Gjest Gjest_Allis Hagtorn Skrevet 6. oktober 2015 #281 Del Skrevet 6. oktober 2015 Jeg stemmer for full sykemelding inntil du eventuelt vet at du får gradert osv(om det går). Poenget med å stå i jobb som gravid er ikke at man skal ende opp sengeliggende etter kort tid liksom. Sykemelding asap! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter #282 Del Skrevet 6. oktober 2015 Ikke sant. Det føles rimelig dust å egentlig føle seg i så god form, men så funker det ikke så godt likevel. Det kan jo være helt tilfeldig at ting ble som de ble i går, vanskelig å si. Jeg kommer til å bli gal om jeg ikke får jobbe, så håper gradert for en periode kan være en ok løsning. Og phju! for forståelsesfull sjef. Det er selvfølgelig forsinkelser hos legen, så er spent på når jeg får komme inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 6. oktober 2015 #283 Del Skrevet 6. oktober 2015 Lykke til hos legen, høres lurt ut med en gradert sykmelding! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 6. oktober 2015 #284 Del Skrevet 6. oktober 2015 Håper alt er bra og at du får litt sykmelding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter #285 Del Skrevet 6. oktober 2015 Takk dere fra det ene venterommet til det andre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grastusta Skrevet 6. oktober 2015 #286 Del Skrevet 6. oktober 2015 Oida. Sender gode tanker!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter #287 Del Skrevet 6. oktober 2015 Alt vel! Konklusjon: finne ny jobb med mindre stress Blir en ny prat med sjefen i morgen, blir ikke aktuelt å gå flere kvelder og om det ikke hjelper å gå bare dag søker vi svangerskapspenger med stressbelastning som grunnlag. Vi fikk se en stor og fin bebis som vinka til oss og når den snudde hodet mot oss så den ut som en alien. Fikk med oss et ordentlig romvesenbilde av den lille morkaka ligger på fremre vegg, og han kunne ikke utelukke at den hadde lagt nærmere åpningen tidligere og nå trekt seg lengre opp og da forårsaket en blødning. Men han kunne uansett ikke finne noe som var galt akkurat nå. Så får bare ta det litt med ro fremover og ruge i vei. Tusen takk for alle gode tanker, damer, dere er gull verdt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 6. oktober 2015 #288 Del Skrevet 6. oktober 2015 Åååh så bra å høre at alt så fint ut på UL Det er så viktig å ta vare på seg selv nå. Og ikke la jobben gå foran helsa. Det er bare så vanskelig Sykemeldte legen deg noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 6. oktober 2015 #289 Del Skrevet 6. oktober 2015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter #290 Del Skrevet 6. oktober 2015 Foreløpig er jeg ikke sykemeldt, og det vil nok neppe være noe problem å få det heller. Mitt "problem" er vel heller det at jeg har vært en del sykemeldt tidligere i år og derfor burde jobbe en del fremover i og med at behovet for sykemelding nesten garantert vil bli større etter hvert. Får jeg det tilrettelagt med bare dagvakter (noe annet er ikke et alternativ) og jeg blir mer streng på hva jeg sier ja til av arbeidsoppgaver, så burde dette gå fint. Jeg har ikke mange vakter igjen denne uka, og ikke så veldig mange neste uke heller, pluss ferie uka etter det igjen. Det bør gi rom for ro. Vurderer å ta den uka hjemme hos mamma og pappa, i hvert fall noen av dagene Det er vel nærmest obligatorisk å bli sykemeldt om man jobber der hvor jeg jobber. Fastlegene skriver ut sykemelding ved første kontroll omtrent når arbeidssted føres opp på helsekortet. Gynekologen og sykepleieren vi møtte i dag bare "ai.. vel, få det godt tilrettelagt, vær selektiv med arbeidsoppgavene dine så langt det lar seg gjøre, du skal ikke jobbe natt eller kveld og ikke vær redd for å være hjemme ved behov". Mannen tar jo alt som dette med stor ro, i det minste gjør han det utad. Godt at noen klarer å forholde seg rolige Når vi var ferdige var jeg ekstremt letta over at alt var bra, mens hans kommentar var "herregud, du kunne jo se at ungen hadde ører, så sjukt!" Han har anskaffet polarbrød, appelsinjus og smash, alle beroligende midler i boks Dropper nok den siste der, men det blir absolutt karboverload til kveldsmat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 8. oktober 2015 Forfatter #291 Del Skrevet 8. oktober 2015 Når ungen våkner i ti tida og holder det gående i tre timer Jeg hadde glemt hvordan det var. Forbereder han meg til det som kommer eller? Han veide opp for det med å sove til 0730, men var rimelig trøtt i trynet når han våkna likevel. Mor likeså. Fri i dag. Jeg skal ikke gjøre noe som helst og det føles helt ok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 8. oktober 2015 #292 Del Skrevet 8. oktober 2015 Grøss.. Jeg tørr ikke tenke på hvordan det blir å begynne med nattevåk igjen. Heldigvis kommer den nye babyen med en gigadose hormoner og adrenalin som gir oss superpowers om natta (og ikke kom her og ødelegg den tankegangen min ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Allis Hagtorn Skrevet 8. oktober 2015 #293 Del Skrevet 8. oktober 2015 Hahahaha og dobbeltha til hormoner og "takle bedre". Trodde jeg skulle myrde de som brukte det argumentet ovenfor meg i den tiden der Jeg ser det positive her, heller kunne legge seg 01 enn å våkne av vrælings hyppig- eventuelt våkne 01-04 Men aller helst, og dette er min store drøm: unger som sover fra 19.30-07 uten tull Neste gang kjører jeg 80talls trikset med whisky på smokken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 8. oktober 2015 Forfatter #294 Del Skrevet 8. oktober 2015 Adrenalinet og hormonene ga seg etter fjerde natta ca Han endte med å sovne ved siden av meg i dobbeltsenga, nå døpt om til familiesenga. Whisky har vært oppe til vurdering flere ganger, like greit at vi aldri har det tilgjengelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 8. oktober 2015 #295 Del Skrevet 8. oktober 2015 En gang i tiden hadde man noe som het "mothers little helper". Bittelitt på smokken og en skvett i kaffen til mor. Tror det var opiat i en eller annen form, solgt over disk i England. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 8. oktober 2015 Forfatter #296 Del Skrevet 8. oktober 2015 Enkelte ting kan man vel være glade for at verden har gått bort fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Allis Hagtorn Skrevet 8. oktober 2015 #297 Del Skrevet 8. oktober 2015 Enkelte ting kan man vel være glade for at verden har gått bort fra. Bare de beholder alkoholen til oss voksne tilgjengelig så er jo det en viss hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 8. oktober 2015 Forfatter #298 Del Skrevet 8. oktober 2015 Rødvin, åh jeg gleder meg! Dere som har erfaring med vinterstøvler, er billigere merker som f.eks Friends brukbare? Hva velger dere andre ferskinger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 8. oktober 2015 #299 Del Skrevet 8. oktober 2015 Jeg aner faktisk ikke. Vi har kjøpt Viking i år og i fjor, (Barnas dager hos Skoringen 2for1, hurra!). Men Vesla følte jeg nesten ikke var nok ute til å rettferdiggjøre så dyre sko. Selvfølgelig er det viktig at hun er tørr og varm, men da det var så kaldt at skoene faktisk trengtes, så var det også en del snø, og det ble det for klønete for de små (15 mnd+) å gå ute i. Så jeg aner faktisk ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 8. oktober 2015 #300 Del Skrevet 8. oktober 2015 Vi kjøpte Skofus thermostøvler, vi. Ble det feil, det, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå