Mackenzie* Skrevet 15. september 2004 #1 Del Skrevet 15. september 2004 Var og meldte meg til privatist eksamen i norsk(og naturfag i dag) Bare norsken kom på nesten 900 kr :o endel mer enn jeg hadde regnet med. Trodde ikke at man måtte betale for skriftlig,muntlig og sidemål hver for seg.. Noen andre som har tatt opp norsk som kan bekrefte? Jeg har virkelig ikke råd til å stryke på dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. september 2004 #2 Del Skrevet 15. september 2004 Synes ikke det var så dyrt. Lokale, eksamensvakt, papir, sensor...slikt koster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monkeyfairy Skrevet 15. september 2004 #3 Del Skrevet 15. september 2004 Er dyrt, ja. Har selv meldt meg opp som privatist i naturfag, matte og engelsk. Har dårlig tid med naturfagen, da eksamen er allerede 18. november. Lesingen går bra, men jeg er redd for at jeg skal få jernteppe. Det klarte jeg nemlig i muntlig engelsk i 1.klasse... :-? Lykke til med lesingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 16. september 2004 #4 Del Skrevet 16. september 2004 Skriftlig og muntlig norsk er jo to "forskjellige fag". Du må ikke ta både skriftlig og muntlig. Men du må ta både hovedmål og sidemål samme år (fordi en oppgave er tema og en er mer fri). Så at de to kom hver for seg var litt overraskende. Er noen år siden jeg tok opp norsk skriftelig, så jeg husker ikke helt hvordan det var da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mackenzie* Skrevet 16. september 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 16. september 2004 Hei! takk for svar alle. Så jeg hadde ikke trengt å melde meg i norsk muntlig..eller? Var ikke helt med nå. Syns det var dyrt jeg,men det må gjøres. Har ganske dårlig tid selv, eksamen i midten av november.. må nok bare prøve å jobbe litt mindre om jeg skal få tid. Lykke til med lesingen du også monkeyfairy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 17. september 2004 #6 Del Skrevet 17. september 2004 Det kan selvsagt ha blitt nye regler, jeg tok opp norsk i 1998. Den gang måtte vi ta begge skriftelige, men ikke muntlig (jeg hadde allerede 6 i muntlig). Jeg trengte i alle fall ikke melde meg opp i alt, men som sagt, de kan ha forandret reglene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 19. september 2004 #7 Del Skrevet 19. september 2004 Jeg har tatt privatisteksamen i norsk....men husker ikke hva det kostet jeg, men kan ikke huske at det kostet noe særlig....Jeg var oppe i muntlig i hvertfall....hm...UTROLIG hvor dårlig hukommelsen er....hvor fort en glemmer sånne ting liksom.....flaks jeg ikke var like sløv den gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest momse Skrevet 19. september 2004 #8 Del Skrevet 19. september 2004 takk for svar alle. Så jeg hadde ikke trengt å melde meg i norsk muntlig..eller? Var ikke helt med nå. Dersom du ikke har Norsk fra før men skal ta hele faget som privatist, må du ta både muntlig og de to skriftlige eksamenene. tilsammen 3 eksamener som koster ca. 290 kr hver. Dersom du f.eks har fullført videregående skole eller har generell studiekompetanse og bare skal forbedre Norsk karakteren kan du velge å bare forbedre den muntilge eller den skriftlige delen av faget. Den skriftlige delen består av to eksamener og du må ta begge to selv om du evt. bare hadde ønske om å forbedre den ene karakteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå