Gå til innhold

Når vil det bli flaut....?


waco

Anbefalte innlegg

Det er vel i grunnen mindre interessant enn spørsmålet: Hva gjør vi da? Når alle er av samme rase og vi derfor ikke har lov til å formere oss? Hmmmm :klø:

Meget godt spørsmål... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Valhalla ikke innl

Det var en undersøkelse for en stund siden som sa at naturlig blonde mennesker ville være utryddet om jeg tror rundt 300 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk av samme rase er enda nærmere beslektet enn folk av forskjellige raser...

Tror du har misforstått litt av poenget med å unngå innavl. Målet er ikke å komme så langt vekk fra hverandre som overhode mulig, men å komme tilstrekkelig langt nok vekk. Vet du feks hvordan man regner ut innavlsgraden på hunder? Da holder det å komme ned på 0%, det er ikke noe behov for å komme på minus 100% eller hva det måtte bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en undersøkelse for en stund siden som sa at naturlig blonde mennesker ville være utryddet om jeg tror rundt 300 år.

Du må ikke tro på alt som står tabloidavisene, vet du... Den saken var at resultat av at noen ikke skjekket kildene sine. Grunnen til at det ikke er slik står i innlegget mitt over, om recessive gener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla ikke innl

Jeg har til gode å se ett blandingsbarn mellom svart og hvit som får blondt hår og blå øyne,men jeg kan selvsagt ta feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til gode å se ett blandingsbarn mellom svart og hvit som får blondt hår og blå øyne' date='men jeg kan selvsagt ta feil.[/quote']

Det kan skje, men er ikke spesielt vanlig nei. Det som derimot er mye mere sannsynlig er at dersom to slike blandingsbarn av svart og hvit får barn med hverandre, så vil barna deres igjen får blondt hår og blå øyne. (statistisk sett 1 av 4, dersom vi ser på mørk/lys-genene alene.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var en sak i nyhetene for ikke så lenge siden om et søskenpar som forelsket seg og fikk 3 barn. Alle barna er født med "feil". Downs syndrom, snakker eller går ikke i en alder av 5-6 år... etc. Husker ikke alle feilene, men det sier jo litt da.

Synes på en måte det er ganske godt gjort å forelske seg i broren eller søsteren sin... Men jeg synes det skulle forbys å få barn når sjansen for defekter er oppimot 100%. Det er selvfølgelig å ta i og jeg overdriver, men sjansen er svæææært stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hillary..
Lillie mor i fremtiden vil det kanskje bli sett på som innavl å gifte seg med en innen samme rase.

Waco

:o Någir du et inntrykk av å være sprø, Waco.

Innavl dreier seg om familie.

I oppdrett av dyr unngår man innavl ved å unngå avlpartner med samme individer på stamtavlen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interesant Eir. Jeg trodde de genene var dominante.

Det stemmer at de mørke genene er dominante, men det betyr ikke at de recessive genene blir utryddet. Så har man i tillegg faktorer som mutasjoner osv. Anbefaler deg å lese litt om genlære, det er veldig interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at de mørke genene er dominante, men det betyr ikke at de recessive genene blir utryddet. Så har man i tillegg faktorer som mutasjoner osv. Anbefaler deg å lese litt om genlære, det er veldig interessant.

En slektning er gift med ei afrikansk dame som har en hvit bestemor.

Deres tre barn er hhv. (i utseende) neger (hva er det politisk korrekte uttrykket?), mulatt og hvit (med helt lyst hår).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget godt spørsmål... :hoho:

Da vil det ikke være flere raser igjen, vi vil dele mennesker inn i menneskeheten og ikke raser..... Eller mener du at det vil finnes negere, hvite og gule i fremtiden???

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel i grunnen mindre interessant enn spørsmålet: Hva gjør vi da? Når alle er av samme rase og vi derfor ikke har lov til å formere oss? Hmmmm :klø:

Kanskje det vil bli slutt på alle rasekonflikter når vi bare er en rase?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

woo-hoo!

du har funnet den endelige løsningen.

og i og med at vi ikke kunne lage barn med hverandre lenger ville vi også befridd jorda for den brysomme menneskerasen.

gå ut og pul allesammen, på det premisset at dere følger wacos anbefaling om å holde dere unna egen 'rase'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener dere at menneskene er inndelt i ulike raser? Trodde raseteori var for lengst utdødd? Er for eksempel innfødte nordmenn og innfødte engelskmenn en annen rase enn indere ? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mener dere at menneskene er inndelt i ulike raser? Trodde raseteori var for lengst utdødd? Er for eksempel innfødte nordmenn og innfødte engelskmenn en annen rase enn indere ?

og dette er grunnen til at jeg skriver 'rase' i anførselstegn.

rasebegrepet er helt ute i genetikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...