J_9 Skrevet 26. august 2015 #1 Skrevet 26. august 2015 Hei! Orker ikke å gå helt inn i detaljer på dette, men jeg kan ikke gå på p-piller fordi kroppen min (tror legen) ikke tåler det. Jeg fikk satt inn en p-stav og blødde sammenhengende i 5 grusomme mnd😅 jeg fikk så en p-sprøyte i tillegg til dette for å stoppe blødningene, men nå (2-3mnd) senere har jeg begynt å blø igjen!!! Og da tenker jeg at p-stav og sprøyte sammen ikke er en god kombinasjon over lengre tid for kroppen... Vet ikke helt hva jeg skal gjøre - så jeg håper noen der ute kan komme med forslag/ erfaringer å dele? Takker for alle svar!
J_9 Skrevet 26. august 2015 Forfatter #2 Skrevet 26. august 2015 Kan legge til at jeg er i et fast forhold og kondom ikke har fungert tidligere da begge syntes dette er ubehagelig... 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #3 Skrevet 26. august 2015 Kan du evt bruke pessar + sæddrepende krem? Anonymous poster hash: b746e...99f 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #4 Skrevet 26. august 2015 Har lest at snart kommer "p-piller" for menn (dvs et middel som stopper/ hindrer sædcellene i å komme ut) Høres genialt ut Anonymous poster hash: b746e...99f 1
J_9 Skrevet 26. august 2015 Forfatter #5 Skrevet 26. august 2015 Kan du evt bruke pessar + sæddrepende krem?Anonymous poster hash: b746e...99f Føler dette blir litt stressende å drive med? Har tidligere erfaringer med å være lat på å ta p-piller osv...
J_9 Skrevet 26. august 2015 Forfatter #6 Skrevet 26. august 2015 Har lest at snart kommer "p-piller" for menn (dvs et middel som stopper/ hindrer sædcellene i å komme ut) Høres genialt utAnonymous poster hash: b746e...99f Høres ut som en drøm uten like!😍 men tror desverre ikke at min huleboermann vil gå med på noe som er så nytt og ikke minst beskrives med "å drepe sædcellene"😂😂
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #7 Skrevet 26. august 2015 Føler dette blir litt stressende å drive med? Har tidligere erfaringer med å være lat på å ta p-piller osv... Det krever planlegging og forarbeid ja. Finnes det en type spiral som du kan bruke? Anonymous poster hash: b746e...99f 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #8 Skrevet 26. august 2015 Dra til gynekolog og diskuter med den! Det er jo helt idioti å gi en p-sprøyte mot blødninger du har av p-staven! Har du prøvd cerazette før? P-ring? Du kan også bruke hormonspiral. Jeg synes det er drøyt å putte deg på både stav og sprøyte når du sliter med slike ting. Det gjør jeg også, og det gynekolog gjør før jeg bytter til noe er å teste med p-piller som har samme virkemiddel for å se om jeg får blødninger og reaksjoner, før jeg tar et langtidsvirkende middel. Du kan også få beskjed om å ta to cerazette daglig, det vil nesten alltid gi null blødning. Men be om en henvisning til gynekolog, slike spørsmål er det dumt å ta med fastlegen når det har slik innvirkning på livet ditt. De er ikke spesialister i kvinnesykdommer. Anonymous poster hash: bcb5b...b99 4
J_9 Skrevet 27. august 2015 Forfatter #9 Skrevet 27. august 2015 Dra til gynekolog og diskuter med den! Det er jo helt idioti å gi en p-sprøyte mot blødninger du har av p-staven! Har du prøvd cerazette før? P-ring? Du kan også bruke hormonspiral. Jeg synes det er drøyt å putte deg på både stav og sprøyte når du sliter med slike ting. Det gjør jeg også, og det gynekolog gjør før jeg bytter til noe er å teste med p-piller som har samme virkemiddel for å se om jeg får blødninger og reaksjoner, før jeg tar et langtidsvirkende middel. Du kan også få beskjed om å ta to cerazette daglig, det vil nesten alltid gi null blødning. Men be om en henvisning til gynekolog, slike spørsmål er det dumt å ta med fastlegen når det har slik innvirkning på livet ditt. De er ikke spesialister i kvinnesykdommer.Anonymous poster hash: bcb5b...b99 Takk for et godt svar! Skal kontakte en gynekolog i morgen! Fikk ikke prøve cerazette først nei.. Visste ikke at det var en mulighet før noen fortalte meg det etter jeg hadde satt inn pstaven, desverre.. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #10 Skrevet 27. august 2015 Hvorfor velger du ikke spiral? Anonymous poster hash: 330e7...e16 2
J_9 Skrevet 27. august 2015 Forfatter #11 Skrevet 27. august 2015 Hvorfor velger du ikke spiral?Anonymous poster hash: 330e7...e16 Hormonspiral har de samme hormonene som p-stav?
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #12 Skrevet 27. august 2015 Hormonspiral har de samme hormonene som p-stav? Kobberspiral da? Eller er det slutt på å bruke det? Anonymous poster hash: b746e...99f
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #13 Skrevet 27. august 2015 Hormonspiral har de samme hormonene som p-stav? Nei, hormonene virker kun lokalt. Men det finnes jo spiral uten hormoner, kobberspiral. Hvorfor velger du ikke det? Anonymous poster hash: 330e7...e16
J_9 Skrevet 27. august 2015 Forfatter #14 Skrevet 27. august 2015 Nei, hormonene virker kun lokalt. Men det finnes jo spiral uten hormoner, kobberspiral. Hvorfor velger du ikke det?Anonymous poster hash: 330e7...e16 Har jo ikke født barn enda og har forstått det slik at man iaf bør iaf ha født før man setter det inn? Er heller ikke så veldig motivert til å sette noe inn i kroppen igjen, uten å vite 100% at det vil fungere
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #15 Skrevet 27. august 2015 Har jo ikke født barn enda og har forstått det slik at man iaf bør iaf ha født før man setter det inn? Nei, det stemmer ikke. Kobberspiral er et flott prevensjonsmiddel, hvorfor gidder du ikke prøve det hvis du mener hormonprevensjon er så ille? Er det bedre å bli gravid? Anonymous poster hash: 330e7...e16 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #16 Skrevet 27. august 2015 Takk for et godt svar! Skal kontakte en gynekolog i morgen! Fikk ikke prøve cerazette først nei.. Visste ikke at det var en mulighet før noen fortalte meg det etter jeg hadde satt inn pstaven, desverre.. Det er som regel førstevalget for de som sliter med blødninger. Cerazette altså. Men den kan man ta dobbelt opp av hvis man trenger (kommer da i samme mengde hormoner som i p-piller), og den løsningen bruker jeg innimellom. Såklart kun hvis du ikke får andre plagsomme bivirkninger. Hormonspiral er vel det middelet som har aller minst hormoner i seg, siden det virker mest lokalt. Men igjen, man kan likegjerne prøve cerazette hvis det kun er blødningene du sliter med. Og kobberspiral som nevnt over her bør man ikke ha før man har født, hormonspiral går fint. Men sjekk først med cerazette, helt merkelig at det ikke er prøvd på deg. Det er jo en minipille som ikke har østrogen slik vanlige kombinasjonspiller (p-piller) har, og dermed mye mildere for kroppen. Anonymous poster hash: bcb5b...b99
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #17 Skrevet 27. august 2015 Nei, det stemmer ikke. Kobberspiral er et flott prevensjonsmiddel, hvorfor gidder du ikke prøve det hvis du mener hormonprevensjon er så ille? Er det bedre å bli gravid? Anonymous poster hash: 330e7...e16 Enig! Det fungerte 100% for meg Anonymous poster hash: b746e...99f 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #18 Skrevet 27. august 2015 Hei! Orker ikke å gå helt inn i detaljer på dette, men jeg kan ikke gå på p-piller fordi kroppen min (tror legen) ikke tåler det. Jeg fikk satt inn en p-stav og blødde sammenhengende i 5 grusomme mnd jeg fikk så en p-sprøyte i tillegg til dette for å stoppe blødningene, men nå (2-3mnd) senere har jeg begynt å blø igjen!!! Og da tenker jeg at p-stav og sprøyte sammen ikke er en god kombinasjon over lengre tid for kroppen... Vet ikke helt hva jeg skal gjøre - så jeg håper noen der ute kan komme med forslag/ erfaringer å dele? Takker for alle svar! Har dere barn? Kunne det å kutte strengen være en mulighet for han?Anonymous poster hash: 7ccf0...c71
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #19 Skrevet 27. august 2015 Og kobberspiral som nevnt over her bør man ikke ha før man har født, Anonymous poster hash: bcb5b...b99 DET STEMMER IKKE. Oppdater kunnskapen din! Anonymous poster hash: 330e7...e16
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #20 Skrevet 27. august 2015 Nei, det stemmer ikke. Kobberspiral er et flott prevensjonsmiddel, hvorfor gidder du ikke prøve det hvis du mener hormonprevensjon er så ille? Er det bedre å bli gravid? Anonymous poster hash: 330e7...e16 Kobberspiral er ikke bare bare, både pga at de fleste får kraftigere og mer smertefulle blødninger av det, samt måten det virker på. Det er ikke alle som liker måten kobberspiral fungerer av etiske hensyn. Hun har uansett ikke fått prøve det mest vanlige middelet å forsøke når noen sliter med hormoner, nemlig minipille. Noe som vanligvis er førstevalget ved bivirkninger av vanlige p-piller. Anonymous poster hash: bcb5b...b99
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå