AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #21 Skrevet 27. august 2015 Kobberspiral er ikke bare bare, både pga at de fleste får kraftigere og mer smertefulle blødninger av det, samt måten det virker på. Det er ikke alle som liker måten kobberspiral fungerer av etiske hensyn. Anonymous poster hash: bcb5b...b99 Og mange elsker det, inkludert meg. At du prøver å fraråde TS å prøve et så supert prevensjonsmiddel er latterlig!! Anonymous poster hash: 330e7...e16 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #22 Skrevet 27. august 2015 Og mange elsker det, inkludert meg. At du prøver å fraråde TS å prøve et så supert prevensjonsmiddel er latterlig!! Anonymous poster hash: 330e7...e16 Hvor har jeg frarådet TS kobberspiral? Hun har tydeligvis fått litt mangelfull informasjon av sin lege, og fått litt merkelig alternativer som bare har ødelagt. Hun har fått råd av meg om å ta det opp med gynekolog som er spesialist på dette. Det kommer så en haug og roser kobberspiral opp i skyene, og jeg kommer med en kommentar for å vise et mer nyansert syn på det. Det er viktig at TS selv tar et valg i samråd med gynekolog, og det valget må man ta på bakgrunn av informasjon. At jeg deler informasjon om kobberspiral betyr ikke at jeg fraråder det, da må du lese litt mer nøye tror jeg. Anonymous poster hash: bcb5b...b99
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #23 Skrevet 27. august 2015 Det er viktig at TS selv tar et valg i samråd med gynekolog, og det valget må man ta på bakgrunn av informasjon. At jeg deler informasjon om kobberspiral betyr ikke at jeg fraråder det, da må du lese litt mer nøye tror jeg. Anonymous poster hash: bcb5b...b99 Gynekologer pleier som regel å foreslå spiral hvis man ikke kan bruke hormonprevensjon. Anonymous poster hash: 330e7...e16
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #24 Skrevet 27. august 2015 Gynekologer pleier som regel å foreslå spiral hvis man ikke kan bruke hormonprevensjon. Anonymous poster hash: 330e7...e16 Det første man stort sett gjør er å prøve minipiller, nettopp fordi de kun har en type hormon i seg og ikke østrogenet som de fleste reagerer på. Så man kan ikke konkludere med at TS ikke tåler hormonprevensjon når legen hennes ikke har satt henne på det mildeste og mest vanlige enda. Den største forskjellen er vel også at man slipper mensen på cerazette, mens på kobberspiral kan den øke i mengde. Anonymous poster hash: bcb5b...b99
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #25 Skrevet 27. august 2015 Det første man stort sett gjør er å prøve minipiller, nettopp fordi de kun har en type hormon i seg og ikke østrogenet som de fleste reagerer på. Så man kan ikke konkludere med at TS ikke tåler hormonprevensjon når legen hennes ikke har satt henne på det mildeste og mest vanlige enda. Den største forskjellen er vel også at man slipper mensen på cerazette, mens på kobberspiral kan den øke i mengde. Anonymous poster hash: bcb5b...b99 Gynekologer pleier å foreslå spiral hvis man ikke tåler hormonprevensjon. Da er vi enige om det, iallfall. Anonymous poster hash: 330e7...e16 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #26 Skrevet 27. august 2015 Gynekologer pleier å foreslå spiral hvis man ikke tåler hormonprevensjon. Da er vi enige om det, iallfall. Anonymous poster hash: 330e7...e16 Jepp, men i dette tilfellet er det ikke avklart at TS ikke tåler hormonprevensjon. Vi snakker vel fortsatt om TS sin sak? Anonymous poster hash: bcb5b...b99
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #27 Skrevet 27. august 2015 Jepp, men i dette tilfellet er det ikke avklart at TS ikke tåler hormonprevensjon. Vi snakker vel fortsatt om TS sin sak? Anonymous poster hash: bcb5b...b99 TS skriver at hun ikke tåler hormonprevensjon. Anonymous poster hash: 330e7...e16
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #28 Skrevet 27. august 2015 TS skriver at hun ikke tåler hormonprevensjon. Anonymous poster hash: 330e7...e16 Nei, hun skriver at legen tror hun ikke tåler p-piller. De har jo ikke forsøkt førstevalget, dvs eksludere østrogen. Anonymous poster hash: bcb5b...b99
J_9 Skrevet 27. august 2015 Forfatter #29 Skrevet 27. august 2015 Hei! Litt av et hormonparty det har vært her imens jeg har vært borte! Takk for alle råd og tips - det vil komme godt med når jeg skal til gynekologen
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #30 Skrevet 27. august 2015 Nei, hun skriver at legen tror hun ikke tåler p-piller. De har jo ikke forsøkt førstevalget, dvs eksludere østrogen. Anonymous poster hash: bcb5b...b99 Men hvorfor ikke bare prøve spiral, som er så flott på mange måter? Jeg opplevde å blø et par dager lengre med spiral, hadde en smule mer vondt de første dagene av menstruasjonen, men det var en lav pris å betale da spiral hadde så mange andre fordeler for meg. Jeg slapp å huske å ta piller, jeg slapp å bli dårlig av piller, jeg slapp å styre med kondom hvis jeg hadde løs mage, jeg slapp å tenke på prevensjonen min overhodet. Når det er sagt har jeg opplevd å få en spiral feil plassert og det kunne gått riktig ille, derfor er det så viktig med etterkontroll. Men dette skjer ytterst sjelden og det er en av årsakene til at det er så viktig med etterkontroll. Hvis TS vurderer spiral vil jeg anbefale henne å få den satt inn hos gynekolog, de vet hva de gjør og det var mye bedre å gjøre det hos gynekolog enn hos fastlege. Anonymous poster hash: 330e7...e16
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå