Gå til innhold

Jeg liker ikke kaffedater


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Jeg tenker også at de som møter "hvem som helst, når som helst" i beste fall tar seg råd til å spandere en kaffe. Jeg synes jeg er verdt en middag  :danse:

Anonymous poster hash: 57d02...d66

 

 

Du skal jo betale for egen mat og drikke. Hvis du ikke har budsjett til det, så må du enten takke nei, eller så må det utsettes til du har penger.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal jo betale for egen mat og drikke. Hvis du ikke har budsjett til det, så må du enten takke nei, eller så må det utsettes til du har penger.

Det må hun ikke nei hvis en fyr inviterer på middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må hun ikke nei hvis en fyr inviterer på middag.

 

Blir gøy den dagen jeg plutselig sitter der med en dame som jeg har bedt ut, og så tar hun det bare som en selvfølge at jeg skal betale for det hun har konsumert.

 

Da ble det isåfall med den date'en, og enden på visa er at det er hun som må betale for sitt.

Endret av OnFire
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gøy den dagen jeg plutselig sitter der med en dame som jeg har bedt ut, og så tar hun det bare som en selvfølge at jeg skal betale for det hun har konsumert.

 

Da ble det isåfall med den date'en, og enden på visa er at det er hun som må betale for sitt.

 

Det er hun nok glad for siden hun vil miste interessen for deg tvert alikevel. Gjerrigheten din tar seg av det.  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hun nok glad for siden hun vil miste interessen for deg tvert alikevel. Gjerrigheten din tar seg av det.  :fnise:

 

Da er det jo bare positivt for begge parter da :)

Ingen liker gjerrige kvinnfolk.

Anonymous poster hash: 15249...a27

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Da er det jo bare positivt for begge parter da :)

Ingen liker gjerrige kvinnfolk.

Anonymous poster hash: 15249...a27

 

 

Ja, det er en uting hvis damerne ikke betaler hvis hun er den som inviterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hun nok glad for siden hun vil miste interessen for deg tvert alikevel. Gjerrigheten din tar seg av det.  :fnise:

 

Er det jeg som er gjerrig, eller er det hun som er grisk? "Jeg er en såpass pen prinsesse at mennene betaler for det jeg spiser og drikker". Nei takk :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg som er gjerrig, eller er det hun som er grisk? "Jeg er en såpass pen prinsesse at mennene betaler for det jeg spiser og drikker". Nei takk :laugh:

 

Handler ikke om å være pen prinsesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler ikke om å være pen prinsesse.

 

Man drar ikke på date med en tulling bare for å få et gratis måltid. Man drar på date fordi det er en gjensidig interesse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man drar ikke på date med en tulling bare for å få et gratis måltid. Man drar på date fordi det er en gjensidig interesse.

 

Vel, men der er vi enige....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes en øl eller to er en fin førstedate. Men her er jo samme faren som du påpeker med en kaffedate: Det kan fort bli noen pinlige pauser i samtalen.

Endret av guttemann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg kaffedater er geniale, og akkurat passe uforpliktende. Går det på dunken, kan man avslutte og gå hjem. Går det bra kan man gå videre med kvelden; ta en drink, bestille mat el. Et lite aber er, at det er litt avhengig av kafeen selfølgelig. Noen er koseligere enn andre.  Kombinert Kafe/Restaurant er et godt alternativ.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er en fyr fra jobben som jeg kjenner litt så er ikke middag så unaturlig, men hvis det er en fyr fra sukker så er middag uaktuelt som første date. Foretrekker øl, og muligheten til å gå hvis det ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det store spørsmålet her blir jo: hvorfor tar du ikke større kontroll selv over hvordan datene foregår? :)

 

I likestillingens navn burde det jo være DU som inviterer på date, like ofte som du blir invitert. Da kan du jo invitere den aktuelle fyren ut på et måltid på restaurant, eller en konsert, eller hva enn du liker bedre enn kaffedate.

 

"Bakdelen" ved at det er du som inviterer på middag er jo at du må være forberedt på å betale selv, enten ved at dere splitter regningen eller ved at du spanderer på ham som en høflig gest siden du inviterte ham ut. Men det burde vel gå greit for en moderne kvinne med egen inntekt?  :vetikke:

 

At kaffedater er så populært handler nok, som andre sier, mest om at det er uformelt og krever mindre tid. Mange er temmelig nervøse før en første date, og da kan det føles passe overkommelig å møtes over noe såpass hverdagslig og velkjent som en kaffe. Hvis kjemien ikke stemmer og stemninga er klein, kan man bryte opp etter en halvtime uten at det er påfallende.

 

Og så er restaurantmat ganske dyrt i Norge - man trenger ikke være en hyperaktiv seriedater eller spesielt gjerrig for å merke en restaurantdate på lommeboka. Synes det er helt greit at folk ikke ønsker å bruke hundrevis av kroner på et første møte med en ukjent person, det kan man heller gjøre neste date om kjemien er lovende.



Anonymous poster hash: 9cffe...39e
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffedate er vel bare en lavterskeldate uten alkohol? Skumlere å be noen med på middag enn på en kaffe.

Jeg pleier tilby meg å betale om jeg liker daten godt. Om vi er en dårlig match, betaler vi hver for oss.

Kvinne 34

Anonymous poster hash: 36652...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir gøy den dagen jeg plutselig sitter der med en dame som jeg har bedt ut, og så tar hun det bare som en selvfølge at jeg skal betale for det hun har konsumert.

 

Da ble det isåfall med den date'en, og enden på visa er at det er hun som må betale for sitt.

hehe.. 

Så du inviterer til middag, også lar du daten betale for det hun har spist selv? 

Classy!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg. Da jeg var på Sukker fikk jeg hundre spørsmål om å ta en kaffe.

Norske menn er så kjedelige...

Jeg foreslo selv andre ting, og syns det er utrolig kjedelig å bare bli invitert på kaffe. Må være et norsk fenomen det der.

En kaffe er ikke en date.

Men første treff er heller ikke en date. Det er et møte for å lodde stemningen og se om det blir en date.

Anonymous poster hash: 37063...996

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gøy den dagen jeg plutselig sitter der med en dame som jeg har bedt ut, og så tar hun det bare som en selvfølge at jeg skal betale for det hun har konsumert.

 

Da ble det isåfall med den date'en, og enden på visa er at det er hun som må betale for sitt.

Det er derfor vi ser mot Tyskland og Nederland etter menn. De norske er vi lei av.

Anonymous poster hash: 37063...996

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor vi ser mot Tyskland og Nederland etter menn. De norske er vi lei av.

Anonymous poster hash: 37063...996

:-D

Anonymous poster hash: 36652...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...