Gå til innhold

Kan dere som har vannfontene til kjæledyret sitt se hit? :)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor ofte fyller dere på/skifter vannet?

Hvor ofte renses filteret?

Hvor ofte vaskes hele vannfontenen?

Og sist men ikke minst; Synes dere en vannfontene er en god erstatning for vannskål?

Takknemlig for alle tilbakemeldinger  :blomst:

Anonymous poster hash: f6b95...847
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det forresten viktig at vannet er kaldt hele tiden eller går det fint hvis det er romtemperatur, så lenge vannet er friskt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vannfontene til kattene, og anbefaler det absolutt. Skiftet vann to ganger per dag, vasket den to ganger hver uke, og byttet filter en gang i mnd.
Her delte to katter og en hund på fontenen, så det med filter må du nesten se litt ann.

Har lyst til å kjøpe en slik i stål, den vil holde vannet kaldt og friskt, men de koster litt.

Synes kattene drakk mere vann da de hadde fontene, så synes sånn sett at det var bedre enn vannskål. De har nå vannskål i stål, og jeg legger i ett par isbiter så vannet holder seg kaldt litt lengre :) De drikker mere nå etter at jeg begynte med isbiter, men ikke like mye som da de hadde fontene.

Anonymous poster hash: 4062e...eb9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StripeyPanda

Hvor ofte fyller dere på/skifter vannet? Når de har drukket den tom fyller jeg på (fyller vann i en slags kuppel, så når den er tom så fyller jeg på den, det er alltid vann oppi selve skålen)

Hvor ofte renses filteret? Spyler filteret hver gang jeg vasker hele greia...

Hvor ofte vaskes hele vannfontenen? ..som er ca en gang i uka. Har vann med mye kalk i her jeg bor, så det blir fort et ekkelt belegg i vannbeholderen og i skåla.

Og sist men ikke minst; Synes dere en vannfontene er en god erstatning for vannskål? Ja! Kattene drikker mer av det rennende vannet (de gikk alltid og maste på badet ved vasken før), det holder vannet friskere over lengre tid (slipper å skifte stillestående vann hver dag), og det er en underholdning for dem (de står og graver/pirker borti med labben og kan sitte lenge og stirre av og til) 
:laugh:

Endret av Smiley_91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vannfontene til kattene, og anbefaler det absolutt. Skiftet vann to ganger per dag, vasket den to ganger hver uke, og byttet filter en gang i mnd.

Her delte to katter og en hund på fontenen, så det med filter må du nesten se litt ann.

Har lyst til å kjøpe en slik i stål, den vil holde vannet kaldt og friskt, men de koster litt.

Synes kattene drakk mere vann da de hadde fontene, så synes sånn sett at det var bedre enn vannskål. De har nå vannskål i stål, og jeg legger i ett par isbiter så vannet holder seg kaldt litt lengre :) De drikker mere nå etter at jeg begynte med isbiter, men ikke like mye som da de hadde fontene.

Oi, to ganger pr. dag, det var ofte. Å fylle på vann to ganger om dagen er jo naturlig, men å skifte alt - er det nødvendig?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skifter vann hver 3-4 dag sånn ca, for da begynner det å se ekkelt ut. Vi vasker filteret ca 1 gang i uka samtidig som vi vasker hele vannfontenen. Vi skifter filteret hver 4 uke.

Kattene våre drikker iallefall mye mer nå enn de gjorde før.

Anonymous poster hash: 2359a...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte fyller dere på/skifter vannet? Når de har drukket den tom fyller jeg på (fyller vann i en slags kuppel, så når den er tom så fyller jeg på den, det er alltid vann oppi selve skålen)

Hvor ofte renses filteret? Spyler filteret hver gang jeg vasker hele greia...

Hvor ofte vaskes hele vannfontenen? ..som er ca en gang i uka. Har vann med mye kalk i her jeg bor, så det blir fort et ekkelt belegg i vannbeholderen og i skåla.

Og sist men ikke minst; Synes dere en vannfontene er en god erstatning for vannskål? Ja! Kattene drikker mer av det rennende vannet (de gikk alltid og maste på badet ved vasken før), det holder vannet friskere over lengre tid (slipper å skifte stillestående vann hver dag), og det er en underholdning for dem (de står og graver/pirker borti med labben og kan sitte lenge og stirre av og til) 

:laugh:

Takk for svar  :blomst: Kan jeg spørre hvor fort den blir tom (sånn ca), er den såpass stor at den kan holde i flere dager eller minker vannmengden fort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten denne, som du ser så fyller man den kuppelen og den holder en god 3-5 dager (alt etter om det er varmt vær, bor i utlandet) 

http://www.supercoolpets.com/pictures/catitfountain.jpg

Takk for svar, du kan se vekk fra spørsmålet jeg nettopp postet, jeg så ikke den nye posten din før jeg postet i vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StripeyPanda

Takk for svar  :blomst: Kan jeg spørre hvor fort den blir tom (sånn ca), er den såpass stor at den kan holde i flere dager eller minker vannmengden fort?

Skrev et innlegg til ovenfor med link til den jeg har, 3-5 dager før kuppelen er tom og må fylles. De fleste fontener er forresten kjempegreie å demontere, vaske med litt såpe og en svamp, skylle og montere tilbake. Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten denne, som du ser så fyller man den kuppelen og den holder en god 3-5 dager (alt etter om det er varmt vær, bor i utlandet) 

http://www.supercoolpets.com/pictures/catitfountain.jpg

Vi skifter vann hver 3-4 dag sånn ca, for da begynner det å se ekkelt ut. Vi vasker filteret ca 1 gang i uka samtidig som vi vasker hele vannfontenen. Vi skifter filteret hver 4 uke.

Kattene våre drikker iallefall mye mer nå enn de gjorde før.

Anonymous poster hash: 2359a...644

Men temperaturen på vannet, synes kattene det er ok med romtemperert vann? Eller kommer det med en slags kjølefunksjon? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StripeyPanda

Men temperaturen på vannet, synes kattene det er ok med romtemperert vann? Eller kommer det med en slags kjølefunksjon? :sjenert:

Det er greiest med romtemperert vann. For kaldt vann kan ofte sjokke systemet (det er faktisk slik for oss mennesker også: best med lunket vann for å ikke sjokke systemet på feks varme dager). Men på de varmeste dagene (kan bli 30-40 grader her på det verste) så hiver jeg oppi et par isbiter i skålen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greiest med romtemperert vann. For kaldt vann kan ofte sjokke systemet (det er faktisk slik for oss mennesker også: best med lunket vann for å ikke sjokke systemet på feks varme dager). Men på de varmeste dagene (kan bli 30-40 grader her på det verste) så hiver jeg oppi et par isbiter i skålen ;-)

Svarene dine har vært til god hjelp - tusen takk!  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest StripeyPanda

Svarene dine har vært til god hjelp - tusen takk!  :blomst:

Værsegod! Prøvde å google vannfontene+kjølefunksjon, men fant iiingenting. Så tror de aller fleste vannfontener ikke har det, er vel like så greit  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værsegod! Prøvde å google vannfontene+kjølefunksjon, men fant iiingenting. Så tror de aller fleste vannfontener ikke har det, er vel like så greit  :laugh:

Vi har jevnt 20 grader inne så tror hverken at vannet blir for kaldt eller for varmt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, to ganger pr. dag, det var ofte. Å fylle på vann to ganger om dagen er jo naturlig, men å skifte alt - er det nødvendig?

:)

Det var en vannfontene som holdt tre liter, beregnet på katt. Bikkja slurpa nok i seg det meste :) De fikk alltid rent vann hver morgen, men den måtte etterfylles i løpet av dagen, og da tømte jeg ut det ''gamle''.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har fontene og bytter vannet ca hver andre dag og vasker filteret. Ellers etterfyller vi hver dag- hund og katt bruker samme fontene og begge drikker mer enn av vannskålene..

Anonymous poster hash: bdc2c...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har dere kjøpt deres fontene? Vurderer å kjøpe den billigste fra petworld..

Jeg kjøpte på Dyrego Zoo, ferplast heter den. Fant et bilde av den her (ikke fra Dyrego sine sider)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...