Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har slitt mye med kvalme og oppkast, noe som gjorde at jeg gikk ned 5 kilo fra startvekta mi. Nå er jeg 20 uker på vei og har gått opp 10 kilo fra startevekta (altså 15 kilo med beregnet det jeg gikk ned). Spiser ofte, men sunt. Må spise for å holde kvalmen i sjakk. Leser litt rundt og virker som de fleste bare går opp ett par kilo?! Vet jo at det ikke er en fordel å bli veldig stor gjennom graviditeten. Jeg er kjempe bekymret for om dette kan skade barnet og/eller meg. Har tatt det opp med legen og jordmor, men de er ikke bekymret i det hele tatt. De sier at jeg var så slank i utgangspunktet at det ikke gjør noe. Men hvor skal dette ende?! Gått opp alle de kiloene på bare noen få uker. Jeg er jo bare halvveis!! :( 

Noen andre som har gått opp en del? Virker som de fleste som skriver på forum bare har gått opp ett par kilo så jeg blir bekymret. 

Anonymous poster hash: 1a2bd...307
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Hva er høyde og vekt før graviditet da? Det har jo litt å si.

Skrevet

Eg gikk opp totalt 19kg.

15 kg svært fort, og "kun" 4 siste 8-10 ukene

Anonymous poster hash: 1bb9f...b04

Skrevet

TS: Jeg veide 53 kilo før jeg ble gravid og er 170 høy. 

Anonymous poster hash: ae33a...3d5
Skrevet

Altså - din bmi før graviditeten tilsier undervekt. Og vekten du har nå betegnes som normal hos ikke gravide.

Du trenger vel litt ekstra å ta av under svangerskapet fordi du er så slank?

Skrevet

Jeg er 169 høy og veide 56kg før graviditeten. Gikk ned 4kg de fire første månedene men er nå oppe i 72kg. Er 37 uker. Legen og jordmor er glad jeg har disse kiloene med tanke på etter fødsel. Man forbrenner mye når man skal amme :)

Anonymous poster hash: b1368...991

Gjest Runforit
Skrevet

Du veide 53, gikk ned 5 og så opp igjen de 5 + 10 kg? Altså 10 kg i uke 20. Er helt normalt det.

Skrevet

Amming krever sitt, og det er viktig å ha noen ammekilo (ikke minst mtp miljøgifter som frigjøres i morsmelka).

Anonymous poster hash: 22037...07a
Skrevet

Jeg er 40+5 i dag og har akkurat bikket +30kg.

Det er selvfølgelig i overkant, men jeg var tynn før jeg ble gravid og en god del av det er nok vannvekt da jeg nå er rimelig hoven. 

Verken jordmor eller lege har sagt noe på vektøkningen, den har kommet gradvis gjennom hele svangerskapet så da er det vist greit og jeg er bare en av de som går opp mye... 

Hør på lege og jordmor når de sier du ikke skal bekymre deg, de vet best ;) 

Skrevet

TS: Jeg veide 53 kilo før jeg ble gravid og er 170 høy.

Anonymous poster hash: ae33a...3d5

Jeg var også 170 og veide 54 før graviditet. Gikk ned til 45 kg grunnet kvalme og så rundt uke 30 hadde jeg nådd 60 kg. Uke 41 veide jeg 70 kg, og 3 uker etter fødsel veide jeg 55 kg igjen :) ungen er i tipp topp form, sterkere enn gjennomsnittet fikk jeg høre på 6-ukers kontrollen.

Anonymous poster hash: 00b6d...a27

Skrevet

Første graviditet gikk jeg opp 11 kilo.

Nå er jeg i uke 17 og har gått ned 6 kilo.

Anonymous poster hash: 51b7a...d45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...