Tule Skrevet 20. september 2004 #61 Skrevet 20. september 2004 hei har man ikke krav på og se papirene vis manhar rett til og vite lat om banret det høres sprøtt ut er det bare i barnevernsaker man kan kreve partsinsyn hilsen
Tule Skrevet 20. september 2004 #62 Skrevet 20. september 2004 Les resten av innleggene du... Ikke til PPT, men barnevern kan man gå til uten samtykke. Men man kan konsultere PPT uten bruk av barnets navn. og dermed uten foreldres samtykke. Men er det tvingende nødvendig kan man også gå til PPT med barnets navn -skal da dog være svært alorlig! ("til barnets beste") Orker virkelig ikke ta denne debatten èn gang til! Svaret ble slik som det ble, da det var INGEN info fra trådstarter om hvilket område/instanser det gjalt. hei til ppyt kan man ikke gå med barnets navn uten foreldres samtykke jeg vet at skoler har lbitt straffet for det før det går ikke an og vurdere at det er riktig i en sak og ikke i en nanen det blir umulig det vil ikke fungere til barnevernet kan man gå de vurdere omsorgsituasjonen det er ingen vits i og ta inhn ppt uten at foreldre samarbeider man kan søke råd der men jeg vet om barnehage ansatte som har lbitt straffet for og di navnet til ppt vordan kskla man ksille mellom vem som har lov og ikke hilsen
Gjest Anonymous Skrevet 22. september 2004 #63 Skrevet 22. september 2004 Trådstarter her. Nå har hele saken plutselig tatt en helomvending. Jeg spurte rett ut om PPT kunne vurdere andre forhold enn det som var oppmeldt, og om de ikke skulle undersøke alle forhold som kunne ha betydning, om jeg hadde noe med å tilføre bh ekstra ressurser uten at de kunne dok. at mitt barn trengte det, og om det var foreldrenes oppgave å hjelpe en barnehage. Nå ser det altså ut som de kun skal konsentrere seg om selve det oppmeldningen gjaldt. Personer er visst også skiftet ut..... Jeg føler at man nesten må være professor for å kunne forstå og vurdere, og ikke minst stille spørsmål ved det arbeidet som har vært lagt fram. Det jeg har sett av interne dok. har ikke akkurat styrket min tillit.
Gjest StoreSky Skrevet 22. september 2004 #64 Skrevet 22. september 2004 Kanskje en dårlig barnehage? Privat eller kommunal? PPT skal utrede det som saken gjelder, men KAN jo oppdage andre ting.. (feks utrede motorikk, men finner ut at barnet har språk-problemer i tilegg) Man kan gå til PPT og ha en anonym konsultasjon Ved grove svikt hos barnet, KAN man gå videre til gjeldende instanser, hvis foreldre nekter, men her er det skjønn som vurderer. Som regel går man til barnevernet hvis foreldre nekte nødvendig behandling/utredning. Jeg har aldri hørt om noen som har blitt dømt, men dog heller ikke at foreldre motsetter seg behandling/utredning...
Tule Skrevet 22. september 2004 #65 Skrevet 22. september 2004 Kanskje en dårlig barnehage? Privat eller kommunal? PPT skal utrede det som saken gjelder, men KAN jo oppdage andre ting.. (feks utrede motorikk, men finner ut at barnet har språk-problemer i tilegg) Man kan gå til PPT og ha en anonym konsultasjon Ved grove svikt hos barnet, KAN man gå videre til gjeldende instanser, hvis foreldre nekter, men her er det skjønn som vurderer. Som regel går man til barnevernet hvis foreldre nekte nødvendig behandling/utredning. Jeg har aldri hørt om noen som har blitt dømt, men dog heller ikke at foreldre motsetter seg behandling/utredning... hei man må gå til barnevernet vis foreldre motsetter seg behandling ingen annen kan gripe inn, det er bare barnevernet som kan gå til fylkesnbemda og den kan gjøre vedtak om tvang men det er sjelden og det er sjelden forledre motsetter seg behandling hilsen
Tule Skrevet 22. september 2004 #66 Skrevet 22. september 2004 hei må svare på dette inlegget igjen, du har rett til og se papirer men ikke interne papirer til interne bruk, det er et unntak og jeg har nå lest forvaltningsloven og du kan se de delene av et papir som inneholder opplysninger om barnet og fakta om saken og bearbeidelse av fakta hilsen
Gjest Valhalla Skrevet 22. september 2004 #67 Skrevet 22. september 2004 Det mest ondskapfulle en person kan gjøre er å melde noen til barnevernet uten å være sikker i sin sak. Man bør heller aldri under noen omstendighet be om hjelp fra barnevernet,da er man fanget.
Tule Skrevet 23. september 2004 #68 Skrevet 23. september 2004 Det mest ondskapfulle en person kan gjøre er å melde noen til barnevernet uten å være sikker i sin sak. Man bør heller aldri under noen omstendighet be om hjelp fra barnevernet' date='da er man fanget.[/quote'] hei den var vle litt drøy vet om folk som har fått god hjelp fra barnevernet men det er forskjel på sak hilsen
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2004 #69 Skrevet 23. september 2004 Kanskje en dårlig barnehage? Privat eller kommunal? PPT skal utrede det som saken gjelder, men KAN jo oppdage andre ting.. (feks utrede motorikk, men finner ut at barnet har språk-problemer i tilegg) Man kan gå til PPT og ha en anonym konsultasjon Ved grove svikt hos barnet, KAN man gå videre til gjeldende instanser, hvis foreldre nekter, men her er det skjønn som vurderer. Som regel går man til barnevernet hvis foreldre nekte nødvendig behandling/utredning. Jeg har aldri hørt om noen som har blitt dømt, men dog heller ikke at foreldre motsetter seg behandling/utredning... Slik jeg oppfatter det har det hele dreid seg om å få tilført ekstra ressurser til barnehagen. Jeg ser nærmest på det som svindel og bedrageri...Man har valgt seg ut foreldre man trodde ville gå med på alt de foreslo. Men det har som sagt ikke fremkommet at mitt barn konkret trenger dette. I de interne dok. har man kun trekket fram noe av det som er blitt sagt, og bare det negative. Dette gjelder også på andre områder. Dette må være det største makkverk jeg har sett.
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2004 #70 Skrevet 23. september 2004 Det jeg ser på som verst er at man gir inntrykk av at mitt barn har problemer det (sannsynligvis) ikke har, og gjør oss foreldre bekymret. Og har barnet virkelig disse problemene så skal utredningen skje med kompetente fagfolk, og med forsvarlig faglige utredninger, som blir lagt fram slik at vi foreldre forstår det.
Gjest Mayamor Skrevet 23. september 2004 #71 Skrevet 23. september 2004 Dette er litt på sidelinjen, men jeg kommer med det likevell...: Min søster har et handicappet barn med cerebral parese, epilepsi, "mickey' i magen, hofte som går ut av ledd flere ganger daglig, lammet i halsen +++. Hun gikk i barnehage. Styrer brukte niesen min i mange diskusjoner om ekstra bemanning til barnehagen selv om den ekstra hjepen ikke gikk til niesen min. Søsteren min så seg lei på dette og la fram bevis gjennom den personen som hadde med niesen min hver dag. Barnehagen mistet ekstra bemanning fordi de trengte den på generelt grunnlag; ikke slik de hadde opplyst om. Lange/tunge setninger, men moralen min er at dersom det viser seg at bh. bruker ditt barn som "unnskyldning" til ekstra bemanning - kan de risikere å miste den dersom det viser seg at de har utnyttet systemet. Og da er det ikke like lett for bh. å få ekstra hjelp ved neste korsvei... Mayamor
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2004 #72 Skrevet 23. september 2004 Og ikke minst ser jeg alvorlig på at man sier og gir inntrykk til barnet at det er noe "feil" med det. Jeg har også den oppfatning at folk som har blitt "stemplet", selv om det senere avkreftes, kan få problemer med bl.a selvfølelsen. Med de problemer dette faktisk kan medføre...spiraleffekten.
Gjest (anonym) Skrevet 23. september 2004 #73 Skrevet 23. september 2004 Vil bare si at jeg ikke har lest absolutt hele tråden nøye, men jeg har skjønt at det dreier seg om å få utløst ekstra ressurser (i form av penger / støtteassistent / støttepedagog) og ikke en bekymringsmelding til andre instanser, som barnevernet. Jeg skjønner godt at det oppleveses som vanskelig dersom foreldrene har "trykket" på seg. Det jeg syns det burde handle om er å gi alle barn best mulig utbytte av barnehagetilbudet, sosialt samspill med andre osv, og dermed bør ikke fokuset være på et barn og hva det evt trenger "ekstra". (Kanskje fokuset i søknadene noen ganger blir sånn for å synliggjøre at de syns de trenger ressurser, men ellers er det jo enda viktigere at de voksne klarer å tilrettelegge barnehagedagen - alle barn er forskjellige og har utbytte av ulike tilbud / aktiviteter, tenker jeg da)
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2004 #74 Skrevet 23. september 2004 Det handler ikke så mye om å ha "trykket" mot seg. Det handler først og fremst om "svindel og bedrag", og om å påføre andre ubehag. Og det aller verste er at disse som er satt til å hjelpe ikke skjønner akkurat det! (jeg har jobbet i etaten så jeg kjenner de godt...)
Gjest StoreSky Skrevet 23. september 2004 #75 Skrevet 23. september 2004 Les svar på tråden om "fire åringer vurderes som fem åringer..."
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2004 #76 Skrevet 23. september 2004 Les svar på tråden om "fire åringer vurderes som fem åringer..." Jeg håper ALDRI mitt barn vil møte en pedagog som deg.
Gjest StoreSky Skrevet 26. september 2004 #77 Skrevet 26. september 2004 Håper jeg ikke møter en mor (?) som deg! Herregud så barnslig..
Tule Skrevet 27. september 2004 #78 Skrevet 27. september 2004 Håper jeg ikke møter en mor (?) som deg! Herregud så barnslig.. hei hva var det med den tråden det hjelper ikke og hisse opp trådstarter med og vere arognat mot henne det blir bare verre og det blir ikke hyggelig hilsen
Gjest StoreSky Skrevet 27. september 2004 #79 Skrevet 27. september 2004 TULE: i TO tråder har jeg forsøkt etter fattig evne å gi råd..men tilbake får jeg en tråd om hvem som er verst på nett, trådstarter, "gjest", konkluderer med seg selv at førskolelærere og lærere er de mest arrogante og frekkeste og driver ulovlig.. DA blir jeg barnslig ja. Les alle tre tråder du... Nå er det slutt på min tålmodighet iaf. Frekke folk får frekke svar.
Tule Skrevet 28. september 2004 #80 Skrevet 28. september 2004 TULE: i TO tråder har jeg forsøkt etter fattig evne å gi råd..men tilbake får jeg en tråd om hvem som er verst på nett, trådstarter, "gjest", konkluderer med seg selv at førskolelærere og lærere er de mest arrogante og frekkeste og driver ulovlig.. DA blir jeg barnslig ja. Les alle tre tråder du... Nå er det slutt på min tålmodighet iaf. Frekke folk får frekke svar. hei jeghar lest to tråder men jeg finner ikke den fireåring vurdert som femåring jeg syns også at gjest kan svare ganske dårlig noen ganger hilsen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå