Gå til innhold

Favolisheimen

Favole

Anbefalte innlegg

Sesong to begynte vel i går tror jeg.

Fin dag med fine unger, fin mann, fint vær og ja... Generelt fint :nigo: Barnevennlig fjelltur i ettermiddag, så deilig med sol og ok+ temperatur helt frem til leggetid. Begge ungene slokna etter litt påfyll av mat, frisk luft har sine fordeler ;)

I morgen er det en forsinka fem mnd kontroll med vaksine for E. Håper hun ikke reagerer på vaksinen siden det er planleggingsdag i barnehagen både torsdag og fredag, og mannen begynner ny runde på jobb imårra med 12 timersdager. Jeg ønsker meg selv lykke til :fnise: Men det skjer en del i byen her på torsdag, så hvis bare formen til minste er bra får vi underholdt den største noen timer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, med så fine motiv som naturen her og ungene må det bli bra :hjerte: De to der, jeg smelter helt! Og J var i ekstase for at pappaen var med :) Han er så glad i å være på tur, både hjemme og med barnehagen. I går hadde de turdag og han er jo minst i sin gruppe, men ped.leder fikk ikke skrytt nok av ham. Gikk som en helt, klagde ikke et sekund og storkoste seg i skogen. Han har fått ny ped.leder på sin gruppe og jeg håper hun blir der 4ever, eller ihvertfall til mine ikke skal gå der lengre. Jeg er så fornøyd og guttungen snakker ofte om henne, så tipper han er fornøyd han og ;) 

Lillemor begynner å bli en liten rakett på gulvet. Herrejesus. Hun drar seg rundt i ring til hun når målet sitt, strekker, slår og klyper etter leker for å få tak og nytt av dagen er at hun nå prøver å trekke knærne opp. Hvor ble det av babyen min? :grine: Storebror må bare passe på lekene sine, hun har allerede lagt sin elsk på et fly som spiller musikk når man dytter på det, så han får det snart travelt med å holde alt unna rekkevidde :ler: Nå jinxer jeg sikkert alt og hun blir liggende som en potetsekk i flere måneder :laugh: 

Tydelig at det skjer en del med det motoriske, hun våkner plutselig to-tre ganger for mat etter hun er lagt for kvelden. Tidligere har det vært et måltid på nattmorgenen. Men det går vel over. Får bare passe på å ikke gjespe kjeven ut av ledd i mellomtiden :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godkjent av helsestasjonen nok en gang ;) 64 cm lang og 7380 gram. En sprøyte i hvert lår og ei blodig fornærmet lita snuppe! Sover foreløpig godt ute i vogna, og håper kvelden forløper uten feber eller hylorama 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare digger den leken J bedriver for tiden..

J: "eg e mamman, du e J, du må gå å legg deg i storsenga din". Jeg legger meg, med tillatelse til å ta med E siden hun er så liten ;) "eg søng so-ro te deg" *synger*. "Natta venne min, gla deg, eg ska rydd stua!", gir meg en suss, lukker døra og begynner å styre med et eller annet før han sier ifra at vi kan stå opp og lage kveldsmat :fnise::hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helledussen så skjønn han er :hjerte:

Jeg nekter tro at den lille dame som just ble født er blitt en 7kilos ålekrabbe :overrasket: 

Det er jo fjellgeitgener fra deg, så da må han jo være sjef på tur :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er bare herlig :hjerte:

Kan ikke fatte at hun snart er et halvt år :grine: Det går så fort! Det er fryktelig morsomt med all utvikling, og det blir jo mer stas jo større de blir, men tenker litt (mye....) på at det kanskje er siste babytiden jeg får oppleve. Jeg er megafornøyd med de to jeg har, men ååå som jeg drømmer om en tredje....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Favole skrev:

Han er bare herlig :hjerte:

Kan ikke fatte at hun snart er et halvt år :grine: Det går så fort! Det er fryktelig morsomt med all utvikling, og det blir jo mer stas jo større de blir, men tenker litt (mye....) på at det kanskje er siste babytiden jeg får oppleve. Jeg er megafornøyd med de to jeg har, men ååå som jeg drømmer om en tredje....

Hver gang jeg ser bilder av andres babyer og de plutselig ligger på magen og krafser til seg leker, og neste bilde er at de spiser skive - og enda verre: 9-12 mnd - så får jeg helt ANGST og bare "neeeeei, jeg kan jo ikke ha flere barn - de blir så fort store - jeg orker ikkeeeeeeeee" :sukk:

Jeg er heldigvis ikke i nærheten av å ha kapasitet hverken fysisk, psykisk eller åndelig til å ha 3 barn - så det der regulerer seg selv :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker på kapasiteten her og, men vi får se :ler: 

Planleggingsdag i barnehagen i dag og vi har hatt en så fin dag :) Skjer litt i byen her i dag for både store og små, så vi har prøvd å få med oss litt av hvert. Blant annet eventyrstund på biblioteket, veldig koselig. Glemmer liksom bort biblioteket, men tror vi skal prøve å komme oss dit litt oftere :jepp: J var så trøtt etter dagen i dag at kl 18 tippa han over i sofaen og sovna mens han så Barne-TV. Stakkar liten! Fikk heldigvis på han pysj og bleie uten at han våknet skikkelig. Lille venn :hjerte: 

I morgen drar vi til foreldrene mine på en liten dagstur, dyret skal være der mens vi er i tropeland, så må få henne avgårde :) Blir nok veldig fint for ham å være der noen timer, får ta med yttertøy slik at vi kan stikke innom fjøsen og hilse på dyra ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så deilig det er å være hjemme hos mamma og pappa, selv om det bare er for en dag. Neste gang må det bli en lengre tur :) J har kosa seg SÅ, stelt i fjøset, matet dyrene, kjørt traktor med bestefar +++ E kapitulerte helt av den friske lufta og sov nesten for godt i vogna, startet hjem mye senere enn planlagt. 

Ungene sover, mannen har kjøpt pizza på vei hjem fra jobb og jeg har en skvett rødvin i glasset foran meg. Det funker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :klemmer:Virkelig en fin dag! 

Det er tydelig at J er mye mer sliten etter barnehagen nå enn før og trenger nok egentlig å sove på dagtid hjemme igjen, men han sovner ikke i senga si og klikker om jeg legger han i vogna. Så i dag pakka jeg dem i bilen for å kjøre slik at han sovnet. Men vil jo ikke gjøre det hver en bidige dag han er hjemme, what to do? I bhg legger han seg i vogna og slokner på null komma svisj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FInt om du kan si ifra når foreldrene dine inviterer KGvennene dine på ferie der oppe på den magiske gården. Herregud for en plass! :ohmy: Det er sånn "Der du ikkje skulle tru at nokon kunne bu" - bortsett fra at man absolutt ville bodd der :P

Hvor langt er det fra dere egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt den minste snøring ang gårdsdrift skulle jeg beholdt odelsretten, menneh... Tror det er bedre at lillebror tar den ;) at stedet har 100 innbyggere inkl kyr er liksom litt minus. Men er flere som har flytta hjem de siste åra, så kanskje det tar seg opp igjen. Jeg holder meg som gjest :P KGtreff på Helgeland, fine by me! Er god plass der :ler: 

Halvanna times kjøring herfra, helt kurant :) om du synes det er fint der skal jeg snappe enda mer når vi er hos svigerfar neste gang, og der hvor mannen bodde de første åra sine. Åomaigad :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et døgn til vi reiser. Er noe som helst på stell? Nope. Er jeg klar mentalt? Nope. 

Vet hvor passene er da, det er vel noe. :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykkepromille :fnise: 

Alt er pakket, tror jeg. Det blir nok bra! Og J er helt i ekstase, herregud. Må kjøre ca halv to i natt, så mannen la seg samtidig som ungene mens jeg har fått ordna litt. Får prøve å duppe litt sjøl før jeg må vekke E for å få i henne litt mat før vi kjører. Trøtt i trynet :Gjesp: 

Takk! :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...