Gå til innhold

Diktaturet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det er jo dette som er premissene for konkurransen/programmet. Taktikken med å gi seg selv fordeler og backstabbe andre (selv om jeg ikke mener han har gjort nettopp det), er jo like gammel som konseptet "reality-tv".

Anonymous poster hash: 6037a...f28

Jeg vet det. Det er også en fordel i forhold til underholdningsverdien :) Men det er ingenting som har ført til at han trenger å oppføre seg sånn som han gjør selv om han har fått det oppdraget han har fått.

Endret av Personenmeg
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det er diktatoren selv som vinner? Altså ingen vinner, og NRK slipper å dele ut premien.

Anonymous poster hash: 5ef66...05e

• Liker 5
Skrevet

Det er jo det serien handler om, da. Å se hvordan det er i et diktatur.

Og vi ser jo i serien, alle var enige i begynnelsen om at diktaturet måtte styrtes, men med én gang det begynte å bli skummelt, typ isolat og fratatt eiendeler, så underkastet de seg reglene.

Jeg heiet egentlig på August, men nå har jo han blitt kastet ut. Spørs om ikke det blir Kent som vinner, men jeg føler vinnerene er de som stod opp mot diktaturet og ble kastet ut.

Javel, men hva skiller egentlig denne holdningen til konseptet seg (altså leve i diktatur), fra å ville revolusjonere f.eks Farmen med traktor og treske?

Skrevet

Kanskje det er diktatoren selv som vinner? Altså ingen vinner, og NRK slipper å dele ut premien.

Jeg syntes hun ene deltageren hadde en lur teori om at den som plukket flest binders vinner.

Husker forresten at jeg tenkte at dersom målet var å plukke flest binders i en gruppe så er det mindre effektivt at 8 personer plukker én farge hver (det var 8 forskjellige farger), enn at 7 personer plukker hver sin farge og den 8. personen hjelper til på tur og så tas den siste fargen til slutt av alle siden den da er sortert ut.

• Liker 2
Skrevet

Herregud å kvalmende det var når Kent satt å dyttet i seg all den maten, Det var jo nok mat til 10 personer, også burger på toppen etterpå!!   Var han som skulle spist gulerøtter og knekkebrød...     HAN trengte ikke akkurat mere fett!

Anonymous poster hash: 7afd1...81d
  • Liker 6
Skrevet

Hvorfor ble August kastet ut? Planen var å følge med på serien, da August er en god bekjent av meg, men har rett og slett ikke hatt tida...

Anonymous poster hash: ffe77...391

Skrevet

Javel, men hva skiller egentlig denne holdningen til konseptet seg (altså leve i diktatur), fra å ville revolusjonere f.eks Farmen med traktor og treske?

Fordi Farmen er en helt annen type reality-serie?

Skrevet

Herregud å kvalmende det var når Kent satt å dyttet i seg all den maten, Det var jo nok mat til 10 personer, også burger på toppen etterpå!! Var han som skulle spist gulerøtter og knekkebrød... HAN trengte ikke akkurat mere fett!

Anonymous poster hash: 7afd1...81d

Han er mulvarp :)

Anonymous poster hash: 7adee...834

• Liker 3
Skrevet

noen som vet når siste episode kommer?

Skrevet

noen som vet når siste episode kommer?

Imorgen.

Anonymous poster hash: 0307c...ce9

Skrevet

Jeg syntes hun ene deltageren hadde en lur teori om at den som plukket flest binders vinner. Husker forresten at jeg tenkte at dersom målet var å plukke flest binders i en gruppe så er det mindre effektivt at 8 personer plukker én farge hver (det var 8 forskjellige farger), enn at 7 personer plukker hver sin farge og den 8. personen hjelper til på tur og så tas den siste fargen til slutt av alle siden den da er sortert ut. Anonymous poster hash: 6037a...f28

Ja, men August og han andre plukket jo 8000 eller noe ekstra da de hadde straffarbeid så det blir urettferdig hvis de teller med disse.

• Liker 1
Skrevet

Ser ikke poenget i at de skal gjøre noe så meningsløst som å sortere binders.  Det er vel så langt fra realiteten som det kan komme. Regner med at en diktator mener at folket skal gjøre noe som gangner han eller økonomien. Videre er det rart med isoleringen. De har vel familier de skal fø  og passe på i virkeligheten. Er det slik at arbeidere i et diktatorstyrt land  har små rom de skal bo i og sove i mens ungene skal klare seg selv?  De trenger heller ikke lage mat, vaske osv. 

• Liker 1
Skrevet

de er dumme som brød alle sammen og fortjener ikke å vinne 100 000. Ingen gjør opprør av de som er igjen, bare nikkedukker slik som den svenske. Jeg jublet da ingen vant pengene men ble heller sendt rett i "gasskammer". 

Anonymous poster hash: cc333...a41
  • Liker 3
Skrevet

de er dumme som brød alle sammen og fortjener ikke å vinne 100 000. Ingen gjør opprør av de som er igjen, bare nikkedukker slik som den svenske. Jeg jublet da ingen vant pengene men ble heller sendt rett i "gasskammer".

Vet du om man kan se det på nett? Den svenske altså :)

Anonymous poster hash: 210bc...dc9

Skrevet

Ser ikke poenget i at de skal gjøre noe så meningsløst som å sortere binders.  Det er vel så langt fra realiteten som det kan komme. Regner med at en diktator mener at folket skal gjøre noe som gangner han eller økonomien. Videre er det rart med isoleringen. De har vel familier de skal fø  og passe på i virkeligheten. Er det slik at arbeidere i et diktatorstyrt land  har små rom de skal bo i og sove i mens ungene skal klare seg selv?  De trenger heller ikke lage mat, vaske osv. 

Ganske enig, men en diktator bryr seg ikke om du har familie hjemme. Å sortere binders er bare for å vise hvilke tunge og kjedelige jobber de må gjøre. Ofte er det meningsløse jobber e må utføre, men sant også, de ønsker også at folket gjør noe som ganger økonomien, som å bygge veier, jernbane, grave etter gull osv. 

Nei de gjorde ikke mye annet enn å sitte på rommene. Nesten som isolat. 

Skrevet

August skuffet litt der. Trodde han ville delt

• Liker 3
Skrevet

Er glad for hans del at han ikke delte, og hadde oppfordret vinneren til å ta det selv om jeg var med. 12k er jo "ingenting". Er selvfølgelig mye penger, men i en sånn setting... nei, de andre deltakerne overlever uten de ekstra pengene. Gjør noe skikkelig! Reis! Opplev! 

• Liker 6
Skrevet

August skuffet litt der. Trodde han ville delt

Han ville jo ha delt om de ikke hadde oppfordret han til å ta de selv. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...