Gå til innhold

Hvordan straffe far og barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så artig at TS sammenligner mannen sin med et barn :P

 



Anonymous poster hash: c2666...73b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen som må lære konsekvenser her så er det dere. Kanskje dere kan lære dere konsekvensen av å rydde etter alle andre hele tiden?

 

Hvis alle bare rydder etter seg selv så finnes ingen problem!

 

Når skal dere lære?

Hvorfor skriver du det til meg? Jeg er ikke TS, og har ikke klaget over min mann og mitt stebarn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk barn i den alder.

Pussig at alle tråder må det presiseres at det er stebarn.hvorfor?

Kunne du ikke skrevet de to eldste?

Alle negative tråder om barn her inne,så blir det presisert at det er stebarn.

Hvorfor tar du ikke fra de mobil ved matbordet?pga de er stebarn?

Anonymous poster hash: 63d4d...cab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk barn i den alder.

Pussig at alle tråder må det presiseres at det er stebarn.hvorfor?

Kunne du ikke skrevet de to eldste?

Alle negative tråder om barn her inne,så blir det presisert at det er stebarn.

Hvorfor tar du ikke fra de mobil ved matbordet?pga de er stebarn?

Anonymous poster hash: 63d4d...cab

Fordi! Det er fars oppgave å oppdra barna sine.. Egne barn hadde jeg nok tatt ett skikkelig tak med, dersom de hadde hatt så lite respekt for meg. Men siden far er uinteressert i å lære barna normal skikk, så kan jeg jo ikke tvinge han..

Anonymous poster hash: 873d2...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk barn i den alder.

Pussig at alle tråder må det presiseres at det er stebarn.hvorfor?

Kunne du ikke skrevet de to eldste?

Alle negative tråder om barn her inne,så blir det presisert at det er stebarn.

Hvorfor tar du ikke fra de mobil ved matbordet?pga de er stebarn?

Anonymous poster hash: 63d4d...cab

Egne barn hadde jeg jo tatt hånd om selv.. Så ja.. Det er at de er stebarn som er problemet. Og selvfølgelig en far som er livredd for å være upoppulær blant barna sine..

Anonymous poster hash: 873d2...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke meg som svarte dette. Jeg er ts.

Jeg ryddet i lunsjen for å kunne nyte tiden sammen med treåringen før hun skal legge seg.. Etter det skal jeg nyte tiden med ryddig hus og slappe av før jeg går å legger meg.. Jeg ryddet etter de andre kun for min egen del.. Jeg trives ikke i ett rotete hus.. Og syns det er uhygienisk og la matrester, melk og pålegg stå fremme hele dagen..

Anonymous poster hash: 873d2...7c2

Men kanskje du må bare tåle det i noen dager for å få det bedre på sikt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å lage en vaskeliste og "huskeliste" sammen med de (både barna og far)? Der går det an å ha et belønningssystem, som i alle fall jeg har mer tro på enn straff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det eg er litt redd for.. At det skal bli meg mot dem på en måte..

Men det er jo allerede slik siden far ikke takler at jeg ber han og barna om å hjelpe til..

Anonymous poster hash: 873d2...7c2

Bytt passord på WiFi daglig. Si de får dagens passord ETTER de har gjort det eller det.

Anonymous poster hash: f93e7...895

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det at de er stebarn som er problemet. Ellers ville de ikke oppført seg slik, fordi TS hadde gitt de en annen oppdragelse. Akkurat som det er her i huset. Men jeg har heldigvis far på min side, selv om han til tider kan være ganske sløv. Men jeg sier at hvis han ikke får ungene sine til å rydde/vaske etc så må han faktisk bidra selv, for jeg er ikke hushjelp her i huset. Vi har unger på samme alder. Her er det ikke lov å ha mobil/ipad ved matbordet og de har kun en time med ipad for dagen. Da har de tid til å hjelpe til. De som ikke hjelper til med å lage middag må rydde opp igjen etterpå. Her har de skjønt at det hjelper ikke å stikke av. Så det er bare å stå på TS, du har makta!



Anonymous poster hash: cb34b...e1b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så høyt konfliktnivå det legges opp til rundt om?  Inndra ditt og datt, true og kjefte, lage bare mat til eget barn, "TA" den tafatte mannen og de frekke ungene, du har makta!

 

At dere orker.

 

Som jeg skrev tidligere, vi tar opp slikt i et familiemøte og alle må komme med forslag til løsning. Noen ganger virker tiltakene permanent, andre ganger er det kaos etter en kort stund, og vi må prøve nye metoder. Men det handler om ansvarliggjøring, ikke tvang og straff. Og morgenhelvete løste seg ved å sette på klokken en halv time tidligere. Ingen liker å bli dradd opp av senga, men alle liker en rolig morgen rundt frokostbordet, når vi først har kommet dit. Og vi har blitt enige om å gjøre det slik, så ingen saboterer.

 

 



Anonymous poster hash: 17560...635
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers fungerer sex-nekt overfor mannen fint også. Da blir han fort motivert til å sette guttene på plass...



Anonymous poster hash: 86af8...43e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så høyt konfliktnivå det legges opp til rundt om?  Inndra ditt og datt, true og kjefte, lage bare mat til eget barn, "TA" den tafatte mannen og de frekke ungene, du har makta! At dere orker. Som jeg skrev tidligere, vi tar opp slikt i et familiemøte og alle må komme med forslag til løsning. Noen ganger virker tiltakene permanent, andre ganger er det kaos etter en kort stund, og vi må prøve nye metoder. Men det handler om ansvarliggjøring, ikke tvang og straff. Og morgenhelvete løste seg ved å sette på klokken en halv time tidligere. Ingen liker å bli dradd opp av senga, men alle liker en rolig morgen rundt frokostbordet, når vi først har kommet dit. Og vi har blitt enige om å gjøre det slik, så ingen saboterer.   Anonymous poster hash: 17560...635

Da er du sikkert i en familie der også far innser at du ikke vil være den eneste som rydder etter alle, vasker etter alle, lager all mat osv.

Familieråd nytter ikke hvis far gir blaffen i hvilken belastning det er for deg at han og barna ikke gjør sin del, og blir sint hvis du krever at de store barna deltar noe som helst i husholdningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville heller innført goder jeg! 20 klistermerker og dere drar på et eller annet de synes er kult å bedrive tiden med? Hvis de ikke rydder en dag så tar du bort et klistermerke som "straff".

 

Funker ikke dette hadde jeg tatt pappaen i ørene og sagt ifra om at du tar med deg elektronikk med på jobb og i tillegg tar du med deg modemet.



Anonymous poster hash: a58e3...410
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller innført goder jeg! 20 klistermerker og dere drar på et eller annet de synes er kult å bedrive tiden med? Hvis de ikke rydder en dag så tar du bort et klistermerke som "straff". Funker ikke dette hadde jeg tatt pappaen i ørene og sagt ifra om at du tar med deg elektronikk med på jobb og i tillegg tar du med deg modemet. Anonymous poster hash: a58e3...410

Har du prøvd å motivere en 15-åring med klistremerkesystem?

Vil tro det fungerer om 20 klistremerker førerkort til en scooter eller en reise til Malta, men...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden faren alltid forsvarer ungene så vil jeg si at han er en dårlig partner. Hvorfor går han ut fra at du er ute etter å ta han og ungene? Hva er det han tror om deg egentlig? Høres ikke ut som han hverken respekterer deg eller i det hele tatt kjenner deg. Lytte kan hsn tydeligvis ikke. Utrolig merkelig.

Om det ikke nytter å snakke ville jeg pinadø skrevet et brev og forklart situasjonen. Og sagt at du var oppriktig trist over at han tror at kvinnen som faktisk er glad i han er så ond at hun er ute etter å kritisere og klage på han og barna. Jeg er helt sjokkert over at han tar det på den måten altså.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Coolaid

Haha... du ts går i den klassiske fellen. Mann og barn oppfører seg slik fordi de kan. Enkelt og greit. Du har en stor jobb å gjøre med å få de andre med på plikter og husarbeid. 

 

Start med et familieråd, si at det ikke lenger er aktuelt med en sånn skjeivfordeling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Fordi! Det er fars oppgave å oppdra barna sine.. Egne barn hadde jeg nok tatt ett skikkelig tak med, dersom de hadde hatt så lite respekt for meg. Men siden far er uinteressert i å lære barna normal skikk, så kan jeg jo ikke tvinge han..

Anonymous poster hash: 873d2...7c2

Hvor er fellesskapet ? Dette er ikke familieliv i mine øyne. 

 

Klarer ikke å forstå "mine" og "dine" barn - opplegget. 

 

Klarer dere ikke å være et team så er det vel heller ikke vist i å bo sammen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skift wifi-kode

Ta det de ikke rydder opp og sett det på rommet deres

Ikke vask klærne deres (15-åringen)

Ta bort favoritt-klesplagget/sko (harmløst, men ganske viktig å ha når man er 15 år)

Kjøp inn pålegg som er mindre populært

Osv

Begynn med en ting første dagen, så enda en ting dagen etter.

Men først må du virkelig snakke med samboeren din og få han til å forstå at du ikke er hushjelpen hans eller ungene.

Og dere som sier at det blir urettferdig for de større barna ifht 3-åringen... 3-åringen er 3 år. Kan ikke lage mat selv eller vaske klær selv. H*n har sikkert allerede begynt å rydde opp etter seg. Jeg velger å tro at hadde hi hatt egne barn som hadde oppført seg sånn så hadde hun fortsatt syntes at de rotet og ikke brydde seg.

Anonymous poster hash: 7ec7f...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdommene (og far) er gamle nok til å rydde opp etter seg selv og mer til. Familiemøte må til. Her må det gå frem at det er et krav at alle rydder opp etter seg selv og at unnasluntring ikke godtas. Og at det sier seg selv at du ikke skal trenge å lage mat på et kjøkken som flyter. Dere må også bli enige om ekstra plikter i hus og hage som hver og enkelt skal ha ekstra. En naturlig konsekvens kan være at det ikke blir laget middag når kjøkkenet er bombet. Er det ikke ryddig innen rimelig tid på ettermiddagen (TS skal ikke lage middag kl 21), så får en ta seg brødskiver. TS og 3-åringen får ta seg middag på kafé i en periode til det går inn. Hvis TS ikke får lov til å be ungene om å rydde etter seg, så får far gjøre det, eller rydde det selv. Uavhengig av hvor mye han er på jobb.

 

TS:

Hvor mye % jobber du og mannen?

Jobber du redusert siden du både leverer i barnehagen og henter og lager middag?

Reiser mannen din på jobb før deg? Eller ligger han og sover pga at han begynner sent, og slutter sent.

Gjør han noe i hus/hage? Eller har han "fri" når han ikke er på jobb?



Anonymous poster hash: bb238...4ff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...