 som stikker av ? Ingen som forelsker seg på nytt å stikker av med en annen? Wow da gleder jeg meg til jeg er 30. Skal spørre faren min hvorfor han er mislykka på grunn av han er 45 og skilt, for det er ikke normalt når man er over 30 😱

Anonymous poster hash: cc87f...8cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså da stor forskjell på når folk på 20 år får barn, enn tenåringer som ikke er ferdige med videregående...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sexbomben

Det er fint mulig å "leve livet" når man er 36, barna dine er store og de jevnaldrende vennene dine sliter med nattevåk og trassalder på sine barn.

Anonymous poster hash: ed313...efe

Det er ikke like morsomt når en er 36 år. Menneskene begynner å roe seg ned i den alderen. Passer bedre å få barn da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler du at du blir dømt av resten av samfunnet da?

Ser så ung ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adipose

Har aldri hatt behov for hverken reising, festing eller andre "opplevelser". Jeg har alltid likt meg best hjemme med en god bok og noen spill. Ikke alle har et enormt behov for å "leve" på den måten man anser for å være uforenelig med barn. Og jeg er svært godt fornøyd med livet mitt allikevel, gitt. Jeg føler ikke at jeg går glipp av en tøddel, og jeg har ikke barn enda engang. Jeg lever helt fint i ro, i midten av tyveårene, og har for øvrig gjort det de siste 20 årene. Behovet for voldsomme utskjeilser er ikke for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sexbomben

Så det finnes ingen over 30 som blir skilt? Det er ingen over 30 som stikker av ? Ingen som forelsker seg på nytt å stikker av med en annen? Wow da gleder jeg meg til jeg er 30. Skal spørre faren min hvorfor han er mislykka på grunn av han er 45 og skilt, for det er ikke normalt når man er over 30

Anonymous poster hash: cc87f...8cd

Dust. Det skjer i alle aldre, men folk har som oftest litt mer i hodene sine da. Ikke alle så klart. Menn stikker mindre av fra barna sine i den alderen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke verst å ha levd 20 år i midten av 20 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dust. Det skjer i alle aldre, men folk har som oftest litt mer i hodene sine da. Ikke alle så klart. Menn stikker mindre av fra barna sine i den alderen.

Hvis du er i 30 årene vil jeg påstå at du er en heller dårlig representant for å "ha noe i hodene sine".

Anonymous poster hash: f9c56...5df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adipose

Ikke verst å ha levd 20 år i midten av 20 årene.

Regner med at det var meg du siktet til. Og poenget var, noe jeg regner med at flestr som ikke bare er ute etter å kverulere skjønte, at jeg ikke selv husker hvordan jeg var før 5-6 alderen. Men jeg har vært sånn så lenge jeg kan huske. Altså de siste 20 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke like morsomt når en er 36 år. Menneskene begynner å roe seg ned i den alderen. Passer bedre å få barn da.

Jeg synes for min del det var betraktelig mye mer morsomt å være ute på byen da jeg var over 30, enn da jeg var ung og det er det fler enn meg som synes. Fikk barn i tenårene og hadde to stykker da jeg var 21

Vil ikke nødvendigvis anbefalt det fordi det er mye lettere å få barn når alt er på stell, en har modnet og har fast jobb, men det er jammen noen fordeler også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Sexbomben

Hvis du er i 30 årene vil jeg påstå at du er en heller dårlig representant for å "ha noe i hodene sine".

Anonymous poster hash: f9c56...5df

Jeg er ikke i 30 årene ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette slags merkelig innlegg? Du skriver hele innlegget med konteksten at du er en ung mor. Du er ikke det, du var da 21. Unge mødre er de som ikke er ferdig med vgs, eller bor hjemme enda og er 16-17. 

At det skal gå bra med noen på 21 forventer jeg, de har da vært voksne i flere år og burde ha livet på stell når de velger å få barn. 

Så hva var poenget i innlegget? At du i normal alder for å få barn klarte det fint? 

Anonymous poster hash: 61e71...d90
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette slags merkelig innlegg? Du skriver hele innlegget med konteksten at du er en ung mor. Du er ikke det, du var da 21. Unge mødre er de som ikke er ferdig med vgs, eller bor hjemme enda og er 16-17. 

At det skal gå bra med noen på 21 forventer jeg, de har da vært voksne i flere år og burde ha livet på stell når de velger å få barn. 

Så hva var poenget i innlegget? At du i normal alder for å få barn klarte det fint? 

Anonymous poster hash: 61e71...d90

Hvis du leser på kommentarene er det flere som definerer 21 som ung mor.

Mange mener man ikke skal få barn før man er gift, eier hus og har en utdannelse. 

21 er ung mor, det er ikke teen mom, men det er ungt.

Det kan du også se på kommentarene til folk, dette handler om hva flere mener om de som får barn når de ikke er helt ferdig med alt som "kreves" at man skal ha før man får barn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Det har gått 7 år siden vi ble sammen, han fridde til meg i sommer, så nei - jeg tror ikke han har planer om å stikke med det første. Hvor lenge må man være sammen før sånne som deg tenker at; okei, dette kan faktisk vare, kanskje ikke ALLE som blir sammen som unge er dømt til å gå fra hverandre med en gang.

Og om han går fra meg så blir ikke jeg den eneste alenemoren i Norge. Har du aldri hørt om menn som blir stefar? Ergo, da klarer jo mange å finne seg ny partner. Om du tenker at livet mitt er over om jeg blir dumpet så har du feil innstilling til livet.

Barnet mitt har det bra. Jeg har hatt masse tid og energi til henne når jeg studerte. Hun har vokst opp til å bli en smart og fungerende jente, så SÅÅ umoden til å bli mor kan jeg ikke ha vært. Og kjæresten min har vært der i alle årene, han VET hvor mye skriking det er, og hun er nå 5 - det har roet seg. Han har faktisk taklet det kjempe bra, og hvorfor skulle han ikke det - HAN ER FAREN HENNES.

Du viser et stygt bilde og tar alle menn under en kam. Nå vet jeg ikke om du er mann eller kvinne, men en eller annen form for traumatiserinde opplevelse med faren din tror jeg du har hatt, for en slik tankegang kan da ikke være normal.

Mine foreldre fikk meg når de var over 30, de slo opp før jeg var 1 år. Jeg og kjæresten min har holdt sammen til ungen nå er 5, så betraktelig lenger - til tross for alderen vår.

Du skyter påstander om UNNTAKENE. ALLE menn stikker ikke fra ungen sin fordi de er 20 år. Det fins 30 åringer som er for umodne til å ha barn også. Chartersvein har barn, virker han som en moden mann?! Mer moden enn en 20 åring som tar fult ansvar og setter seg inn i morsrollen det beste hun kan?!

Alder er bare et tall. Dette handler om hvor voksen man er i hodet. 

Husk at vi ikke skal gå tilbake mange år for at det var helt omvendt, og å få barn når du var 30 var rart og 20 åringer var det normale. Klarte de det da, så klarer vi det nå - for nå har vi jo mer hjelp!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...