Gå til innhold

Favolisheimen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og der var helga over, mannen har reist og leiligheta føles nesten litt tom.... Men, 12 dager igjen! Gleder meg til ordentlig hverdag. Etter alle disse årene høres a4livet helt perfekt ut.

Men helga har vært fin! J har kosa seg såå :) i går ettermiddag dro vi ut alle fire, J fikk boltre seg litt på lekeplassen mens E sov i vogna. Ord kan ikke beskrive hvor deilig det føltes å trille nedover mens mannen bar guttungen på skuldrene. :fnise: Første turen ut sammen!

Og, er det normalt at småttiser sover så mye at man vurderer å ringe legevakt? Lille har vært våken kanskje to-tre timer til sammen i dag, ellers bare zzzzzzz. :klo: Våkner, pludrer litt, spiser, pludrer litt til og så snooork. Dette kan umulig være normalt :ler: 

Jeg lurer på om hun kanskje kom med et bevisst smil i dag. Hun følger veldig med når J snakker og synger til henne, og i ettermiddag kom det et stort smil mens han satt foran henne og bablet i vei om maskiner og brannmann sam, og det var ikke etterfulgt av gulp eller promp :P Enn at hun er fire uker på onsdag, shit! :daane: 

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Er ikke det rundt fire uker det begynner å bli bevisste smil da? Er det ikke herlig :)

Skrevet (endret)

Hm, det er kanskje det. Jeg husker jo ingenting :ler: Det er skikkelig deilig med baby og alt det nye som skjer :hjerte: 

Endret av Favole
Skrevet

Veiing av E igjen i dag, opp 340 gram siden torsdag :ler: Ikke rart at hun sover, hun må jo være helt slått ut. Men så godt at hun får spist seg skikkelig mett :) Første møte med helsesøster gikk fint. Skal tilbake igjen neste uke for barselgruppetreff. Gruppa jeg var i med J møttes ca aldri, håper det kan bli annerledes denne gangen.

Har blitt skikkelig forkjøla, krysser alt for at det er en kortvarig greie og at jeg ikke får noe feber i tillegg. Elendig timing!

Skrevet

Så flott med lille E da :) Får håpe du ikke blir skikkelig forkjøla, da får du sverge til Bisolvon (evt Bisolduo), og masse c-vitamin. Det er min måte å gjøre det på :) Du må endre tickeren nå da ;) 

Skrevet

Burde vel endre både ticker og tittel, men skriver mest fra mobilen, så det blir bortglemt.

Feber er så deilig altså :hjerte: Særlig når ungene veksler på å være våkne fra kl fire :overrasket: E ville ha mat rundt fire, etter påfyll må noe ut, opp for bleieskift. Hun sovner og da kommer J inn. Han hadde ikke tenkt å sove videre, men fikk overtalt ham til å ligge i ro ved siden av meg en liten stund ihvertfall. Jeg er så klar for at han kan begynne å sove litt lengre om morgenen, blir liksom ikke helt vant med dette morrafuglkonseptet hans :Gjesp: 

Gjest Grastusta
Skrevet

Herlighet, det er tøffe tak i Favolisheimen om dagen altså! Sender alle gode tanker :) 

Skrevet

:klem:

Herre så patetisk man kan bli som sjukling altså, synes bare SÅ syns i meg sjøl her jeg sitter og fryser og svetter om hverandre :ler: Veldig godt å kunne sløve på sofaen en hel dag med god samvittighet da, og sovende baby enten på brystet eller ved siden av meg. Håper bare ikke hun blir smitta! 

Skrevet

Å herre - sykdom i tillegg ja. Jeg synes også veldig synd på deg! Og ja, blendingsgardin er innafor!! Men hurra for god vektoppgang på E!! Du er fremdeles min store heltinne :)

Skrevet
5 timer siden, lille_frosk skrev:

Å herre - sykdom i tillegg ja. Jeg synes også veldig synd på deg! Og ja, blendingsgardin er innafor!! Men hurra for god vektoppgang på E!! Du er fremdeles min store heltinne :)

Mange ganger hurra for vektoppgang, lille tjukkebolla :hjerte: Takk for sympati og heltestatus, vet ikke hvor fortjent den er altså. Suremamma in tha house i dag altså.....

4 timer siden, Fjotteri skrev:

Åh herreguuuuud den må jeg ha! 😨😀😴 

Jeg har drømt om den ganske lenge, tror faktisk jeg må innvilge meg den. Det kan bli en laaaang vår og sommer om han skal fortsette med dette i evigheten. Skulle tro man ble vant etter to år, meeeeeen nei.

Gjest Tekola
Skrevet

Innvilg deg den, for alles del! :ler: 

God bedring! :klem: 

Skrevet

Halleluja, vi overlevde ettermiddagen! Med god hjelp fra svigermor da, jeg må ha verdens beste familie. Aner ikke hvordan jeg skal få takket alle som har stilt opp for oss disse ukene. :daane: I tillegg skulle hun hente J i morgen tidlig og kjøre ham til barnehagen, fantastisk! Håper han holder seg frisk frem til neste helg. Kjenner at jeg begynner å bli ganske så sliten og lei, til tross for mye hjelp.

Det er så sprøtt hvor forskjellige ungene kan være. Som baby var J mye mer urolig enn E er. Når han våknet ville han ha oppmerksomhet og helst mat asap. E derimot kan ligge lenge og bare studere hva enn hun ser rundt seg. I dag satt hun i Stokkesetet sitt mens jeg og J spiste middag, bare så seg rundt og virka ganske fornøyd med tilværelsen. Han måtte fra ganske tidlig av bæres, bysses osv for å få til å sove. Foreløpig sovner hun greit selv om hun har smokken godt plassert i fjeset. Alt kan jo snu SÅ fort, så jeg bare nyter mens det varer.

Greit at en av to sover ihvertfall, den største har løpt inn og ut av rommet sitt ei stund nå. Årh. "Tørst! Må bæsj på do! Leeeeees!!!" osv osv osv. Sov, please.

Gjest Tekola
Skrevet

Så bra at du har så god hjelp! :klem: 

Unger er veldig ulike! :jepp: 

Lykke til! Måtte også den eldste slukne snart! 

Skrevet

Han slokna etter hvert, håper han får seg en god natts søvn. Det gjør ikke meg så mye om han vil være våken, men dagene hans blir jo pyton når han ikke får nok søvn.

Skrevet

Vil rette en stor takk til alle besteforeldre som har forvent toåringen med kjeks, is og føyd seg etter evig mas om store maskiner de siste ukene. Det er så kult med en unge som løper mellom tv'en og fryseren og maser i ett sett. Fra kl halv seks. :daane: Jeg vurderer å fjerne alt av skjermer og fylle fryseren med poteter siden det er det eneste han virkelig hater i matveien.

Ungen åpner fryserdøra. Jeg går inn og sier han skal lukke den igjen. Ungen klikker og brøler "gå bort! Mamma sett seg sofaen!" og dytter meg vekk. Ungen løper inn på kjøkkenet igjen. Jeg sier "nei, du får ikke is til frokost". Ungen kaster seg på gulvet og gråter hysterisk etter faren.

Ser-ri-øst.

I tillegg spiser han helt elendig for tiden, hjemme ihvertfall, i barnehagen går det greit. Kjenner jeg får sponk av hele greia.

Gjest Tekola
Skrevet

Usj, så kjipt! 

Ei venninne har hatt veldig god erfaring med å ikke ha snop i hus, og å ha totalt skjermforbud for alle så lenge barna er våkne. Og å forklare dette med at "her gjelder våre regler, hos bestemor gjelder hennes regler". Det kan jo være verdt et forsøk? :klem:

Skrevet

Vi har veldig sjeldent noe i hus, ihvertfall som han vet om :lur: Men farmora hadde med en pakke is i helga og han vet veeeeldig godt hvor den befinner seg. Vurderer å kaste den :ler: Men er nok noe sånt som må til. Vet jo at det går over, det er bare så dritt når det står på. Tror mannen får mer noia av skjermforbud enn ungen da :laugh: 

Skrevet
2 timer siden, Favole skrev:

Vil rette en stor takk til alle besteforeldre som har forvent toåringen med kjeks, is og føyd seg etter evig mas om store maskiner de siste ukene. Det er så kult med en unge som løper mellom tv'en og fryseren og maser i ett sett. Fra kl halv seks. :daane: Jeg vurderer å fjerne alt av skjermer og fylle fryseren med poteter siden det er det eneste han virkelig hater i matveien.

Ungen åpner fryserdøra. Jeg går inn og sier han skal lukke den igjen. Ungen klikker og brøler "gå bort! Mamma sett seg sofaen!" og dytter meg vekk. Ungen løper inn på kjøkkenet igjen. Jeg sier "nei, du får ikke is til frokost". Ungen kaster seg på gulvet og gråter hysterisk etter faren.

Ser-ri-øst.

I tillegg spiser han helt elendig for tiden, hjemme ihvertfall, i barnehagen går det greit. Kjenner jeg får sponk av hele greia.

Høres ut som min søster da hun var på den alderen :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...