AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #21 Skrevet 28. august 2015 Jeg var motstander av bur før, men ser faktisk at det er kjekt etter at jeg fikk meg hund selv. Nå får hunden selvsagt lov til å sove der den vil, men gud så kjekt det er når det f.eks kommer elektriker eller håndverkere som skal fixe noe. De har alltid glemt noe i bilen, og lukker aldri døra når de skal ut å hente noe. Da er det en fordel å kunne sette bikkja i buret, og vite at den trives og er trygg der Samme når vi er på besøk hos andre som har hunder, eller har besøk av andre hunder. Er ikke alltid alle hundene går overens, og da er det veldig greit å bytte på hvem hund som må være i buret... Men utenom i tilfeller som nevnt, står døra til buret alltid åpen og hunden går gjerne inn i buret med kjøttbein eller ting den har klart å stjele Anonymous poster hash: 8b0bc...9b8
xinnia Skrevet 28. august 2015 #22 Skrevet 28. august 2015 "Hunden min har seperasjonsangst" Den kommer aldri til å bli bedre av å sitte i den "trygge lille hula" som kun passiviserer hunden. Og istedet for å gjøre den utrygg resten av livet så skaff hjelp til stakkaren, eller ikke la den være alene. (Igjen, det er ingen menneskrett å eie en hund) Anonymous poster hash: d05a0...66c Nei, hunden min kommer aldri dessverre til å bli bedre av seperasjonsangsten- hverken med å ligge i bur eller ikke. Jeg kan dessverre ikke slutte å jobbe for å ta meg av han hele tiden, og å omplassere han er dessverre eller ikke alternativet- da jeg har forsøkt. Hjelp har vi også forsøkt å skaffe til han- men ingen forstår hvorfor han har slik seperasjonsangst overfor meg. Han er ikke alene hund- jeg har andre hunder her som har fri tilgang til hele leiligheten når jeg er på jobb, han takler ikke det. Da gjør han alt som står i sin makt for å komme ut, han har klart å åpne både vinduer og dører. Og ha "dagmamma" til han funker eller ikke, han er faktisk helt umulig uten meg... han takler ikke engang at den som går ved siden av meg holder i båndet..snodig men herlig hund, sammen med meg. Men i buret føler han seg faktisk trygg- uansett hva dere måtte mene og tro om dette. Så fort han merker at jeg skal på jobb, så går han å legger seg i buret, er døren lukket står han å skraper for å åpne den, det gjør han også på kvelden når vi skal legge oss- enda da har han som de andre- fri tilgang til både sofa og sengen min.. han velger da selv faktisk SOVE i buret sitt. Så den dagen det blir forbudt å ha han i lukket bur- så må han faktisk dø, og ja jeg har tenkt tanken mange ganger at han kanskje har det bedre i hundehimmelen- men som sagt, når jeg er sammen med han så er han verdens herligste flotteste hund.. så vi holder ut litt til vi med bur når jeg er på jobb;-)
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #23 Skrevet 28. august 2015 Vil på genrelt grunnlag fraråde folk til å bruke KG som lærdom i hundehold. Her er det dessverre mange selvutnevnte orakler som selv tror de sitter på fasiten. Har tidligere vært i diskusjon her inne, orker ikke mer, det er nytteløst. Bl.a. husker jeg vi diskuterte burbruk, og jeg ble anklaget for dyreplageri fordi jeg hadde hunden i bur. I løpet av diskusjonen ble det avslørt at vedkommende selv knapt nok mosjonerte sin hund... Snakk om å møte seg selv i døra. Det hun kalte for "mosjon" og fysisk aktivitet for hunden sin var en halv times gåtur rundt i nabolaget. Jeg kjenner MANGE som har hund i bur, og det stemmer rett og slett ikke at hunden blir utrygg i bur. Hundene har sitt eget språk, og man ser lett om en hun der avslappet eller ikke. Er en hun stresset eller utrygg vil man se dette på kroppsspråket. Det er mange signaler man bør lære seg, og da vil man raskt oppfatte når hunden er stresset. Jeg er rimelig vant til hund, og kjenner igjen en god del av disse signalene. De som jeg kjenner som har hundene i bur, er dyreelskere som ofrer alt for sine hunder. Ja, de må av åpenbare årsaker være borte fra hunden sin i ganske store perioder i løpet av dagen, men når de først er sammen med den, så blir den prioritert, og da snakker jeg ikke om en halv times gåtur i boligfeltet, men det som hunden fortjener, nemlig flere timer med aktivitet, både fysisk og mentalt. Problemet med KG, er at enkelte har sagt at bur er feil og dyreplagere, punktum. Til orientering så er det ikke forbudt å ha hund i bur i Norge. Anonymous poster hash: bdf8a...c66 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #24 Skrevet 28. august 2015 Kanskje jeg skal prøve å forsvare meg en siste gang i en sånn tråd. Hunden min ligger i bur når jeg er på jobb (nei, jeg kan dessverre ikke slutte i jobben min, eller jeg kan jo, men da må jeg snylte på nav, noe jeg regner med ikke er greit?). Jeg har prøvd gjentatte ganger å la henne gå løs, men det ender med en stresset hund som gjør så mye faenskap og går og uler hele dagen. Jeg bor i et sameie, så det blir til stor sjenanse for naboene når det skjer. En gang så kom jeg hjem og hunden satt fast oppe på tørkestativet. Dette er en hund på 3 kg, så hvordan den kom seg opp der fatter jeg ikke, og hadde den falt ned hadde den mest sannsynlig dødd. En annen gang kom jeg hjem og den hadde fått tak i en tyggispakke som lå i vesken min, langt utenfor rekkeviddet, og vesken var forresten lukket med glidelås. Og for de som ikke vet det, tyggis er noe av det mest giftige hunder kan spise. Jeg tenker ofte at jeg skulle ønske jeg kunne ha den løs og jeg prøver med jevne mellomrom. Jeg skulle ønske at istedenfor at folk satt her på kg og ropte dyremishandler så var det noen som var oppriktig interessert og kom med tips til hvordan jeg kunne bedre situasjonen. Du skjønner, når folk kaller meg dyremishandler og bruker skjemsord så lukker jeg ørene. Med meg så hadde de som var så opptatt av dyrevelferden kommet lenger med å snakke med meg på en skikkelig måte, men det har jeg fremdeles ikke opplevd. Av en eller annen merkelig grunn har jeg heller aldri hørt noen si hvor stor dyremishandler jeg er til ansiktet mitt. Dette forundrer meg også, for jeg er fullstendig åpen om at jeg bruker bur, fordi jeg er oppriktig interessert i å få gode tips slik at hunden min slipper det. Når det er sagt så holder jeg meg innenfor mattilsynet sine nye regler om burbruk også. Anonymous poster hash: 91197...5d7 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #25 Skrevet 28. august 2015 Å si et du det Tabris? Vel her er det en ekstremist som går langt for å bruke ord som dyremishandler om oss som ikke er enige med dere så jeg vil si du tar ganske feil her. Men slik er det hver gang noen ikke er enige med dere som liksom om har fasitsvaret, da er det dyremishadling med en gang. Bur selges i dyrebutikker og det er ikke ulovlig å ha hund i bur, det er derimot ulovlig å drive med dyremishandling så alle dere som skriker så fælt må slutte med dette tullet, for ja det er tull Anonymous poster hash: 33705...2b9 Så siden de selger bur og det er DELVIS lov å hund i bur så gjør ikke det rett og man trenger ikke være ekstremist for å mene det! Når bur blir ulovlig ( det kommer til å skje på er tidspunkt) hva gjør du da? Fortsetter du Som før eller vil du ta innover deg at det du gjør er ulovlig? Norge kommer til å forby burbruk og følge de andre nordiske landene og det vi har sett nå i dyrevelferdsloven er bare ett forvarsel om hva som kommer, Enten du liker det eller ikke!Anonymous poster hash: 716bf...765 2
xinnia Skrevet 28. august 2015 #26 Skrevet 28. august 2015 Så siden de selger bur og det er DELVIS lov å hund i bur så gjør ikke det rett og man trenger ikke være ekstremist for å mene det! Når bur blir ulovlig ( det kommer til å skje på er tidspunkt) hva gjør du da? Fortsetter du Som før eller vil du ta innover deg at det du gjør er ulovlig? Norge kommer til å forby burbruk og følge de andre nordiske landene og det vi har sett nå i dyrevelferdsloven er bare ett forvarsel om hva som kommer, Enten du liker det eller ikke!Anonymous poster hash: 716bf...765 Som nevnt- når den loven kommer, så må enten hunden min dø.. eller jeg være lovbryter.. Så hva synes du jeg skal gjøre? 1
Tabris Skrevet 28. august 2015 #27 Skrevet 28. august 2015 Til orientering så er det ikke forbudt å ha hund i bur i Norge. Anonymous poster hash: bdf8a...c66 Det er forbud å ha hund i bur som fast oppbevaringssted i Norge. "Området hvor hunden oppholder seg skal være minst så stort at hunden med god klaring kan stå oppreist, snu seg rundt, ligge i naturlig stilling, strekke seg, endre liggestilling og regulere temperaturen ved å legge seg ned på ulike steder. Det skal også være plass til vannskål. Dette vil for mange raser utelukke bruk av «standard kjøpebur». Bruk av lukkede bur legger store begrensninger på hundens bevegelsesmuligheter og er dermed ikke egnet som primæroppholdssted. Hunden må gjerne ha tilgang til mindre bur i oppholdsrommet, men da må den ha anledning til selv å velge om den vil ligge inni buret eller utenfor. Det betyr at døren ikke skal være stengt." "Noen ganger kan det være nødvendig å ha dyret i bur i avgrensede, korte perioder, for eksempel under oppstalling hos veterinær, under sykdom, når man overnatter på hotell eller under konkurranser." (Dette avsnittet indikerer at å ha hunden i bur hele natta, hver natt, ikke går under det som anses som nødvendig under kortere perioder). http://www.mattilsynet.no/om_mattilsynet/gjeldende_regelverk/veiledere/tilsynsveileder__hund.16904/binary/Tilsynsveileder%20-%20hund Det er også satt opp en tabell for minimumsmål som er godtatt. 7
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #28 Skrevet 28. august 2015 Som nevnt- når den loven kommer, så må enten hunden min dø.. eller jeg være lovbryter.. Så hva synes du jeg skal gjøre? AdferdsterapiAnonymous poster hash: 716bf...765 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #29 Skrevet 28. august 2015 Som nevnt- når den loven kommer, så må enten hunden min dø.. eller jeg være lovbryter.. Så hva synes du jeg skal gjøre? Om hunden lider så ekstremt mye som du påstår uten buret så er det noe som gikk ekstremt feil et sted og den hunden kan umulig ha et godt stabilt og trygt liv, og å ved å sette den i et bur så gjør du den en real bjørnetjeneste. Bur løser ingenting, og det er dessverre mange som leser apatisk atferd som rolig oppførsel. Hva som hjelper? Eksperthjelp, trening, at du gir den bort til noen som er hjemmeværende og som har tid til å trene den... Snakk om ansvarsfraskrivelse. "Blir bur forbudt så må hunden dø" Om det virkelig står så ille til så er jeg ikke i tvil om hva som er riktig. Stakkars. Anonymous poster hash: d05a0...66c 5
Rainbow Skrevet 28. august 2015 #30 Skrevet 28. august 2015 Støtter kommentaren om atferdsterapi. Vi hadde en hund som sto og hoppa på døra mens han ulte når vi gikk. Nå får han noe godt som han tar med inn i stua og er rolig. Brukte omtrent fire mnd og hadde en atferdsterapeut på besøk som vi hadde jevnlig kontakt med hele tiden. Brukte aldri bur i denne prosessen, og han gikk fra hysterisk til helt avslappa. Men det var MYE jobb. Det var likevel verdt det! 1
Jeane Skrevet 28. august 2015 #31 Skrevet 28. august 2015 Vil på genrelt grunnlag fraråde folk til å bruke KG som lærdom i hundehold. Her er det dessverre mange selvutnevnte orakler som selv tror de sitter på fasiten. Anonymous poster hash: bdf8a...c66 Men det "orakelet" vi snakker om her ikke meg eller Tabris eller en eller annen anonym bruker. Her snakker vi om Mattilsynet, som i november/desember i fjor kom ut med nye retningslinjer for hold av hund og katt. Det er Mattilsynet som som sier det er dårlig dyrevelferd å ha hund i bur. Og for de som nevner at bur selges i dyrebutikker fremdeles, så synes jeg det er rart om de ikke informerer om reglene, men bur kommer alltid til å bli solgt. Bur i bil regnes ikke som burbruk (med mindre man går fra hunden i timesvis), det regnes som trafikksikring. Og bur må noen ganger bruker for å holde hunder i ro ved sykdom eller etter operasjon og den slags. 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #32 Skrevet 28. august 2015 Vil på genrelt grunnlag fraråde folk til å bruke KG som lærdom i hundehold. Her er det dessverre mange selvutnevnte orakler som selv tror de sitter på fasiten.Anonymous poster hash: bdf8a...c66 Helt enig i dette, mange av dere som svarer her på kjæledyrs forumet er veldig raske med å si at folk er dyremishandlere uten åpenbar grunn. Det kan være mange grunner til at folk har hunden sin i bur, dere kan ikke vite at det nødvendigvis er noe negativt for hunden. Forøvrig mener jeg at å si at hunder føler seg tryggere i bur ikke nødvendigvis er feil. Etter at vi fikk bur til vår hund forsvant klynking og uliing når vi forlot huset. Vi har tatt av døren, så vi har aldri stengt henne inne i buret, men hun legger seg der frivillig med en gang vi går fordi det er der hun føler seg trygg. Jeg kan absolutt forstå at folk må legge hunden i lukket bur hvis hunden kan skade seg eller spise ting den ikke burde når den er alene. Klart det ikke er optimalt, men det er nå en gang sånn at folk som har hund også må på jobb eller forlate hjemmet sitt noen ganger, og det er hvordan man behandler hunden ellers som er viktig. Dere som svarer så kritisk her får det til å høres ut som at de som stenger hunden i bur når man Ikke er hjemme, ikke burde hatt hund, og det er jo helt feil å si. Hadde det vært bedre om hunden skader seg mens eier er borte? Eller om hunden ødelegger huset mens eier er borte? Anonymous poster hash: 60cb3...f7a 1
skreppamedleppa Skrevet 28. august 2015 #33 Skrevet 28. august 2015 (endret) Vil på genrelt grunnlag fraråde folk til å bruke KG som lærdom i hundehold. Her er det dessverre mange selvutnevnte orakler som selv tror de sitter på fasiten. Har tidligere vært i diskusjon her inne, orker ikke mer, det er nytteløst. Bl.a. husker jeg vi diskuterte burbruk, og jeg ble anklaget for dyreplageri fordi jeg hadde hunden i bur. I løpet av diskusjonen ble det avslørt at vedkommende selv knapt nok mosjonerte sin hund... Snakk om å møte seg selv i døra. Det hun kalte for "mosjon" og fysisk aktivitet for hunden sin var en halv times gåtur rundt i nabolaget. Anonymous poster hash: bdf8a...c66 Må si jeg er enig i dette- når denne diskusjonen først er her. Jeg har hatt dyr i 28 av 30 leveår, er utrolig glad i dyr og det at mennesker er i stand til å mishandle dyr, er kanskje den største ondskapen i mennesker. mMen da må en snakke om faktisk dyremishandling, ikke å utvanne begrepet, og på den måten bagatellisere dyremishandling. Det er feil og det er en hersketeknikk mange her på kg bruker noe som gjør at jeg tar dette forumet ufattelig lite seriøst. Det er lenge siden jeg sluttet å ta kjæledyrsforumet her seriøst, tror det var med min første bruker på kg, da jeg fikk beskjed om at jeg var en dyreplager, og en mishandler av dyr siden hunden min verken fikk lov til å ligge i sengen min eller i sofaen. Så begynte jeg å se et mønster, og det var hvor lite som skulle til for å få stempelet som IKKE-godkjent dyreeier av de selvutnevnte godkjente dyreeierne. Kjæledyrsforumet her inne føler jeg er blitt akkurat slik som aktueltforumet, noen (en håndfull brukere) sitter med klare svar på hvordan ting skal være, resten blir stemplet som både det ene og det andre. Nå vet jeg om det, noe som gjør at skal jeg diskutere dyrehold, eller søke råd går jeg bevist andre steder hvor jeg føler seriøsiteten er på et annet nivå enn her inne. Folk her må styre på som de vil, gi ut "fasitsvar" uten rom for å ta høyde for at det kanskje finnes mange veier til Rom, men hvor fruktbart det er for dyrehold det er jeg neimen ikke sikker på. Endret 28. august 2015 av skreppamedleppa 5
Tabris Skrevet 28. august 2015 #34 Skrevet 28. august 2015 Kanskje det var sånn før, men det er ikke inntrykket jeg har av kjæledyrforumet. Jeg er forholdsvis aktiv her, svarer i en del tråder og leser mange flere. Og jeg ser ytterst sjelden at noen blir kalt for dyremishandler. (Og som regel er det de som mener de kommer til å bli anklaget for å være dyremishandler som er de som slår mest om seg med ordet, etter det jeg har sett). 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #35 Skrevet 28. august 2015 Helt enig i dette, mange av dere som svarer her på kjæledyrs forumet er veldig raske med å si at folk er dyremishandlere uten åpenbar grunn. Det kan være mange grunner til at folk har hunden sin i bur, dere kan ikke vite at det nødvendigvis er noe negativt for hunden. Forøvrig mener jeg at å si at hunder føler seg tryggere i bur ikke nødvendigvis er feil. Etter at vi fikk bur til vår hund forsvant klynking og uliing når vi forlot huset. Vi har tatt av døren, så vi har aldri stengt henne inne i buret, men hun legger seg der frivillig med en gang vi går fordi det er der hun føler seg trygg. Jeg kan absolutt forstå at folk må legge hunden i lukket bur hvis hunden kan skade seg eller spise ting den ikke burde når den er alene. Klart det ikke er optimalt, men det er nå en gang sånn at folk som har hund også må på jobb eller forlate hjemmet sitt noen ganger, og det er hvordan man behandler hunden ellers som er viktig. Dere som svarer så kritisk her får det til å høres ut som at de som stenger hunden i bur når man Ikke er hjemme, ikke burde hatt hund, og det er jo helt feil å si. Hadde det vært bedre om hunden skader seg mens eier er borte? Eller om hunden ødelegger huset mens eier er borte?Anonymous poster hash: 60cb3...f7a Så lenge man lukker buret så er det dyreplageri, forskjell på dette og mishandling, si at hunden ligger i bur om natten og når eier er på jobb, synes du dette virkelig er ok at hunden skal tilbringe så mange timer i løpet av et døgn i et lite bur uten mulighet for å bevege seg i stor grad? Hunden har ikke mulighet til å skifte underlag, velge mellom kaldt og varmt, strekke seg, tusle rundt. Det er ikke god dyrevelferd. Ser bare på min egen hund hvor mye han flytter på seg i løpet av kort tid. Så lenge hunden vil være i buret så vil det ikke være nødvendig å lukke døra, ville det? Og har man tatt av burdøra så er det ikke et bur i den forstand lenger men en hundeseng, og overvåker du hunden og ser om den ikke beveger seg i det hele tatt i løpet av 8 +/- timer? Om hunden er så trygg hvorfor er det da nødvendig å lukke døra? Les litt om apatisk atferd. Den vet den ikke har et valg, og det er rutine. De aller aller fleste hunder vil bevege på seg i løpet av en lang dag, og tror man oppriktig at en hund av fri vilje vil sitte på det samme stedet i så mange timer frivillig så har man et problem... Før måtte man jobbe med hunden! Ikke rart det har eksplodert med problemhunder og hunder med seperasjonsangst når bur har blitt så vanlig og en del av oppdragelsen. Nå er det "Nei, hunden min er sånn, det går ikke an å trene vekk, og jeg må på jobb" Det finnes ingen unnskyldninger for å ha hunden i bur, det er ikke for hundens beste, men for å gjøre det simpelt for eieren slik at man slipper å jobbe med problemet som aldri da vil forsvinne! Og det er ikke rart mange reagerer når det finnes så mye udugelige hundeeiere der ute. Uansett hvilket forum man går til så vil majoriteten si at bur er en forbanna uting. Forsøk hvilket som helst, det er ikke fordi man er selvutnevnt orakel, men fordi det er sunn fornuft for de fleste seriøse hundeeiere å ikke stenge hunden sin inne mesteparten av døgnet for å gjøre det lettvint for eieren, det er noe som heter trening, og oppdragelse, man kan ikke gi ansvaret til et bur. Sverige har skjønt det, mattilsynet har skjønt det, de setter ikke opp slikt for moro skyld, dessverre er det enkelte som klamrer seg til at hunden har det best i bur fremfor å gjøre noe med problemet til hunden. Anonymous poster hash: d05a0...66c 6
skreppamedleppa Skrevet 28. august 2015 #36 Skrevet 28. august 2015 Kanskje det var sånn før, men det er ikke inntrykket jeg har av kjæledyrforumet. Jeg er forholdsvis aktiv her, svarer i en del tråder og leser mange flere. Og jeg ser ytterst sjelden at noen blir kalt for dyremishandler. (Og som regel er det de som mener de kommer til å bli anklaget for å være dyremishandler som er de som slår mest om seg med ordet, etter det jeg har sett). Da tror jeg vi leser tråder her med ulike øyne, og det er greit nok det for min del, jeg bruker som sagt ikke dyreforumet her aktivt, fordi jeg ikke tar folk her inne seriøst, men jeg er innom å ser fra tid til annen og ser jo at noen mener de har mer fasitsvar på hvordan ting skal og må gjøres og den som er uenig får fryktelig mye både pepper og chili slengt etter seg, helt unødvendig selvsagt.
Gjest Mythic Skrevet 28. august 2015 #37 Skrevet 28. august 2015 Hunder er ikke burdyr. Folk som skal forsvare det å ha hunden sin i bur med alle slags dumme unnskyldninger, er folk som rett og slett ikke burde ha hund. Seriøst, hva skal man med hund når den ligger i buret hele dagen mens man er på jobb?! Jeg får vondt i magen av å tenke på den stakkars hunden som ligger der i opp til 8 timer om dagen. Herregud, hva tenker dere med? Å si at hunden ikke lider noen nød, er i beste fall tidenes underdrivelse. Jeg har hatt hund absolutt hele livet, og de har aldri, aldri noen gang ligget i bur annet enn i bilen.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #38 Skrevet 28. august 2015 Hunder er ikke burdyr. Folk som skal forsvare det å ha hunden sin i bur med alle slags dumme unnskyldninger, er folk som rett og slett ikke burde ha hund. Seriøst, hva skal man med hund når den ligger i buret hele dagen mens man er på jobb?! Jeg får vondt i magen av å tenke på den stakkars hunden som ligger der i opp til 8 timer om dagen. Herregud, hva tenker dere med? Å si at hunden ikke lider noen nød, er i beste fall tidenes underdrivelse. Jeg har hatt hund absolutt hele livet, og de har aldri, aldri noen gang ligget i bur annet enn i bilen. For å ikke glemme reise til og fra jobb, og mange har den jo i bur om natta attpåtil fordi de ikke har lært den til å ikke hoppe opp i senga eller sofaen eller hva man nå ikke har tid og ork til å trene på i dag... Det blir fort 17 timer i bur hver dag, og at enkelte mener at det er helt greit og ikke forstår motstanden er utenfor min fatteevne. Anonymous poster hash: 29fa1...28f 4
Tabris Skrevet 28. august 2015 #39 Skrevet 28. august 2015 Da tror jeg vi leser tråder her med ulike øyne, og det er greit nok det for min del, jeg bruker som sagt ikke dyreforumet her aktivt, fordi jeg ikke tar folk her inne seriøst, men jeg er innom å ser fra tid til annen og ser jo at noen mener de har mer fasitsvar på hvordan ting skal og må gjøres og den som er uenig får fryktelig mye både pepper og chili slengt etter seg, helt unødvendig selvsagt. Det kan være at vi leser det forskjellig fordi jeg ikke har en tanke om at "anything goes". Jeg mener faktisk at når det kommer til dyrehold så finnes det svar og løsninger som er bedre enn andre. Det er snakk om dyrs velferd, og da er ikke alle meninger like riktig. Hvorvidt en hund tilbringer halve livet i bur er ikke like betydningsløst som om man vil ha hvite eller gule gardiner på kjøkkenet. 2
skreppamedleppa Skrevet 28. august 2015 #40 Skrevet 28. august 2015 Det kan være at vi leser det forskjellig fordi jeg ikke har en tanke om at "anything goes". Jeg mener faktisk at når det kommer til dyrehold så finnes det svar og løsninger som er bedre enn andre. Det er snakk om dyrs velferd, og da er ikke alle meninger like riktig. Hvorvidt en hund tilbringer halve livet i bur er ikke like betydningsløst som om man vil ha hvite eller gule gardiner på kjøkkenet. Viss du tror du kjenner meg godt nok ut i fra det jeg har skrevet i denne tråden til å si om meg at "anything goes" så leser du fryktelig mye jeg aldri har skrevet. Og kanskje det er nettopp dette som gjør at jeg aldri skriver her inne lengre fordi mange leser fryktelig mye inn i svarene som aldri har blitt skrevet. Dyr er som med mennesker på sett og vis, noe funker hos et dyr, men det er ingen fasit i seg selv, hunder er forskjellige, og jeg har ingen tro på besserwissere som skal komme med den store lange pekefingeren hver gang det er snakk om noe her inne, og dette gjelder ikke bare om burbruk men så og si om fryktelig mye som diskuteres her inne. Dette er noe jeg vet mange andre enn meg også mener om dyreforumet slik det nå dessverre er blitt, det har tatt helt over av besserwissere, men selvsagt sier en det så får en beskjed om at "anything goes" som selvsagt er feil. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå