AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #61 Skrevet 9. september 2015 Æsj, håpet minst at August eller Hege skulle vinne.. Anonymous poster hash: 351cd...dd3 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #62 Skrevet 9. september 2015 Ville definitivt oppfordret vinneren til å ta alt selv. 12K sparer de fleste opp i løpet av relativt kort tid med litt disiplin. Å reise for 100K er en mulighet som ikke byr seg så ofte... Vet ikke hva jeg ville valgt, men hadde definitivt ønsket alt selv.Anonymous poster hash: ffc27...23f 2
Djungelvrål Skrevet 9. september 2015 #63 Skrevet 9. september 2015 August skuffet litt der. Trodde han ville delt Ah, det hadde jo bare blitt 12500 på hver. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #64 Skrevet 9. september 2015 Æsj, håpet minst at August eller Hege skulle vinne.. Anonymous poster hash: 351cd...dd3 ,,,og du har sett siste programmet eller? Anonymous poster hash: 06b54...204 2
hakunamatataa Skrevet 9. september 2015 #65 Skrevet 9. september 2015 ,,,og du har sett siste programmet eller? Anonymous poster hash: 06b54...204 Hun skrev jo at de hun håpet MINST skulle vinne var August eller Hege. Så jo, tror hun har sett programmet og fått med seg at August vant 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2015 #66 Skrevet 9. september 2015 Det var bra August vant, han gjorde noe for demokratiet. Det verste jeg vet er passifister og høyrefolk Anonymous poster hash: cc333...a41 5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #67 Skrevet 11. september 2015 Det er jo det serien handler om, da. Å se hvordan det er i et diktatur. Og vi ser jo i serien, alle var enige i begynnelsen om at diktaturet måtte styrtes, men med én gang det begynte å bli skummelt, typ isolat og fratatt eiendeler, så underkastet de seg reglene. Jeg heiet egentlig på August, men nå har jo han blitt kastet ut. Spørs om ikke det blir Kent som vinner, men jeg føler vinnerene er de som stod opp mot diktaturet og ble kastet ut. Jeg mener også at serien handler om å se hvordan det er i et diktatur. I et diktatur så vinner ikke de som opponerer. De forsvinner bare. Denne serien har jeg inntrykk av at ikke reflekterer særlig over dette. I og med at August tok seieren så virker det heller som at serien belønner densom opponerer (og ville "forsvunnet" i et reelt diktatur og kanskje dratt med seg sine barn og familie i døden). Holdningen er mer i retning "diktatur er kjipt, ass", "vi streiker til vi får det som vi vil" og "folket har makta". Dette er holdninger som er så fjernt fra virkeligheten som det er mulig å komme i et reelt diktatur. Anonymous poster hash: 6037a...f28
globalagogo Skrevet 11. september 2015 #68 Skrevet 11. september 2015 August skuffet litt der. Trodde han ville delt Glad han ikke delte, for jeg ville ikke at Kent skulle få noe dessuten er 100.000 i reisepenger sinnsykt mye, og han er student. Once in a lifetime 4
minister-mio Skrevet 11. september 2015 #69 Skrevet 11. september 2015 Glad han ikke delte, for jeg ville ikke at Kent skulle få noe dessuten er 100.000 i reisepenger sinnsykt mye, og han er student. Once in a lifetimeja sant, jeg unnet alle ungdommene pengene, ikke Kent 3
Djungelvrål Skrevet 11. september 2015 #70 Skrevet 11. september 2015 Glad ikke serien var lengre for eg taklet SERIØST IKKE Kent. Hadde han vært med på f.eks farmen hadde jeg ikke klart å se hele. 3
Marimba Skrevet 11. september 2015 #71 Skrevet 11. september 2015 Dette er fryktelig usakelig altså, men jeg syntes det var utrolig irriterende med Kent at han alltid snakket om seg selv med navnet sitt, "Det pleier å ordne seg for han Kent", osv I tillegg til at han var litt sånn usmakelig i oppførselen sin generelt da. 7
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #72 Skrevet 11. september 2015 Det var sånne som kent at det ble skapt nok nazister til å lage krig. Anonymous poster hash: cc333...a41 5
Nevian Skrevet 11. september 2015 #73 Skrevet 11. september 2015 Dette er fryktelig usakelig altså, men jeg syntes det var utrolig irriterende med Kent at han alltid snakket om seg selv med navnet sitt, "Det pleier å ordne seg for han Kent", osv Å ja! Merket meg også det der. Minnet meg litt om Gollum som snakker om seg selv i flertall - they stole it from us!
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #74 Skrevet 11. september 2015 Når jeg hører noen omtale seg selv i tredjeperson så går alltid tankene mine direkte til Seinfeld-episoden "The Jimmy": Anonymous poster hash: b1b3a...6eb
AnonymBruker Skrevet 11. september 2015 #75 Skrevet 11. september 2015 Når den selverklærte kommunisen tar alt selv. Vel. Prinsippene dine er fine å ha helt til du får sjansen til å benytte dem. Anonymous poster hash: 7e1e1...afd 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #76 Skrevet 12. september 2015 Når den selverklærte kommunisen tar alt selv. Vel. Prinsippene dine er fine å ha helt til du får sjansen til å benytte dem.Anonymous poster hash: 7e1e1...afd Herrefred slapp av. Han visste jo ikke at han kunne dele premien og var hele tiden forberedt på hva han skulle gjøre hvis han vant. Og så sier Leo at han kan dele, og da knakk han jo helt sammen, fordi han ikke visste hva han skulle gjøre. Jeg fikk vondt av ham. Anonymous poster hash: b0671...4b6 3
Tabris Skrevet 8. oktober 2015 #77 Skrevet 8. oktober 2015 (endret) Jeg har sett serien på NRK Nett-tv siste dagene, og likte den utrolig godt. Spennende sosialt eksperiment. Jeg er så glad for at August vant. Det var han jeg likte best, og jeg likte at han klarte å stå i mot hele tiden selv når han ble utsatt for gruppepress, vel fortjent! (Også synes jeg det er ekstra kult at han er sønnen til Ronnie Le Tekrø!) Kent bekrefter alle mine fordommer om FrP-velgere. Endret 8. oktober 2015 av Tabris 1
Shai Skrevet 8. oktober 2015 #78 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg har sett serien på NRK Nett-tv siste dagene, og likte den utrolig godt. Spennende sosialt eksperiment. Jeg er så glad for at August vant. Det var han jeg likte best, og jeg likte at han klarte å stå i mot hele tiden selv når han ble utsatt for gruppepress, vel fortjent! (Også synes jeg det er ekstra kult at han er sønnen til Ronnie Le Tekrø!) Kent bekrefter alle mine fordommer om FrP-velgere. Hæ? Er han sønnen til Ronny Le Tekrø? Jeg elsket ham gjennom hele serien, men visste ikke at han var sønnen til Ronny?
Marimba Skrevet 8. oktober 2015 #79 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg har sett serien på NRK Nett-tv siste dagene, og likte den utrolig godt. Spennende sosialt eksperiment. Jeg er så glad for at August vant. Det var han jeg likte best, og jeg likte at han klarte å stå i mot hele tiden selv når han ble utsatt for gruppepress, vel fortjent! (Også synes jeg det er ekstra kult at han er sønnen til Ronnie Le Tekrø!) Kent bekrefter alle mine fordommer om FrP-velgere. Han var det ja? Jeg la merke til etternavnet hans, og hvor han kom fra og tenkte i mitt stille sinn at han måtte jo være i slekt på en eller annen måte, og da var det altså sønn
artigsjokk Skrevet 8. oktober 2015 #80 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg likte konseptet godt. Deltagerne hadde et tidvis overraskende naivt syn på dikaturer og muligheten for revolusjon, men de visste vel at NRK ikke kom til å skyte dem i hodet for å bråke litt. Selv om Kent var irriterende med sitt tredjeperson-snakk, var Jamila soleklart den deltageren som irriterte meg mest. Bruker ikke fluortannkrem for ikke å blokkere det indre øyet? Det er nesten så jeg lurte på om det var skripta. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå