Gå til innhold

Jeg liker ikke kaffedater

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er derfor vi ser mot Tyskland og Nederland etter menn. De norske er vi lei av.

Anonymous poster hash: 37063...996

Du får som regel ikke i pose og sekk. Hvis du vil ha en mann med et reaksjonært syn på kjønn, så får du gjerne en mann med et reaksjonært syn på kjønn. Kjenner en del kvinner på kontinentet (og forsåvidt andre kontinenter) som får helt sjokk når jeg forteller dem at jeg vasker gulvet. Der de kommer fra er det utenkelig at en mann gjør noe slikt.

Anonymous poster hash: 16add...865

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er så drittlei av å bli invitert med på kaffedater! For det første liker jeg ikke kaffe. For det andre er det så ukonkret, dvs når vi treffes går vi rundt i byen og "vet ikke hvor vil skal gå" (jeg drikker ikke kaffe og er dermed ikke kjent med byens kafeer). Jeg liker menn som tar styringen, ingenting er så turnoff og kleint som å gå rundt og "lete etter en kafe".

For det tredje er det altfor intimt på en førstedate. Jeg sitter der med brusen min og han med kaffen, og med mindre kjemien er formidabel blir det lett ubehagelig og pinlig stemning. 

Det er såå mye bedre med middagsdate! Da har man alltid noe å snakke om; hva man skal bestille (å bla i menyen har reddet mang en pinlig start), man får en pause i snakkinga mens man spiser osv. Når jeg tenker meg om har alle middagsdatene mine endt med date nr 2.

Og for det fjerde: (sikkert en fordom men) en fyr som inviterer på kaffe gir meg inntrykk av at han er en svært aktiv dater som ikke tar seg råd til middagsdate. Typen som møter flere pr uke og derfor må ta noe billig og kjapt.

Så, til spørsmålet; er jeg frekk om jeg sier rett ut at jeg ikke liker kaffedater og om vi heller kan gjøre noe annet?

Jeg kjenner bare engasjementet mitt daler til null når nok en fyr spør om "skal vi ta en kaffe i neste uke?".

Neste som spør "Vil du bli med og spise på Dolly/Egon/whatever kl 20 på torsdag?" kommer jeg til å si JAAA til uansett hvem han er og hvordan han ser ut... :P

Mvh

Kaffehater

Anonymous poster hash: 98b2c...3be

Hva om du spør om dere ikke kan ta en middagsdate da? Så får du spandere på han? Siden det tydeligvis ikke er noe problem for deg at daten blir dyr.

Anonymous poster hash: 36d2b...42b

• Liker 5
Skrevet

Enig med alle poengene dine! Og også faktisk det om at en som inviterer på kaffedate virker til å date mye jenter og aldri ta seg ordentlig tid til de = turnoff!

JA til å bli mer kresne og si rett ut at kaffedate ikke er interessant, sånn at man kan gjøre noe mer kreativt på date enn en så standard og enkel løsning.

Anonymous poster hash: 945c1...dba
Skrevet

Heller kaffedate enn middagsdate, og jeg drikker heller ikke kaffe! Middagsdater kan bli en langdryg og pinlig affære hvis en ser at det ikke er noe kjemi. Been there done that, og tar aldri middagsdate på første date igjen.

Skrevet

i beste fall tar seg råd til å spandere en kaffe. Jeg synes jeg er verdt en middag

Hvilket årstall tror du vi lever i?

Anonymous poster hash: 44d80...3d4

• Liker 4
Skrevet

hehe.. 

Så du inviterer til middag, også lar du daten betale for det hun har spist selv? 

Classy!

Ja, det skulle være rett og rimelig.

• Liker 1
Skrevet

Det er derfor vi ser mot Tyskland og Nederland etter menn. De norske er vi lei av.

Du mener at det er derfor dere ser etter gamlinger med nedbetalt lån og gullkort?

• Liker 1
Skrevet

Jeg kommer fra bygda, og når jeg først flyttet til byen var jeg kjempeforelsket i en fyr på universitetet. En dag kom han bort til meg, rødmet, og spurte om jeg ville være med og ta en kaffe. Jeg svarte at han fikk gå alene, for jeg liker ikke kaffe. Han så meget såret ut, og skyndet seg av sted i retning nærmeste Kaffebrenneri.

Jeg har i ettertid innsett at dette sannsynligvis var en invitasjon til min første kaffedate. Og at han sikkert tok det som en avvisning, for etter det var han kjølig mot meg og vi mistet kontakten. Trist, for jeg likte ham genuint, og tenker fortsatt på ham fra tid til annen.

Så mitt nye livsmotto er: "aldri si nei til kaffe; bestill te i stedet".

Anonymous poster hash: 268db...94a
  • Liker 3
Skrevet

Jeg kommer fra bygda, og når jeg først flyttet til byen var jeg kjempeforelsket i en fyr på universitetet. En dag kom han bort til meg, rødmet, og spurte om jeg ville være med og ta en kaffe. Jeg svarte at han fikk gå alene, for jeg liker ikke kaffe. Han så meget såret ut, og skyndet seg av sted i retning nærmeste Kaffebrenneri.

Jeg har i ettertid innsett at dette sannsynligvis var en invitasjon til min første kaffedate. Og at han sikkert tok det som en avvisning, for etter det var han kjølig mot meg og vi mistet kontakten. Trist, for jeg likte ham genuint, og tenker fortsatt på ham fra tid til annen.

Så mitt nye livsmotto er: "aldri si nei til kaffe; bestill te i stedet".

Uff. Er dette en sann historie?

Anonymous poster hash: 36652...9a8

Skrevet

Jeg føler omvendt i forhold til første date, jeg misliker middagsdater dypt og inderlig. Det er så kleint, jeg har hatt noen sånne (for lenge siden, jeg dater ikke for tida) men en må liksom kle seg opp, det er nervøsitet inne i bildet, for det er så nytt, jeg sliter med å spise i slike settinger, og samtidig så føler jeg at jeg må gi et godt inntrykk og trykke i meg den alt for dyre maten med et smil og være hyggelig og dannet og det blir bare lett så stivt! I de tilfellene jeg har opplevd det slik så har jegjo sagt at jeg heller vil gå å drikke kaffe, eller bare ta en øl et mer avslappet sted, men vedkommende har vært at typen som vil være storkar og insisterer og jeg har tenkt jeg får gi det en sjanse. Men det har ikke blitt noe mer etterpå fordi jeg ikke har hatt lyst, så det var vel heller slik i disse tilfellene at jeg har vært dum og gått på date med "feil type mann" dvs en slik som leter etter en "prinsesse", noe jeg ikke er. Så slikt holder jeg meg unna. Blir bare tull og stress. En lærer jo heldigvis etter hvert 😊 men jeg har jo forståelse for at andre kan like det, folk er forskjellige, heldigvis 😊

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde min første middagsdate for en tid tilbake.Han tok initiativ til den da vi skulle møtes første gangen,og jeg tenkte det kunne være hyggelig til en forandring,for det er jo stort sett kaffedater det går i.

Det ble ganske kleint da han midt under middagen stakk fingen inn i munnen for å hente ut en matrest som hadde kilt seg fast.Synes det var litt ekkelt,og mange på manerer.Fikk litt avsmak på hele fyren etter det. Dessuten hater jeg folk som snakker med mat i munnen,og misliker å gjøre det selv også.

Anonymous poster hash: cf300...5e2
Skrevet

Uff. Er dette en sann historie?

Ja, dessverre er det det. Før det hadde vi en flørtende, vennskapelig tone. Etter det var det kjølig.

Skrevet

Her har vi mange (men ikke alle) av dagens kvinner i et nøtteskall.

"Herregud ass, hvorfor inviterer mannfolka meg på kaffe? Jeg vil jo ikke ha kaffe, jeg vil ha middag. Hva forventer han? At jeg som kvinne sier min mening, eller inviterer han først? Nei, vet du hva, det er mannens jobb. Vi kvinner fortjener å bli spandert middag på, såpass er vi verd. Og forresten, jeg er moderne selvstendig kvinne".

Anonymous poster hash: d6f64...aed
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Her har vi mange (men ikke alle) av dagens kvinner i et nøtteskall.

"Herregud ass, hvorfor inviterer mannfolka meg på kaffe? Jeg vil jo ikke ha kaffe, jeg vil ha middag. Hva forventer han? At jeg som kvinne sier min mening, eller inviterer han først? Nei, vet du hva, det er mannens jobb. Vi kvinner fortjener å bli spandert middag på, såpass er vi verd. Og forresten, jeg er moderne selvstendig kvinne".

Anonymous poster hash: d6f64...aed

Nei, folk har forskjellige meninger om hva slags datesettinger som fungerer for dem.

Endret av Cordelia
Gjest Silverstream
Skrevet

:-D

Ta dere sammen.

• 5 år senere...
Skrevet

Syns det er mer provoserende med menn som mener at siden de betalte for middag så skal du betale med sex

Anonymkode: cf997...7d3

• Liker 3
Skrevet
På 25.8.2015 den 15.17, AnonymBruker skrev:

Tyske menn er jo de mest gjerrige i hele verden:kvalm:

Anonymkode: 2ffa7...6fa

Skrevet

De som inviterer på kaffedate har vel opplevd å bli snyltet på av luremus litt for mange ganger, kan bli dyrt å invitere på restaurant. Selv er jeg norsk og har ingen planer om å gå over til amerikanske tradisjoner når jeg er i Norge.

Jeg møter damer på fest/byen, sjekker opp og puler de samme kvelden, er de ikke interessert i det kaster jeg ikke bort tiden min. Hvis jeg liker dama så prøver jeg å holde videre kontakt, etterhvert hender det jo også man finner ut at man vil være mer enn bare pk, da kan det hende jeg inviterer på "date". Bruker derimot ikke et øre på damer jeg ikke allerede har pult.

Anonymkode: 0c373...4e3

Skrevet

Jeg er helt omvendt. Hater å skulle "selge meg inn" hos en person Mens å jeg sitter og spiser. Hater spiselyder, er jeg nervøs nok setter jeg fort et eller annet mat i halsen, hater å bli sett på mens jeg spiser. Er jeg skuffet over daten må jeg  likevel lide meg gjennom en lang middag hvis jeg blir spandert på.

Kaffedate eller øl-date, da kan man jo bare gå når man har drukket opp og kjemien ikke er bra. Lite press. Og hvis jeg liker fyren så bare bestiller vi oss en øl til ;)

Anonymkode: 60267...f17

• Liker 1
Skrevet
On 9/13/2020 at 10:19 AM, AnonymBruker said:

Syns det er mer provoserende med menn som mener at siden de betalte for middag så skal du betale med sex

Anonymkode: cf997...7d3

Betale for din egen middag da. 

Anonymkode: a5542...fa0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...