Gå til innhold

Facebookgruppen ebay for jenter/kvinner

Thalassos

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men hvis de kjøper det i butikk her hjemme så får de jo ikke pakke i posten.  :jolie:

:fnise:

Jeg har et inntrykk av at de har et ganske stille liv og trenger noe å glede seg til, men det er ille når de ikke husker hva som er i pakken som de bestilte.

Anonymous poster hash: 6fee3...54f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et inntrykk av at de har et ganske stille liv og trenger noe å glede seg til, men det er ille når de ikke husker hva som er i pakken som de bestilte.

Jeg liker generelt å få pakker/post, men det er veldig teit å "kreve" det fra mine nærmeste :-p Er vel derfor de kjøper ting til 5-20,-. Jeg gjør ihvertfall det, MEN jeg kjøper ikke hva som helst bare for å få pakke:-p Så der er "de" og meg forskjellige.

Jeg har faktisk fått flere pakker jeg ikke husker å ha bestilt, men det var mest fordi jeg forestilte meg at det skulle se annerledes ut :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som har kjøpt en vibrator der inne, skrev bare "Fikk denne lille saken idag", to stykker kommenterte "også med bling da!", så da måtte jeg se hva det var, fordi hun bare la ved linken. Sååå jeg fikk en "søt" vibrator opp på den kjempestore pcskjermen foran alle kollegene på jobb, inkludert sjefen. Jepp, gjør ikke det mer. :fnise::daane:

post-36678-0-02066800-1440783666_thumb.j

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver man norsk, så skriver man norsk

Jeg blander ofte inn ord på engelsk, feks. please, shit, bodybutter, bugs osv. Hvis du misliker det så er det lov å overse det. :) Anbefaler også at du skriver feilfritt selv før du kritiserer andre. 

Til temaet: Noen som så hun som postet bilde av nose packen og hårkuren? Måtte bare ha bilde med kløft og pupper  :fnise: Skjønner egentlig ikke poenget med slike bilder, jeg er ikke vant til å dele selfier i det hele tatt, og der skal alle dele bilder som om det er denne venninnegjengen de fremstår som. Jeg kan snappe selfier til venninner om jeg ser rar ut, men jeg legger det ikke ut på facebook for 40.000, og jeg tar ihvertfall ikke bilder med full kløft i tillegg da!

Anonymous poster hash: 5d27f...865

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blander ofte inn ord på engelsk, feks. please, shit, bodybutter, bugs osv. Hvis du misliker det så er det lov å overse det. :) Anbefaler også at du skriver feilfritt selv før du kritiserer andre. 

Til temaet: Noen som så hun som postet bilde av nose packen og hårkuren? Måtte bare ha bilde med kløft og pupper  :fnise: Skjønner egentlig ikke poenget med slike bilder, jeg er ikke vant til å dele selfier i det hele tatt, og der skal alle dele bilder som om det er denne venninnegjengen de fremstår som. Jeg kan snappe selfier til venninner om jeg ser rar ut, men jeg legger det ikke ut på facebook for 40.000, og jeg tar ihvertfall ikke bilder med full kløft i tillegg da!

Jeg skriver ganske så feilfritt og bruker aldri engelske ord unødvendig

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde for flere dager siden å kontakte ene admin i Ebaygruppa for å spørre om begrunnelse for utkastelsen, om jeg hadde gjort noe galt. Fikk svar om at det ikke var hun som hadde kastet meg ut men at hun skulle spørre de andre. Og det var det. Jeg vil jo veldig gjerne vite hvorfor jeg ble kastet ut og blokkert når jeg ikke hadde brutt noen regler, men det får man vel aldri vite. Gidder ikke mase heller.

Anonymous poster hash: 0f367...2ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde for flere dager siden å kontakte ene admin i Ebaygruppa for å spørre om begrunnelse for utkastelsen, om jeg hadde gjort noe galt. Fikk svar om at det ikke var hun som hadde kastet meg ut men at hun skulle spørre de andre. Og det var det. Jeg vil jo veldig gjerne vite hvorfor jeg ble kastet ut og blokkert når jeg ikke hadde brutt noen regler, men det får man vel aldri vite. Gidder ikke mase heller.

Anonymous poster hash: 0f367...2ac

Hehe, samme her. Fikk akkurat samme svar som deg for så å ikke høre mere fra henne.

Anonymous poster hash: 30360...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ei som fikk et enkelt spørsmål til admin slettet fra veggen på gruppa også, men jeg fikk aldri med meg spørsmålet. Så bare at hun postet etterpå om hvorfordet ble slettet, men det ble også slettet.

Anonymous poster hash: 234fc...790
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav...

"Viktig!!! Les dette!!!
Jeg fikk en mail av "iTunes" hvor det sto at jeg har bestillt noe. Noe jeg ikke har gjort! Så gikk jeg inn i linken hvor det sto " cancel your order now" Og annulerte varen som jeg aldri bestillte.... Der må man skrive alt for å få redundert pengene som de skulle trekke for varen. Jeg ringte banken med en gang, siden jeg skjønte at det var veldig rart, Og visste at jeg ikke hadde bestillt noe som helst fra iTunes, mannen som svarte i banken sa: hadde du ikke ringt inn nå, og sagt ifra om dette, så hadde alle pengene dine fra konto forsvunnet Og han sperret kortet Og bestillte en ny en.... Og JA dette var svindel!!
ALDRI GÅ INN PÅ NOEN LINK, da kan dere miste masse penger !"

Altså. Du vet at du ikke har bestilt noe, men du går inn på link i en random epost for å kansellere ordren. Du fyller der inn kontonr/visa nr for å få tilbake pengene du ikke har betalt, fordi du ikke har bestilt noe. Og SÅ ringer du banken fordi du skjønte det var rart. Jadda. Betyr det at man har bestilt så mye fra her og der at man tenker at det er en sjanse for at man har kjøpt noe på iTunes likevel?

Anonymous poster hash: 82b1c...a0c
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver ganske så feilfrit og bruker aldri engelske ord unødvendig

feilfritt*

Anonymous poster hash: 8f9d5...8e4

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Du vet at du ikke har bestilt noe, men du går inn på link i en random epost for å kansellere ordren. Du fyller der inn kontonr/visa nr for å få tilbake pengene du ikke har betalt, fordi du ikke har bestilt noe. Og SÅ ringer du banken fordi du skjønte det var rart. Jadda. Betyr det at man har bestilt så mye fra her og der at man tenker at det er en sjanse for at man har kjøpt noe på iTunes likevel?

Anonymous poster hash: 82b1c...a0c

Dette er en ganske vanlig type svindel. Folk utgir seg som banken din eller en bedrift som itunes. Så sier de at de trenger passordet ditt, kortinformasjon eller lignende så de kan bruke for å få tak i pengene dine eller sånn.

For noen dager siden fikk jeg en epost som utga seg for å være posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg henger ikke helt med i svingene på Facebook skjønner jeg, ante ikke at dette var noe folk dreiv på med! :vetikke:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger ikke helt med i svingene på Facebook skjønner jeg, ante ikke at dette var noe folk dreiv på med! :vetikke:  

Svindel?

Anonymous poster hash: dbd23...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Dette er en ganske vanlig type svindel. Folk utgir seg som banken din eller en bedrift som itunes. Så sier de at de trenger passordet ditt, kortinformasjon eller lignende så de kan bruke for å få tak i pengene dine eller sånn.

For noen dager siden fikk jeg en epost som utga seg for å være posten.

Men det er jo også almenn kjent, eller burde være iallefall, at man aldri skal trykke på slike linker, men heller skrive inn nettadressen selv og sjekke om det faktisk er sant

Og at INGEN seriøse aktører ber om koder, passord, personnummer osv

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svindel?

Anonymous poster hash: dbd23...00f

Nei, kjøp, salg, vise frem vibratorene de har kjøpt, etc. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo også almenn kjent, eller burde være iallefall, at man aldri skal trykke på slike linker, men heller skrive inn nettadressen selv og sjekke om det faktisk er sant

Og at INGEN seriøse aktører ber om koder, passord, personnummer osv

Det å ikke skrive inn kortinformasjon burde vært godt kjent kunnskap ja. Når man skjønner noe er rart så forstår jeg ikke hvorfor man først fullfører alle stegene, og SÅ ringer banken?! Hvorfor ikke ringe banken først? Eller la være å fylle inn info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feilfritt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å ikke skrive inn kortinformasjon burde vært godt kjent kunnskap ja. Når man skjønner noe er rart så forstår jeg ikke hvorfor man først fullfører alle stegene, og SÅ ringer banken?! Hvorfor ikke ringe banken først? Eller la være å fylle inn info.

Hvis man er det minste usikker kan man også gå inn på hjemmesiden til Apple/Itunes (selvsagt ikke fra noen link i mailen men google siden eller bruke eget bokmerke) og sjekke der.

Jeg synes det er litt rart at folk fremdeles går på denne typen mail. jeg har fått denne type scammail fra både Itunes, Danske Bank, DnB, Whatsapp og sikker flere. Det skal ikke mye til for å skjønne at det er juks og bedrag. Det har jo også vært mye snakk om det både i media og på nett. Det deles til og med advarsler på facebook hele tiden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...