AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #21 Del Skrevet 22. august 2015 Dette minner meg om egen familie som ikke ville tro på at jenta mi reagerte på egg. Spesielt siden hun ikke reagerte på egg i mat, kun "rent" egg. (Hun har atopisk eksem og det er ganske vanlig å også reagere på egg.) De lærte leksa når hun fikk egg til frokost når hun var der alene, hun spydde ned kjøkkenet og hadde diare resten av dagen, i tillegg til at hun ble rødflammete på hele kroppen. Skjønner ikke hvorfor folk ikke bare kan respektere hva man sier - om det så er egg, ull eller godteri det er snakk om. Anonymous poster hash: 38531...dee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #22 Del Skrevet 22. august 2015 Jeg har prøvd å ha klær mellom ull og kroppen, men hun reagerer likevel med mindre det er et tykt lag og merino- eller babyull utenpå. De mener dog at jeg ikke kan ha noe mellom pga at det ødelegger effekten av ull. Jeg har forsøkt å si nei takk, men da blir de så fornærmet og forteller om alt arbeidet som er lagt i det. Tar jeg imot kler de på ungen ull når de kommer. Må nesten gjemme klærne fremover eller legge de som skittentøy, men da tror de det kan brukes. Anonymous poster hash: 6a299...784 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #23 Del Skrevet 22. august 2015 Jeg har prøvd å ha klær mellom ull og kroppen, men hun reagerer likevel med mindre det er et tykt lag og merino- eller babyull utenpå. De mener dog at jeg ikke kan ha noe mellom pga at det ødelegger effekten av ull. Jeg har forsøkt å si nei takk, men da blir de så fornærmet og forteller om alt arbeidet som er lagt i det. Tar jeg imot kler de på ungen ull når de kommer. Må nesten gjemme klærne fremover eller legge de som skittentøy, men da tror de det kan brukes. Anonymous poster hash: 6a299...784 Ts forresten.Anonymous poster hash: 6a299...784 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.34 Skrevet 22. august 2015 #24 Del Skrevet 22. august 2015 Du må bare stå på ditt lenge nok - antakelig er du ikke hard nok mot de. Det er jo ikke ditt problem at de kaster bort tiden sin..: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alan Smithee Skrevet 22. august 2015 #25 Del Skrevet 22. august 2015 Gi det videre, til barnehager, sykehus, eller veldedige formål, og gi beskjed om at alt i ull kommer til å behandles på samme måte. De kommer til å bli sure, men det får de leve med! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #26 Del Skrevet 22. august 2015 Hva med å kjøpe inn noe garn du tror hun tåler, f.eks. i bambus eller melkefiber, og gi det med et spesifikt ønske om strikkaplagg ("vi hadde satt veldig pris på dette"). Kanskje det kan hjelpe litt på vei, slik at de kjøper noe annet senere?Anonymous poster hash: 64855...ff4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #27 Del Skrevet 22. august 2015 Jeg skjønner ærlig talt ikke helt. "De kler på ungen ull.."? Snakk om å ikke ta ansvar for sitt barns helse! Om ungen din ikke tåle ull så tåler hun ikke ull, da er det DITT ansvar å sørge for at ingen tar på henne ull da vel. Hva skjedde med å snakke? Nei, hun tåler ikke ull, men tusen takk for gaven. Dessverre kan den ikke brukes. Ingen kler vel på ditt barn uten ditt samtykke! Og gjør de det trår de jo over en grense det er lov å si fra om. Slutt å være så tafatt!Anonymous poster hash: 417e4...8e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #28 Del Skrevet 23. august 2015 Jeg skjønner ærlig talt ikke helt. "De kler på ungen ull.."? Snakk om å ikke ta ansvar for sitt barns helse! Om ungen din ikke tåle ull så tåler hun ikke ull, da er det DITT ansvar å sørge for at ingen tar på henne ull da vel. Hva skjedde med å snakke? Nei, hun tåler ikke ull, men tusen takk for gaven. Dessverre kan den ikke brukes. Ingen kler vel på ditt barn uten ditt samtykke! Og gjør de det trår de jo over en grense det er lov å si fra om. Slutt å være så tafatt!Anonymous poster hash: 417e4...8e4 Slutt å kom med så idiotiske kommentarer.Anonymous poster hash: 4cf62...ed9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 #29 Del Skrevet 23. august 2015 Si at du så gjerne skulle ønske at de kunne strikke noe av bomull som hun kan gå i. Si at de lager så fine ting, og at det er så dumt at hun ikke kan ha det på seg hvis det er av ull. "Å, tante Turid, kan jeg ønske meg en ting? Jeg hadde satt så pris på en lue/genser/jakke i mykt bomullsgarn (evt ta med eget garn til dem og si du syntes fargen var så fin eller noe) som DU har strikket. Da hadde jeg blitt så glad" og så tar du det plagget på ungen så ofte du kan når du treffer tante Turid. Kanskje hun tenker 'oi, det der brukte de faktisk, den har jeg laget' og ikke henger seg så opp i at det MÅÅ være ull. Bomull et jo helt fantastisk, slitesterkt og praktisk. Jeg kom forresten til å tenke på noe. Har en bestemor som sliter med allergi mot lanolin, og hun kan bruke alpakka ull. Vet ikke om det er lanolin du og baby reagerer på, men det er i allefall et allergen som finnes i ull (og diverse såper, bla lano). Og alpakkaull er jo nydelig mykt, klør ikke og er teknisk sett ull. De har det på nille vet jeg, hvis det er aktuelt. Dessuten tenker jeg at barnets helse må komme foran bestemors strikkekløe og ullfetish Anonymous poster hash: 6f497...938 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agnesb Skrevet 25. august 2015 #30 Del Skrevet 25. august 2015 er det mulig.... unnskyld at jeg ler... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå