Chizue Skrevet 23. august 2015 #21 Skrevet 23. august 2015 (endret) Jeg blir helt satt ut på slike spill Selv om jeg vet svaret, så får jeg helt noia.. Har spilt Kokkelimonke på fest en gang og det er ett spill jeg liker, det å forklare hva ett fremmedord betyr, men man kan også finne på sin egen skrøne og så er det om å gjøre å gjette hva den riktige forklaringen er x) Endret 25. august 2015 av Chibi
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #22 Skrevet 23. august 2015 Jeg blir helt satt ut på slike spill Selv om jeg vet svaret, så får jeg helt hjerneteppe.. Det heter jernteppe:-) Anonymous poster hash: a7bfa...5d5 3
Chizue Skrevet 23. august 2015 #23 Skrevet 23. august 2015 (endret) . Endret 25. august 2015 av Chibi
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #24 Skrevet 23. august 2015 Eller manglende interesse. Hvordan reagerer du på folk som er dårlige i sjakk? Dårlig samenligning. Om man aldri har spilt sjakk før, så er man dårlig. Om man aldri har spilt Alias, så er ikke det noen unnskyldning for å være dårlig.Anonymous poster hash: 09c71...aec 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #25 Skrevet 23. august 2015 mmAnonymous poster hash: 09c71...aec
Okapi Skrevet 23. august 2015 #26 Skrevet 23. august 2015 Dårlig samenligning. Om man aldri har spilt sjakk før, så er man dårlig. Om man aldri har spilt Alias, så er ikke det noen unnskyldning for å være dårlig.Anonymous poster hash: 09c71...aec Alle spill krever øvelse for å bli god, med mindre de er 100% flaksbaserte. Et første spill i sjakk (eller noe skikkelig spill) tester konsentrasjonsevne, læringsevne og matematiske evner. Man trenger ikke vinne for å prestere.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #27 Skrevet 24. august 2015 Alle spill krever øvelse for å bli god, med mindre de er 100% flaksbaserte. Et første spill i sjakk (eller noe skikkelig spill) tester konsentrasjonsevne, læringsevne og matematiske evner. Man trenger ikke vinne for å prestere. Økseskaft. Anonymous poster hash: 09c71...aec 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 #28 Skrevet 24. august 2015 Men vet du at hun ikke har vokst opp i utlandet? Det ville eventuelt vært en god forklaring. Jeg har flere utenlandske smarte venninner som kan bomme på språket av og til, men da skjønner jeg jo grunnen. Helnorske derimot stiller jeg høyere krav til. Anonymous poster hash: 693dd...0ef
kisskissbangbang Skrevet 24. august 2015 #29 Skrevet 24. august 2015 Jeg hadde revurdert. Dårlig ordforråd og dårlig ordforståelse er en gigantisk turn off for meg.
guttemann Skrevet 24. august 2015 #30 Skrevet 24. august 2015 Alle spill krever øvelse for å bli god, med mindre de er 100% flaksbaserte. Et første spill i sjakk (eller noe skikkelig spill) tester konsentrasjonsevne, læringsevne og matematiske evner. Man trenger ikke vinne for å prestere. Regler, strategier og mulige kombinasjoner er langt mer kompliserte i sjakk. I Alias skal du forklare et ord med andre ord. Prinsippet er med andre ord uendelig mye enklere enn i sjakk, og krever ingen øvelse eller forkunnskaper. Selv om øvelse selvfølgelig kan gjøre deg bedre også her, er det et spill der grunnleggende språkkunnskaper, kommunikasjonsferdigheter og kreativitet utfordres, uten grundige analyser eller grubling. De aller, aller fleste bør derfor kunne gjøre det helt OK eller bedre i Alias mer eller mindre på sparket. 1
Gjest Elseby13 Skrevet 25. august 2015 #31 Skrevet 25. august 2015 Dårlige allmennkunnskaper er definitivt turn of. Men om man kan drømme noen basert på en runde alias, er jeg mer usikker på. Elendig rettskrivning er enda mer "turn off", host kremt.
guttemann Skrevet 25. august 2015 #32 Skrevet 25. august 2015 Elendig rettskrivning er enda mer "turn off", host kremt. Turn of interest, selvfølgelig! Fra positiv til negativ, if u katsj, no? No? Ja, ja, det kunne vært verre. Jeg kunne snakket om rettskriving.
lysestaken Skrevet 25. august 2015 #33 Skrevet 25. august 2015 Hadde samboeren min vært dårlig i Alias hadde han ikke vært min samboer. Rett og slett fordi jeg er så jækla god i det spillet selv, og vi spiller det heele tiden på fors, jentekvelder, vinkvelder, etc. Dessuten er det et spill hvor man må være rask og ha en viss kunnskap om hvordan å ordlegge seg. Tror kunnskapen i Alias har mer å si om en person enn man vil tro, faktisk.
lysestaken Skrevet 25. august 2015 #34 Skrevet 25. august 2015 Regler, strategier og mulige kombinasjoner er langt mer kompliserte i sjakk. I Alias skal du forklare et ord med andre ord. Prinsippet er med andre ord uendelig mye enklere enn i sjakk, og krever ingen øvelse eller forkunnskaper. Selv om øvelse selvfølgelig kan gjøre deg bedre også her, er det et spill der grunnleggende språkkunnskaper, kommunikasjonsferdigheter og kreativitet utfordres, uten grundige analyser eller grubling. De aller, aller fleste bør derfor kunne gjøre det helt OK eller bedre i Alias mer eller mindre på sparket. Men nå spilte ikke Ts og daten sjakk, de spilte Alias. Tror ikke Ts kommer til å gi hun en ny test med en sjakkdate for å se om hun duger der. Tror uansett mye av det du skriver er litt feil. Sjakk og Alias er to helt forskjellige spill. En person med en psykisk lidelse som Aspergers kan være RÅ i sjakk, men ikke ha noe peiling på Alias. Hadde uansett blitt trist om typen hadde dratt opp sjakk som hovedaktivitet på forspill.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #35 Skrevet 25. august 2015 Men vet du at hun ikke har vokst opp i utlandet? Det ville eventuelt vært en god forklaring. Jeg har flere utenlandske smarte venninner som kan bomme på språket av og til, men da skjønner jeg jo grunnen. Helnorske derimot stiller jeg høyere krav til. Anonymous poster hash: 693dd...0ef Hun er norsk og har vokst opp i Norge. TS Anonymous poster hash: a7bfa...5d5
guttemann Skrevet 27. august 2015 #36 Skrevet 27. august 2015 Men nå spilte ikke Ts og daten sjakk, de spilte Alias. Tror ikke Ts kommer til å gi hun en ny test med en sjakkdate for å se om hun duger der. Tror uansett mye av det du skriver er litt feil. Sjakk og Alias er to helt forskjellige spill. En person med en psykisk lidelse som Aspergers kan være RÅ i sjakk, men ikke ha noe peiling på Alias. Hadde uansett blitt trist om typen hadde dratt opp sjakk som hovedaktivitet på forspill.Nå har jeg virkelig aldri ment (eller skrevet) at man bør dra frem sjakk på date. Selvfølgelig er der noen som vil slite med alias på grunn av ulike ting. Men de er ikke blant de fleste.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå