AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #1 Skrevet 26. august 2015 Har kjøpt en del krydderplanter. Kan jeg sette disse ut i beddet mitt og få dem igjen til neste vår tror dere ? Gjelder koriander, sitronmelisse, gressløk. Anonymous poster hash: 25090...227
Minya Skrevet 26. august 2015 #2 Skrevet 26. august 2015 Gressløken overlever nok, den er ganske hardfør, men korianderen og melissen kreperer muligens i vinter med mindre du lager et provisorisk drivhus. Koriander og sitronmelisse skal heller ikke stå i direkte sollys hele dagen og heller ikke i for mye vind. Om bedet er lunt og du får lagt over noe plast som et provisorisk drivhus, kan det jo hende de overlever til neste år, men jeg ville heller pottet dem slik at du får flyttet dem innomhus når det blir for kaldt og surt ute.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #3 Skrevet 26. august 2015 Jeg har fått opp timian, rosmarin, gressløk og oregano året etter Anonymous poster hash: 59646...28c
Kraula Skrevet 26. august 2015 #4 Skrevet 26. august 2015 Hvordan får dere krydderplantene til å overleve? Hos meg dør de samme uka som de et kjøpt.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #5 Skrevet 27. august 2015 Hvordan får dere krydderplantene til å overleve? Hos meg dør de samme uka som de et kjøpt. Er det de i fra butikken du tenker på? Jeg kjøper på våren hos fks Plantasjen og planter i en liten kasse på balkongen. 3 for 100,- Da har jeg friske urter i fra April til uti November De andre overlever ikke hos oss heller. Har prøvd urtepotter fra Menu, men ingen forskjell.Anonymous poster hash: 59646...28c 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #6 Skrevet 27. august 2015 Jeg har butikkurter fra meny som jeg satte ut på balkongen i mai og de vokser enda. Det er basilikum, sitronmellisse, koriander og rosemarin. Plantene plasserer jeg i vasken med vann i ti minutter. Funker greit så langt. Anonymous poster hash: d67bc...8c0
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #7 Skrevet 27. august 2015 Normalt overlever ikke krydderurter vintren utendørs. Graver du dem opp og trar dem inn, vanner litt inni mellom, så kan du kanskje få dem til å overvintren innendørs. Anonymous poster hash: 35bd6...64c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå