Gå til innhold

Favolisheimen

Favole

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ble minibesøk i natt også, mor er ikke klar for å starte dagen kl 04.40. Det ble sent før det ble soving på meg, så jeg var i lettere koma og slettes ikke klar for noen sove i egen seng kamp. :Gjesp:

Ungen var drittrøtt i morges. Typ vil ikke la seg vekke trøtt :hakeslepp: Vi pleier dra hjemmefra fem over sju ca når jeg har dagvakt, i dag fikk jeg fyren opp fem på sju :sjokkert: Han dro kosekluten over fjeset mens jeg bytta bleien hans, vasket ham og tok på nye klær. Først når vi kom ut registrerte han ordentlig hva som foregikk, stakkars liten. Prøvde å vekke mannen slik at J bare kunne sove så lenge han ville, men mannen var like komatøs som ungen. Når vi kom til barnehagen ble han sinna og sa "neiii, lalle!". Seriøst! Han var en del våken i går kveld pga luft i magen (sier mannen..), men likevel.

Da hjalp det nok å få litt trøst fra en av ungene i bhg. Ene ettåringen som har begynt nå i høst kom bort og strøk J på armen, ga ham en klem og ville ha han med å leke. Da kom gliset frem hos fyren. :rodmer: Snakket litt om det når jeg hentet ham i dag, hvor søte ungene var mot hverandre osv. Men J og to av de nye gutta har visst funnet tonen skikkelig. De pleier å ha hver sin tur å sitte i fanget til J mens han leser bok for dem :fnise: den ene gutten er sønnen til en kjenning av mannen, og han er visst veldig opptatt av J. Er det mulig å være søte eller?? :hjerte: Godt å høre (og få se selv) hvordan de viser omsorg for hverandre når ting ikke er helt på topp. Fininger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo så søte de små når de finner venner og leker med hverandre :rodmer:

Og unge i senga problematikken blir nok ikke bedre med det første :P Nå som mini har juniorseng kommer han jo inn til oss nesten HVER forbanna natt/grytidlig og morgenen.

Jeg er så i zoombieland at jeg merker ikke at han kommer en gang. Våkna bare i dag morges litt før 7 av at han ropte etter pappan sin :P 

Jeg vil jo gjerne at han skal forbli i sin egen seng. Og helst en stund før babyen kommer. Men jeg aner ikke hvordan det skal gå. Mannen er for pinglete og lite konsekvent til å klare det, så det er i grunnen noe jeg må ta. Problemet er jo bare at jeg tror ikke det holder å følge han tilbake i sin seng. Må nok sitte der til han sovner også. Og da tisser jeg på meg :plystre:

Kjenner at jeg ikke orker den kampen :bond:

Men som de sier så blir de jo ikke værende i senga vår for alltid. Problemet her er bare at mini er en villbass når han sover. Så han sammen med en baby i senga ser jeg litt mørkt på. En ting er jo at han kan finne på å sparke meg i tryne, litt værre om han moser babyen :bond:

Hurra for 18 uker :danse: Ca 1 uke igjen til OUL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er koselig med barn i senga. :rodmer: Samtidig som det er digg å sove i fred. Her er det fireåringen som gjerne vil komme inn til oss, mens minsten sover best i sin egen seng. Dere får nyte koseguttene dere har, i tilfelle dere også får en nummer to som ikke er så gira på mammakos. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææh, jeg tar heller en antisoveunge enn en som ikke vil kose :bond: Hva om den verken vil sove eller kose? :grine:

Oul neste onsdag :hoppe: uæh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så klar for oul at åomaigad!! Er så spent, og litt nervøs. Men mest spent. Gleder meg! :biggrin:

Hva ønsker dere ungene til jul? :klo: Jeg er like clueless som alltid, fyren har jo det meste. Har ønsket klær, spesifisert med størrelse og hvor man får mest for pengene. Så slipper vi gjentakelse av fjorårets lille bommert; slim fit levis jeans str ett år :P kult nok, men ikke så praktisk kanskje. Ingen fancy ønsker altså, dette kunne jo tolkes veldig pirkete og dust. Men heller tre for to fra lindex og kapp ahl enn ei bukse han aldri får brukt. :sjenert:

Og så er det jo bursdag like etter.. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Allis Hagtorn

:hjerte: åååååååhhhh dååån for noen skjønninger i barnehagen :hjerte:

Julegaveønsker ja....hadde tenkt å ønske meg vintersko, men ender alltid opp med å kjøpe ting sjøl fordi en jo trenger det raskt.

Jeg vurderer kanskje ønske litt ekstra Lego, eller kanskje noe praktisk til barnehagen....men hva....jeg aner jo ikke størrelser og sånt mot våren. Om han ikke vokser særlig passer han jo alt vi har nå lissom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å ønske seg ting i neste størrelse, da? Parkdress med stramming i livet kan godt være litt stor, vi har gått en størrelse ekstra opp med PoP-parkdress, og det har gått fint :)

Brio-tog, lekekjøkkengreier, duplo, matboks, juniordyne og pute, sengetøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, slim fit levis ja  :fnise:  Har gått i den fella selv!  :lol:

Jeg er også clueless i forhold til julegaver. Men det kom jo noen gode tips her synes jeg da :)

Det er så koselig når barna blir glade i og viser omsorg for hverandre, selv når de er så bittesmå  :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte fine barna :rodmer:

Julegaver er alltid vanskelig! Jeg har ønsket stor dyne og pute til L nå. Han er så forbaska lang så juniordyna kan han ikke dra skikkelig opp fordi da stikker nesten tærne ut i andre enden..

Leker har de jo i overflod av som regel.. Synes alltid det er like vanskelig med julegaver.

Hva synes mini om spill/puslespill? Eller er han for liten enda?

Tenk at du skal på OUL allerede da!!! :hoppe: Dere skulle vite kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått vinterdress og vintersko av mamma og svigermor allerede, ment som julegave. Jeg synes det er veldig greit å gjøre det på den måten igrunn. Og til så små unger synes jeg det er innafor når besteforeldre spør etter julegaveønsker at man kan komme med slike ønsker og samtidig be om at man får det nå når ungen faktisk trenger det. :)

Vi har fått rablet ned noen ønsker nå da, det blir nok lego, togbane, gavekort der hvor vi stort sett har kjøpt alt av sko til fyren, puslespill, "lærebøker", leire og andre tegn/form/fargegreier. Klær ønsker vi i den str han har nå, regner mer han bruker den en stund, og alt som brukes i barnehagen slites jo og blir fort litt flekkete. Håper på en haug av de joggebuksene fra lindex :ler: takk for tips dere! :jepp:

Ara; hvis jordmor kan se, og vil si, kjønn så vil vi gjerne vite det :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har masse fine ønsker der da :) Til mini har jeg sagt at han ønsker seg akebrett. Mamma kan få lov å kjøpe det dersom ho vil det. Om ikke gjør vi det :P Har bare hatt sånn babyakebrett til han så langt.

Hva med trehjulsykkel? Har han det? Evt sparkesykkel? Prøver å huske hva mini fikk i fjor :klo: 

Og kos med barn i senga?? :klo: I natt våknet jeg av at noen sparket med midt i tryne :kjefte: Mini lå mellom oss, men "opp ned".. Altså med beina der hodene våre er. Så når jeg våknet av det sparket så jeg bare mannen. Og det var like før jeg klabba til han fordi jeg trodde det var han som slo meg :hoho: Ikke den lille røveren.. Er det rart jeg er skeptisk til å ha han i senga samtidig med knøttet :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også bare babyakebrett, lurer på om det fortsatt kan brukes denne sesongen. Har kommet litt snø, men ikke nok til å teste det. Håper det kan komme noen cm til helga ;)

Han har fått trehjulssykkel av svigermor tidligere. Han elsker alt som har med sykkel å gjøre, selv om han ikke får til å trå på pedalene, han går og går og går med den jækla sykkelen :ler: blir morsomt til sommeren da!

J er veldig nøye på å ligge delvis oppå en av oss med hodet godt planta inn mot halsen min eller til pappaen. Han må ligge skikkelig tett inntil og koser seg så, lager godlyder når han legger seg til rette :hjerte: men noe sier meg at det ikke vil vare evig, vi ender nok opp med å bli sparket i fjeset snart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så spennende med oul da! jeg tror dere får jente, helt sikker!

angående julegaveønsker er jeg like lost som alle andre her inne. jeg aner ikke hva man skal ønske seg til han... han mangler jo det meste til barnehagestart, men han er jo så liten at det nesten ikke finne uteklær og sko i hans størrelse. han er jo ikke 9 mnd enda, men han er på nippet til å gå alene, så han trenger definitvt sko til barnehagestart (medio januar). bah.

håper du har det fint favole! jeg har detti litt ut av hele KG og må innrømme at det er litt deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så spennende med oul da! jeg tror dere får jente, helt sikker!

angående julegaveønsker er jeg like lost som alle andre her inne. jeg aner ikke hva man skal ønske seg til han... han mangler jo det meste til barnehagestart, men han er jo så liten at det nesten ikke finne uteklær og sko i hans størrelse. han er jo ikke 9 mnd enda, men han er på nippet til å gå alene, så han trenger definitvt sko til barnehagestart (medio januar). bah.

håper du har det fint favole! jeg har detti litt ut av hele KG og må innrømme at det er litt deilig :)

Hvilken str bruker han nå da? Mener reima har en "baby"kolleksjon med uteklær som går ganske langt ned i str, og tror jeg så disse på tilbud i nettbutikken deres nå. Sko blir det kanskje verre med :klo: J har så store føtter, så å finne sko har sånn sett ikke vært noe problem for vår del, pluss at han var jo ganske mye eldre enn din når han begynte å gå.

Jeg har det veldig fint for tiden, og det føles bra. Det er godt å komme seg litt bort fra forumet, skjønner deg godt! Håper dere har det fint og at det har gått fint å begynne å jobbe igjen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredag, min eneste fridag denne uka :hoppe: Tenkte å få unna helgevasken, trimme meg sjøl og bikkja, ooog kanskje sove litt. Siden jeg har arbeidshelg og mannen skal bort i kveld skal J overnatte hos svigermor :) det blir rart å være helt alene i kveld, men godt! Tipper jeg sover innen kl 20 ;) 

Dette nye designet.. Foreløpig stemmer jeg nei, synes ikke det var en positiv endring akkurat. Men blir vel vant! Mobilversjonen suger i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Allis Hagtorn

Forhåpentligvis skifter de til mer og mer ubrukelige versjoner så vi alle må slutte å være på KG :fnise:

Det jeg hater mest er at jeg ikke får brukt særlig med smileys, noe funker dårlig. Halve språket mitt her er jo smileys!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de er dritt lei av oss? :P Har jo vært mer eller mindre aktiv her inne i en million år, blir rart uten. #avhengig.

Og den geipesmileyen der må de fikse, den var ikke fin :grine: Tekola, kan vi klage til deg? :fnise: Jeg har bedt mannen om å utvikle en app jeg kan bruke til div forum, inkl KG, han fnyser og sier han ikke gjør det gratis :jolie:Får ikke betale ham i natura heller, så jeg får vel bare bli vant til endringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...