AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #61 Skrevet 31. august 2015 Og kjølepålegg som glemmes igjen på disken kan trekkes av ukelønna. Med mindre det er et "sjeldengangstilfelle". Anonymous poster hash: bb238...4ff
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #62 Skrevet 31. august 2015 Vi satt ting som måtte kjøles inn i kjøleskapet og passet på at brød og sånt var pakket ned, men selve ryddingen (sette i oppvaskemaskin, tørke opp smuler osv) tok vi etter skolen. Så lenge de tar det etter skolen syns jeg det er greit. Det går jo også an å forsøke å spise frokost uten å rote så jævlig. Anonymous poster hash: d3b4e...846
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #63 Skrevet 31. august 2015 Jeg hadde blitt gal. Heng opp lapp: "interessert i dagens wifi passord? Gjør: bla, bla og bla først". Forøvrig stemmer jeg for straff for eksempel inndradd ipad, kortere utetid, mindre ukepenger osv. Hadde ikke funnet meg i å bo i et grisehis og stadig gå bak ungdommen som en hushjelp. Anonymous poster hash: 204d8...a67 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #64 Skrevet 1. september 2015 Jeg har faktisk prøvd dette.. Det endte med at 15 åringen stakk av med telefonen min og gjemte den.. Anonymous poster hash: 873d2...7c2 Om du har iPhone kan du alltids finne den igjen når du har "finn iPhone" aktivert. Anonymous poster hash: e58d9...df7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #65 Skrevet 1. september 2015 Ungdommene (og far) er gamle nok til å rydde opp etter seg selv og mer til. Familiemøte må til. Her må det gå frem at det er et krav at alle rydder opp etter seg selv og at unnasluntring ikke godtas. Og at det sier seg selv at du ikke skal trenge å lage mat på et kjøkken som flyter. Dere må også bli enige om ekstra plikter i hus og hage som hver og enkelt skal ha ekstra. En naturlig konsekvens kan være at det ikke blir laget middag når kjøkkenet er bombet. Er det ikke ryddig innen rimelig tid på ettermiddagen (TS skal ikke lage middag kl 21), så får en ta seg brødskiver. TS og 3-åringen får ta seg middag på kafé i en periode til det går inn. Hvis TS ikke får lov til å be ungene om å rydde etter seg, så får far gjøre det, eller rydde det selv. Uavhengig av hvor mye han er på jobb. TS: Hvor mye % jobber du og mannen? Jobber du redusert siden du både leverer i barnehagen og henter og lager middag? Reiser mannen din på jobb før deg? Eller ligger han og sover pga at han begynner sent, og slutter sent. Gjør han noe i hus/hage? Eller har han "fri" når han ikke er på jobb? Anonymous poster hash: bb238...4ff Han driver en bedrift selv, mens jeg jobber 90% i samme bedrift. Han drar før meg og kommer hjem etterpå. Da må han ha kvalitetstid med barna og slappe av, mens jeg rydder opp og gjør husarbeid. Jeg klipper plen, luker, vanner og gjør det meste all over. SLITsomt. Anonymous poster hash: 873d2...7c2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #66 Skrevet 1. september 2015 Ellers fungerer sex-nekt overfor mannen fint også. Da blir han fort motivert til å sette guttene på plass... Anonymous poster hash: 86af8...43e Sex er vel en felles interesse for par, hvorfor skal ts straffe seg selv? Anonymous poster hash: f8c83...812
FantasDick Skrevet 1. september 2015 #67 Skrevet 1. september 2015 Jeg ville snakket med mannen; han kan da alvorlig talt ikke mene at de to største skal være fritatt plikter? De to største barna kommer vel hjem før deg? Jeg hadde krevd at de ryddet etter seg til jeg var hjemme fra jobb, hver dag. Skjønner det ikke er enkelt å kreve noe av de om de bare ler av deg når du forsøker, men vet ikke helt hva du skal gjøre med akkurat den biten. Vi har en 14-åring her også (hans barn fra tidligere), men hun har alltid hørt etter når jeg har bedt om ting, selv om det av og til kveruleres litt. 😂
Maleficenta Skrevet 1. september 2015 #68 Skrevet 1. september 2015 Jeg ville snakket med mannen; han kan da alvorlig talt ikke mene at de to største skal være fritatt plikter? De to største barna kommer vel hjem før deg? Jeg hadde krevd at de ryddet etter seg til jeg var hjemme fra jobb, hver dag. Skjønner det ikke er enkelt å kreve noe av de om de bare ler av deg når du forsøker, men vet ikke helt hva du skal gjøre med akkurat den biten. Vi har en 14-åring her også (hans barn fra tidligere), men hun har alltid hørt etter når jeg har bedt om ting, selv om det av og til kveruleres litt. 😂 Ts problem er jo at faren tar ungenes side når de setter seg på bakbeina. Blir jo omtrent umulig for henne å sette seg i respekt da. Ungene ser at faren ikke respekterer henne og da tenker de at man ikke trenger å høre på ts for hun har ingen myndighet
FantasDick Skrevet 1. september 2015 #69 Skrevet 1. september 2015 Ts problem er jo at faren tar ungenes side når de setter seg på bakbeina. Blir jo omtrent umulig for henne å sette seg i respekt da. Ungene ser at faren ikke respekterer henne og da tenker de at man ikke trenger å høre på ts for hun har ingen myndighet Ja, derav mitt første avsnitt; snakke med mannen. Føler det er han som er hele problemet her.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå