Gå til innhold

Norges krigføring i Afghanistan

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva mener dere om dette?
For? Mot? Hvorfor?

Anonymous poster hash: b59b4...a1c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du om dette?

For? Mot? Hvorfor?

Skrevet

Driver Norge krigføring der? Trodde vi kun bisto med opplæring og utstyr. Hvor mange tusen mann har Norge stasjonert der?

• Liker 1
Skrevet

Hva mener du om dette?

For? Mot? Hvorfor?

Det vet jeg ikke, dette er noe jeg vet alt for lite om. Ønsker altså å høre hva andre mener for å høre hva argumentene er.

Skrevet

Det vet jeg ikke, dette er noe jeg vet alt for lite om. Ønsker altså å høre hva andre mener for å høre hva argumentene er.

Det er ikke noe å skamme seg over, du er verdifull sånn som du er, dine meninger er viktige!

Så, hva mener du om krigføringen i Afghanistan?

Skrevet (endret)

Selv var jeg ansatt i Forsvaret da det fremdeles var "aktiv krigføring". Hverken jeg eller noen av de jeg jobbet med hadde noe særlig tro på at Nato gikk fram på riktig måte. 

Det er bare å se på de amerikanske spesialstyrkene Navy Seals og US Army Special Forces. Førstnevnte baserer seg nesten utelukkende på "aktiv krigføring", mens sistnevnte går ut på å trene opp soldatene i landet samt å sikre mest mulig rettferdig fordeling av ressurser hos lokalbefolkningen. Hvilken av disse to gruppene tror dere fikk mest penger? Jo, det var Navy Seals, Devgru, SAD (operatørene)) og mer.

Det var ikke før på slutten av krigen at amerikanerne skjønte hva de hadde gjort feil. Det skal vanskelig gjøres å "vinne" en krig uten å ha med seg lokalbefolkningen. Tror heldigvis de har lært litt nå.

Tror det er en del i Forsvaret som har bevegd seg mer mot SV og Rødt etter invasjonen av Afghanistan, men det baserer seg kun på det jeg har erfart.

Endret av Personenmeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...