Gjest iGirl Skrevet 26. august 2015 #1 Skrevet 26. august 2015 Er det noen her som har fått utført konisering og har lyst å fortelle litt om hvordan du opplevde det? Jeg kjenner til alt det kliniske ved inngrepet, det jeg er ute etter er din personlige opplevelse. Hvor smertefullt synes du det var, selve inngrepet og dagene etterpå? Opplevde du kraftige blødninger dagene etter? Dersom du har født barn i etterkant av koniseringen, fikk du noen komplikasjoner som følge av dette? Jeg vet det er snakk om verdens minste inngrep, og som sagt har jeg god kjennskap til det kliniske.. likevel kan jeg ikke hjelpe for at jeg gruer meg så veldig.
Mikrokosmos Skrevet 26. august 2015 #2 Skrevet 26. august 2015 Jeg fikk narkose og var litt groggy av det. Litt smerter ala kraftige menssmerter og en del blødninger, men ikke som full mens. Var i form et par dager senere.
Gjest iGirl Skrevet 26. august 2015 #3 Skrevet 26. august 2015 Jeg fikk narkose og var litt groggy av det. Litt smerter ala kraftige menssmerter og en del blødninger, men ikke som full mens. Var i form et par dager senere. Var det automatikk i at du fikk utført inngrepet i narkose? I innkallelsen jeg fikk står det at inngrepet utføres i lokalbedøvelse.
Wolfmoon Skrevet 26. august 2015 #4 Skrevet 26. august 2015 Var det automatikk i at du fikk utført inngrepet i narkose? I innkallelsen jeg fikk står det at inngrepet utføres i lokalbedøvelse. Hos meg var det kun lokalbedøvelse, kjente ingenting av selve inngrepet, annet enn ubehaget jeg får ved alle gynekologiske undersøkelser Fort overstått, lite blødninger i ettertid og har knapt tenkt på det siden. Veldig lite dramatisk, med andre ord
Gjest iGirl Skrevet 26. august 2015 #5 Skrevet 26. august 2015 Hos meg var det kun lokalbedøvelse, kjente ingenting av selve inngrepet, annet enn ubehaget jeg får ved alle gynekologiske undersøkelser Fort overstått, lite blødninger i ettertid og har knapt tenkt på det siden. Veldig lite dramatisk, med andre ord Phew. Så godt å høre.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #6 Skrevet 26. august 2015 Null problem. Verre å sette inn spiral, synes jeg. Anonymous poster hash: f4c20...738
Gjest iGirl Skrevet 26. august 2015 #7 Skrevet 26. august 2015 Null problem. Verre å sette inn spiral, synes jeg. Anonymous poster hash: f4c20...738 Det har jeg ikke gjort før, men liker det jeg hører.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #8 Skrevet 27. august 2015 Det gikk helt fint. Jeg fikk også kun lokalbedøvelse, og kjente ikke noe av selve inngrepet. Det eneste er at jeg ble veldig skjelven av bedøvelsen. Ikke noe særlig blødning i etterkant heller. Men, en komplikasjon som jeg ikke visste om, og også har vanskelig for å finne informasjon om i etterkant, er at det "grodde igjen" på meg... Da jeg skulle til kontroll hos gynekologen etter et halvt år, fikk han ikke tatt celleprøve, for de hadde fjernet veldig mye. "Det er nesten ikke noe igjen", sa han Og livmorhalsen (?) hadde nesten grodd helt igjen (pga sårflatene kom så nær hverandre at de grodde mot hverandre, etter hva jeg forsto), så han måtte åpne... DET kan jeg love var ubehagelig! Da jeg spurte om det var vanlig, svarte han at det ikke var uvanlig. Jeg har googlet som bare det i etterkant, men ikke funnet noe info om at dette er vanlig. Jeg fant noe på et barnløs-forum hvor ei hadde vanskelig for å bli gravid etter konisering fordi det hadde grodd igjen, og hun var på sykehus og fikk åpnet under narkose. Selve koniseringen er piece of cake, synes jeg, og ikke noe å grue seg til Fort overstått! (Nå skal det sies at jeg ikke har fått bedøvelse ved biopsier heller, synes ikke det har vært så ille, mens noen synes det er helt for jævlig. Så det er forskjellig.) Anonymous poster hash: f089c...070 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #9 Skrevet 27. august 2015 Det verste var lokalbedøvelen, den sprengte litt der nede så lårene mine dirret og jeg kaldsvettet litt. men så kjente jeg ingenting. Vær obs på at om du får småblødninger ved samleie etterpå kan det skyldes koniseringen. Ikke farlig men sensitivt. Anonymous poster hash: 0f3e5...382
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #10 Skrevet 27. august 2015 Må få legge til at jeg ikke opplevde noen komplikasjoner etterpå annet enn blødninger ved samleie, har vært gravid to ganger etter koniseringen og null problem med å bli det. Anonymous poster hash: f4c20...738
Gjest iGirl Skrevet 27. august 2015 #11 Skrevet 27. august 2015 Det gikk helt fint. Jeg fikk også kun lokalbedøvelse, og kjente ikke noe av selve inngrepet. Det eneste er at jeg ble veldig skjelven av bedøvelsen. Ikke noe særlig blødning i etterkant heller. Men, en komplikasjon som jeg ikke visste om, og også har vanskelig for å finne informasjon om i etterkant, er at det "grodde igjen" på meg... Da jeg skulle til kontroll hos gynekologen etter et halvt år, fikk han ikke tatt celleprøve, for de hadde fjernet veldig mye. "Det er nesten ikke noe igjen", sa han Og livmorhalsen (?) hadde nesten grodd helt igjen (pga sårflatene kom så nær hverandre at de grodde mot hverandre, etter hva jeg forsto), så han måtte åpne... DET kan jeg love var ubehagelig! Da jeg spurte om det var vanlig, svarte han at det ikke var uvanlig. Jeg har googlet som bare det i etterkant, men ikke funnet noe info om at dette er vanlig. Jeg fant noe på et barnløs-forum hvor ei hadde vanskelig for å bli gravid etter konisering fordi det hadde grodd igjen, og hun var på sykehus og fikk åpnet under narkose. Selve koniseringen er piece of cake, synes jeg, og ikke noe å grue seg til Fort overstått! (Nå skal det sies at jeg ikke har fått bedøvelse ved biopsier heller, synes ikke det har vært så ille, mens noen synes det er helt for jævlig. Så det er forskjellig.) Anonymous poster hash: f089c...070 Slik jeg har forstått det vil de unngå å lukke livmorhalsen (la den gro igjen) så lenge man ønsker barn etter inngrepet. Jeg kommer til å snakke med kirurgen om dette på forhånd. Forøvrig takket jeg også nei til bedøvelsen som ble tilbudt meg ved biopsien. Takk for svar. Det verste var lokalbedøvelen, den sprengte litt der nede så lårene mine dirret og jeg kaldsvettet litt. men så kjente jeg ingenting. Vær obs på at om du får småblødninger ved samleie etterpå kan det skyldes koniseringen. Ikke farlig men sensitivt. Anonymous poster hash: 0f3e5...382 Lokalbedøvelsen kannok gi en litt "merkelig" følelse ja, men slik er det jo samme hvor på kroppen man setter den. Jeg kommer uansett til å være så rusa på beroligende ( ) at jeg neppe synes det er altfor ubehagelig/skummelt. Det er forrestenkanskje hensiktsmessig at man avstår fra samleie en periode like etter koniseringen? Jeg vil anta det kjennes ømt og sårt. Håper bare det gror raskt og uten problemer. Må få legge til at jeg ikke opplevde noen komplikasjoner etterpå annet enn blødninger ved samleie, har vært gravid to ganger etter koniseringen og null problem med å bli det. Anonymous poster hash: f4c20...738 Hvor lenge etter opplevde du blødninger? Godt å høre at du ble gravid uten problemer i ettertid.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #12 Skrevet 27. august 2015 Opplevde koniseringen som en bedre opplevelse enn en vanlig celleprøve som jeg alltid gruer meg enorm til. Jeg fikk lokalbedøvelse og syntes både den og inngrepet var smertefritt. Jeg blødde mye kun den dagen inngrepet var, men hadde småblødninger i 3 uker etterpå. (Truseinnlegg var nok) Ingenting å være redd for Anonymous poster hash: a2b99...a37
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #13 Skrevet 27. august 2015 Hvor lenge etter opplevde du blødninger? Godt å høre at du ble gravid uten problemer i ettertid. Når jeg har sex med noen som er velutstyrt, er en stund siden nå, men antar det ville skjedd igjen. Har med vevet som er på livmorhalsen å gjøre såvidt jeg har skjønt. Anonymous poster hash: f4c20...738
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #14 Skrevet 28. august 2015 Slik jeg har forstått det vil de unngå å lukke livmorhalsen (la den gro igjen) så lenge man ønsker barn etter inngrepet. Jeg kommer til å snakke med kirurgen om dette på forhånd. Forøvrig takket jeg også nei til bedøvelsen som ble tilbudt meg ved biopsien. Takk for svar. Mener du at de lar det gro igjen om man ikke ønsker flere barn? Det har jeg aldri hørt om før, og heller aldri fått noe beskjed om. Jeg ble nemlig spurt om det (om jeg tenkte meg flere barn), men det vet jeg ikke enda, sistemann var bare 7 mnd da. Jeg skjønte ikke på gynekologen at det var noe som ble gjort, altså gro igjen, men at dette var en komplikasjon? Mensblod vil jo ikke komme ut om det er helt tett/helt grodd igjen, og man får heller ikke tatt celleprøver om det er grodd igjen (det var jo derfor han måtte åpne på meg). Anonymous poster hash: f089c...070
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #15 Skrevet 28. august 2015 Svært smertefullt inngrep, kjente godtd at de drev på. Fikk tre slike "shots" i armen også, for en rus! Trodde jeg skulle falle av bordet På sykehuset jeg gjorde det var det vanlig med narkose, og jeg måtte gjennom en samtale for at de skulle godkjenne bare lokalbedøvelse. Mulig det var derfor den ikke var satt helt riktig. Klarte fint å gjennomføre, men tok pauser på slutten da det var mest vondt. Blødde svært kraftig i tre uker etterpå, to ganger på legevakta pga styrtblødninger. Fikk medisiner mot blødningene, som hjalp. Etterpå ble sexlivet mye bedre! For jeg slet med lavtliggende livmorhals, og mye vondt når penisen støtet mot denne. Etter koniseringen ble det bedre plass og mindre vonde støt Anonymous poster hash: 26404...30c
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #16 Skrevet 28. august 2015 Anonymous poster hash: f089c...070 De lar det ikke gro igjen nei, da får vi jo ikke ut livmorslimhinnen under mensen! Spørsmålet om flere barn er for å vurdere hvor mye de skal ta. Om du vet at du ikke vil ha flere barn så tar de mer på sikkerhetsmarginen. Om du vil ha flere barn prøver de å ta så lite som de kan. Anonymous poster hash: 26404...30c
anybody Skrevet 14. mars 2016 #17 Skrevet 14. mars 2016 Åh jeg kjenner jeg gruer meg veldig til koniseringen. Slet veldig med blødninger og smerter etter biopsien, og lå sengeliggende i fire dager fordi jeg ikke klarte å stå oppreist på grunn av smertene. Har så lite lyst at de skal oppi der og rote mer...
Gjest incognita Skrevet 14. mars 2016 #18 Skrevet 14. mars 2016 3 minutter siden, anybody skrev: Åh jeg kjenner jeg gruer meg veldig til koniseringen. Slet veldig med blødninger og smerter etter biopsien, og lå sengeliggende i fire dager fordi jeg ikke klarte å stå oppreist på grunn av smertene. Har så lite lyst at de skal oppi der og rote mer... Det var faktisk helt uproblematisk. Ingenting å grue seg til i det hele tatt. Var ikke direkte vondt engang, litt ubehagelig ja - men absolutt ikke noe veldig dramatisk. Dette kommer til å gi veldig bra. Hilsen TS
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #19 Skrevet 14. mars 2016 Jeg opplevde biopsien som verre en koniseringen. Du har ingenting å grue deg til, det tar ikke lange tiden 😊 Anonymkode: a2b99...a37 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #20 Skrevet 14. mars 2016 Jeg for min del slet med vanvittig kløe ca 1 uke etter koniseringen. Kløen varte i 8 dager. Hadde også en rar/vond lukt. Utenom det kjente jeg ingen smerter. Anonymkode: 81348...b74
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå